Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:05

precies... daarbij is uit mijn studie gebleken dat kabouters zeer vernuftige wezens zijn die de schuld nogal eens in de schoenen van woezels, mumzels en zandvlooien afschuiven... vergis jullie niet in deze zeer sluwe wezens..

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:09

kimmie261 schreef:
nee na jarenlange studie,zijn we blij ons geinfiltreerd te hebben in de kabouterwereld...

dus we houden het voorlopig op het nederlands,bij evt grote belangstelling kan het naar het engels vertaald gaan worden...

verder willen we ons vooral consentreren op de kabouter in al zijn voorkomende vormen,de woezel die overigens ook in bomen voorkomt,en de mumzels en de snotdruipende gnoom,kan evt in een latere cursus meegenomen worden...

Deze cursus is een schot in de roos

Maar hier bij de grens hebben wij veel last van duitstalige kabouters, werkt op hun deze cursus ook?

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:11

ja hoor.... maar die graven vooral kuilen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:12

kjoetie schreef:
precies... daarbij is uit mijn studie gebleken dat kabouters zeer vernuftige wezens zijn die de schuld nogal eens in de schoenen van woezels, mumzels en zandvlooien afschuiven... vergis jullie niet in deze zeer sluwe wezens..

ach dus die arme woezels en mumzels zijn onschuldig

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:15

Wij hebben hier in de polder last van het "Koosspook" . Onze fries Koos ziet ze alleen en de rest van de paarden en pony's niet. Hij ziet ook af en toe wat op een afstand van een km of 10 Alleen hij ziet het weer, de rest niet.

Kan ik deze cursus ook gaan volgen of zijn spoken van een heel ander soort.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:18

Geweldig, je kunt me echt oprapen nu

Ik ga me ook opgeven voor jullie cursus, ik heb een paard wat inmiddels ernstig getraumatiseerd is door allerlei soorten kabouters...

Anoniem

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:19

GEWELDIG !

Zo'n pakket hoef ik niet zo snel aan te schaffen, mijn paard killed alle kabouters die zich niet zo snel uit de voeten komen, och en af en toe sneuveld er ook weleens zo'n keffertje van 1 van de stalgenoten, maar goed alles tegen de kabouters!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:21

mijn paard plet wel ratten en muizen in z'n box, maar geen kabouters, misschien kan ie even opnieuw geformatteerd worden......

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:31

Ik wil mijn paard en mijzelf dan ook graag opgeven voor deze cursus. Heb ik alleen nog een vraagje.

Wordt het fenomeen "hindernispolonaise" ook in deze cursus behandeld? Het is mij namelijk al meerdere malen opgevallen dat de bakkabouter zich zeer aangetrokken voelt tot hindernissen en het liefst in grote getale eromheen marcheert, wat uiteraard tot schrikreacties bij de paarden leidt. Helaas heb ik nog geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Kunnen jullie helpen?

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:32

PhiaBink schreef:
Wij hebben hier in de polder last van het "Koosspook" . Onze fries Koos ziet ze alleen en de rest van de paarden en pony's niet. Hij ziet ook af en toe wat op een afstand van een km of 10 Alleen hij ziet het weer, de rest niet.

ik denk dat je dan misschien beter Char kunt inschakelen?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:36

mylittlejoy schreef:
:D Ik wil mijn paard en mijzelf dan ook graag opgeven voor deze cursus. Heb ik alleen nog een vraagje.

Wordt het fenomeen "hindernispolonaise" ook in deze cursus behandeld? Het is mij namelijk al meerdere malen opgevallen dat de bakkabouter zich zeer aangetrokken voelt tot hindernissen en het liefst in grote getale eromheen marcheert, wat uiteraard tot schrikreacties bij de paarden leidt. Helaas heb ik nog geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Kunnen jullie helpen?

Dit probleem komt aan bod in de kabouter afweersysteem clinic. Verder helpt de curus zelfverdediging ook aanzienlijk.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:38

kjoetie schreef:
PhiaBink schreef:

ik denk dat je dan misschien beter Char kunt inschakelen?

Kunnen jullie Koos echt niet helpen om van zijn spokenfobie af te komen? Char is zo ver weg
Misschien wordt het spook wel gestuurd door een kabouter?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:41

Afbeelding

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:45

*veegt tranen weg*
whahahahahaha oh my god!!!
dit is egt in 1 woord; GE-WEL-DIG..

de hindernispolonaise komt mij tog ook wel heel bekend voor

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 00:45

PhiaBink schreef:
Kunnen jullie Koos echt niet helpen om van zijn spokenfobie af te komen? Char is zo ver weg

hmmm misschien is jomanda dan een optie? Of een kabouter verkleed als spook? je kunt dit makkelijk thuis testen, met het kaboutercursus pakket. Als je met muts en opplakbaard de bak in komt en hij rent weg, is het een kabouter. Als hij op de grond ligt van het lachen kun je rustig concluderen dat het om een spook gaat en je paard eerder geholpen is door Jomanda... of een goede psycholoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:48

Whahahahahahaha!!!!!
Zelden zon leuk stuk gelezen!!

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:07

kjoetie schreef:
PhiaBink schreef:

hmmm misschien is jomanda dan een optie? Of een kabouter verkleed als spook? je kunt dit makkelijk thuis testen, met het kaboutercursus pakket. Als je met muts en opplakbaard de bak in komt en hij rent weg, is het een kabouter. Als hij op de grond ligt van het lachen kun je rustig concluderen dat het om een spook gaat en je paard eerder geholpen is door Jomanda... of een goede psycholoog

Ik denk dat ik HM Jofamosa eens om advies ga vragen. Zij kon ook voorspellen wanneer de boktveulens kwamen Misschien dat zij het rotKoosspook weg kan lokken

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:27

kjoetie schreef:
PhiaBink schreef:

Nee... jomanda is geen succes
Ze helpt namelijk je paardje wel goed van de fobie af, en straalt het afspuitwater in... maar die sluwe kabouters hebben nu dezelfde blauwe jurken aangetrokken als Jomanda, waardoor Warien nu ook al voor haar een fobie heeft
Help...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:30

Kunnen alle bak en bos kabouters niet hervormd worden .
Ik heb dringend een paar schoonmaak kabouters nodig .Maar dat schijnt een uitstervend soort te zijn.

Mijn tuinkabouters zijn ook al in staking ,de cao bevalt ze niet >;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:38

Geachte Kaboutergoeroe,

ik heb een vraag. is het mogelijk dat mijn pony Flicka bezit over goede sociale vaardigheden ten opzichte van allerlei soorten Kabouters? en dat ze misschien ook geheime contacten onderhoudt met deze wezens?
het is mij namelijk opgevallen dat ze in haar gedragingen regelmatig verdacht gedrag vertoont, dat zich niet alleen uit in het op stang jagen van andere paarden, maar ook in het feit dat ze zelf geen greintje last lijkt te hebben van het 'ongedierte'. ik zal een voorbeeld geven: Flicka is een merrieveulen van 2,5 jaar. opmerkelijk genoeg kent ze geen angst, laat staan een schrikreactie op verdachte gebeurtenissen. zoals gezegd vertoont ze ook zogenaamd 'Kaboutergedrag' jegens mijn rijpaard Faram. wanneer ik met hem in de bak rijd, krijgt ze het altijd voor elkaar om hem op stang te jagen. dit heeft al meerdere malen een onvrijwillig zandhappen van ondergetekende veroorzaakt.

daarnaast zijn er ook uiterlijke vergelijkingen met de kabouters zichtbaar. Flicka is klein voor een paard, ongeveer een meter. een 'Kabouterpaardje' wellicht? daarnaast heb ik haar rond december betrapt op het dragen van een rode puntmuts, afgezet met (paarden?)bont, en (irritatie veroorzakende?) belletjes aan de punt.
ook heeft ze een lange roodbruine baard, en loopt ze vaak met haar hoofd bij de grond, misschien onderhoudt ze tussen het hooi/ gras vergaderingen met haar geheime 'contactpersoon'. ze is ook dol op water, wanneer we in het water gaan laat ze zich vallen en gaat dan kopje onder, misschien om verslag uit te brengen aan de Zigeunerkabouter die zich onder water heeft verstopt?
zelf heeft ze dus totaal geen last van de Kabouters, iets dat ik voor een veulen van haar leeftijd ronduit verdacht mag noemen. ze is nog nooit ergens bang van geweest of van geschrokken. wel vertoont ze ook irriterend gedrag tegenover andere wezens dan paarden. zo heeft ze ooit een schaap zo van streek gemaakt dat het over een hekje naar een andere wei sprong!

al met al naar mijn mening voldoende bewijs tot haar contact met en geheime organisatie van de Kabouters, met mogelijk als doel om zoveel mogelijk chaos en onrust te veroorzaken binnen de paardenwereld. uiteraard wil ik ook niet té voorbarig zijn met mijn conclusies, daarom mijn vraag aan de experts om hier nader toelichting aan te geven. is er ook een mogelijkheid tot een reïntegratie in het normale 'paardzijn' voor mijn pony?

Gaarne hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,
Renée Oostdijk

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 02:48

hier nog een foto van de verdachte, er is duidelijk te zien dat ze iets te verbergen heeft... ondanks de onschuldige blik...

Afbeelding

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 04:14

Geweldig, jullie begrijpen precies wat de ruiter van tegenwoordig zoekt. Zoals in deze advertentie van mij te lezen is ben ik op zoek naar een kabouterproof paard.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=65&t=495508

Ik heb zeer goede hoop dat dankzij deze cursus mijn keuze in deze categorie paarden bijzonder vergroot zal worden.
Wanneer de eerste afgestudeerden kabouterproof paarden ook in de handel beschikbaar komen, zou ik hier graag van op de hoogte gesteld willen worden.

Nogmaals, bravo voor jullie geweldige initiatief!!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:43

merrieveulen schreef:
er is duidelijk te zien dat ze iets te verbergen heeft... ondanks de onschuldige blik...

Volgens mij heeft de verdachte pony iets verstopt in het weiland. Ze ziet er verder vrij onschuldig uitzeg. De baas van dit ponytje moet zeker deze opleiding hier gaan volgen, wil zij niet verder in problemen komen.

elllis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:49

Helemaal geweldig dit ik lig onder mijn buro van het lachen !!!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:51

Onze pony heeft door al dit gedoe last van een zenuwtrekje gekregen.
Zie de avatar! Zij kan haar lieve oortje niet stil houden.