jamiemara schreef:Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt
Zou je toch maar even goed de foto's moeten bekijken.
Of vindt jij het niet genoeg te eten krijgen en onder de wormen zitten, niet vallen onder mishandeling?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
jamiemara schreef:Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt
jamiemara schreef:Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.
Citaat:De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!
jamiemara schreef:Ik lees dat ze zowel `s morgens als `s avonds 4 kilo per keer krijgen dat is meer dan genoeg voor een paard. En nee ik kan niet vanaf de foto`s zien dat ze onder de wormen zitten.
Erg knap als jullie dat wel kunnen. En ik zie maar een foto van een mager paard als er zoveel mensen een lange periode gewerkt hebben zijn er vast meer foto`s beschikbaar ben benieuwd…
De paarden onder het zadel zien in mijn ogen er in eerste instantie goed uit.
Natuurlijk staat het belang van een paard bij mij hoog, maar dat mensen (tijdelijk) hard moeten werken voor de kost vind ik niet storend, sorry
Ik krijg meer het gevoel dat mensen zich gebruikt voelen en daarom gal spuwen.
.
.nance1 schreef:Jongens is dit niet overduidelijk. Dit is gewoon vivian alleen onder een andere naam.
Ze probeert zo haar naam te zuiveren.
IcePrincess schreef:De nageboorte heeft daarna trouwens ook nog bijna een week in de keuken gestaan, dezelfde keuken als waar er gasten te eten uit krijgen.
eet smakelijk jamiemara schreef:
Mijn belang is om er achter te komen of de dieren daar daadwerkelijk zoals beweerd mishandelt worden.

KiWiKo schreef:ik heb ook wel eens twee ponys in een 1,5 paards trailer vervoerd
KiWiKo schreef:ik heb ook wel eens twee ponys in een 1,5 paards trailer vervoerd
:D DAT vind ik wel triest aan zo een transportje
kijk is het een rit van een half uur, desnoods 2 uur dan kan dat best wel........... maar drie dagen is inderdaad errug van de lange 
): "netjes handschoenen aan bij de bevalling". Laat me niet lachen
.Leuk bedoeld hoor, maar wat heeft het voor nut om handschoenen te dragen als de merrie gewoon in haar natuurlijke omgeving bevalt? Ziektekiemen all around...en dat is ook niet erg hoor. Maar het feit dat er handschoenen worden gedragen bij deze bevalling pleit imo echt niet vóór de diervriendelijkheid en professionaliteit van deze mensen. jamiemara schreef:Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt, uit al deze verhalen word dat niet duidelijk?
Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.
Zoals ik volgens de verklaring van Ice princess(Ik moest de paarden 's ochtends en 's avonds 4 kilo voer geven plus dat ze nog stro kregen, lijkt mij toch wel genoeg? ) opmaak krijgen ze redelijk voldoende voer ook al mist het belangrijke gras of hooi.
De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!
Ik kies geen partij maar ik ben het niet eens met al deze beschuldigingen! En natuurlijk is verbetering voor beide partijen geen overbodige.
Jamie
bezig voor een vergunning tot bouwen van rijhal.
Ik hoop dat er voor de andere paarden veel gedaan kan worden. Het is allemaal om te huilen
russel schreef:
Die Vivian Klaasen is een naam die bij mij een bel doet rinkelen, ik denk dat ze bekender is dan wij denken, via google zag ik ook al dat ze in duitsland bezig is binnen te dringen, ze had in september een advertentie geplaatst op een duits forum.
Zulke mensen kun je niet tegen houden, zij behoort tot de slechterikken onder de paardenhandel en zo zijn er zo veel. Een Merens voor 500 euro is ook niet veel, als ik zo een paard koop verwacht ik er ook niet veel van.

KiWiKo schreef:die 2,5 jarige hengst is denk ik ook niet zo een probleem. dat spulletje gaat echt niet vechten![]()