nelis schreef:bedankt allemaal voor jullie reacties
ik zal een goed gesprek met hem er over gaan houden.
op dit moment kan ik naemlijk ook niet echt genieten van mijn paard omdat ik weet dat als ik thuis kom er over gezeurd gaat worden
@lestria in principe hoeft hij maar op 3 dagen voor zijn éigen 'kind te z\orgen daar ik de rest van de dagen op vang er voor geregeld heb in de zin van mijn moeder of kinderdag verblijf.
maar in hoeverre is het geven en nemen dan janintejj?
waar ligt de grens?
Heb ik niet gelezen in het begin dat meneer regelmatige de hele nacht de hort op is? En 2 tot 3 keer per week voetballen? Is het niet ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Zo te horen heb je een vent getroffen die zijn eigen plezier ver boven dat van anderen stelt.( hij doet me denken aan Sam Goris uit de Pfaffs)
aartslui( is niet te veranderen) egoïstisch en als jij je paard opgeeft gaat hij wel weer ergens anders over zeuren.
Jullie hebben een kind en zijn getrouwd. Als je hem opgeeft dan zul je w.s. ook je paard moeten verkopen. Als je hem zijn zin geeft word jij ongelukkig. Je zit dus in een cirkel die alleen jijzelf kan doorbreken.
Een ander kan je niet veranderen maar je kunt wel zelf veranderen, zoals het nu gaat lijkt het mij dat je over je heen laat lopen, jezelf een schuldgevoel aan loopt te praten terwijl hij de eisen stelt in jullie huwelijk.
Advies: schrijf eens op wat er allemaal speelt waarom je wilt dat die knul verandert. Waar moet hij in veranderen? is het normaal dat iemand "thuis bij zijn eigen kind blijven" als werk of opdracht ziet?
Waarom wil hij dat paard weg? Wat krijg jij ervoor in de plaats? Gaat hij dan niet meer stappen of voetballen, of gaat hij juist stappen om jouw dwars te zitten. (Stappen behoor je samen te doen, niet apart.) Vraag het eens recht op de man af wat hij wil (en wees beducht op een rot antwoord)
Je komt waarschijnlijk uit bij een mediator( praat eens met je huisarts o.i.d.), en dat is een hele grote stap maar vooralsnog zie ik geen eenvoudige oplossing.