Lusitana schreef:Ik denk dat die toeristen misschien eens willen weten hoe het nu echt zit, ipv te kijken op sites.
Maar ja, naar een ander wijzen is nu eenmaal makkelijker dan eerlijk in de spiegel kijken. Jezelf bv. 'eco-handelaar' noemen is een mooi voorbeeld van schijnheilige struisvogelpolitiek.
Net zoiets als natuurlijk paardrijden; de verhouding mens - stier en ook die mens - paard is die van jager - prooi. Het is derhalve niet natuurlijk op een paard te gaan rijden wél om een stier of paard te doden en op te eten...
Citaat:
En weet je, hier in Portugal komen ze allemaal met positieve verhalen uit de arena.... Het blijft zielig voor de stier (al wordt hij niet in de arena gedoodt), maar de paarden (die hier helemaal niet lijden) zijn in een woord geweldig om te zien en het is ook de moeite waard wat de mannen te voet tonen die aan het eind de stier tot staan brengen.
Zoonlief Bor is superliefhebber van de lidia, met rejoneo met stip genoteerd. Ik heb liever dat hij een goede timmerman wordt, maarja, hij spreekt bv ook wel spaans en geen NL..... Van het weekeinde kreeg hij tot overmaat van het goede ook nog eens het nieuw blad 'a la vaquera' dus zijn we t/m vandaag doorgezaagd over de garrocha; hij kan het netaan uitspreken
Ik zie zelf trouwens geen enkele reden waarom hij geen 'accozo y derriba' zou kunnen gaan beoefenen of een andere vorm van Doma Vaquera