Alacairion schreef:Huh window is dat met paardenhouderij?? dan ga ik dat dus ook krijgen? maar in welk jaar is dat........?
leerjaar 4
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Alacairion schreef:Huh window is dat met paardenhouderij?? dan ga ik dat dus ook krijgen? maar in welk jaar is dat........?
Quellian schreef:Ik ook niet... Maar als het mijn eigen paard was, dan zou ik wel willen zien dat ie echt dood is
??). Als ik paardenhouderij deed zou ik ervoor kiezen om er toch over te praten, ik denk dat als je die studie doet, dat het wel belangrijk is om te weten hoe alles er aan toe gaat bij de slacht. Ik zou het liever niet willen zien, maar ik heb van heel veel mensen om mij heen gehoord dat het snel en pijnloos gaat en zolang het paard niet bang is maar gewoon rustig staat en dan opeens dood is.. Het lijkt me niet prettig om te zien, maar idd... Het paard staat vast niet voor niks bij de slacht. Ik zou ervoor kiezen om er toch over te praten als ik jou was! Irisamaire schreef:Gadverdamme!!
Je doet paardenhouderij, het lijkt me toch dat iedereen daar dan paardenliefhebber is? Beetje vreemd om daar dan geen moeite mee te hebben. Bah, ik vind 'dood' iets vreselijks. Ik kan er ook niet tegen om op tv te zien dat er iemand wordt neergeschoten, en dus ook niet van een paard. Sowieso, als het je passie is, dan wil je toch niet zien hoe zo'n paard uit zijn leven ontrokken wordt? Vind het persoonlijk erg verbitterd als je daar GEEN moeite mee hebt!!
), verkopen lukt ook niet, het paard houden is te duur. Dan blijft er 1 optie over, en dat is naar de slacht.
) bowena_84 schreef:Hm.... meningen zijn verdeeld zie ik. Het is ook dubbel. Ik heb ook een excursie ine en slachthuis gehad, die man legde uit hoe het gaat, klonk eigenlijk neit echt gruwelijk, en hebben toene en rondleiding gehad door eht slachthuis. heb neit gezien hoez e slachten, wel een keer op tv, en heb gewoon gekeken. Wel gehuild, omdat k t zielig vond voor de iegenaar, maar de paardne die daar kwamen waren ook echt ziek. Ik eet al mijn hele leven vlees, en ik vind het erg lekker, dus k stope r ook niet mee. Ik heb op een gegeven moment mijn verstand op nul gezet. En ja ike et ook paardenvlees, want ik eet ook koeienvlees en ik he ook om 2 koeien heel veel gegeven en die zijn ook geslacht. En als mijn pony geen natuurlijke dood gestorven was, was ze ook naar de slacht gegaan... gewoon omdat ik nare ervaringenmet inslapen had. Ik vind dat iedereen eht recht heeft om te weigeren om een slachthuis in te gaan, maar als iemand erover verteld, vind ik eht overdreven om zo te reageren. Het hoort erbij, en je wilt neit wetetn wat met sommige dierne gebeurt als ze ingeslapen zijn geloof me, de verhalen die k heb gehoord. En als ike erlijk mag zijn vond k de paardenmakrt waar k ben geweest 10x erger als het slachthuis, das pas echt zielig.
Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen, zelfs een verhaal over 'hoe' ze dat nou precies doen.. nee dat hoef ik echt niet te horen!! dat hoort toch niet bij een excursie!!!!!!!!
Nee, kijk het verhaal is natuurlijk heel simpel en kan je als bruut opvatten. Het klinkt erger dan het is. Kijk het beestje is dood. Als het "gestript" is dan is het eigenlijk alleen maar interessant wat ze nou gaan doen. Je moet niet gaan denken van nou, daar hangt mijn paard, want ja, dat is natuurlijk verschrikkelijk. 
Irisamaire schreef:Daar heb ik het toch helemaal niet over? beetje beter lezen alsjeblieft. Er gaan zoveel paarden naar de slacht, helemaal manegepaarden! Ik ben niet onnozel en ook totaal geen dromer. En naar de slacht is ook helemaal niet zielig voor een paard, wat een onzin.
Ik heb niet gezegd dat je minder paardenliefhebber bent, ik vind het nogal verbitterd en koeltjes als je als paardenliefhebber daar zo naar kunt kijken.
Ik vind dat je een koele persoonlijkheid hebt als je daar naar kúnt kijken zonder geen steek in je hart te krijgen. Dát was mijn punt.
) zou ik wel bij mijn eigen paard gaan kijken als ze naar de slacht gaat, of in iedergeval zeker weten dat die geslacht is, straks wordt die door verkocht en heeft die nog meer pijn, dan zou ik liever kunnen kijken hoe mijn lieve paard ( met de hele goeide reden dat die mischien zou geslacht worden) geslacht wordt dan met het idee lopen zometeen is die doorverkocht en loopt die met zo veel pijn.
) maar je ziet wel hoe het in werking gaat en ik denk dat het reuzen mee valt. ik denk ook dat je moet onthouden dat al die paarden die naar de slacht gaan niet zonder reden gaan er is echt heus niemand die zegt aah laat ik ff me paard voor de lol naar de slager brengen. de meesten mankeren wat of hebbene en draadje los en is niets meer mee te beginnen. ik zou gaan kijken maar die keuze is aan jouw 
Citaat:Ik dus juist niet he, nou ja eigen paard.. Mijn lievelingetje is naar de slager gebracht maar ik zou eht echt niet willen zien hoe ze daar worst van gaan maken... bah nee hoor...
) u_c_lover schreef:ik ben het met irisamaire eens!
ik zou best kunnen gaan kijken (zoiezo het verhaal aan horen)
en als ik me bij het verhaal nog goed zou voelen zou ik echt wel gaan kijken, en haffie_lover tuurlijk (spreek voor me zelf) zou ik wel bij mijn eigen paard gaan kijken als ze naar de slacht gaat, of in iedergeval zeker weten dat die geslacht is, straks wordt die door verkocht en heeft die nog meer pijn, dan zou ik liever kunnen kijken hoe mijn lieve paard ( met de hele goeide reden dat die mischien zou geslacht worden) geslacht wordt dan met het idee lopen zometeen is die doorverkocht en loopt die met zo veel pijn.
voor de topicschrijfster: je moet het zelf kiezen of je gaat, ik denk dat je er veel van kan leren ( niet dat je het zelf gaat doen) maar je ziet wel hoe het in werking gaat en ik denk dat het reuzen mee valt. ik denk ook dat je moet onthouden dat al die paarden die naar de slacht gaan niet zonder reden gaan er is echt heus niemand die zegt aah laat ik ff me paard voor de lol naar de slager brengen. de meesten mankeren wat of hebbene en draadje los en is niets meer mee te beginnen. ik zou gaan kijken maar die keuze is aan jouw
edit: SjilliejJj
ik heb het idee bij een spuitje valt die eerst nog neer en dat kan hard gebeuren, kans dat die iets breekt zit er wat in. het paard gaat er tegen vechten en weer proberen op te staan waardoor die weer avlt. heb ik tog liever (mijn mening) dat mijn paard ineens neervalt en dat het klaar is zonder dat die er tegen vecht en zonder dat die het echt verwacht. ( maar dat is mijn mening en een spuitje is jouw mening en die gaat ik niet afkraken)
MissVicky schreef:Ik snap dat het gebeurt, ben er niet op tegen maar wil absoluut NIETS weten erover
Irisamaire schreef:Daar heb ik het toch helemaal niet over? beetje beter lezen alsjeblieft. Er gaan zoveel paarden naar de slacht, helemaal manegepaarden! Ik ben niet onnozel en ook totaal geen dromer. En naar de slacht is ook helemaal niet zielig voor een paard, wat een onzin.
Ik heb niet gezegd dat je minder paardenliefhebber bent, ik vind het nogal verbitterd en koeltjes als je als paardenliefhebber daar zo naar kunt kijken.
Ik vind dat je een koele persoonlijkheid hebt als je daar naar kúnt kijken zonder geen steek in je hart te krijgen. Dát was mijn punt.
Denk dat dat al een hoop scheelt.