Voor iedereen geweldig om te zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:40

Ik wil hem ook zien!!!! maar doet het nog steeds niet

Rosaly

Re: Voor iedereen geweldig om te zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:40

Ik ben het anders op een of andere manier wel eens met ikke...

Het paard straalt idd niet zo heel veel uit, het voert de oefeningen wel uit, maar zonder er zelf plezier in te hebben zo lijkt het wel.
Ik vind ook dat het dier errrug veel met zijn staart zwaait en de gezichtsuitdrukking vind ik ook niet wat het moet zijn...

Voor de rest vind ik het wel knap wat die man doet, maar zoals ikke al aangeeft, de manier waarop is waardeloos...

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:41

Tigger schreef:
Leuk, erg knp ook...
Alleen jammer van het laatste. Dat ie er zo superieur bovenop moet gaan staan met een knallende zweep...
Typisch mens...

in 1 woord: SUPER!!
dat je zoiets met je paard kan bereiken, dat is veel beter dan wat anky heeft gepresteerd op de OS~! je paard volgt je, reageerd op de allerkleinste aanwijzingen zonder optoming, de passage en een pirouette...
dat hij erop ging steen met een knallende zweep is echt niet erg hoor, het is een bewijs voor 100% vertrouwen! als het paard het niet wil gaat het staan en vlucht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:45

Rosaly schreef:

Het paard straalt idd niet zo heel veel uit, het voert de oefeningen wel uit, maar zonder er zelf plezier in te hebben zo lijkt het wel.
Ik vind ook dat het dier errrug veel met zijn staart zwaait en de gezichtsuitdrukking vind ik ook niet wat het moet zijn...

Voor de rest vind ik het wel knap wat die man doet, maar zoals ikke al aangeeft, de manier waarop is waardeloos...

Amen........

Wat hij doet is op zich wel knap, maar als je er dan toch zo giga veel tijd in stopt, waarom dan niet op een leuke manier??? Ik ken zoveel mensen die probleemloos hetzelfde niveau halen, waarbij de paarden WEL blij zijn en met hun oortjes erop en geheven staart hun baas uitdagen voor het volgende kunstje. DAT is het verschil.........

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:57

Echt GEWELDIG om naar te kijken. Zo rustig dat paard, zoveel vertrouwen in die man. Probeer dit maar eens na te doen! Anky kan hier veel van leren

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:41

wat een trainingsuren zitten hierin!!
ik vond het geweldig om te zien!!!

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:53

Weet iemand of er nog een andere manier is om het filmpje te bekijken? Bij mij lukt het namelijk nog steeds niet

xxGáskixx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:55

nou Ik vind het echt super om te zien!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:33

Ik vond het ook geweldig om te zien!
Echt respect hoor, erg knap .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:00

super om te zien! heel gaaf!

volgens mij heeft dat beest er echt wel onwijze lol in, kijk m dan wanneer ie in rengalop door de piste mag sjezen! en voor de rest ziet het er ook prima uit hoor.
Dat vertrouwen! Fantastisch gewoon. Dan heb je echt een leiderspositie waarbij je het ultieme vertrouwen krijgt van je knol. Beter kan het toch bijna niet?

volgens mij zijn degenen met kritiek gewoon jaloers Bereik dat zelf maar es met je paard...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 01:08

Ikke ik denk dat de ene oefening moeilijker is voor het paard dan de andere, elk paard zwaait weleens emt zijn staart en niet elk paard loopt constant met zijn oren naar voren, bekijk maar eens wat topics op VMR van mensen die ook graag hun paard wat vrolijker zouden zien kijken.

Verder zie ik het paard op bepaalde momenten zeker wel lol hebben en zijn eigenaar uitdagen, sommige stukken zien er misschein in jouw ogen wat doods uit, in mijn ogen dus juist niet, paard is wel de hele tijd door ondanks alle mensen, lawaai en spotlights ontspannen en niet onder de indruk wat misschien wat doods overkomt maar IMO is dat meer een teken dat dit simpele koek voor het dier is.

Maar ok ieder zijn mening, ik blijf het iig geweldig vinden om te zien.

Voor mensen die hem niet kunnen zien heb ik weinig tips...misschien bij iemand anders thuis even openen?
Heb hem ook maar thuis gestuurd gekregen dus weet verder ook het hoe en wat niet.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:28

In een woord SUPER!!
Dat is totaal vertrouwen in de mens!!
En wat betreft ikke, ben het niet met je eens, een paard moet totaal gefocust zijn op jou en niet wat er om hem heen gebeurt(en dat in een zaal vol mensen)
Dat kan er wat doods uitzien in jou ogen maar voor mij ziet het er uit als totale concentratie!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:16

Nannes schreef:
Echt GEWELDIG om naar te kijken. Zo rustig dat paard, zoveel vertrouwen in die man. Probeer dit maar eens na te doen! Anky kan hier veel van leren

Als hij dan ook maar wat leert van Anky over het rijden. Hij zit op die rug te hotsebotsen, daar lusten de honden geen brood van. En wijken kan ook met veel meer balans van de ruiter.
Verder knap ingestudeerd, zit veel werk in, maar slordigheden in de uitvoering. Achterhand loopt niet mee in de spaanse pas, passage is slordig en niet tactmatig, etc. En ook ik mis de vrolijkheid van het paard, de echte communicatie twee kanten op, het leuk samen bezig zijn.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:05

zit jij helemaal doodstil zonder zadel?
Volgens mij gaat het bij die man niet om ofdat de oefeningen zoals wijken enzo helemaal perfecto uitgevoerd worden zoals dat in de dressuur gaat, maar gewoon te laten zien dat zoiets ook zonder hulpmiddelen kan als een bit enz. Ik vind het gewoon super!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:06

Nannes schreef:
Volgens mij gaat het bij die man niet om ofdat de oefeningen zoals wijken enzo helemaal perfecto uitgevoerd worden zoals dat in de dressuur gaat, maar gewoon te laten zien dat zoiets ook zonder hulpmiddelen kan als een bit enz. Ik vind het gewoon super!

Mwah, dat hoeft ie niet op zo'n manier te doen. Ik ken er zat die dat beter kunnen.......

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:07

nou ik toevallig niet

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:22

In 1 woord...

SCHITTEREND!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:22

Prachtig, geweldig!
Als ik dat ooit eens zou kunnen bereiken!
Ik heb bijna het hele filmpje kippenvel gehad!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:24

prachtig! en dat zonder tuig ofiets, heel knap.

ja ja doet dat maar even na, en dan even op bokt showen he, hoe netjes je paard recht gaat tussen 2 benen (voelt iemand zich al aangesproken )

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:07

PRACHIG , ik kreeg tranen in mijn ogen, echt waar
Een duidelijk voorbeeld van rijden op de zit en gewihtshulpen, super dat hij ook passage en wijken en spinss doet enzo. Technisch niet helemaal correct ok, maar wie doet hem na?
Ik vind dat het paard wel plezier beleeft in wat hij doet, als ik dat vergelijk met veel dressuurpaarden aan het werk...
Is de eerste keer dat ik zo'n hoog niveau zie van NH
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 15-12-05 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:11

ikke schreef:
Nannes schreef:

Mwah, dat hoeft ie niet op zo'n manier te doen. Ik ken er zat die dat beter kunnen.......

jij zeker?

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:19

Geweldig filmpje om te zien! Dat vertrouwen.. Die band tussen paard en mens. Wauwie!

Ik snap het wel dat sommige mensen het paard uitstraling vinden missen. Het paard voert netjes uit wat van hem gevraagd wordt, maar ik zie nou ook weer niet een überenthausiast paard.. Dat is natuurlijk wel zonde en de uitvoeringen kunnen inderdaad verbeterd worden (netter, zorgvoldiger, volledig).. Op die manier zou het helemaal toppie zijn.

Ik denk dat dit een goed voorbeeld is voor iedereen!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:19

Ik denk dat je bij dit soort dingen gewoon naar het totaalbeeld moet kijken, en niet op punten moet gaan letten.
Zonder zadel en ander tuig zit je gewoon minder netjes, ok de oefeningen worden niet helemaal perfect uitgevoerd.

Maar gwoon het hele plaatje is rustig en gewoon mooi om te zien.

Om dan kleine dingen ertussenuit te zoeken om op door te gaan vind ik beetje onzinnig....tenzij je nu kan bewijzen met filmpje dat jij of iemand in je omgeving het beter kan

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:43

dat z'n oortjes niet consstant naar voren zijn:
ik doe mijn werk met veel plezier,maar ik doe mijn werk ook erg geconsentreert,dan trek ik soms gekke bekken,en kijk soms zelfs erg nors,maar toch heb ik het erg naar mijn zin!!!!
kan dit bij een paard ook neit zo zijn,ik zie hem veel met zijn oren "spelen" hij is gewoon heel geconsentreert!
ik vind het super!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:57

Rosaly schreef:

Precies, dit vind ik ook als ik kijk naar hoe het paard reageert op zn baas. Hij doet alles, en het is best knap, maar ik vind ook dat het paard niet 'blij' lijkt met wat hij moet doen. Hij heeft er geen plezier in.