Join up is gelukt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:48

hey cassidy, ik vraag me af... als ik jou eens een join up zou geven, jij als dominante merrie en ik als de leider. dan zou je behoorlijk gaan steigeren is het niet? je zou vast niet terug komen alleen om mij dan misschien een schop te verkopen!! en jou dan een fellow up te geven, denk maar niet dat dat zo makkelijk gaat.

het gaat hier om je eigen mening en als je nou slim bent, stop je hier gewoon mee, we hebben nou wel weer genoeg van je gehoord.!.!.!!!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:49

Waarom zou het gedrag met en zonder zadel verschillend moeten zijn?

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:51

zonder zadel is een paard vrijer en kan hij optimaler bewegen. kijk maar eens op www.boomloosrijden.nl kan je wat van opsteken!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:51

geluksvogel schreef:
hey cassidy, ik vraag me af... als ik jou eens een join up zou geven, jij als dominante merrie en ik als de leider. dan zou je behoorlijk gaan steigeren is het niet? je zou vast niet terug komen alleen om mij dan misschien een schop te verkopen!! en jou dan een fellow up te geven, denk maar niet dat dat zo makkelijk gaat.

het gaat hier om je eigen mening en als je nou slim bent, stop je hier gewoon mee, we hebben nou wel weer genoeg van je gehoord.!.!.!!!!

De dominante merrie IS de leider....
Je hebt het duidelijk nog niet goed begrepen?

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:53

hahahahahaha kijk eens naar jezelf in de reacties geef je allemaal tegenstreidige dingen tegenm jezelf. in dit geval ben jij de dominante merrie, is dat dat nog niet opgevallen??

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:54

geluksvogel schreef:
zonder zadel is een paard vrijer en kan hij optimaler bewegen. kijk maar eens op www.boomloosrijden.nl kan je wat van opsteken!!

Dus de reactie van een paard op het longeren/join up is anders met dan zonder zadel? Alleen omdat hij vrijer kan bewegen?
Dan doet Monty Roberts de Join up ook niet goed. Hij doet het zowel met als zonder zadel!

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:54

heb ik gezegt dat mr alles goed doet??

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:56

geluksvogel schreef:
hahahahahaha kijk eens naar jezelf in de reacties geef je allemaal tegenstreidige dingen tegenm jezelf. in dit geval ben jij de dominante merrie, is dat dat nog niet opgevallen??

In een kudde met paarden (laten we ontopic blijven) is de dominante merrie de leider. Zij beslist waar er wordt gegeten, waar de kudde heengaat, en jaagt ook de boosdoenders uit de kudde.
Dus even terug naar jou reactie: als jij met mij een join up zou doen, ik de dominante merrie ben, en jij de leider...wat klopt hier niet? Rest assured dat ik mezelf zelden een schop geef....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:57

geluksvogel schreef:
heb ik gezegt dat mr alles goed doet??

Dus de "uitvinder van de Join-up" doet de "join up" niet goed?
Interessante stelling.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:59

zou ik toch een keertje doen, kan je wat van opsteken!! (schop onder je 8erse verkopen)ik stop hiermee. je kan lange tijd discuseren over dit onderwerp en daar is dit toch niet voor!!?? dus je kan best hierop nog reageren maar laat het gewoon. hier is het gewoon echt niet voor!!

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:00

dit is het niet waard

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:09

Jammer, ik had nog wel wat uitleg gewild bij de stellingen die je de wereld in hebt geholpen. Misschien kun je daar een ander topic voor openen?

Enne, wel goed lezen he: zelden betekend niet nooit. Maar daar moet dan wel een hele goede reden voor zijn.
Overigens wel een erg agressieve uitspraak voor een NH-er )

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:12

Pfft gezellig topic is dit zeg ...

Ik sluit me eerlijk gezegd wel ongeveer bij Cassidy aan (krijg ik nu een heleboel boze bokkers over me heen ?)

Vraag me alleen af ... zou jij je paard dan ook niet longeren ?

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:10

Onzin, ik kan longeren echt NIET vergelijken met een join up. En na een longeersessie staat mijn paard niet te bibberen en te zweten van angst, van een join up wel.

Dus dit kan je écht niet vergelijken. Dat ie omlaag gaat en gaat kauwen tijdens het longeren is van ontspanning, niet van onderdanigheid.

Ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien hoe het fout kan gaan, dus vandaar dat ik echt wel weet waar ik het over heb, en ik ga dan nu ook toevallig 100% met Cassidy mee.

xredfordx

Re: Join up is gelukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:14

heej ....wat goed joh (Y)
mijn zusje doet ook altijd de join-up met haar pony en dat lukt ook meestal!!! bij die pony werkt het egt heel goed!!!

veel suc6 ermee

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:34

SpLaSh_ schreef:
Onzin, ik kan longeren echt NIET vergelijken met een join up. En na een longeersessie staat mijn paard niet te bibberen en te zweten van angst, van een join up wel.

Dus dit kan je écht niet vergelijken. Dat ie omlaag gaat en gaat kauwen tijdens het longeren is van ontspanning, niet van onderdanigheid.

Ik heb het zelf met mijn eigen ogen gezien hoe het fout kan gaan, dus vandaar dat ik echt wel weet waar ik het over heb, en ik ga dan nu ook toevallig 100% met Cassidy mee.

Als ik longeer zonder longeerlijn, doe je als het waren ook een soort join up... met je lichaam jaag je hem weg, of drijf je hem voorwaarts, laten we het zo noemen, hier heb je met longeren de zweep voor, bij emiel voest die leaddrop, en bij mr, de longe... verder hou je hem op je lichaam tegen en kan het paard zelf kiezen of hij stopt of niet.. met een longeerlijn eraan kan je hem nog trekken.. ik vind longeren zonder longeerlijn hetzelfde hebben als een join up... je drijft hem voorwaarts en het paard heeft zelf de keus deze te volgen of niet

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:43

Het paard waar ik weleens join-up mee doe, staat nooit te zweten of te bibberen. Ik denk dat juist het probleem is, de join up wordt verkeerd uitgevoerd. Zoals ik al zei, doe ik een join up hetzelfde als longeren maar dan zonder longeerlijn en dan is hij absoluut niet bang ofzo en hij staat al helemaal niet te zweten of te bibberen ofzo. Of ben ik nou degene die een join up verkeerd uitvoerd???

Maakt me ook eigenlijk niet uit, bij mij werkt het en ik gebruik het alleen als het paard waar ik op rijd weer eens een keer niet weet wie de baas is. En hij is er verder niks door verandert, hij is nog steeds blij als ik kom, hij heeft nog steeds streken enz.

En ik heb ook niet begrepen uit het boek van Monty dat hij de paarden helemaal van streek maakt ofzo. Splash kan jij me vertellen wat diegene dan precies met dat paard deed?? want ik begrijp niet hoe dit helemaal kan, en hoe voer je volgens jou dan precies een join up uit? en wat raad jij dan aan.

Cassidy ik heb trouwens even op de link gekeken, maar hoe weet je eigenlijk dat hij nooit stuntman is geweest en dat hij die mensen die hij in zijn boek beschrijft nooit heeft ontmoet?? is dat eigen onderzoek of stond dat ook in dat boek van leugens over de paardenfluisteraar. En kan je eens uitleggen wat een kleine join up is??

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:46

luxket schreef:
SpLaSh_ schreef:

daar kan ik me ook in vinden, je hebt wel gelijk.

Als ik longeer zonder longeerlijn, doe je als het waren ook een soort join up... met je lichaam jaag je hem weg, of drijf je hem voorwaarts, laten we het zo noemen, hier heb je met longeren de zweep voor, bij emiel voest die leaddrop, en bij mr, de longe... verder hou je hem op je lichaam tegen en kan het paard zelf kiezen of hij stopt of niet.. met een longeerlijn eraan kan je hem nog trekken.. ik vind longeren zonder longeerlijn hetzelfde hebben als een join up... je drijft hem voorwaarts en het paard heeft zelf de keus deze te volgen of niet

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:49

Hmm. Dat vind ik weer anders, moeilijk. Als je zonder longeerlijn longeert, dan drijf je hem iig wel met je lichaam, maar je verdrijft hem niet van je, je gaat niet net zolang door totdat hij stil in een hoekje staat.....

Laten we dr even vanuit blijven gaan dat Boris84 longeren met longeerlijn bedoelde...

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:49

LUXKET schreef:
ik longeer zonder longeerlijn, doe je als het waren ook een soort join up... met je lichaam jaag je hem weg, of drijf je hem voorwaarts, laten we het zo noemen, hier heb je met longeren de zweep voor, bij emiel voest die leaddrop, en bij mr, de longe... verder hou je hem op je lichaam tegen en kan het paard zelf kiezen of hij stopt of niet.. met een longeerlijn eraan kan je hem nog trekken.. ik vind longeren zonder longeerlijn hetzelfde hebben als een join up... je drijft hem voorwaarts en het paard heeft zelf de keus deze te volgen of niet

daar heb je gelijk in, mijn vorige bericht klopte niete echt, ken het hier nog niet zo goed

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:58

Om op de vraag te komen waarom het gedrag anders zal zijn met (zadel en) hoofdstel dan zonder (zadel en) hoofdstel, dan heb ik snel een antwoord die is er niet. Maar omdat hij niet echt het goed kan uitten vanwege de lijn (longeerlijn) en vanwege riempjes die om zijn neus zitten, hij kan dan moeilijker zijn mond opendoen. Als ik er op let dan zie ik wel dat zijn oor naar me toe draait en dat hij met zijn hoofd naar beneden gaat, maar meestal laten we dat dan niet toe (nog meer aansporen om verder te lopen).

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:03

Zodra hij de tekenen geeft die beschreven staan stop ik en ik kan je vertellen dat is heel snel en ik wacht helemaal niet tot hij doodsbang in een hoekje staat. Ik moet dan ook wel even geduld hebben voordat hij daarna naar me toe komt, hij let dan heel goed op mijn houden en waar ik naar kijk (niet naar hem in iedergeval). Maar zoals ik al zij ik doe het maar een dood enkele keer. En wat jij (Splash) als join up beschrijft, ben ik echt niet voor, lijkt me inderdaad een vervelende ervaring.

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:09

ik bedoel houding i.p.v houden natuurlijk, sorry type foutje.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:16

Zoals ik hem beschreef ik heb ik hem toch echt een keer gezien, en gelukkig nooit uitgevoerd! Ik heb alleen meerdere malen van de zijlijn staan toekijken, en meerdere malen mijn hoofd weggedraaid.

Boris94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:29

Maar dan heb je het echt over wegjagen tot hij drijf nat is en doodsbang?? BIZAR, nee dat is in iedergeval niet wat ik bedoel.