Heb jij iets tegen koudbloeden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Re: Heb jij iets tegen koudbloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 08:36

kimbalover schreef:
Absoluut niet, heb meer met koudbloeden dan met warmbloedjes.
Ik heb er zelf ook 2 (tinker en haflinger).
Maar ik krijg juist altijd leuk commentaar op mn tink.
Als ik buitenrij ook dan zie je die mensen echt naar de sokken en manen kijken, vinden ze heel mooi.
Is ook heel wat anders dan een standaard KWPNer

hahaha idd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:37

Ik heb niks tegen ze, maar over het algemeen trekken ze me ook niet aan

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:04

ik was de enige met een fjord op stal, en er werd erg op hem neer gekeken... erg jammer, en nu heb ik ook " MAAR" shetlanders, ik baal hier erg van, helemaal omdat ze voor mij van onschatbare waarde zijn, dan vind ik het erg vervelend dat mensen zo neerbuigend zijn naar dit soort rassen. is mijn shetlander merrie met meerdere goede premies dan minder dan een kwpn' er? i don't get the point, het is net waar je voorkeur naar uitgaat toch?

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:10

heb er niets tegen en heb er (momenteel) niets mee. Maakt me absoluut niet uit wat voor paard je hebt als je er maar plezier aan hebt.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 17:01

qt_shetties schreef:
ik was de enige met een fjord op stal, en er werd erg op hem neer gekeken... erg jammer, en nu heb ik ook " MAAR" shetlanders, ik baal hier erg van, helemaal omdat ze voor mij van onschatbare waarde zijn, dan vind ik het erg vervelend dat mensen zo neerbuigend zijn naar dit soort rassen. is mijn shetlander merrie met meerdere goede premies dan minder dan een kwpn' er? i don't get the point, het is net waar je voorkeur naar uitgaat toch?

Dat vind ik echt belachelijk!
Een Fjord is toch juist vind IK super leuk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:32

Ik heb er helemaal niets tegen, integendeel zelfs: mijn vriend heeft een Belg en een Ardenner, zo'n stoere beesten! Van tijd tot tijd rijd ik ook een Fjordje bij, super leuk paardje, zo lief en rustig... Weer eens wat anders als mijn eigen gekke Arab

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:40

Ik vind koudbloeden juist veel leuker dan warmbloeden, omdat ze vaak eigenwijzer zijn en gewoon lekker apart !! Ze doen gewoon wat ze zelf willen maar ze geven ook echt om je. Ik vind hun uiterlijk vaak juist heel stoer, lekker breed, dikke bos manen en staart en lekker lomp. Het zit bovendien heerlijk !!! Mijn superouderwetse Haf was wel een rampenplan met zadels, maar nu hebben we een supergoed liggende Kieffer Munchen vzh (hiervoor had ik een merkloze, wintec 500 wide, oude diplomate in bruikleen al op gehad die allemaal niet pasten). We zijn er allebei heel blij mee en het heeft een flinke smak geld gekost, maar Max blijft voor altijd bij mij dus dit zadel ook, alles beter dan elk jaar een nieuw zadel te moeten kopen omdat het niet past of stuk is, toch ? Mijn paard is geen racer, maar dat vind ik ook niet zo erg. Hij is nou eenmaal niet zo snel, er zijn veel belangrijkere dingen aan hem. Hij is gewoon mijn lieve grote knuffelvriend en ik hou van niemand meer dan van hem !!!!!!!! Hij is ook gek op mij, dat merk ik echt aan hem. Hij hinnikt naar mij als ik roep (vaak ook als ik niet roep), als ik ff naar de zadelkamer ben blijft hij die kant uit kijken tot ik weer terug ben en hij leert echt jouw dingetjes kennen, hoe je alles doet enzo. Hij kan ook een enorme aap zijn met rijden en dan moet ik hem zo af en toe flink op zijn flikker geven, maar dan weet hij zelf ook wel als hij fout zit en is hij weer braaf. Ik vind koudbloeden echt de tofste paarden die er zijn !!!!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:18

hiehie, ik heb een belgisch Trekpaard onder me kont, en daar piaffeer je idd niet even mee weg, maar het is een veel grotere uitdaging vind ik. En vind zelf (omdat het bijna niet voorkomt) het er leuker uitzien als een koudbloed even iets laat zien, dan een warmbloed, mooier vind ik het niet, maar voor een koudbloed zijn dingen toch snel een stuk moeilijker.
Ik kan er alleen niet tegen als mensen met hun warmbloedpaarden van die k*topmerkingen maken over koudbloeden. Die noemen zich paardenliefhebbers? wat is een koudbloed dan? als je van paarden houd maakt het niet hoe hij eruit ziet. tuurlijk kies je er zelf voor om erop te gaan rijden, maar om meteen het paard naar beneden te gaan halen vind ik geen paardenliefhebbers sorry..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 02:34

Ik heb een koudbloed die denkt dat ie Arabier is en een NRPSer die ook denkt dat ze Arabier is. Dus ja

Ik zei altijd: 'ik koop nooit meer een koudbloed', maar ik denk dat ik helemaal geen paard meer koop als ik ze niet meer heb.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 08:01

NoOoMiE schreef:
hiehie, ik heb een belgisch Trekpaard onder me kont, en daar piaffeer je idd niet even mee weg, maar het is een veel grotere uitdaging vind ik. En vind zelf (omdat het bijna niet voorkomt) het er leuker uitzien als een koudbloed even iets laat zien, dan een warmbloed, mooier vind ik het niet, maar voor een koudbloed zijn dingen toch snel een stuk moeilijker.
Ik kan er alleen niet tegen als mensen met hun warmbloedpaarden van die k*topmerkingen maken over koudbloeden. Die noemen zich paardenliefhebbers? wat is een koudbloed dan? als je van paarden houd maakt het niet hoe hij eruit ziet. tuurlijk kies je er zelf voor om erop te gaan rijden, maar om meteen het paard naar beneden te gaan halen vind ik geen paardenliefhebbers sorry..

Ben het helemaal met je eens, jij zegt het precies zoals ik het denk!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:57

K ken haf die zz1 of 2 rijdt:) dus vette onzin elk paard kan het

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:31

Maar een belg zie je eigenlijk nergens op concours, terwijl je een
Haflinger in elke klasse wel 1 hebt zitten.

Zie je het al voor je: Belgisch Trekpaard heeft grote prijs van Aken
gewonnen (Springen )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:33

hoho appelboom! ik rij wel dressur met mijn belgje.. tja springen gaat helaas niet lukken...

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:34

Anzjuhlaa schreef:
hoho appelboom! ik rij wel dressur met mijn belgje.. tja springen gaat helaas niet lukken...

Eehm,, ik rij zelf ook met mijn belg!! Springen EN dressuur

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:36

ik dacht al...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:47

Ik heb niks tegen koudbloeden, al heb ik verder ook niks mee.

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:36

ik ben helemaal voor koudbloeden ik zelf hou niet zo van die warmbloeden ze zijn zo standaard iedereen wil een warmbloed ben ik weer appart volgens andere nou boeiend ik wil gwoon en fjord ik heb nu verzorgpony's shetten een supr stel en dan kunnen ze allemaal aan de teugel met die korte nekjes en ziet het er supr uit ik ben helemaal gek van koudbloeden als ik de keus zou krijgen tussen een supr mooie warmbloed of een afgedankte en lelijke koudbloed neem ik de koudbloed
het zijn gewoon supr beestjes en die beesten zijn altijd gebruikt voor het harde werk en kunnen veel meer ze hoeven in de winter geen deken op enzo en die warmbloeden zijn sneller ziek

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:43

natuurlijk is het zo dat koudbloeden minder gefokt, of gemaakt zijn voor de sport, anders zou iedereen wel een koudbloed hebben. Verder vind ik koudbloeden leuk hoa, heb er immers zelf 2. Maar ik vind het bij een wedstrijd zóveel leuker om te zien hoe een Haflinger oid over een parcours van 1 meter gaat, dat is prestatie. Die andere paarden zijn er zó op gebouwd, je ziet zóveel wedstrijdpaarden overal. Dat vind ik echt niet meer zo speciaal, maar als er dan zo'n lekkere koudbloed tussen zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:45

Nee, heb niets tegen koudbloeden!
Zou wel erg hypocriet zijn want heb er namelijk zelf ook twee
Heb er meer mee dan met warm- en volbloeden, die vind ik af en toe ietwat te hitterig af en toe (alhoewel dat natuurlijk ook verschild per paard, alleen de karakter eigenschappen van koudbloeden spreken mij meer aan)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:46

Mrijee schreef:

dit vind ik niet helemaal waar, sommige warmbloeden kunnen het net zo goed niet. Maar sommige haflingers ook niet. Enneeuuh, kleine hint; Haflingers mogen geen ZZ doen dacht ik

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:43

Ik rijd ook vanalles met mn belgje Hij is laatst ontsnapt en over een hek van minstens 1.10 gesprongen en in zn hoofd is die inderdaad geen koudbloed hoor, het zijn enorm veelzijdige paarden, en echte schatten, als je eenmaal gehecht aan elkaar bent kan je geen beter maatje hebben. Nou niks tegen warmbloeden hoor, want daar ben ik ook helemaal gek op.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:50

ben totaal met eens heelveel mensen zeuren dat dan warmbloeden ''beter'' zijn dan de ''koudbloedenn''... ntotaale onzin ieder paard is gelijk of het nou een shet is of een arabier. of een haf of een lustiano..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:36

punkies schreef:
Mrijee schreef:

dit vind ik niet helemaal waar, sommige warmbloeden kunnen het net zo goed niet. Maar sommige haflingers ook niet. Enneeuuh, kleine hint; Haflingers mogen geen ZZ doen dacht ik

Nou k lieg mooj niet hoor ALLEEN KLEINE HAFLINGERS MOGEN NIET VERDER IN DE ZZ!!!!!!!! zow moetst er ff uit

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:44

Ik heb er niks tegen, maar koudbloeden zijn gewoon niet mijn smaak.
Ik vindt wel dat het mooie dieren zijn.

en met Smaak valt niet te twisten..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:45

chagrijntje schreef:
Ik heb er niks tegen, maar koudbloeden zijn gewoon niet mijn smaak.
Ik vindt wel dat het mooie dieren zijn.

en met Smaak valt niet te twisten..

En ddar hep je weer groot gelijk in;)