Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Wie heeft er zijn paard aan huis staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:33

dat is het toppunt van je eigen wei etc .. kom je sochtends vroeg aangefietst in de kou om ze naar buiten te laten en te voeren . Is het een begroetende hinnik naar je toe .. Alle paardjes die vrolijk naar je kijken ... en in de zomer .. paardjes op de wei ... biertje erbij op het terras en lekker chille tot 11 uur savonds ... Dat gevoel is voor mij overweldigend en een soort van vakantie gevoel .... dan voel je je zo trots en zo blij ... ^^geef mij dit maar en geen vakantie ..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:12

oehw nu ben ik wel een beetje jaloers
whahah nee hoor, ik ben niet zo snel jaloers, ik zou wel willen dat ik mijn paard aan huis had staan, maar het is op de manege waar ze nu staat ook heel gezellig hoor

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:21

Ook ik ben (was) zo'n geluksvogel. Bij mijn ouders aan huis 7 stallen, 20x60 gedraineerde bak, 20x20 paddock en drie kleine stukjes weide... voor in de randstad niet slecht zou ik zeggen... 2 boxen staan vol met eigen paardjes en 5 worden er verhuurd.

(Jammer dat ik nou weer net een half jaar geleden samen wilde gaan wonen, nu woon ik er 3 mins fietsen vandaan)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:54

Pffff het is toch echt een droom van mij om dat ooit te kunnen verwezelijken. Woon nu midden in de stad maar ben niet echt zo'n stadsmens dus liefst vertrek ik naar wat rustiger gebied
Maar goed, eerst maar eens mijn rechtenstudie goed afsluiten en dan hopen dat zoeits mogelijk is. Zeker met die mega huizenprijzen van tegenwoordig...

miesie schreef:
Charlotjuuh schreef:
Rijke mensen zeg

Daar hoef je niet perse heel rijk voor te zijn hoor.. Het ligt er maar net aan in welke deel (of welk land) van het land je woont, op sommige plaatsen is een boerderij net zo duur als een rijtjeshuis in de randstad!

Hmm.. Welke regio hebben we het dan over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:14

Groningen, richting de grens.

Kijk maar eens op Funda

Daar heb je voor 250 een erg leuk huis met een lap grond.
Hoef je op veel andere plaatsen niet eens te proberen voor een huis in de straat

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:48

runningkawa schreef:

Kijk maar eens op Funda

Hoef je op veel andere plaatsen niet eens te proberen voor een huis in de straat

Het nadeel van Groningen en Friesland is dat er weinig werk is.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:53

Megantjuh schreef:
Pffff het is toch echt een droom van mij om dat ooit te kunnen verwezelijken. Woon nu midden in de stad maar ben niet echt zo'n stadsmens dus liefst vertrek ik naar wat rustiger gebied

Heb ik dus ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:56

klopt

maar daarom wel andere prijzen in de huizen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:59

Ik behoor ook tot de gelukkigen met paarden aan huis.
Ik voel me hier echt mee bevoorrecht!
Geniet er elke dag met volle teugen van. Het is wel veel werk ( maar met liefde gedaan!) en als je eens een dagje weg wilt ( wat zelden voor komt, want we vinden het thuis veel te leuk!!) een hoop georganiseer, maar zou het voor geen GOUD willen missen.
Het is elke dag vroeg uit de veren, zomer of winter, goed of slecht weer, door de week of zon en feestdagen. lke dag opnieuw, maar het is zo mooi als je je deur achterom open doet en de paarden hinniken je tegemoed. Nee, ik hoef niet zo nodig op vakantie, thuis met de paarden en de hond en het konijn is vakantiegevoel genoeg voor mij, en een fijne uitrit over de heide samen met mijn vriend. Daar kan geen druk strand of zo tegenop!
Voor foto's hiervan kun je op mijn website terecht www.picturetrail.com/treasure

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:09

ik heb ook mijn paarden aan huis staan ik heb 1 paard 3 pony,s en 1 pony is van mij vriendin. ik vind het heerlijk heb er bijna een dag taak aan want vezorging staat boven aan ik wil geen vieze stallen dus als ze op stal staan word er veel gemest. ook heb ik een bak en weide gang dus bij slecht weer mogen ze los in de bak ik ben nooit in huis eigelijk breng ik mijn tijd door achter bij mijn vee heerlijk vind ik dat

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:28

Bam staat ook bij mensen thuis. Heerlijk.
Grote stal met twee stallen erin, veel ruimte om ááállll mijn zooi er neer te leggen, land (schat 2 ha), buitenbak met sproeiers (omdat de bak soms erg zwaar is), spuitplaats en je kunt zo vanuit je stal de polder in!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:18

PhiaBink schreef:
runningkawa schreef:

Kijk maar eens op Funda

Het nadeel van Groningen en Friesland is dat er weinig werk is.

Klopt, je zult toch altijd moeten reizen voor werk naar de stad...zoals ik... maar ik heb het er graag voor over. Ik hoef niet zo nodig in de stad zelf te wonen om daar ook buiten werk tijd om je collega`s tegen t lijf te kunnen lopen.

Als ik na een dag hard werken thuis kom, zadel ik mijn paard samen met mijn vriendin en rijden we samen op onze bonte mutsen lekker 1 a 2 uurtjes hier door het bos (wij wonen aan de rand van het bos)....dan kom je als herboren weer terug

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:16

De enige reden dat ik nog bij m'n ouders woon is dat de paarden hier staan . Echt ideaal, maar ben wel voor de rest van m'n leven verpest (wil niet meer anders) .

Wij hebben voor 2 Haflingers: 1 hectare weiland, schuilstal van 2,5x4 en een buitenbak van 20x40. Ze kunnen zelf bepalen waar ze staan. Ook hebben we nog boxen voor noodgevallen. Bovendien wonen we aan een zandpad en zijn er nóg meer zandpaden in de buurt, dus heerlijk buitenrijden .

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 03:06

RUBYWHITE schreef:

Klopt, je zult toch altijd moeten reizen voor werk naar de stad...zoals ik... maar ik heb het er graag voor over. Ik hoef niet zo nodig in de stad zelf te wonen om daar ook buiten werk tijd om je collega`s tegen t lijf te kunnen lopen.

Off topic: ik werk en woon in de Randstad en kom mijn collega's alleen tegen als ik het zelf wil. Daarvoor hoef ik niet "in de provincie" te gaan wonen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:57

ik rij ook 40 km naar mijn werk en heb idd voor onder de 250 nog iets gevonden, in het A7 gebied rondom Joure - Heerenveen. En dat terwijl het hier een dure regio is geworden dankzij de industrie.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:28

ingeborg schreef:
RUBYWHITE schreef:

Off topic: ik werk en woon in de Randstad en kom mijn collega's alleen tegen als ik het zelf wil. Daarvoor hoef ik niet "in de provincie" te gaan wonen.

Heerlijk lijkt me dat, toen ik nog in de stad woonde kwam ik ze te pas en te onpas tegen (denk aan winkelen, uitgaan etc). Dat ik nu landelijk woon is niet vanwege die reden hoor... mijn man heeft nl het bedrijf van zijn ouders over genomen dus vandaar...

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:40

ja ook hier staan ze aan huis
Drie stallen achter met bak en weide en binnenkort uitloop.
En twee stallen recht voor t huis waar de kleintjes huizen.
Geluksvogels ??
Het heet hier niet voor niets de Lucky Ladies Ranch

Annemarietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:54

runningkawa schreef:
Hier nog zo'n rijke
Zal maar niet zeggen wat we er allemaal voor gedaan en gelaten hebben
Of je dat er ook voorover hebt?

Ik ben juist erg benieuwd wat je ervoor hebt moeten laten!
Het is namelijk ook mijn droom ooit paard + veestapel aan huis te hebben, maar of het haalbaar is? Ik zou graag willen dat je me jùist vertelt wat je ervoor hebt moeten laten, zodat ik een beetje kan inschatten of ik dat ook zou kunnen...

Annemarie

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:15

*meldt zich*

2 paarden, een grasmaaier (lees: welshpony ) en twee stallen met een ruimte daar weer voor die nu als voer/tuigkamer gebruikt wordt maar waar met gemak een derde stal van kan worden gemaakt. Alleen bevalt het onze paarden 24/7 zo goed buiten dat we ze zolang mogelijk daar laten .

Verder aan de twee stallen 2 paddocks zodat ze altijd kunnen kiezen. 1,8 hectare land (waarvan 7999 m2 gehuurd). We hebben 2 weilanden naast het huis, een bak/weiland voor het huis 20 x 40 (moet ooit nog zand omhoog gehaald worden) en een 80 meter lange weide achter het huis.

Nou dat was het geloof ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:27

Ff wat opsommen

Fulltime gewerkt vanaf mijn 16 (wist niet wat ik wilde leren en moest alles zelf betalen (lenen), dus dan zomaar wat gaan studeren vond ik weggegooide tijd en geld)
Ik werkte toen tussen de 40 en 60 uur per week.
(nu sinds 4 jaar partime)

Mijn vriend doet dit vanaf de 18, na zijn mbo gehaald te hebben
Ook hij werkt meestal meer dan 40 uur.

Nooit op vakantie geweest, soms een dagje weg, meer niet.
Geen luxe merk kleding.
Geen dure kapper en dat soort dingen..
Geen last hebben dat de buurman een dure auto heeft en dat dan ook moeten hebben (ff dom voorbeeld )

met andere woorden, al veel gespaard hebben voordat we ons eerste huis kochten.
En zodoende toen al heeeel er weinig hypotheek hebben.

Ook daarna flink blijven sparen, geen luxe dingen.
Eigen paard "pas" gekocht met de 22
Ook daarin geen overdreven luxe stal.
enz enz

Maar met dit alles hebben wij beide nooit geen moeite gehad.
Het was het waard, maar we komen beide uit een nest waar het niet breed was en zoals wij leefden is het nog luxer dan het thuis was

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:36

Oh wat we ervoor gelaten hebben .

Nou hard werken en weinig anders doen. Ofwel, geen vakanties (ook niet qua oppas), geen dure kleding, uitjes etc. etc.

Daar tegenover staat: vrijheid, blijheid, wakker worden van een haan ipv een auto. Elke ochtend mijn paardjes zien en 's avonds weer. En zien hoe ze veranderen. In tegenstelling tot pension zijn mijn paarden enorm veranderd. Verschil van dag en nacht.

Kortom: onbetaalbaar.

O ja, en dan rijden wij ook nog 1,5 uur enkele reis naar ons werk. Anders was het niet te betalen voor ons .

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:33

Mijn paardje staat ook gewoon bij me thuis
We hadden al land, en een stal was er ook al, aangezien hier eens een paard van een ander gestald stond.
Moest alleen een beetje opgeknapt worden, maar hooiruif en liksteenhoudertje hingen dr nog in
Mijn vader verbouwd mais, dus heeft ook vrij veel land.
We hebben nog 1 groot stuk waar geen mais op verbouwd word omdat de grond er niet geschikt voor is, hier liepen in een grijs verleden 40 schaapjes op, en nu 1 paard
En dan hebben we nog een paar kleinere stukjes direct naast huis, heerlijk, je paard zien showen vanuit je keukentje
Dan hebben we altijd nog genoeg gras over waar we hooien, en aangezien we alle machines zelf hebben gaat dat ook lekker makkelijk
Een bak is er -nog- niet, maar die komt er waarschijnlijk nog wel.
En nu Orchid drachtig is komt er dus ook weer een stalletje bij

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:00

Wij hebben eigenlijk onze garages omgebouwd tot stallen en de tuin tot een klein wei'tje. Ze staan alleen bij ons thuis in de winter, in de zomer blijven ze op de weiden. Maar als ze bij ons staan gaan ze overdag naar een grotere weide niet ver van ons. En rijden doe ik op die weide, of gewoon gaan wandelen is ook altijd gezellig ! Zo zie je maar dat je niet rijk of zo hoeft te zijn om je paarden thuis te plaatsen!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:10

Wij zijn naar duitsland verhuist en hebben nu onze paardjes bij huis staan. We zijn zo in nederland maar in duitsland bevalt het prima. We zijn net op vakantie geweest en de buren vonden het jammer dat we al terug waren. Ze wilden de beesten nog wel graag langer verzorgen

we hebben een huisje gekocht met een grote tuin aangrenzend aan een weiland. Dat weiland hebben we gepacht en de paddock is in de tuin en de rijbak op het weiland. Heerlijk je bent nooit meer op visiste bij je paarden maar ze wonen gewoon bij je.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:20

Meld zich: Acht jaar geleden een vervallen houten huis gekocht met een stukje grond. Daarop staan nu drie stallen en een paddock. Onze overbuurman is boer en daar gebruiken we een stukje weiland.
Twee fulltime banen, veel zelf doen (bouw, aanleg en onderhoud) en alle geld in de verbouwing stoppen. Zoals mijn collega ooit eens zei: "dit is geen verbouwing, dit is een way-of-life". En dat klopt! Er is altijd een hoop werk. Voor ons geen vakanties met een boek in de zon. Iedere vakantie houdt in dat je aan de slag moet met de verfkwast, timmerkist en containers vol afval.
Maar we hebben het er voor over!