Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geluksvogel schreef:hey cassidy, ik vraag me af... als ik jou eens een join up zou geven, jij als dominante merrie en ik als de leider. dan zou je behoorlijk gaan steigeren is het niet? je zou vast niet terug komen alleen om mij dan misschien een schop te verkopen!! en jou dan een fellow up te geven, denk maar niet dat dat zo makkelijk gaat.
het gaat hier om je eigen mening en als je nou slim bent, stop je hier gewoon mee, we hebben nou wel weer genoeg van je gehoord.!.!.!!!!
geluksvogel schreef:zonder zadel is een paard vrijer en kan hij optimaler bewegen. kijk maar eens op www.boomloosrijden.nl kan je wat van opsteken!!
geluksvogel schreef:hahahahahaha kijk eens naar jezelf in de reacties geef je allemaal tegenstreidige dingen tegenm jezelf. in dit geval ben jij de dominante merrie, is dat dat nog niet opgevallen??
geluksvogel schreef:heb ik gezegt dat mr alles goed doet??
SpLaSh_ schreef:Onzin, ik kan longeren echt NIET vergelijken met een join up. En na een longeersessie staat mijn paard niet te bibberen en te zweten van angst, van een join up wel.
Dus dit kan je écht niet vergelijken. Dat ie omlaag gaat en gaat kauwen tijdens het longeren is van ontspanning, niet van onderdanigheid.
Ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien hoe het fout kan gaan, dus vandaar dat ik echt wel weet waar ik het over heb, en ik ga dan nu ook toevallig 100% met Cassidy mee.
luxket schreef:SpLaSh_ schreef:Onzin, ik kan longeren echt NIET vergelijken met een join up. En na een longeersessie staat mijn paard niet te bibberen en te zweten van angst, van een join up wel.
Dus dit kan je écht niet vergelijken. Dat ie omlaag gaat en gaat kauwen tijdens het longeren is van ontspanning, niet van onderdanigheid.
Ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien hoe het fout kan gaan, dus vandaar dat ik echt wel weet waar ik het over heb, en ik ga dan nu ook toevallig 100% met Cassidy mee.
daar kan ik me ook in vinden, je hebt wel gelijk.
Als ik longeer zonder longeerlijn, doe je als het waren ook een soort join up... met je lichaam jaag je hem weg, of drijf je hem voorwaarts, laten we het zo noemen, hier heb je met longeren de zweep voor, bij emiel voest die leaddrop, en bij mr, de longe... verder hou je hem op je lichaam tegen en kan het paard zelf kiezen of hij stopt of niet.. met een longeerlijn eraan kan je hem nog trekken.. ik vind longeren zonder longeerlijn hetzelfde hebben als een join up... je drijft hem voorwaarts en het paard heeft zelf de keus deze te volgen of niet