wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Re: wie gaat er naar de zuidlaarder paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:55

Ken ook wel een paard dat van de zuidlaardermarkt komt en nu ZZdressuur loopt. Ze zitten er vast wel tussen maar je moet geluk hebben. Na mijn idee, was er iets mis met dat paard. Waarom ga je anders naar de markt met zo'n paard, die kun je dan veel beter duur aan huis verkopen.

@issaschar, maakt niet uit, als je m gezien had, had je hetzelfde als mij gedacht.. weet ik wel zeker.

@paardje2005, Heb je wel goed naar dat dier gekeken?! Die zag er echt niet vrolijk uit hoor, t zou me zelfs verbazen als die nu nog leeft. Diertje was zwaar aan de diarree en had gewoon een soort gezwel onder zn buik hangen, die rug groeit echt nooit weer mooi recht, die benen waren zo onwijs krom. Vraag me af of die wel recht kan lopen, als die al kon lopen...

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:37

de paarden op de markt daar hoeft niets aan te mankeren ik vind het erg kortzichtig om te zeggen dat ze allemaal wat mankeren.
er word door erg veel particulieren een paard verkocht en dat hoeft niet perse omdat het paard wat mankeert, er kan ook een financieel probleem zijn, of omdat ze verder in de sport willen en dit paard het toevallig niet kan.
die eigenaar van die "gekke" andalusier had er nog veel meer staan en als je een beetje door de wat mindere hoefjes (lees niet net bekapt ) en niet gepoetste heen had gekeken had je gezien dat er heel wat mooie tussen stonden waar niets aan mankeerde behalve een schaafwondje op been of heup van op de vrachtwagen staan.
er stond ook een geweldig haflingertje tussen ze staat nu bij ons en wat blijkt...... ze is een toppertje zo ook een gestippelde je kent ze wel de pipi langkous paardjes daar staat er nu ook 1 van bij ons heeft daar ook gestaan mankeert ook niets zn enige nadeel is dat ie nog niet is ingereden, verder ook niets mis mee en zo heb ik er heeeeeeeeel veel gezien op de markt.
tuurlijk stonden er ook minder verzorde paarden/pony's op de markt maar ik vond het minder erg als vorig jaar
sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt pfffffff lucht op

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:54

Op het oog mankeerde er aan meer dan de helft niks! Maar waarom zet iemand een Indorado 2 jarige met hardstikke goed papier op de markt? Niet omdat ze geldnood hebben hoor! Dan kunnen ze hem ook wel kwijt raken aan iemand die niet op de markt komt zoals inderdaad Miekjuh zegt!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:03

De markt is juist voor die twenters veel makkelijker, alle handelaren en veel particulieren bijeen. Geen gedoe op je eigen erf, geen garantie. Handje klap en wegwezen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:12

Weetje wat zo dom was de Italiaan waar wij altijd de ophaalpizza's halen die vertelde: Er stonden nog 14 paarden dinsdagavond waarvan 4 los liepen en hij vond het heel zielig want ze hadden ook geen eten ofzo. Toen had die een klein shetlander veulen gepakt en is die mee naar het politie bureau gegaan en wat denk je zeggen die stomme agenten dat hij dat beest gejat heeft en nu heeft die dus een procesverbaal en hij moest dat arme veulen nog achterlaten op het bureau ook dus dat die zeker wist dat die naar de slacht ging toen heeft die het op de 1 of andere manier klaar weten te spelen om die shet mee te krijgen .. en nu hyeeft die een goed tehuis en heet die Charlie Maar die kerel heeft dus wel een Procesverbaal echt belahcelijk vind ik dat

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:13

amondi schreef:
De markt is juist voor die twenters veel makkelijker, alle handelaren en veel particulieren bijeen. Geen gedoe op je eigen erf, geen garantie. Handje klap en wegwezen.

Ja precies als het paard wat mankeerd de koper weet niet eens wie de verkoper eigenlijk was! Het is daar veel anoniemer! Maar ik denk echt dat je een goede twenter ook thuis kunt verkopen. Nee dat denk ik niet dat weet ik wel zeker!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:20

@paardje2005, Heb je wel goed naar dat dier gekeken?! Die zag er echt niet vrolijk uit hoor, t zou me zelfs verbazen als die nu nog leeft. Diertje was zwaar aan de diarree en had gewoon een soort gezwel onder zn buik hangen, die rug groeit echt nooit weer mooi recht, die benen waren zo onwijs krom. Vraag me af of die wel recht kan lopen, als die al kon lopen

miekju misschien is lezen een idee voordat je over mij oordeelt. ik ben niet degene die zei dat hij vrolijk is, maar dat meisje wat er bij stond. ik denk dat dat meisje het beestje echt wel wat beter kent dan jij in die paar minuten.mijn paard kijkt ook wel eens niet vrolijk,maar goed ik ben ook niet altijd vrolijk.zou ook gek worden als ik met paar 1000 gekke paarden op de markt zou staan.het beestje heeft inderdaad geen toekomst en als er niemand zou komen die dag zou die ook naar het slachthuis.

en hij kon echt wel lopen.heb het zelf gezien.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:44

paardje2005 schreef:
@paardje2005, Heb je wel goed naar dat dier gekeken?! Die zag er echt niet vrolijk uit hoor, t zou me zelfs verbazen als die nu nog leeft. Diertje was zwaar aan de diarree en had gewoon een soort gezwel onder zn buik hangen, die rug groeit echt nooit weer mooi recht, die benen waren zo onwijs krom. Vraag me af of die wel recht kan lopen, als die al kon lopen

miekju misschien is lezen een idee voordat je over mij oordeelt. ik ben niet degene die zei dat hij vrolijk is, maar dat meisje wat er bij stond. ik denk dat dat meisje het beestje echt wel wat beter kent dan jij in die paar minuten.mijn paard kijkt ook wel eens niet vrolijk,maar goed ik ben ook niet altijd vrolijk.zou ook gek worden als ik met paar 1000 gekke paarden op de markt zou staan.het beestje heeft inderdaad geen toekomst en als er niemand zou komen die dag zou die ook naar het slachthuis.

en hij kon echt wel lopen.heb het zelf gezien.

Ben wel van mening dat je beter zo'n dwerg friesje kan laten inslapen als je hem toch op de markt zet, of zoek een goed adres maar ga er niet mee op de markt zeulen
Heb ook ooit een dwergfriesje gekocht en die zag er veel erger uit dan deze Willem (heb Willem ook zien staan)
Heb hem nu alweer 6 jaar en is echt ontzettend vrolijk, toen ik hem kocht was ook uit medelijden
Hij zag er echt niet uit geen grammetje vlees, door zijn achterbenen gezakt, onwijze karperrug, dorst er niet eens een borstel over te halen
Dacht ook dat die niet lang zou leven, maar ondertussen is die er nog steeds
Nap heeft ook vaak diarree maar wat maakt dat uit hij is vrolijk en heeft echt plezier in het leven
En ja zo'n beest zal echt niet vrolijk kijken op zo'n markt, zou jij het leuk vinden omdaar te staan de hele dag
Is dat ik geen ruimte en plek voor heb anders had ik hem zo meegenomen

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:22

EsSther schreef:
Saskia008 schreef:
er worden elk jaar paardem achtergelaten.
die worden dan onder dak gebracht bij verschillende stallen in zuidlaren.
vaak worden die dan een paar dagen later opgehaald door de eigenaar, zo niet... dan mag die staleigenaar het paard houden..

mij wordt altijd verteld dat ie paarden door de AID worden op gehaald, naar de manege gebracht en vervolgens geslacht....
jou'n vooruitzicht is wat rooskleuriger!

goeie paarden slachten? terwijl er nog aan verdient kan worden?!
er worden zoveel verhalen gelult wat er met die beesten gebeuren.

ik woon hier dus in zuidlaren, en ik ken iemand die elk jaar wel een paard heeft staan, van de zuidlaardermarkt.
ze worden echt niet afgemaakt hoor.

wel is het zo dat een erg groot gedeelte van de paarden opgekocht worden door een slager. die paarden gaan dan op transport naar italie

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:04

En dan staat er hier op bokt dat al die shetlandveulens naar Italië gaan voor het toerisme! Serieus, dat maken ze die kinderen wijs die een heel seizoen met zo'n hengstveulen rondsjouwen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:58

Mijne komt dan wel vanaf de rodermarkt..
maar toch het is een voorbeeld van een gelukje!

als ik ooit weer een paard zou kopen zou ik dat zeker niet weer op de markt doen..
gewoon omdat er teveel risico's aan vast zitten..!

ben dit jaar ook geweest en moet zeggen dat het al wel eens erger is geweest met 'zielige' paardjes..
maartoch..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:14

amondi schreef:
Er hoeft helemaal niks mis te zijn met paarden en veulens op de Zuidlaardermarkt.

Mijn buurvrouw start dit weekend voor het eerst Prix ST George met Pionier, die is 8 jaar geleden gekocht op de Zuidlaardermarkt.
Paard is ook ZZ voor de wagen en kan behoorlijk springen.

Is jouw buurvrouw Ilona Mens? Die doet 't idd heel goed!

Ik ken ook meerdere paarden die van Zuidlaren komen, en waar niets aan mankeert. We stonden er zelf ook, met een stel zwartblessen, en die paarden waren ook gewoon goed. Eén had een dikke kogel, een blessure die hij als veulen opliep en waar ie nooit last van heeft gehad, zijn ook foto's van gemaakt, niks mee aan de hand. Paard is goed onder het zadel en in het tuig.
Vooral jaarlingen en veulens kun je er best kopen, mits je er natuurlijk echt oog voor hebt.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:11

Yep, zondag voor het eerst gestart, geen hoge klassering maar wel 60.13%!

Tinkerlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:14

ik ben er ook geweest... en er stonden idd wel wat zielige paarden tussen... als ik het geld had gehad had ik een shetlander gekocht van 5 weken!!!! stond nog bij zijn mama... maar volgens die meneer kon het wel aan de fles verder!! echt een dropje om te zien.. ik heb het friesje niet gezien, maar bij ons op de manege liep ook een friesje ook neit helemaal zoals het hoort... onze manegeeigenaar heeft haar voor de slacht weggehaald en hij heeft toch nog zo'n 8 jaar bij ons op de manege gestaan... het hoeft heus niet zo te zijn dat de paarden in zuidlaren wat hebben