partner is niet echt in to the paarden zucht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Re: partner is niet echt in to the paarden zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:35

Het lijkt me een heel lastige situatie als je partner niks om paarden geeft. Iemand zei eens tegen mij "het is niet zomaar een hobby, het is een manier van leven". En niks is minder waar..... Ik denk dat ik zelf zou proberen om toch een verzorger te vinden voor een paar dagen (2-3?) in de week. Niet de meest ideale situatie, maar ik kan de partners ergens ook wel begrijpen. Ik moet er niet aan denken dat mijn man elke dag 2-3 uur met voetballen bezig zou zijn en dan voor en na het voetballen ook nog een keer erover zou praten. Ik heb daar niks mee en zou het niet leuk vinden. Inderdaad geven en nemen, dat is erg moeilijk als er een levend wezen in het spel is. Gelukkig heb ik geen klagen, terwijl ik paard poets mest hij de stal alvast uit, helpt met spulletjes pakken. Singelt alvast aan, doet de deur alvast open enz. enz. Hij vindt het gelukkig allemaal leuk en beleeft zelf ook plezier eraan (hij rijdt niet overigens, dat vindt hij niet leuk).

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:42

nelis schreef:
bedankt allemaal voor jullie reacties
ik zal een goed gesprek met hem er over gaan houden.
op dit moment kan ik naemlijk ook niet echt genieten van mijn paard omdat ik weet dat als ik thuis kom er over gezeurd gaat worden
@lestria in principe hoeft hij maar op 3 dagen voor zijn éigen 'kind te z\orgen daar ik de rest van de dagen op vang er voor geregeld heb in de zin van mijn moeder of kinderdag verblijf.

maar in hoeverre is het geven en nemen dan janintejj?
waar ligt de grens?

Heb ik niet gelezen in het begin dat meneer regelmatige de hele nacht de hort op is? En 2 tot 3 keer per week voetballen? Is het niet ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Zo te horen heb je een vent getroffen die zijn eigen plezier ver boven dat van anderen stelt.( hij doet me denken aan Sam Goris uit de Pfaffs)

aartslui( is niet te veranderen) egoïstisch en als jij je paard opgeeft gaat hij wel weer ergens anders over zeuren.
Jullie hebben een kind en zijn getrouwd. Als je hem opgeeft dan zul je w.s. ook je paard moeten verkopen. Als je hem zijn zin geeft word jij ongelukkig. Je zit dus in een cirkel die alleen jijzelf kan doorbreken.

Een ander kan je niet veranderen maar je kunt wel zelf veranderen, zoals het nu gaat lijkt het mij dat je over je heen laat lopen, jezelf een schuldgevoel aan loopt te praten terwijl hij de eisen stelt in jullie huwelijk.
Advies: schrijf eens op wat er allemaal speelt waarom je wilt dat die knul verandert. Waar moet hij in veranderen? is het normaal dat iemand "thuis bij zijn eigen kind blijven" als werk of opdracht ziet?

Waarom wil hij dat paard weg? Wat krijg jij ervoor in de plaats? Gaat hij dan niet meer stappen of voetballen, of gaat hij juist stappen om jouw dwars te zitten. (Stappen behoor je samen te doen, niet apart.) Vraag het eens recht op de man af wat hij wil (en wees beducht op een rot antwoord)

Je komt waarschijnlijk uit bij een mediator( praat eens met je huisarts o.i.d.), en dat is een hele grote stap maar vooralsnog zie ik geen eenvoudige oplossing.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:56

Zo te lezen ben je nog maar kort moeder, een hele verandering voor beide kersverse ouders. Schijnbaar heeft je partner langer nodig om zich aan te passen aan de nieuwe situatie.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:02

amondi schreef;

Waarom wil hij dat paard weg? Wat krijg jij ervoor in de plaats? Gaat hij dan niet meer stappen of voetballen, of gaat hij juist stappen om jouw dwars te zitten. (Stappen behoor je samen te doen, niet apart.) Vraag het eens recht op de man af wat hij wil (en wees beducht op een rot antwoord)

ben ik niet helemaal met je eens.

wij hebben onze eigen vrienden en gaan apart op stap zodat er 1 van ons thuis voor onze zoon.

hij gaat met een vriend naar de film en dan nog de kroeg in en ik ga naar mijn vriendin lekker naar haar stamkroeg.
ik kan dan lekker bijkletsen en als mijn man daar bij zou zijn `hangt`hij er maar een beetje bij.

ik hou er niet van om naar de film te gaan.

dus wij gaan apart stappen!

als we samen uit gaan is dat lekker ontspannen uit eten.

maar helaas zijn er geen richtlijnen over hoe het zou moeten gaan!
iedereen is anders en gaat anders met elkaar om.

wij kunnen hier wel gaan zeggen hoe of wat ze zou gaan moeten doen,maar of dat werkt voor hun is dan de vraag!~

ze zullen er samen uit moeten komen,hoe ze hun vrije tijd gaan besteden.
maar Ilona kennende komen ze daar wel uit,toch?

sterkte meid!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:13

dank je mir..

we komen er wel uit! het heeft alleen tijd nodig.
en dat van dat stappen.. ik drink niet en hij wel. en over het algemeen is hij in een bruine kroeg te vinden terwijl ik liever de dansvloer op duik.
dus samen stappen daar doe je ons allebei geen plezier mee.
we doen wel dingen samen (afgelopen vrijdag naar concert van blof in ahoy) en zoals vandaag gaat hij feyenoord kijken in de kroeg en om 3 uur is ie dan thuis zodat ik ff lekker kan gaan rijden.
dus dan hebben we ieder ons uitje zeg maar.
inderdaad zijn we pas sinds 4 maanden papa en mama en dat heeft inderdaad een grote invloed op je leven en misschien moet hij daar nog in verder groeien.
@amondi.
mijn paard opgeven komt niet voor in mijn woordenboek en zeker niet voor een man ook al is het mijn eigen man!
ook al zouden wij uit elkaar gaan (wat ik niet hoop ) dan nog zal ik mijn paard niet hoeven te verkopen omdat ik eigen inkomen heb en een moeder die me dan zal steunen.
dus ik laat ook niet over me heen lopen in die zin.
ik zal nooit in een relatie blijven hangen omdat ik anders zekerheiden kwijt zal raken.
mijn kind en mijn eigen geluk staan boven aan.
dus misschien ben ik in dat op zicht ook egoistisch

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:04

mijn man hetzelfde:

''jouw hobby kost wel veel tijd''
''jouw hobby kost heel veel geld''
''waarom moet je nu weer daarheen?''
''1 eigen pony begrijp ik,maar waarom 5?''

wij hebben ook een dochtertje van 8 maanden,het gaat nu nog goed zolang we goed overleggen.

toch is hij altijd mijn back-up wanneer ik in nood zit.

andersom laat ik hem altijd zijn gang gaan,uitgaan,kaarten,film kijken bij vrienden?
hij mag alles!

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:57

Dat lijkt me inderdaad errugh lastig.
Mijn vriend vind het wel leuk maar godzijdank bemoeid hij er zich niet zoveel mee...Ik doe dat het liefst lekker zelf.
Mijn ex was wel redelijk gek van paarden maar jammer genoeg wist hij ALLES beter! en dat terwijl dat helemaal niet zo was.

Das ook echt niet om aan te raden!

sandra1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 01:19

Erg herkenbaar.....helaas
Mijn man heeft ook niets met paarden, snapt ook niet wat er nu zo leuk aan is. Toont geen enkel initiatief om zich er ook maar enigszinds in te verdiepen. Hij hoeft van mij ook echt niet de hele dag mee op stap maar af en toe eens vragen hoe het gaat zou leuk zijn.

Wij zijn ook 10jaar samen, rij ook al al die tijd paard, dus hij wist van mijn hobby af. Hij heeft zijn eigen hobby, waar ik overigens alles over horen moet. ... Alleen snapt hij gewoon niet wat mijn paard voor mij betekend. Krijg ook altijd te horen dat het te duur is, het geen sport is, ik er teveel tijd mee bezig ben, paarden alleen maar goed zijn voor op de grill etc...

Ik heb meerdere malen geprobeert aan hem uit te leggen wat het voor mij betekend maar het wil er echt niet in bij hem..hij luisterd ook niet als ik over paarden begin dus de laatste jaren begin ik er maar niet meer over... tja, gooi daar nog een aantal andere zaken bij die niet lopen in de relatie en dan is het echt een keer tijd om knopen door te gaan hakken. Wij hebben dus ook besloten om uit elkaar te gaan.
Mijn paard en de hobby is hier niet de hoofdreden van maar maakt er wel een onderdeel van uit.

Probeer dus echt met elkaar te praten om je gevoelens duidelijk te krijgen, probeer het hem uit te leggen. Misschien is het een idee om met een proffesioneel iemand te gaan praten maar las dat je dit ook al een keer eerder hebt gedaan en eigelijk weer in dezelfde fout valt..misschien nogmaals proberen en anders heeeel goed gaan nadenken wat je met je relatie verder wilt..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 01:22

Mijn vriend had ok niets met paarden toen ik net met hem kreeg.
Maar nu verzorgd hij zelfs mijn pony als ik niet kan!
Hij zit er zo nu en dan op enheeft dan acties om ineens weg te draven En hij heeft geleerd te freestylen. Hij gaat ook altijd met me mee als ik geen vervoer heb
Hij vraagt ook altijd hoe het rijden ging als ik thuis kom en hoe het met mijn pony is

In het begin had hij dit allemaal niet gedaan, een beetje van een afstand toe kijken en that's it!

Jammer dat je vriend er niet veel om geeft