Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sees schreef:aafje87 schreef:...heeft het ding geen werking, zodra het hoofd naar beneden gaat komt de "haak" in werking en zorgt voor
een pijn en daardoor schrik reactie
zodat het paard weer zijn hoofd hoog en gestrekt houd....
Need I say more....?
Nou wil ik niet beweren dat ik een heilige ben hoor helemaal niet maar als je geen mest in je gezicht wil, doe je toch lekker zelf een masker op? Kom op zeg, en die staart en tong vastbinden vind ik echt uit den boze!!! Ik rijd paard met het paard en niet om te winnen maar om ons beider plezier. Als je het winnen moet bewerkstelligen dmv dit soort tuigjes...laat dan maar!
Sees schreef:Dan vind ik persoonlijk een opgevlochten staart een vriendelijker beeld geven, het is logisch dat mensen gaan steigeren bij dit soort foto's.
mirgino schreef:ik heb ook een uitgekoerste draver gehad.
en nu ik deze foto`s gezien heb begrijp ik waarom hij ,[helemaal in het begin] ze spastisch deed met bit in doen.
en klontje of snoepje van je hand pakken durfde hij niet,echt trillend en heel voorzichtig pakte hij het na een paar dagen.
Sees schreef:Ik wist niet dat er ook Hannibalpaarden bestonden die allerlei attriuten om moeten hebben om het opeten van andere paarden te voorkomen:D
Whoogy en Whoekoek bedankt voor de uitleg. Sommige dingen zullen best noodzakelijk of bevorderlijk zijn maar een aantal dingen zijn in mijn ogen echt uit den boze of het nou wel of niet ook gebeurt tijdens het dressuren of springen (daar zou ik een dergelijke reactie ook plaatsen). Het blijft een sport met dieren en het welzijn van het dier zou voorop moeten staan NIET het winnen. Je kan me niet vertellen dat oor'proppen', staart en tong vastbinden en al die tuigjes het plezier van het paard vergroten. Sommige van die tuigjes zijn misschien noodzakelijk maar wat ik las over een tuigje wat een hengst moet verijdelen 'op een merrie te springen' om het zo maar even te noemen vind ik echt raar, je beperkt het dier dan enorm in zijn paardzijn. En die tong vastbinden is MAAR voor 20 minuten, hoor je wel wat je zegt. ook die staart vastbinden vind ik belachelijk. Waar is dat in vredesnaam goed voor. En dat verhal over dat paard waarvan het karretje niet doormidden wilde brken en dat hij toen zijn nek brak. Al eens nagedacht over WAAROm dat paard naar beneden ging met zijn hoofd en het karretje beetpakte?
En nee je kan mij niet verwijten hetzelfde te doen want ik rijd bijna alleen zonder zadel en ik heb een mijlerbit als ik al met bit rijd.
wkoekoek schreef:mirgino schreef:ik heb ook een uitgekoerste draver gehad.
en nu ik deze foto`s gezien heb begrijp ik waarom hij ,[helemaal in het begin]
ze spastisch deed met bit in doen.
en klontje of snoepje van je hand pakken durfde hij niet,echt trillend en heel voorzichtig pakte hij het na een paar dagen.
Wie zegt dat alle paarden hier mee lopen? Scheer gerust alles over één kamEen goede draver loopt met een gewoon bitje en waarschijnlijk een opzet. Yellowa, een van de meest winnende Nederlandse dravers, liep op een gewoon bitje, zonder neusriem, zonder opzet. Dat is ideaal, maar sommige paarden hebben ondersteuning nodig. Daarbij worden deze dingen vaak ook niet constant gebruikt maar voor een tijdje. Point liep eerst met twee sintelkappen, daarna 1. Hij heeft ook een tijd oogkleppen gehad omdat hij in de koers omdraaide, wat gewoon levensgevaarlijk is.
wkoekoek schreef:Dat dravers van de baan komen niet te rijden zijn op een normaal bit, vind ik klinkklare onzin.Ik heb al heel wat uitgekoerste dravers gereden en ik heb al onze paarden op een enkelgebroken bit gereden, zonder problemen. Alle dravers bij onze trainer lopen met een dubbelgebroken draversbitje. Ik rij drie van onze dravers onder het zadel met hackamore omdat ik dit zelf fijner vind, en ze reageren er allemaal prima op. Beetje jammer dat dat wee zo'n vooroordeel is
Mandybrandt schreef:Toen ik dit zag schrok ik er heel erg van, nu na de uitleg wat minder, maar nog vind ik het niet kunnen,maar ik vroeg me nog af wat die riempjes boven de knieen zijn, nr 6 het plaatje..
mirgino schreef:[
ik heb ook een uitgekoerste draver gehad.
en nu ik deze foto`s gezien heb begrijp ik waarom hij ,[helemaal in het begin]
ze spastisch deed met bit in doen.
russel schreef:Ik heb spijt dat ik heb gekeken, heb ondertussen hartkloppingen. Kennelijk in Finland toegestaan, totale maar dan ook totale dierenmishandeling. Van mij mogen die jockeys spontaan onder de wielen komen
Mandybrandt schreef:Toen ik dit zag schrok ik er heel erg van, nu na de uitleg wat minder, maar nog vind ik het niet kunnen,maar ik vroeg me nog af wat die riempjes boven de knieen zijn, nr 6 het plaatje..
sorry maar ik ben het hier niet mee eens, als er zoveel hulpmiddelen nodig zijn om normaal een koers uit te rijden, zou je dan niet bij jezelf denken of dit wel kan??zonder die hulpmidellen is het bij de meeste paarden dus niet mogelijk om een koers te rijden begrijp ik hieruit, en je kan wel steeds blijven zeggen dat het in andere sporten ook gebeurt, dit neemt niet weg dat dit het in je eigen sport minder erg zou maken.
als je buurmeisje in de sloot springt doe jij het dan ook? nou ik denk dat we hier met zn alleen eindeloos over kunnen discussieren maar ik denk niet dat we dr uit komen maar goed,..
Citaat:Wie zegt dat alle paarden hier mee lopen? Scheer gerust alles over één kamEen goede draver loopt met een gewoon bitje en waarschijnlijk een opzet. Yellowa, een van de meest winnende Nederlandse dravers, liep op een gewoon bitje, zonder neusriem, zonder opzet. Dat is ideaal, maar sommige paarden hebben ondersteuning nodig. Daarbij worden deze dingen vaak ook niet constant gebruikt maar voor een tijdje.