Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wkoekoek schreef:Zal ik dan nog maar een keer aan halen dat er verrekte weinig te verdienen valt? Wij hebben een vierjarige draver die in twee jaar tijd (als drie en vierjarige) nu bijna 10.000 euro heeft verdiend, en dat is dan een vrij goede. Maar als je dan bedenkt dat we per maand toch wel zo'n 500 euro aan trainingsgeld kwijt zijn... Hij is wel een paar maanden op rust geweest, maar hij kan net zijn trainingsgeld terug verdienen. Maar het gros van de paarden doet dit bij lange na niet. En we maken dus niet eens winstPuur liefhebberij
Onassa schreef:Ze heeft een paar 2e plaatsen behaalt op Duindigt en in Wolvega.
Woogy schreef:[...]het is nou eenmaal hoe het gedaan wordt.
Dat ze het geestelijk aan kunnen of niet zie je zo, als ze helemaal de kluts kwijt raken laat je ze nog een poos met rust.
Woogy schreef:ik hou hiermee op, mensen beginnen nu echt zinloze stomme dingen te zeggen. Er is een eeuwen lange reden waarom er vroeg wordt beleerd. Als je begint met leeftijd drie heb je een paard wat nog een jaar lang aan het kwakkelen is. Het gaat niet alleen maar om geld, als het in de rensport zo makkelijk verdienen is zouden wel meer mensen een renpaard hebben.
De meesten die ze hebben zijn van de oude garde en het is nou eenmaal hoe het gedaan wordt.
Dat ze het geestelijk ana kunnen of niet zie je zo, als ze helemaal de kluts kwijt raken laat je ze nog een poos met rust pikken ze alles snel op en gaan ze ervoor niks aan de hand.
Maar ja ik schei ermee uit aangezien er steeds vagere dingen komen en dezelfde vragen het schiet zo dus niet op.
Citaat:over een paar maandenkomt er een programma op tv over renpaarden, daar heeft een camaraploeg een paar dagen mee gelopen/gedraait... misschien ook eens leuk om daar na te kijken. de trainster geeft ook veel uitleg en info!
Citaat:De eeuwenoude manier om een paard in te rijden is, in het land tot drie jaar, tot z'n vierde grondwerk doen, dan twee jaar inrijden, dan een jaar rustig aan en pas op z'n zevende aan het werk.