Bodyprotector

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:51

http://www.airparka.be/home.htm

Michien stomme opmerking hoor. Maar stel je valt me zon ding van je paard af... Schrikken de overige paarden dan niet van het opblazen van die airbag. In auto's is het in eens PLOF.

Spirit

Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:58

Ik heb een normale bodyprotector. Ik heb hem al 2 jaar en ben in de tussentijd geeneen keer hard gevallen, maar dat valt natuurlijk nooit te voorspellen. Ondertussen ben ik er alweer bijna uitgegroeid dus moet ik een nieuwe aanschaffen. In de zomer vind ik hem wel vervelend zitten, maar ik rijd bijna altijd met. Paardrijden ís gewoon een gevaarlijke sport, hoe goed je ook bent, dus als ik iets kan doen tegen een ongeluk doe ik het ook
Zo'n opblaasbare lijkt me niks trouwens, straks val je nog op wat scherps ofzo en dan vliegt ie lek haha En zoals hierboven al gezegd ben ik ook bang dat het paard ervan zou schrikken..

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:13

Meestal als je er af valt is het paard al ergens van geschrokken

En als je aan het springen bent blaast zo`n ding echt niet vanzelf op want je kan dat koortje op lengte verstellen.

Mij lijkt hij wel handig alleen vind ik het erg duur maar misschien worden die dingen wel goedkoper naarmate ze meer verkocht worden.

Dat koortje schiet toch wel los als je gevallen bent ?

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:13

dat is wel de bedoeling anders blaast ie ook niet op taverno

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:56

LuckySpirit schreef:
http://www.airparka.be/home.htm

Michien stomme opmerking hoor. Maar stel je valt me zon ding van je paard af... Schrikken de overige paarden dan niet van het opblazen van die airbag. In auto's is het in eens PLOF.

Spirit

Als je even het topic doorleest zie je dat ik daar al op geantwoord heb.
De vest blaast zich wel op maar het is geen PLOF zoals in de wagen. Dat zijn veel grotere airbags waar serieuze kracht achterzit. Het enige wat je hoord is het loskomen van de drukknopjes die alles op hun plaats houden.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:57

Mirror schreef:
Ik heb een normale bodyprotector. Ik heb hem al 2 jaar en ben in de tussentijd geeneen keer hard gevallen, maar dat valt natuurlijk nooit te voorspellen. Ondertussen ben ik er alweer bijna uitgegroeid dus moet ik een nieuwe aanschaffen. In de zomer vind ik hem wel vervelend zitten, maar ik rijd bijna altijd met. Paardrijden ís gewoon een gevaarlijke sport, hoe goed je ook bent, dus als ik iets kan doen tegen een ongeluk doe ik het ook
Zo'n opblaasbare lijkt me niks trouwens, straks val je nog op wat scherps ofzo en dan vliegt ie lek haha En zoals hierboven al gezegd ben ik ook bang dat het paard ervan zou schrikken..

Ook daar hebben ze aan gedacht en de vest is gemaakt uit een zeer stevige stof. Je moet al wat forceren eer die kapot is of kapot geprikt word.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:59

taverno schreef:
Dat koortje schiet toch wel los als je gevallen bent ?

Dat koordje schiet niet los wanneer je aan't springen of lichtrijden bent. Maar enkel wanneer je valt. Als er +/- 30 kilogram aanhangt los het kogeltje uit de gas cartouche.