Te intelligent paard:)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:24

Hihi, Stanley heeft ook eens op een stal gestaan waar hij de deur open kreeg

Hij zorgde dat de deur uit de rails kwam en duwde m dan open (flapte dan omhoog, liep hij eronderdoor en liet de deur over z'n rug gaan en dan over z'n kont afglijden).

Dat heb ik toen opgelost met een ketting erom met een karabijnhaak eraan

Meneer vermaakte zich wel, zo 's nachts

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:13

annegti schreef:
Bovenstaande slot moet je zelf ook elke keer voor bukken. Op den duur word je daar ook niet vrolijk van. Heb nu een simpele grendel schuin onderaan de deur die ik met mijn voet open kan schoppen.

Dat is overdreven... 2 tellen werk om die onderste grendel open en dicht te doen, maar je weet wel zeker dat je paard zich niet dood vreet 's nachts.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:45

Haha maf paard! Ik hoop voor je dat hij deze sloten wel dicht laat!

Mijn merrie heeft de tik dat ze elke keer haar knoop weet los te friemelen. maakt niet uit of het een veiligheidsknoop is of een ander soort knoop, madame krijgt het voor elkaar het steeds los te maken. Tot nu toe staat ze er elke keer weer trots bij te kijken en is ze nog niet weggelopen maar naar mijn idee duurt het niet lang meer.
Van de week bleek dat je de touwen van de paddock had los gekregen, waardoor het hek gelijk open ging (valt automatisch open). Ondanks dat ik er laat achter kwam stond ze nog steeds in de paddcok, voor het hek. Oh wat was ik blij

co2

Re: Te intelligent paard:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:46

Haha maf paard! Ik hoop voor je dat hij deze sloten wel dicht laat!

Mijn merrie heeft de tik dat ze elke keer haar knoop weet los te friemelen. maakt niet uit of het een veiligheidsknoop is of een ander soort knoop, madame krijgt het voor elkaar het steeds los te maken. Tot nu toe staat ze er elke keer weer trots bij te kijken en is ze nog niet weggelopen maar naar mijn idee duurt het niet lang meer.
Van de week bleek dat je de touwen van de paddock had los gekregen, waardoor het hek gelijk open ging (valt automatisch open). Ondanks dat ik er laat achter kwam stond ze nog steeds in de paddcok, voor het hek. Oh wat was ik blij

Tinkerlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:36

mijn paardje maakt de hekken ook los.. zij werkt dat gewoon samen.. wij hebben hekken en die zitten adn met blokjes vast.. 1 paard haalt het blokje eruit, en mijn paard maakt het hek dan open.. gelukkig dat ze geen kant op kunnen als ze de wei uit zijn.. dan staan ze nog op het erf.. maar het kan ook anders aflopen natuurlijk

Anoniem

Re: Te intelligent paard:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:08

Haha, wij hebben een paard op stal, die kan allemaal soorten knopen losmaken, we hebben het er nog nooit zien doen, maar ze krijgt het keer op keer voor mekaar
Mijn paard houdt het simpel, die gooit der hoofd hard de lucht in, wat vervolgens een kapot halstertouw als gevolg heeft

JazzOrlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:29

Met mijn 1e paardje heb ik ook zoiets soortgelijks meegemaakt. Ook hij kreeg de staldeur open om vervolgens aan de wandel te gaan. De klapdeuren door en naar de kantine waar de staleigenaar 'm 'sochtends achter de bar terug vond