en daarbij voor iedereen..Het KAN altijd nog ene beetje opklaren en het hoeft niet altijd zo te zijn..
je maakt ze met dit soort verhalen alleen nog veel verdrietiger!
groetjes Evelien en Stravero
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

n0nniejj schreef:Stravero ik vindt dat jij gelijk hebt al die mensen kunnen dit wel zeggen maar de artsen hebben zelf gezegt dat als hij gewoon rustig aandoet er niks aan de hand is..lees eerst de rest voordat jullie mij egoistisch noemen..!! Weetje jullie zijn egoistisch om mij iemand te noemen die een paard niet waard is weten jullie wel wat je zegt!! Ik heb dit verhaal met moeite verteld en jullie maken het alleen nog maar moeilijker..!! Als jullie dit gebeurt ( wat niet is gebeurt nog! ) dan piepen jullie allemaal wel anders..!! Denk eerst na voordat je wat zegt!! En dan kunnen jullie mij wel haten boeit me niet ik weet wat ik heb gedaan met mijn lieve jalle waar ik heel erg aan gehecht was..( dat jullie nou makkelijk denken over paarden..ik niet dus!! ) En ik weet dat hij in goede handen is en dat het goed met hem gaat..!! En dat ene dat paarden kudde dieren zijn enzo..dat is waar maar Jalle gaat heus wel in de paddock 1x op een dag en dan doet hij wat hij zelf wilt..met toezicht dat als hij zijn been gaat belasten dat hij dan weer naar binnen wordt gezet..! en het licht eraan..als je hem krachtvoer of haver of die oliebol geeft ja dan wordt hij wild..maar geef je hem speciaal voer ( wat we hebben meegegeven dat ze weten wat ze moeten kopen ) dan is er niks aan de hand!!
beterschap en sterkte XxxXxxXevelien en stravero
n0nniejj schreef:Een paar weken na dat Jalle weg was..kreeg mijn lieve Sterre het ook ( een Friese merrieveulen ) maar daar is alles weer goed mee gekomen..
Blue_Star schreef:n0nniejj schreef:Stravero ik vindt dat jij gelijk hebt al die mensen kunnen dit wel zeggen maar de artsen hebben zelf gezegt dat als hij gewoon rustig aandoet er niks aan de hand is..lees eerst de rest voordat jullie mij egoistisch noemen..!! Weetje jullie zijn egoistisch om mij iemand te noemen die een paard niet waard is weten jullie wel wat je zegt!! Ik heb dit verhaal met moeite verteld en jullie maken het alleen nog maar moeilijker..!! Als jullie dit gebeurt ( wat niet is gebeurt nog! ) dan piepen jullie allemaal wel anders..!! Denk eerst na voordat je wat zegt!! En dan kunnen jullie mij wel haten boeit me niet ik weet wat ik heb gedaan met mijn lieve jalle waar ik heel erg aan gehecht was..( dat jullie nou makkelijk denken over paarden..ik niet dus!! ) En ik weet dat hij in goede handen is en dat het goed met hem gaat..!! En dat ene dat paarden kudde dieren zijn enzo..dat is waar maar Jalle gaat heus wel in de paddock 1x op een dag en dan doet hij wat hij zelf wilt..met toezicht dat als hij zijn been gaat belasten dat hij dan weer naar binnen wordt gezet..! en het licht eraan..als je hem krachtvoer of haver of die oliebol geeft ja dan wordt hij wild..maar geef je hem speciaal voer ( wat we hebben meegegeven dat ze weten wat ze moeten kopen ) dan is er niks aan de hand!!
Een beetje rustiger mag ook wel he!
Je post toont alleen maar aan dat je niet beseft wat je doet/deed
Het paard is erg blij dat hij buiten mag maar zodra hij stapt gaat hij binnen want tja,ook tijdens het stappen belast hij zijn been,hij mag zelfs niet rechtstaan want dan belast hij ook zijn been!Beetje onlogisch,niet?
Stel je in de plaats van je paard voor:
Je staat in de box je te vervelen,je bruist van energie maar raakt het niet kwijt.Je hebt pijn in je been,maar je weet niet wat je te wachten staat,je weet niet hoe je het moet ontlasten.Eindelijk,na een eeuw mag je buiten,je bent zo blij dat je wel kan springen!Je geniet ervan...en opeens word je binnengezet,ee n zware psychische slag,je word gestraft omdat je jolig deed,je voelde je paard maar je mag het niet zijn,je weet niet waarom je naar binnen gaat,je denkt vanwege dat je eventjes paard deed.Je bruist nog steeds van energie maar je mag het niet uiten.Je word weer in je stal gezet en je verveelt je,je gaat op zoek naar afleiding en ontwikkelt verveelt gedrag.Je maak zo je dag door,niet beseffend dat je later ondraaglijke pijn heb.
Zo kan een paard dat welleens zien,ze snappen niet dat ze pijn hebben en het been niet mogen belasten dus ze moeten gaan liggen,je belast het been zelfs als je rechtstaat!Jalle heeft zo te horen geen sociale contacten.
Ik geef even wat ik zou doen:
Laat het paard doen,zolang hij met de pijn leeft en je ziet dat hij gelukkig is laat hem doen,pas wanneer hij aangeeft dat hij ondraaglijke pijn heeft,neerslachtig is,moet je hem laten gaan.Dat is het beste wat je kan doen en niet egoïstisch.Ik kan ook net evengoed mijn vzpaard berijden na een lange revalidatie van een peesblessure maar ik doe het niet,hoogstens een wandeling in stap,ik gun hem zijn rust,dat heeft hij gevraagd en dat krijgt hij,als ik merk dat hij last krijgt van zijn rug(we zijn er nog altijd niet achter wat het is)laten we zijn zin doen,tot hij aangeeft dat hij er klaar voor is,tijd is.
Dus ik zeg gewoon hiermee:laat hem zijn zin doen,hij geeft het zelf wel aan,door te doen wat je nu doe maak je hem nog ongelukkiger
toverpaardje schreef:Ik denk dat het hier om nog een heel jong meisje gaat. Houden jullie daar een beetje rekening mee.... De verantwoording voor dit paard lag duidelijk niet bij haar.
ArabStables schreef:toverpaardje schreef:Ik denk dat het hier om nog een heel jong meisje gaat. Houden jullie daar een beetje rekening mee.... De verantwoording voor dit paard lag duidelijk niet bij haar.
Nee, maar ze praat wel goed wat er gebeurt is met Jalle en dat vind ik niet terecht, hoe oud je dan ook mag zijn! Ik zou niet blij zijn als mijn vader zoiets zou beslissen om een paard wat pijn lijdt te verkopen...
Swieb schreef:Misschien zijn de nieuwe eigenaren wel zo gek om een "stumper"op te vangen en in de hoop dat het met goede verzorging, tijd en geduld zover goed kan komen dat het paardje een gelukkig leven kan hebben ?
(sorry ik ben er ook gek genoeg voor om die gok te nemen)
Stravero schreef:Belinda73:
mee eens en ze is oud genoeg om dit aan te horen je weet dat je positieve en negatieve reacties kan verwachten!
Hoi belinda..Ik vindt het maar een heeeeeeeeeeeeele domme en rare opmerking van jou!!! >;) ik vind het dus niet normaal dat je ZOIETS zegt!
het meisje waar dit topic van is weet ook niet beter! haar vader heeft haar paard verkocht en ze wil gewoon even weten of iemand anders dit ook al mee heeft gemaakt!!! en jullie bedoelen het kwaad en dat vind IK niet normaal, ze krijgt nog meer verdriet door jullie DOMME opmerkingen! je denkt er niet bij na! en dat zal ik nu maar wel eens even gaan done, of excuus aanbieden! vol;gens mij durft het meisje waarvan Jalle was niet eens meer te reageren op dit topic omdat ze alleen maar negatieve verhalen terug krijgt! dnek alsjebliefto m je woorden!
groetjes Evelien.