discriminatie!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:52

Myra1 schreef:
Nergens, maar op wedstrijd hoeven ze van jou niet te verschijnen. Daar moet je namelijk een WPN-er voor hebben .

Maar goed, ik ga hier geen moeite aan verspillen. Om deze reden houd ik het bij springen

Laat ik ook maar geen moeite meer aan jou verspillen, want ik kan net zo goed tegen de muur praten.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:17

Volgens mij is het gewoon of jaloezie, of gewoon kak..

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:02

hasten schreef:
Volgens mij is het gewoon of jaloezie, of gewoon kak..

haha...kak is het niet want zo denk ik er absoluut niet over
ik zelf ben ook helemaal weg van haflingers....ook al denken dat mensen in eerste instantie niet.....vooral met die lange manen
en vind persoonlijk dat als je met een koudbloedpaard in de zz rijdt....dat je zelf meer hebt gedaan dan dat je een bv. kwpn-er onder je kont hebt....
snap je wat ik bedoel...zo nee....leg ik het anders uit

heidiLOVER

Re: discriminatie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:06

Ja idd ook paardenrassen gediscrimineerd wat wel vervelend is!!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:09

Waar wij eerst woonden (wel in Oudenbosch) woonden we een stukje van een buurt waar veel marokkanen woonden. Er was maar één meisje die paarden wel leuk vond en de rest was er allemaal bang van.
Misschien dat er in Marokko zelf ook haast geen paarden waren maar wat me wel opviel is dat ze paarden maar eng vonden en als gemene beesten zagen.

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:50

Ow dat ken ik ! Zelf heb ik een tinker die nu leuk kan lopen. Hoor regelmatig: " Nou nou voor een tinker doet ie het wel aardig" EN vooral de zin: " Je kan toch niet ver met hem komen dus waar steek je nou al je geld en tijd in" Dan denk ik wat l*l je nou. Ik heb plezier met hem en hij vindt het leuk...

Ik ken wel donkere mensen die paardrijden. Zijn er misschien niet veel,maar toch.
Ik was op vakantie in tunesie en daar rijden heel veel donkere mensen hoor

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:41

het maakt mij niet uit welk ras paard ik onder mn kont heb zitten,als er maar een 'klik' is,dat kan zijn met een fjord of met een kwpn paard.tuurlijk,ik ben maar een manegeruiter,maar ik rij ook niet graag op elk paard wat ze me maar geven.en dat is niet omwille van het ras van het betreffende paard.

over donkere mensen die paardrijden,bij mij op de manege rijden er een paar,maar ik let er niet bewust op eigenlijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:52

MissJ schreef:
Myra1 schreef:
En hier lig ik zo vreselijk om in een scheur..
Hogere sport.... Fjorden en haffen mogen meedoen van B t/m Z2 in de dressuur en dat is toch echt basissport. Voor mijn part door je mee op een kameel...

Euh, ja? En? Dus?
Daarom hoef ik het toch niet mooi te vinden?
En volgens mij had ik het over hogere sport.

Wat is die hogere sport? Ze mogen toch niet verder dan de Z2? Dan heb je toch je zin

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:59

michele schreef:
amondi schreef:
Tjonge jonge wat een vooroordelen, donkere mensen rijden geen paard omdat ze paarden te min zouden vinden.

Ik denk dat de oplossing veel triester en eenvoudiger is. Donkere mensen hebben vaak een minder inkomen. Neem de kinderen van gastarbeiders, de ouders hebben niet zo'n hoog inkomen, wonen in een flat of huurhuisje. Van welk geld wil jij je kind dan laten paardrijden? Voetbal lukt nog wel. Maar 1 manegeles kost netzoveel als 2 maanden voetballen. ( ik ga uit van €15,00)

De keuze is dan snel gemaakt. Daarbij zit je met vervoer, de meeste maneges liggen buiten de stad. En op het platteland wonen nou eenmaal minder donkere mensen. Wij hebben hier misschien 5 donkere gezinnen waarvan er 2 zowiezo gewoon hollanders zijn en 3 vluchtelingen( o.i.d.) Die laatsten kunnen dus de paarden al helemaal uit hun hoofd zetten.

Gewoon economie dus, ook lichte kinderen uit armere millieu's moeten het met boeken en poppen doen. Die kunnen ook niet naar de manege alleen valt dat minder op.

Het klopt dat ik donker ben en minder geld, heb.

of kwam dat nou omdat ik 5 paarden heb

Wat een kul zeg, wij hebben het ook niet breed en als mijn paard weg gaat, een heel stuk verlichting in het uitgeven. Maar mijn paard staat ook niet luxe gestald, heb een doe het zelf stal. Dan heb ik een kennisje die dol op paarden is, maar van turkse afkomst. Zij mocht in haar jeugd niet paardrijden omdat haar moeder bang was dat haar maagdenvlies kapot zou gaan. Ook mocht ze niet op turnen. Tsja of dat kan weet ik niet, volgens mij niet, wellicht betere voorlichting??

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:30

ik geef een meisje van indische afkomst (denk ik ) les .. super leuk enzo ....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:01

ik wil niet vervelend zijn maar dat van die moslims klopt niet helemaal hoor veel oliesheiks hebben ook een grote stoeterij en ook die rijden allemaal hun paardjes heb vaak foto's op een ander forum gezien met moslims op hun paard....!!??!! wat een rare stelling om te zeggen dat dat te min is voor ze.....!!!!??? geef je bek een douw.. .!!!

en bij ons in de buurt rijd er 1 donker meisje die ik ken paard en ik ken er nog 1 die zit hier op Bokt Mijanou of hoe schrijf ik dat in godsnaam maar voor de rest ken ik er idd niet.
ik denk dat die mensen andere dingen leuk vinden ieder zn eigen hobby toch??!!!

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:04

Ik ben gewoon een buitenlandse (aziatisch) ruiter hoor Ik ken eigenlijk ook niet zoveel buitenlandse ruiters ja.. Ja wel meer op de manege dan met een eigen paard.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:57

tijntjuh schreef:
Waar wij eerst woonden (wel in Oudenbosch) woonden we een stukje van een buurt waar veel marokkanen woonden. Er was maar één meisje die paarden wel leuk vond en de rest was er allemaal bang van.
Misschien dat er in Marokko zelf ook haast geen paarden waren maar wat me wel opviel is dat ze paarden maar eng vonden en als gemene beesten zagen.

De meeste Marokkanen in in Nederland zijn van Berber-afkomst en die hebben toch één van de mooiste rassen die er bestaan!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:16

ik heb er ook last van, ik heb een Haflinger. Gisteren ook weer. Het kan me eigenlijk vrij weinig meer schelen.. Natuurlijk verbaasd het je wel weer, en denk je iedere keer'mens, steek je tijd er toch niet in.' Ze weten niet wat ze missen! Koudbloedjes zijn net zo top als andere paarden. Ik heb heel speciaal een haflinger gekozen omdat ik dat zulke relaxe paarden vind. En ik ben erg blij met haar. Ze springt goed, is braaf, is mooi, is niet bang, etc. Wat andere mensen denken is mijn zaak niet.
verder rijd ik wel liever onderlinge Haflingerwedstrijden dan gewone, het is gezelliger...

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:20

Discrimatie onder mensen vind ik al helemaal vreemd. We kunnen niet allemaal het zelfde zijn.. De meeste 'buitenlanders' zijn trouwens gewoon hier geboren en hebben een nederlands paspoort. Buitenlands of niet buitenlands, het maakt toch niets uit? Meerdere culturen zijn toch juist ook leuk? En waarom zouden belgen(ff voorbeeld) onaardiger zijn dan nederlanders. Je kent ze niet persoonlijk....

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:21

Myra1 schreef:
MissJ schreef:
en om nog even terug te komen op de rassen.
Ik zal waarschijnlijk heel wat over me heen krijgen, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien, Fjorden en Haflingers in de dressuurbaan.
Vind dat toch meer recreatiedieren.
En nee, ik heb niks tegen die rassen, ik vind ze harstikke leuk en stoer, maar ik vind ze gewoon minder geschikt voor hogere sport.

En hier lig ik zo vreselijk om in een scheur..
Hogere sport.... Fjorden en haffen mogen meedoen van B t/m Z2 in de dressuur en dat is toch echt basissport. Voor mijn part door je mee op een kameel...

hahaha ik lag met je mee!! Vind dat maar lekker hahahhaa

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:16

Ik heb nog geen ervaring gehad met discriminatie van ruiters (en ken meerdere ruiters van verschillende nationaliteiten en huidskleuren, ook van hen -tenminste in betrekking tot paardrijsport- nog niets gehoord dat zij hier onprettige ervaringen mee hebben gehad) Persoonlijk sta ik daar eigenlijk dus nooit bij stil

Vaak wel discriminatie tussen disciplines: ik ken genoeg dressuurruiters die denken dat springruiters alleen maar hun paard voor de hindernis 'trekken' en dan goed vasthouden terwijl het paard springt, springruiters die denken dat dressuur 'saai' en 'voor bangeriken' is, 'die zich niet willen vuilmaken', (pluim voor de SGW-ers trouwens, die heb ik nog nooit denigrerend over ruiters van een andere discipline weten doen), zowel dressuur- als springruiters heb ik weten proclameren dat western gewoon 'rammen met sporen en sjorren met stangen is' en dat 'endurance geen echte sport is maar gewoon buitenrijden in rare pakjes'
Gelukkig gaat het hier telkens om een minderheid (denk ik toch) dat zo denkt, maar helaas schijnt die minderheid vaak het 'luidst' te zijn...

Op recreatieruiters word helaas véél neergekeken: veel wedstrijdruiters denken blijkbaar dat recreatieruiters alleen maar 'zijn beginnen hobbelen in plaats van écht rijden' omdat ze 'niet goed genoeg' waren om mee te kunnen bij wedstrijden. Vaak worden recreatieruiters met heel veel ervaring en kennis verteld dat ze moeten zwijgen omdat ze er toch niet van kennen als ze goedbedoeld en vriendelijk advies willen geven (waar trouwens vaak om gevraagd werd, maar dan niet aan recreatieruiters blijkbaar)
Ook wedstrijdruiters onderling kijken vaak neer op mensen die een (paar) klasse(n) lager rijden dan henzelf; waarbij ze gemakkelijkheidhalve even vergeten dat niet iedereen even veel kansen heeft of even competitief is.

Discriminatie op paardenrassen komt vaak voor ook. Dat ik bewust voor een pony koos in plaats van een paard (na 16 jaar) kreeg vaak wat commentaar, niet dat we ons dat aantrekken Maar op pony’s word vaak neergekeken als zijnde minder, en vaak is het zo dat vanaf mensen 16 worden de pony waar ze eerst zo mee liepen dwepen gelijk weg moet...Van zulke dingen denk ik dan weer het mijne, vaak hoor je dan 'Ik ga echt niet op een pony blijven rijden nu', iets wat ik niet echt kan begrijpen
Ieder doet wat ze willen natuurlijk, en ik beweer zeker niet dat dit altijd het geval is

Ach ja, 'Can't we all just get along' he

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:46

Misschien gaat het rijden op een paard wel wat moeilijk als je een burka met cap aan / op hebt, zie je helemaal niets meer.
(grapje hoor!)

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:30

whahahah en buiten dat denk ik dat veel bloedjes het niet echt zouden waarderen als er iemand met zo'n lang gewaad probeert op te stappen geeft vast leuke beelden

Betekent dit nu dat alle moslims nu maar veroordeeld zijn tot de koudbloedrassen die daar niet van schrikken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:35

Ja onhandig die lange gewaden, vandaar dat vroeger die nomadenruiters in de woestijn in een kekke rijbroek en het nieuwste truitje van Anky op hun paard zaten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:45

Karl66 schreef:
Ja onhandig die lange gewaden, vandaar dat vroeger die nomadenruiters in de woestijn in een kekke rijbroek en het nieuwste truitje van Anky op hun paard zaten

Of een sport gaan beoefenen waar je een witte strik en wollen jas aan moet omdat dat traditie( met hoofdletter) is.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:08

oud topic