Caps zijn voor watjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Caps zijn voor watjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:23

hij is goed, en zo enorm waar. laat mij maar lekker m'n helmpje opzetten dan heb ik het maar een beetje warm in de zomer mijn hoofdje is veilig

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:48

Rijd altijd met cap btw hij is wel geinig

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:52

Wuahahaaaaaaaaaa hij is goeHOEDD!!! Ik rij ook nooit met cap hoor.... alleen als ik een buitenritje maak

Ivo_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:54

die is goewd

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:55

haha hij is echt super leuk. hoe kom je der op. gelukkig rijdt ik ALTIJD met cap. minder gezeur van anderen

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:01

super leuk joh!!
Ik rijd ook altijd met cap.. ik ben een keer van een paard afgedonderd, met mn hoofd tegen de bakrand.... het eerste wat ik dacht was: Blij dat ik een cap op heb..

Love_Siempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:44

ik draag ook altijd een cap...ben er een keer flink hard afgevallen en had toen een lichte hersenschudding...het eerste wat ik dacht toen ik dat hoorde was "wat ben ik blij dat ik een cap ophad"

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:48

haha ik dus ook he
ben vaak gevallen... ook men 2e les... van een 'mak' pony'tje.. dat er toen op eens vandoor ging met mij...

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:23

Ik draag altijd een cap hoe mak het paard ook is.ben ook een keer zo hard gevallen zwaren hersenschudding geheuegen kwijt van die dag en nu nog last van me kop.
als ik er toen geen op had had men vrees ik me kunnen afvoeren wat er zat een scheur in me cap nog eens...
Nou dan benoem ik me graag tot watje maar ik ben een ijdeltuit in de zin van hou graag me hoofje heel.......

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:49

hahahahahaha geweldig!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:08

Jaa, ik ben ook een watje.
Ik vind em echt goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:00

ik reed vroeger nooit met cap. want hij stond niet stoer. en mn haar zag er stom uit erna. Je betn tiener of niet he

tot ik met het braafste paardje van stal over de kop vloog. ze struikelde, meer niet. ben toen zo geschrokken en sindsdien gaat de cap altijd op. want je weet maar nooit. je kunt je paard nooit voor 100% vertrouwen. en zou je dat wel kunnen, dan kan je paard ook met onmacht vallen, struikelen etc.

en daarnaast heb je een droog koppie in de regen, een warm koppie in de winter. alleen zomers is het beetje warm

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:04

Hahahahahaha, geweldig!

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:17

Whááááááhahah!!

dit is tog niet serieus

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:27

Haha, geweldig verhaal!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:56

Géén cap dragen wordt hier dommerikken-belasting genoemd

Boutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:30

Heb al westernruiters zien rijden met speciale cap, die ziet er gewoon uit als een cowboyhoed, alleen zit aan de binnenkant een (goedgekeurde) veiligheidscap verstopt.
Merk Continental dacht ik, je kon kiezen welke hoed je er op wilde.
Wel stoer zo voor op buitenrit, niet?
Nu alleen nog een winkel in de buurt vinden die ze verkoopt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:51

Boutje schreef:
Heb al westernruiters zien rijden met speciale cap, die ziet er gewoon uit als een cowboyhoed, alleen zit aan de binnenkant een (goedgekeurde) veiligheidscap verstopt.
Merk Continental dacht ik, je kon kiezen welke hoed je er op wilde.
Wel stoer zo voor op buitenrit, niet?
Nu alleen nog een winkel in de buurt vinden die ze verkoopt.

Wel stoer, maar niet veilig. Deze 'dopjes' geven nauwelijks bescherming.
Ik zou een mooie - CE gekeurde - helm aanschaffen als ik jou was.
Er zijn er inmiddels genoeg verkrijgbaar die er niet 'engels' uit zien. Sommige hebben zelfs een western-look: http://store1.yimg.com/I/crazyhorse_1874_26644178
[Deze is niet trouwens niet CE- gekeurd tot zover ik weet, maar heeft wel vergelijkbaar US - keurmerk]

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:58

Ik heb een keer zo'n cap-hoed gezien maar in het echt vind ik ze niet zo mooi. Ze zijn heel groot en dan krijg je zo'n calimero-effect

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:00

Juut schreef:
Géén cap dragen wordt hier dommerikken-belasting genoemd

Dommeriken-belasting.

En dat weet ik als niet echt fervente capdrager zó te melden. Zou het dan toch nog meevallen met het MR-syndroom zoals door TS omschreven?

Denk het wel.

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:07

Haha, hij's wel leuk!

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:56

Heel goed. Ik vind het echt super dom om geen cap te dragen om wat voor reden dan ook. Bij ons op stal is het voor iedereen verplicht. En mensen die het vergeten wijs ik er altijd even op.

Vind dat ze de ziektekosten voor anti-caps maar gewoon op de persoon zelf moeten verhalen. Je krijgt ook geen uitkering van de verzekering als je zonder helm of autogordel een ongeluk krijgt? Volgens mij zijn er al verschillende verzekeringen die dat voor caps ook op hebben gesteld en terecht!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:20

flowerxxx schreef:
Vind dat ze de ziektekosten voor anti-caps maar gewoon op de persoon zelf moeten verhalen.

O ja, en de mensen die longkanker krijgen omdat ze altijd gerookt hebben moeten we ook maar laten creperen, want ja, een behandeling in het ziekenhuis kunnen ze toch niet zelf betalen?

En die auto die van rechts kwam, die de bestuurder niet zag en die vol geraakt werd... Het gebroken been van de bestuurder wordt maar niet gezet, moet de bestuurder maar beter uitkijken en de schade aan beide auto's moet hij ook maar zelf betalen...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:13

Haha grappig verhaal
Ik rijd zelf altijd met cap, vind het wel zo veilig en eigenlijk best dom als je er geen een op zet. Waarom zou je dat niet doen? Ik heb namelijk echt geen last van dat ding als ik hem op heb

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:46

Op onze manege is het verplicht, maar een aantal pensionklanten lijken maar niet de hint te krijgen en rijden dan buiten, in de polder, zonder cap. Ik als manegeklantje rijdt dus altijd met cap maar ik ben ook van plan om het te blijven doen ook. Want er staat bij ons een paard op stal: Gigant, hij is zijn naam waardig en rolde dus altijd in zijn box. De ochtend waar ik het nu over gaat hebben is zou me niets verbazen de rede geweest waarom caps nu verplicht is. Eigenaar van Gigant ging op Gigant rijden en ze is dus van Gigant afgevallen op de bakrand. Ze had een hersenschudding, duidelijk dacht Gigant van, jij iets, ik iets en rolt zichzelf klem. Hij had een wond van ruim 10 cm eraan overgehouden en er zit nu nog steeds een duidelijk litteken. Hopelijk is het te volgen want ik typ volgens mij niet al te duidelijk. Is er trouwens al een watjes-topic?