Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:06

jamiemara schreef:
Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt

Zou je toch maar even goed de foto's moeten bekijken.
Of vindt jij het niet genoeg te eten krijgen en onder de wormen zitten, niet vallen onder mishandeling?

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:17

Ik lees dat ze zowel `s morgens als `s avonds 4 kilo per keer krijgen dat is meer dan genoeg voor een paard. En nee ik kan niet vanaf de foto`s zien dat ze onder de wormen zitten.
Erg knap als jullie dat wel kunnen. En ik zie maar een foto van een mager paard als er zoveel mensen een lange periode gewerkt hebben zijn er vast meer foto`s beschikbaar ben benieuwd…
De paarden onder het zadel zien in mijn ogen er in eerste instantie goed uit.
Natuurlijk staat het belang van een paard bij mij hoog, maar dat mensen (tijdelijk) hard moeten werken voor de kost vind ik niet storend, sorry

Ik krijg meer het gevoel dat mensen zich gebruikt voelen en daarom gal spuwen.

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:25

Jongens is dit niet overduidelijk. Dit is gewoon vivian alleen onder een andere naam.
Ze probeert zo haar naam te zuiveren.

Iedereen die dit verhaal leest, en de antwoorden van de andere personen die er ook zijn geweest leest, weet genoeg.

3 of meer paarden in een 1 1/2 paards trailer is op zich al mishandeling genoeg. en wie knoopt er nou een veulentje aan een boom vast. Ik zal die vivian is aan een boom vast knopen.
Je hoort zo'n veulentje een goede warme stal te geven. En als je daar het geld niet voor hebt moet je er niet aan beginnen.
klaar.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:28

jamiemara schreef:
Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.

Als je eens wist hoe vaak ikd at al te horen heb gekregen. Ja natuurlijk is het hard werken met paarden, daar heb ik ook absoluut geen problemen mee.
De afspraak was 'werken met paarden op een ranch in spanje' en vervolgens sta je plees te schrobben voor paintballers, zwembad schoon te maken omdat de filter kapot is, onkruid wieden enz. allemaal dingen die niet waren afgesproken en die niets met paarden te maken hebben. En tel daarbij dan nog in je eentje voor min. 16 paarden zorgen op, van 8.00 u. tot min. 22.00 u. werken met 1 uurtje pauze. Terwijl iedereen siesta heeft wordt er verwacht dat jij met 40 graden in de volle zon met zwarte paarden gaat werken.

Ik heb ermee ingestemd dat ik, zonder ervoor betaald te krijgen, daarheen ging, paarden zou gaan trainen, paarden verzorgen, gasten rondrijden en 'zo af en toe een kamer schoonmaken'. In ruil daarvoor zou ik een leuke ervaring krijgen, een slaapplaats en eten.
Leuke ervaging heb ik niet bepaald gehad, slaapplek, nouwja, die had ik als er geen gasten waren, dan moest ik maar zien waar ik ging slapen, en eten kreeg ik ook niet omdat meneer de vieze kok dodelijk beledigd was dat ik niet met hem het bed wilde delen (hij is vlak na mij ook vertrokken).

Dus; zonder eten, geen goede nachtrust, oververhit en veel te lange werktijden vind jij heel normaal in de paarden wereld? >;)

Citaat:
De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!

En heb jij wilde paarden weleens met veel te korte afgebroken hoeven op een pad zien lopen wat bezaait is met scherpe stenen? En dat dan kilometers lang?
Dat paard kón gewoon niet zonder ijzers, was al maanden niet bekapt naar het eruit zag. Bekappen en beslaan doen ze daar zelf, maar er tijd voor maken is er niet bij. Er worden gewoon veel te zware mensen (100+) op paarden gezet die én veel te mager zijn én veel te korte slechte hoeven hebben.
Zie je ze dat ook in het wild doen op de moeilijkste terreinen?
Goede hoeven kunnen idd kilometers afleggen zonder ijzers, maar geen van de paarden die op buitenritten werden gebruikt hebben goede hoeven.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:29

Als je trouwens foto's wilt zien van andere merens die veel te mager aan kwamen in nederland, lees dan maar eens op het merens forum.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:51

jamiemara schreef:
Ik lees dat ze zowel `s morgens als `s avonds 4 kilo per keer krijgen dat is meer dan genoeg voor een paard. En nee ik kan niet vanaf de foto`s zien dat ze onder de wormen zitten.
Erg knap als jullie dat wel kunnen. En ik zie maar een foto van een mager paard als er zoveel mensen een lange periode gewerkt hebben zijn er vast meer foto`s beschikbaar ben benieuwd…
De paarden onder het zadel zien in mijn ogen er in eerste instantie goed uit.
Natuurlijk staat het belang van een paard bij mij hoog, maar dat mensen (tijdelijk) hard moeten werken voor de kost vind ik niet storend, sorry

Ik krijg meer het gevoel dat mensen zich gebruikt voelen en daarom gal spuwen.

Zie mijn vorige berichtje, die kost kreeg ik ook niet .

En ik heb idd meer foto's, maar niet van de magere paarden, ik ga geen foto's maken van hoopjes ellende.
De foto's die ik heb zijn van de mijn weinige leuke momenten, naats alle slechte herinneringen heb ik natuurlijk ook leuke, ik denkd at iedereen dat wel heeft, maar ze worden overstemt door alle slechte.

En als ze ook maar 1 keer contact met me had opgenomen nadat ik was weggestuurd, een bedankje voor al het werk, vragen of ik goed was thuisgekomen, wie weet lag ik nu ergens langs een weg te rotten, dan had ik lang niet zo boos geweest.

Ik heb ook lang getwijfeld of het aan mij lag, zo deed ze het voorkomen, maar na verschillende reacties van andere mensen weet ik dat het absoluut niet aan mij lag en dat het gewoon niet normaal is zoals de gang van zaken daar is.
Ik voel me niet alleen gebruikt, ik ben gebruikt. En ik spuw geen gal maar verkondig gewoon de waarheid, zoals ik al eerder zei, ik heb een hekel aan mensen die liegen en zal het zelf ook nooit doen.

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:04

Ik reageer omdat wij een pensionstal runnen en hoe goed je het ook doet er zijn altijd mensen die negatief zijn zeker als ze nemen dat ze te kort gedaan zijn. Daarom spring ik in op dit verhaal. Mensen beweren soms schandalige dingen zonder enig bewijs.

Ik begrijp de teleurstelling goed, maar werken met paarden zonder “rot” klussen er omheen heb ik jammer genoeg nog nooit meegemaakt. Maar kan je dan niet vertrekken wanneer je wil?

Nee ik bedoel foto`s van de paarden daar niet hoe ze na een transport o.a, in Nederland aan kwamen, transport vergt soms veel van een paard. Jullie hebben vast foto`s gemaakt van jullie verblijf daar, show ze dan maar!!!

In de natuur brokkelen hoeven uiteraard ook en het rijden weegt niet op tegen de manoeuvres die paarden zelf in vrijheid uithalen, geloof mij.
Natuurlijk moet de verhouding ruiter en paard wel in evenwicht zijn. En zijner dan zoveel 100+ ers die paardrijden??? Bij ons op stal in ieder geval niet.

En het klimaat is zulke landen is ook niet optimaal voor de paarden je moet dubbel zo hard je best doen om ze goed in conditie te houden en te zorgen voor de benodigde mineralen.
Ik zie regelmatige paarden komen uit landen als Italie, Frankrijk, Spanje etc. maar hun conditie in ondanks de goede verzorging meestal aan de schrale kant.
Dus ik hoor graag concrete bevindingen en geen spookverhalen van teleurgestelde mensen.

jamiemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:17

Dat jullie voor rotklussen gebruikt zijn ipv. de beloofde werkzaamheden geloof ik op jullie woord. Daar gaat het bij mij niet om!!! Ik vind het erg rot voor jullie maar daar komen jullie vast wel weer overheen.

Mijn belang is om er achter te komen of de dieren daar daadwerkelijk zoals beweerd mishandelt worden.
En ik begrijp niet dat daar dan geen foto`s van gemaakt zijn, ik zou dat gelijk doen.
Zover ik het op afstand kan beoordelen is daar (muv. Overleden veulen) nl. geen sprake van.
Ze bij de bevalling aanwezig netjes met handschoenen aan. Er moet dus schijnbaar gevoerd, gepoetst etc. worden. Er zijn op deze aardbol denk ik ontelbaar veel paarden (+ personeel) die het slechter kunnen treffen.

juniper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:18

Beste Jamiemera, ik heb ongeveer 500 foto's van hoe het daar is, maar nog geen tijd en zin gehad om ze te uploaden. Ik reageerde ookzoals jou toen ik nog niet naar Spanje was geweest, maar ik moet heleaas toch zeggen dat het tegendeel waar is. ALLES wat ik, Varro, Iceprinces zeggen is waar. De paarden worden soms mishandeld, ze worden ingebroken op te vroege leeftijd, worden tegen de stroomdraad gehouden, worden te laat en verkeerd bekapt, er worden TE zware klanten opgezet, met verkeerd passend tuig.
Helaas ben ik teleurgesteld, maar in mijn ogen bestaan spoken niet, en dit is ECHT.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:27

Hier in Nederland zorg ik ook voor een aantal paarden op een privestal. Nooit dat ik daat wc's hoe schoon te maken hoor. Ik ben er voor de paarden, zorg voor de paarden, en that's it. Zwaar werk, ja, maar ik krijg er veel voor terug en ik vind het niet erg om te doen. Als ze me vragen iets anders te doen wat niets met de paarden te maken heeft ben ik altijd bereid mee te helpen. Als mensen je ergens dankbaar voor zijn scheeld ook een hele hoop.

Je kan in princiepe vertekken wanneer je wilt. Maar ik wilde nog helemaal niet vertrekken, ja het was een grote tegenvaller, ja ik moest dingen doen die ik niet leuk vond, maar ik deed het wel. Ik bleef, hopend op nog wat leuke ervaringen. Maar ik moest weg. Kreeg na een aantal dagen na aankonding dat ik kon vertrekken een telefoonboek in mijn handen geduwd en de mededeling dat ik maar moest zorgen dat ik met de bus van die middag kon vertrekken. Mocht het nog zelf regelen ook.

En hier zijn idd niet zoveel zware ruiters, en als ze er al zijn gaat het om mensen die kunnen rijden. Daar zijn het dagjesmensen die even leuk een rondritje willen maken, mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten. En natuurlijk willen ze ook draven, zie je het voor je? Zo'n paardje met zo'n bonkende vethoop op zijn rug? Ze zijn het gewent dat wel. Maar ze staan over het algemeen de hele week in de wei en mogen dan in het weekend een paar uren met mensen op hun rug rondhobbelen. Op zich niet erg natuurlijk, maar erg goed voor zo'n paard is het ook niet.

http://www.dejart.nl/Spanje/

Dat is de link met mijn foto's. Maar het geeft een betere weergave dan het daadwerkelijk is.

En natuurlijk ben ik teleurgesteld, had gehoopt de tijd van mijn leven te krijgen en ipv daarvan krijg je een hoop ellende. Het heeft mij in totaal ook ongeveer 1000 euro gekost (reis erheen en terug, nieuwe kleding die ervoor moest aanschaffen, verzekeringen etc)
Als ik daadwerkelijk die tijd van mijn leven gehad zou hebben had ik het absoluut niet erg gevonden, maar dit is weggegooit geld geweest.

[edit]

Ik bendus ook bij die bevalling geweest. Het was ook Vivians eerste bevalling. Veulen is ook nog bijna gestikt, is terug geschoten de merrie in terwijl het vlies al open was, niet echt een soepele bevalling. Maar iedereen was blij dat het veulen er was. De grote lieveling van de Ranch en hij zou nooit weggegaan.
Een paar dagen later ging V hem 'leren liggen op commando' Zijn been vastpakken en hem op de grond gooien, meerdere keren per dag, je kan niet vroeg genoeg beginnen .

[edit2]

De nageboorte heeft daarna trouwens ook nog bijna een week in de keuken gestaan, dezelfde keuken als waar er gasten te eten uit krijgen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:26

nance1 schreef:
Jongens is dit niet overduidelijk. Dit is gewoon vivian alleen onder een andere naam.
Ze probeert zo haar naam te zuiveren.

Tja gisteren geregistreerd en alleen 4 post in dìt topic tot nu toe.
Lijkt me idd iemand die er ìets mee te maken heeft.

IcePrincess schreef:
De nageboorte heeft daarna trouwens ook nog bijna een week in de keuken gestaan, dezelfde keuken als waar er gasten te eten uit krijgen.

eet smakelijk

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:17

jamiemara schreef:

Mijn belang is om er achter te komen of de dieren daar daadwerkelijk zoals beweerd mishandelt worden.

3 jonge paarden in een 1,5 paards trailer noem ik mishandeling...
Zeker als ze er 3 dagen in hebben moeten staan van NL naar Spanje en de 2-jarige daarna nog eens 2 dagen omdat er geen stal of paddock voor hem was...

Rottende geiten in een schuurtje getuigt ook niet van goede dierenzorg
En een 2 jarige arabier zadelmak maken (breken) en mee laten lopen in de bergen terwijl ze normaal pas met 3 of 4 worden ingereden klinkt ook niet bepaald diervriendelijk.
Slechte hoefverzorging en het niet (voldoende) ontwormen van de paarden is ook geen teken van goede zorg.

Maar een paar voorbeeldjes...

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:27

Jamiemara, ik zou graag per pb een kopie ontvangen van het persoonsgedeelte van je paspoort en of rijbewijs om te bewijzen dat je geen V.K. of S.V. bent dan wel tot dat kamp behoort.
Je uitspraken doen bij mij alle nekharen recht overeind staan.
Onze lieve Sha Bajko wordt daar helemaal verpest en moet al bergritten maken met iedereen op zijn rug terwijl hij nog maar 2½ jaar oud is en jij noemt dat geen dierenmishandeling ? Evenmin hoe hij vervoerd is met nog 2 jaarlinghengsten in een 1½-paards trailer ?!

Jij behoort vast tot het kamp van V.K. en bent die mensen nu even aan het vrijpraten. Ik walg daarvan.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:32

ik heb ook wel eens twee ponys in een 1,5 paards trailer vervoerd

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:41

KiWiKo schreef:

Het gaat niet om 2 pony's die in een 1.5 paards trailer zijn vervoerd.
Als je goed hebt gelezen, gaat het om 3 pony's , 2 jaarling hengsten en een 2.5 jarige hengst.

Ik heb die trailer gezien; de hele trailer was leeg toen hij bij ons aankwam. Nog geen hooinet vol hooi aan het plafond en zeker ook geen bodembedekking op de grond. Heb een hele baal vlas erin laten gooien en een nieuw hooinet helemaal boordevol goed hooi meegegeven. Opdat ons paardje het naar Zevenhuizen goed zou hebben. Voor is nog een touwtje gespannen zodat hij niet bij een stop met zijn neus tegen de binnenkant vd trailer zou aankomen.

Daarnaast is het erg tricky om hengsten die elkaar niet kennen, bij elkaar op de trailer te zetten. Als hengsten gaan vechten, is het leed niet te overzien. Dat is blijkbaar dan op deze reis meegevallen.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:47

KiWiKo schreef:

Maar geen 3 dagen achter elkaar denk ik

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:49

dat de trailer leeg was is alleen maar verstandig, die kleintjes kunnen alleen maar vast komen te zitten in een hooinet.

twee jaarling pony hengsten zijn niet zo groot en gaan zeker niet vechten, die 2,5 jarige hengst is denk ik ook niet zo een probleem.

dat spulletje gaat echtniet vechten

Dit vind ik nou niet zo heel erg, de rest van wat ik hier gelezen heb vind ik wel in triest!!

@ Dilan, nee niet drie dagen achter elkaar :D DAT vind ik wel triest aan zo een transportje kijk is het een rit van een half uur, desnoods 2 uur dan kan dat best wel........... maar drie dagen is inderdaad errug van de lange

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:02

Wat een verschrikkelijke toestanden allemaal

Een tijdje terug was er een topic over nep Anky pads, er was toen een link naar een forum wat specifiek over oplichters/oplichting ging. De moderators van dat forum waren er erg bedreven in om allerlei info te vinden/ verzamelen, en hiervan 1 zaak te maken. Weet iemand nog een link van dat forum?

Wishful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:03

Jeminemig, ik heb net alle berichten doorgelezen en moet ook toegeven dat ik al heel wat gewend ben, maar dat dít mijn haren ook wel overeind zet.

Misschien een tip voor iedereen die gedupeerd is: neem contact op met de redactie van tv-programma's als Radar of Kassa (beide consumentenprogramma's). Zij hebben volgens mij al wel eens eerder items gehad over oplichterij in de paardenhandel. Ik denk dat ze erg geïnteresseerd zullen zijn in jullie bevindingen. Zowel op handelsgebied als het zogenaamde 'traineeship'. In mijn ogen misleiding met een hoofdletter M. Dus sla de handen ineen en zorg voor goed gedocumenteerde feiten op schrift en foto's.

Ik denk trouwens ook best dat je op internationaal vlak meer kunt doen om mensen in ieder geval te waarschuwen voor deze Vivian K., haar Casanova en haar familie. Kijk eens hoeveel mensen er internationaal bereikt zijn in de zoektocht naar Tess en Swieber! Er zijn vast meer forums zoals Bokt!

Edit: typo.
Edit2 (sorry beetje chaotisch op het moment ): "netjes handschoenen aan bij de bevalling". Laat me niet lachen .Leuk bedoeld hoor, maar wat heeft het voor nut om handschoenen te dragen als de merrie gewoon in haar natuurlijke omgeving bevalt? Ziektekiemen all around...en dat is ook niet erg hoor. Maar het feit dat er handschoenen worden gedragen bij deze bevalling pleit imo echt niet vóór de diervriendelijkheid en professionaliteit van deze mensen.
Laatst bijgewerkt door Wishful op 16-11-05 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:14

jamiemara schreef:
Ik als neutraal persoon vraag mij af waaruit paarden mishandeling blijkt, uit al deze verhalen word dat niet duidelijk?
Dat je hard moet werken op een paardenbedrijf spreekt voor zich en daar heb ik absoluut geen medelijden mee. Uit ervaring weet ik dat zeker de jeugd van tegenwoordig al snel vindt dat ze te hard moeten werken en er te weinig voor terug krijgen.
Zoals ik volgens de verklaring van Ice princess(Ik moest de paarden 's ochtends en 's avonds 4 kilo voer geven plus dat ze nog stro kregen, lijkt mij toch wel genoeg? ) opmaak krijgen ze redelijk voldoende voer ook al mist het belangrijke gras of hooi.

De volgende opmerking begrijp ik ook niet??? Wie heeft er welleens wilde paarden op ijzers zien lopen en deze betreden toch zonder enige moeite de moeilijkste terreinen. Goede hoeven kunnen kilometers afleggen zonder ijzers!!!

Ik kies geen partij maar ik ben het niet eens met al deze beschuldigingen! En natuurlijk is verbetering voor beide partijen geen overbodige.

Jamie

De partij heb je al gekozen, en ik denk dat je hier verkeerd zit. DOMBO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:31

Ik denk dat je van de plaatselijke autoriteiten niet veel hoeft te verwachten.

Die Vivian Klaasen is een naam die bij mij een bel doet rinkelen, ik denk dat ze bekender is dan wij denken, via google zag ik ook al dat ze in duitsland bezig is binnen te dringen, ze had in september een advertentie geplaatst op een duits forum.

Zulke mensen kun je niet tegen houden, zij behoort tot de slechterikken onder de paardenhandel en zo zijn er zo veel. Een Merens voor 500 euro is ook niet veel, als ik zo een paard koop verwacht ik er ook niet veel van.

Ik vind het gruwelijk dat mensen zo met dieren omgaan. Ik kan ook begrijpen dat jullie zo lang zijn gebleven, omdat jullie die paarden niet in de steek wilden laten.

Wat was er gebeurd als jullie werkzaamheden hadden geweigerd? Ik had zeker bepaalde werkzaamheden geweigerd. Juist van die personen die blijven hangen profiteert ze, velen zullen al na een paar dagen weggegaan zijn.

Die 4 kilo vind ik apart. Tja wat 4 kilo, 4 kilo kippenvoer? Het zal zeker geen Pavo of zo zijn geweest. Duidelijk dan toch dat dat beest ziek is als hij zo snel afvalt?

Voor hun praktijken hebben ze natuurlijk het een goede omgeving, Spanjaarden staan bekend om het feit dat ze niet zachtzinnig met paarden om kunnen gaan en dat de kwaliteit voer ook niet best is. Natuurlijk zijn er goede ranches, maar gewaarschuwd wordt er ook voor de minder goede.

Als deze dieren verkocht worden, krijgen ze het tenminste beter dan dat ze daar blijven. Zo een griet gaat daar niet weg, heeft een mentaliteit die crimineel te noemen is en samen werk maken van wat ze daar doet lijkt me zeker de moeite waard. Maar tot op heden hebben jullie te weing, een foto van dat opgehangen veulentje, is die aanwezig? Kijk feiten heeft men nodig, wel kunnen jullie paardenforums bezoeken en je verhaal doen, met eventueel fotoos mee sturen. Vrijheid van meningsuiting en dit zijn waargebeurde verhalen, wellicht dat het mensen afschrikt, maar de fotoos die ik tot nu toe heb gezien, schrikken niet af.

Hier staat ook een paardenhandelaar, heeft een stel fokmerries lopen. Nooit een smid gezien, sommigen kunnen niet meer lopen, staat tot hun knieen in de modder, puin en oud ijzer in die modderpaddock, krijgen bermkuil dat voor vernietiging naar de vuilnis moet, maar koopt hij op, vol met JKK en ander afval, de jaarlingen zijn gratemager evenals de fokmerries. Toch rijdt die knakker nu weer in de nieuwste terreinwagen, heeft een vergunning gekregen voor het bouwen van een binnenbak???, wordt niks ingereden, dus hij zal zijn handel wel uitbreiden. Hij wel, anderen zijn al jaren bezig, rijverenigingen (7 stuks in de omgeving) zijn al 8 jaar bezig voor een vergunning tot bouwen van rijhal.
DB is al zo vaak gebeld, tijdens vorst krijgen die paarden niet eens te drinken. 2 jerrycans van ong. 50 liter voor 20 jaarlingen. Mogen even uit een emmertje drinken 1x per dag. Dát na herhaaldelijk bellen met de politie dat de dieren geen drinken hebben.

Ik bedoel maar.

Toch hoop ik dat jullie de handen in een slaan en hier al het mogelijke uit proberen te halen. Dat van dat veulen is duidelijk dierenmishandeling en dat hoop ik dat jullie dat zwart op wit hebben.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:40

Ik ben ook maar een leek!!!
Als je je paard alleen maar biks geeft, verkoop het dan zodat het diertje het beter krijgt. Vezels (hooi-gras) zijn belangrijker dan biks.
Wij mensen hebben ingegrepen in de natuur van het paard, dus zijn wij verantwoordelijk dat onze edele viervoeters de verzorging krijgt die het nodig heeft. Stro is een bed voor de paarden, geen voeding!!
Daarbij hebben wij de natuur zo verpest dat het onmogelijk is voor de paarden om alle vitamine en mineralen op te zoeken die ze nodig hebben. Je kan ze gewoonweg niet met natuurlijke paarden vergelijken.
In de natuur worden ze niet bereden. Dan is het leven en overleven voor deze dieren. Maar in de natuur worden ook geen veulentjes opgehangen, omdat ze zo speels zijn. Bah te gek voor woorden. Ik heb dit gisteren gelezen, en ben er vreselijk boos over.
Diegene die dit allemaal hebben meegemaakt en er de bewijzen van kan weerleggen moeten dit hogerop gaan zoeken, om dit een halt toe te roepen, anders gaat het gewoon door. Sla de handen ineen, dan moet het toch zeker wel lukken. Er zijn er zo vele. Plaats desnoods een oproep in de krant voor meer personen, want die zijn er dan zeer zeker. En andere personen die dit niet zo nauw hebben meegemaakt, moeten nadenken met wat ze zeggen, of hun mond houden.
Beter lezen zou ook een optie zijn. Ik hoop dat er voor de andere paarden veel gedaan kan worden. Het is allemaal om te huilen

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:45

@ Jamiemara: Die foto's van dat paard hier boven zijn in spanje genomen. En ik snap niet dat jij normaal kan vinden hoe mun paardje eruit zag. En idd dat van 3 paarden en een 1,5 paards trailer zegt genoeg hoor!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:48

russel schreef:

Die Vivian Klaasen is een naam die bij mij een bel doet rinkelen, ik denk dat ze bekender is dan wij denken, via google zag ik ook al dat ze in duitsland bezig is binnen te dringen, ze had in september een advertentie geplaatst op een duits forum.

Zulke mensen kun je niet tegen houden, zij behoort tot de slechterikken onder de paardenhandel en zo zijn er zo veel. Een Merens voor 500 euro is ook niet veel, als ik zo een paard koop verwacht ik er ook niet veel van.

Die Merens was ineens 500 euro duurder, niet maar 500 euro

En op Duitse forums kunnen mensen ook waarschuwingen neerzetten voor Vivian K....

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:54

KiWiKo schreef:
die 2,5 jarige hengst is denk ik ook niet zo een probleem. dat spulletje gaat echt niet vechten

Sorry, ken je deze hengst ?
Ik dacht het niet dat wij kennisgemaakt hebben bij Sha Bajko in de wei toen er ook een 3-jarige ruin stond bij ons thuis.
Daar werd menig hengstenspelletje 'uitgevochten' en menig klap uitgedeeld.

Dus voordat je denkt ergens een mening over te kunnen hebben, baseer je ajb op de feiten en niet op wat je denkt.