Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:21

nou, ik begroet de meeste mensen wel hoor..

af en toe heb je er een arrogante tussen zitten, maar ja, dan maar niet hoor.

heb ook hele leuke mensen meegemaakt, waar ik dan een stukje mee samenreed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:05

"Paardenvolk, zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?"

Kunnen ze niet.. echt niet

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:07

Ja.. Ik ben het helemaal met je eens . Sommige mensen zou ik wel achter het behang kunnen plakken. De ene keer zeggen ze je wel wat de andere keer niet. VRESELIJK! :J

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:47

Ik vind het altijd fijn om een praatje te maken met andere ruiters.
Ik zal ook altijd iedereen (proberen te) groeten als het aan mij ligt.
Vind het juist leuk om dingen over andere paarden te horen en dingen over mijn paard te vertellen.

Als iedereen gewoon netjes een "hallo" kan zeggen, zou dat al een goed begin zijn!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:01

Citaat:
Ik vind het altijd fijn om een praatje te maken met andere ruiters.
Ik zal ook altijd iedereen (proberen te) groeten als het aan mij ligt.
Vind het juist leuk om dingen over andere paarden te horen en dingen over mijn paard te vertellen.

Oh heerlijk ik kan ook uren met mensen over paarden praten, gisteren kwam er een nieuwe stalgenoot, daar heb ik zowat 2 uur mee staan praten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:08

Ben het met je eens, maar buiten het "dressuurvolk" om valt het gelukkig allemaal wel mee De sfeer op dressuurwedstrijden vond ik ook altijd verschrikkelijk..

Als ik hier in de omgeving buitenrijd, zegt (bijna) iedereen elkaar wel gedag.. de gene die geen gedag zeggen kijken vaak even minachtend naar mijn haflinger en rijden door, maar het verbaasd me dan vaak al dat ze zich buiten de rijbak bevinden

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:22

Ik kom dit eigenlijk vooral tegen in het dressuurwereldje. Ik ben zelf een dressuurruiter maar ik spring ook wel eens een keertje (omdat het paard waar ik dressuur mee rijd toevallig springefokt is) en ik vind de sfeer op springwedstrijd 100 , nee wat zeg ik ,1000 keer vriendelijker.

Het is inderdaad zo dat mensen met sportpaarden eerder arogant worden en naast hun schoenen gaan lopen. Maakt niet uit of jij met een haflinger Z rijd en hun met een keichique goedgekeurde dekhengst de B .. ze zullen altijd op je neer blijven kijken en daar verander je niets aan.

Komt vooral doordat de kinderen/jongeren/volwassenen die zo'n duur sportpaard kunnen betalen van huis uit ook al rijk zijn, en dat leid tot hoogmoed..mar hoogmoed brengt ten val hoor

Veranderen zal het niet zo direct.Als het op sportpaarden in de dressuur aankomt gunt niemand het licht in de anderen hun ogen niet.Vaak is er ook jaloezie (beter paard) of nijd (betere resultaten) mee gemoeid en die doen rare dingen met een mens.

Wat ik probeer te zeggen : live and let live and sometimes forgive..ze weten niet beter en als zij persé miss of mister arrogant willen uithangen ,laat ze dan en verspil er geen vriendelijk woord aan.De mensen die zo zijn verander je toch niet..helaas pindakaas..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:56

Als je al met het vooroordeel dat ruiters arrogant zijn de wereld instapt, zal die ene arrogante ruiter die je tegenkomt dat beeld bevestigen terwijl je die negen andere leuke ruiters alweer vergeten bent. Als je er vanuit gaat dat het gewone mensen zijn die wereld meer of minder regelmatig van een paardenrug bekijken bewijzen juist die negen dat het wel meevalt en heb je van die ene arrogante opeens geen last meer.

Wanneer je zonder dat vooroordeel op pad gaat, lijkt de wereld opeens veel leuker

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 04:13

Karl66, je hebt echt gelijk, want je gaat je er echt op focussen: 'zeggen ze wel hallo in het bos, of niet?'
Maar Karl66, zelfs als ik me daar niet op vast pin...is het bij ons hier in Haren....niets...
Maar het ligt echt in wat voor omgeving of woonplaats je bent, want er staan hier best wel veel verhalen op dit topic waar ruiters gewoon totáál geen last hebben van dit soort voorgaande zaken...

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:31

Ik ga echt met niemand om uit het paardenwereldje. De mensen die ik nu ken zijn voor het grootste gedeelte echt niet aardig. Vooral ongevraagd "advies" [commentaar] vind ik heel vervelend. Ik doe ook maar m'n best.....niet leuk als er dan rologend vanuit een vette piaffe naar je wordt geroepen wat je niet goed doet.
Maar geloof best dat het anders kan.

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:56

ShannaY schreef:
"Paardenvolk, zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?"

Kunnen ze niet.. echt niet

neeee !!! en ik ga het bij sommige niet eens es proberen !!! Steek mijn energie liever in het rijden van mijn paard

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 18:04

VanillaQueen schreef:
Vooral ongevraagd "advies" [commentaar] vind ik heel vervelend. Ik doe ook maar m'n best.....niet leuk als er dan rologend vanuit een vette piaffe naar je wordt geroepen wat je niet goed doet.

Ja dat ongevraagd advies ergert mij ook nog het meeste. Ik vráág er toch niet om ofzo? Als je het beter weet, geef me dan maar een uur les, prima. Maar niet 1 valse opmerking zonder argumenten hoe het dan wel moet. En die opmerkingen kwamen ook van mensen die zelf nog maar in de B ofzo rijden, niet dat dat erg is, maar ga dan geen valse sneren op M2 geven zeg!!
Eerst zelf wat bereiken en dan weer terugkomen. Maar niet niets bereiken en wel opmerkingen maken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:11

Ik heb een hekel hoe pensionklanten zich gedragen tegenover manegeklanten!
Nee,niet iedereen is zo,maar als er een meisje van 14 haar paard op de manege heeft gestald,zeikt die de 10 jarige meisjes af,die geen paarden op de manege hebben gestald.

En dat is vrijwel bijna altijd zo,op de 1 of andere manier voelen de pensionklanten zich toch vaak beter dan manegeklanten!

En idd,hallo zeggen zit er helaas tegenwoordig ook niet meer in als je aan het buitenrijden bent

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:18

Ach, ik ga veel met paardenmensen om, en ik heb geen last, iedereen groet elkaar vriendelijk, maakt een praatje etc. Heel gezellig allemaal.
Enkele jaren geleden had ik mijn pony op een manege staan. Sjonge sjonge die lui daar zijn volgens mij gewoon jaloers. Wat een zeurzakken daar zeg. Volgens mij is het alleen op maneges, en verder zie je het niet.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:41

Vorig jaar sfeer geproefd bij manege waar mijn zus rijd.
In eerste instantie dacht ik eens maar nooit weer.
Later nog eens geweest en nog vond ik het nog niet lekker voelen.
De laatste keer,is ongeveer twee weken terug,was het totaal anders.
Op mijn vraag hoe dat kwam,zei mijn zus dat de 'kakkers' die op alles en iedereen neerkeken waren verhuisd.
Paardrijden of paarden houden/verzorgen moet leuk blijven.
Of je nu een dure superknol of een karrepaard hebt of verzorgd.

Enne ,doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg.

Is een heel oud gezegde ,maar o zo waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:25

Ik ben altijd vriendelijk (althans, ik groet normaal etc.), ik háát die manegesfeer af en toe; dat geroddel, die groepjes, schelden, uitlachen, zo gaat het bij ons op de manege er in ieder geval aan toe..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:56

Dat is dus de reden dat ik gestopt ben met wedstrijden rijden. Altijd weer die haat en nijd, daar had ik dus geen zin meer in.
Nu ga ik om met mensen die paarden voor hun plezier hebben en ons motto is altijd "lol met je knol" hebben .
Ook leuker voor de paarden, want die krijgen een hoop afwisseling hierdoor.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:21

Helemaal mee eens

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:35

Er is een bepaald persoon bij mij op stal die altijd mijn paard afzeikt. Er is echt niets moois aan of leuks of wat dan ook. Ze scheldt hem zelfs uit voor klotefries en stomme knol.

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:37

IndianRose schreef:
Ik heb een hekel hoe pensionklanten zich gedragen tegenover manegeklanten!
Nee,niet iedereen is zo,maar als er een meisje van 14 haar paard op de manege heeft gestald,zeikt die de 10 jarige meisjes af,die geen paarden op de manege hebben gestald.

En dat is vrijwel bijna altijd zo,op de 1 of andere manier voelen de pensionklanten zich toch vaak beter dan manegeklanten!

En idd,hallo zeggen zit er helaas tegenwoordig ook niet meer in als je aan het buitenrijden bent

De meeste pensionsklanten waren vroeger zelf manegeklanten en werden dus zelf afgezeken

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:58

Als ik een buitenrit maak en ik kom iemand tegen zeg ik zowat altijd hoi, of als ik met mijn pony wandel. Soms als ik dan door ene dorpje wandel en er is een kindje dat Romeo graag wilt aaien is dat ook geen probleem. Ik vind het altijd heel leuk hoe die kindjes dan trots naar hun moeder rennen om te zeggen dat ze een paard hebben geaait of hem wat lekkers hebben gegeven En als ik op stal kom gil ik ook altijd in het algemeen hoi. Ik sta op een kleine stal dus het komt gelijk over En op de manege zeg ik altijd gedag tegen mensen die ik aardig vind ( zijn er best veel )
Maja verbeter de wereld en begin bij jezelf he

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:44

Volgensmij zijn de Nederlandse paardenmensen gewoon zo vreselijk. In Zwitserland kent iedereen met een paard elkaar zo'n beetje, groeten vriendelijk praten over hun paarden. En ook helemaal niet zo patserig ofzo.
En mensen die zelf rijden en jij zit op de fiets die kunnen ook altijd zo arrogant kijken. Echt zo van "ik zit op een paard en jij niet". Ik ben blij dat ik thuis sta met de paarden en eigenlijk niks te maken heb met dat soort paardenmensen.

[edit] Op wedstrijden (ik doe zelf nooit mee) zie ik eigenlijk ook bijna nooit een heel blij gezicht. Alleen af en toe. Ik snap niet waarom je dan paard rijdt.
Laatst bijgewerkt door _Tiara op 12-02-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:52

Goed idee als we nou de volgende X als we iemand tegen komen gewon aardig hallo zeggen of glimlachen (of miisschien wel allebij) en heel bokt zou het doen dan zou dat toch een groot gedeelte van de ruiters zijn

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:04

Op de manege waar mijn paard staat is iedereen zo aardig tegen elkaar, altijd geinteresseerd in elkaar enzo......

Ja, dat is wat je te zien krijgt, maar achter je rug om????

Oh mijn god, de meest vreselijke dingen worden over je gezegd.
Roddelen en maneges zijn denk ik met elkaar verbonden, zeker omdat het merendeels meisjes zijn die er rondlopen...

En nee, als ik iets over mezelf hoor wat niet waar is blijf ik ook niet langer aardig
Maar verder probeer ik mezelf idd ook zoveel mogelijk buiten al dat geroddel te houden

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:12

dat is ook iets wat ik nog steeds niet snap nee. vaak zat zijn lesruiters maar 'gewoon' en hoor je nergens bij, terwijl de mensen met eigen paarden zoveel 'beter' zijn. ze kopen een paard en krijgen het ineens hoog in de bol. ik heb dat al vaak mee gemaakt. helaas zal die strijd altijd blijven. ik heb zelf geen eigen paard maar wel veel verzorgpaarden gehad. als ik dan buiten reed en iemand zei: mooi paard heb je zeg, dan zeg ik o dank je wel ipv. ja weet ik. het is MIJN paard. tja veel eigenaren hebben gewoon teveel kapsones gekregen. idd heel erg jammer dat het zo moet.