Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Tanja_ schreef:Nou dan hebben jullie en het veulen echt geluk gehad!
Volgende keer maar lopend ipv op de fiets!
EEFIETJE schreef:jesus wat stinkmodder
maar gelukkig is het wel allemaal goed
alleen ze zal wel niet meer zo braaf aan de fiets mee lopen
maar begrijp ik nou goed dat het touw AAN DE FIETS VAST ZAT?
dat is ook wel het domste wat ik kan bedenken
je moet het gewoon los in je hand houden, dan kanb je haar loslaten wanneer je wilt.......
Kellebel88 schreef:Casanova & Marcella_e, bedankt voor jullie fijne reacties! Hoe stom het ook klinkt Casanova, het is fijn te lezen dat wij niet de enige zijn die iets stoms gedaan hebben, zonder ons te realiseren wat de gevolgen daarvan konden zijn![]()
@ Parouscha: Dat fietsen met paarden niet zo verstandig is hadden we inmiddels zelf wel ondervonden, en zo niet dan hadden 3 pagina's met dezelfde reacties als van jou ons dat wel geleerd
tinkerLuna schreef:Ik vind het helemaal niet zo stom om een veulen naast de fiets mee te nemen, zolang het geen enorme afstanden zijn dan.
Mijn eerste paardje en de andere paarden op die stal zijn als klein veulentje heel veel als handpaardje mee gegaan naast zijn moeder.
Later, toen ze gespeend waren, zijn we er eerst een paar weken mee wezen lopen en toen ze gewend waren zonder moeder zijn ze naast de fiets mee gegaan.
1 á 2 keer per week een klein stukje, en op een rustig tempo.
Dit hebben we gedaan tot ze 3 waren, steeds wat langer.
23 uur per dag liepen ze met leeftijdsgenoten en andere paarden op de wei, 1 uurtje per dag mee om te poetsen, spelen, wandelen, fietsen of weet ik veel wat kan best vind ik.
Ik heb dit met 5 veulens zo gedaan tot ze verkocht of beleerd werden en ook met volwassen paarden fietste ik wel eens en er is nooit iets gebeurd.
Toen mijn ruin eenmaal onder het zadel was en mee naar buiten ging was hij zelfs van de meest grote landbouwvoertuigen nog niet onder de indruk (hij "schrok" alleen van vreemde voorwerpen in de berm enz).
Ik vind niet dat deze meiden onverantwoord bezig zijn geweest, een ongeluk zit in een klein hoekje en had ook gewoon in de wei kunnen gebeuren.
Wat ik alleen niet snap is dat ze de merrie gewoon los hebben gelaten toen het veulen in de sloot lag, dat vind ik wél gevaarlijk.
En een veulen lós mee laten lopen op de openbare weg vind ik ook gevaarlijk.
Het blijft een dier en als hij toevallig een stukje opzij gaat en er komt net een auto aan.....
Niet elke andere weggebruiker houdt rekening met loslopende veulens.
En wat iemand hier eerder al noemde, een touw kan alleen als het heel lang is onder een spatbord komen, daarom een touw altijd kort houden, dan heb je ook meer over haar te vertellen als er iets gebeurd.
Ik hoop dat dit kleintje hier geen trauma aan over heeft gehouden, sterkte!