Eigen of verzorgpaard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liefst een verzorgpony/paard of eigen dier

liefst een verzorgpony/paard
Geen stemmen
liefst een eigen pony/paard
Geen stemmen
kan niet kiezen
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Durante

Re: Eigen of verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:23

Ik ben ooit begonnen met paardrijlessen bij de manege;en toen kreeg ik verzorgpony's...en later kreeg ik m'n 1e eigen pony,die er nog steeds is
En een hal jaar geleden is mijn droom uitgekomen; een eigen haflinger
Het maakte mij niet veel uit hoor;of het nou een verzorgpony was of eigen..ik was/ben overal gelukkig mee...
Ik baalde alleen dat ik nooit zoveel te zeggen had over m'n verzorgpony's.Vele pony's werden verkocht enzo..
Dan ben ik nu best wel blij met m'n eigen...(sorry;heel erg bij )

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:34

Een eigen paard lijkt me hartstikke leuk, maar als ik kijk naar mijn school en geld gaat dat niet lukken.
Nou ben ik vanmiddag wezen kijken bij een hartstikke leuke NRPS pony die ik waarschijnlijk ga rijden en dat lijkt me ook echt hartstikke leuk!

xxx

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:41

Een eigen de vz pony's worden de hele tijd verkocht en alles en krijg waarschijnlijk in het voorjaar mijn eigen shettie:D

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:13

Verzorgpaard, absoluut. Ben nu heel tevreden. Ik heb precies wat ik wil, een welsh pony waarmee ik met de kar rijdt, en een fries die ik aan het inrijden ben en waar ik dresuur mee ga rijden.
Vandaag ben ik voor het eerst op wedstrijd geweest met de fries, de eigenaar reed me er heen en ging mee. Is toch een heel stuk vertrouwder dan ik alleen. Ik heb daar ook leren mennen en heel veel met die fries meegeweest. Vanaf het begin van het beleren mocht ik altijd helpen, nu is ze net onder het zadel. Hij is er ook blij mee dat ik daar kom, dat ik op dat paard rijd enzo. Ik heb op de andere pony's daar ook gereden, maar ben ik te groot voor geworden. Ik geef de kinderen daar ook wel eens les wat ook heel gezellig is. Ik mag eigenlijk alles, ik vraag/overleg wel altijd even. Alleen zou ik het niet redden, een Fries inrijden of beleren, ben ik ook niet groot en sterk genoeg voor, en ook nog niet genoeg ervaring om het alleen te doen, maar dit is ideaal. Ik heb het ook druk zat, en mijn ouders gaan geen eigen paard voor mij betalen, die ik dan ook nog eens op een pensionstal zou moeten zetten..

Ik hoef eigenlijk niet te betalen, ik koop wel eens iets kleins.. en ik zorg om de dag voor de paarden als ze op vakantie zijn. Ik mag ook gewoon komen wanneer ik wil.. maar ik kom niet ineens 3 weken niet ofzo.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:37

verzorgpony is voor de meeste denk ik het beste, als je een keer iets anders wilt doen heof je niet te gaan ofzo. je mag beetje zelf weten wanneer en met eigen MOET je.
ik MOET ook altijd gaan om dat ik dan moet uitmesten maar dan heb ik de pony ook voor mezelf. en dat geeft een super gevoel:D

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:26

Eigen, absoluut.

Is echt veel lekkerder, vind bijrijder zijn helemaal niks. Ben je weer van de eigenaar afhankelijk enzo, dus nee.

Hebben een fokkerij en een Quarter, dus ben er mee opgegroeit, maar heb ook wel bijrijdpaarden gehad, maar doe mij maar een eigen!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:27

eigen paard.
heb er nu 3, en dat bevalt me hardstikke goed!
wel moet ik erbij vermelden dat ik nooit een verozrgpaard of iets dergelijks heb gehad, dus weet niet hoe het dan zit...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:04

Ik heb eerst 2 jaar een verzorgpony gehad (later 2 ze hadden er nog 1 bijgekocht)
Ik mocht alles met ze doen en hoefte er niks voor te betalen, dus ik had alleen de 'lusten' .
Nu heb ik een jaar een eigen paard, en heb ik dus ook de 'lasten', ik wist altijd al dat een eigen paard duur was, maar pas als je er zelf een hebt merk je het.
Ik heb ontzettend geluk gehad met mijn verzorgpony's en nu ook met mijn eigen! Maar uiteindelijk denk ik toch dat ik mijn eigen kies, gewoon omdat je dan zelf alles mag beslissen!

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:00

een eigen bevalt mij goed!
maar verzorgpaard vind ik ook ideaal
vooral bij jou (abeltje_xx)
groetjes chant

dan hoef ik geen eigenpaardje hoor!

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:24

Eigenn. Dat heb ik ook al 3 jaar. En ben nog steeds heel blij met hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:17

Ik heb nu een verzorgbeestje, nooit een eigen gehad.
Het lijkt me super een eigen te hebben maar er komt zoveel bij kijken.
Tijd, geld, verantwoordelijkheid...
Maar daar tegenover staat de vrijheid die je met een eigen paard hebt.
Voorlopig houd ik het bij verzorgpaarden, als ik wat ouder ben neem ik zeker een eigen!

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:18

heb een eigen+verzorgpony,staan bij elkaar handig

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:21

Eigen! dan ben je zelf de baas over je paard en dan kan je zelf beslissen wat ermee gebeurt bij ziekte ed

Kelz_Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:31

Eigen paard.

Jen_2oo6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:08

Ik zou het liefst een eigen pony willen.
Ik heb nu wel 3 verzorgpony's maar je mag wel beslissen wat je gaat doen van wandelen enz.. maar net als echte wedstrijden niet en met eigen pony wel. En je zit wel aan de regels gebonden van de eigenaars.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:39

Op dit moment wil ik geen eigen, ontbreekt me aan financiele middelen & tijd ivm studie en andere verplichtingen.
Ik rijd op dit moment wel 6x per week een merrie voor iemand anders. Mag er alles mee wat ik wil, als ik iets nodig heb hoef het maar te laten weten en het komt er. Ik krijg les en alles wordt geregelt. Mag wedstrijden rijden, wordt overal heengebracht.
Kan ik een keer niet heeft ze vrij of wordt ze gelongeerd voor me, met een eigen moet je jezelf maar zien te behappen. Dat is natuurlijk al makkelijker als ze volpension staan, dat wel.
Maar voor mij ideaal dit!
En dat ze verkocht kan worden wist ik al vanaf het begin

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:24

Eigen paard! en dat heb ik ook!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:26

eigen, maar aan de andere kant met sommige verzorgpony's mag beschouwen als je eigen en heb je geen kosten, maar ik denk toch eigen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:30

eigen... maar soms rij k oook wel is voor vriendin een pony erbij.. als die neit kunnen ofzo.. ook leuk..

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:15

Ik rijdt nu op een fjordenfokkerij en heb het daar prima naar mijn zin.
Ik heb keus genoeg, en verveel me nooi!
Ook heb ik de last van kosten enz niet.
Als ik daar ben mest ik ook wel en geef ik ook eten, ook als de eigenaar op reis is ga ik eten geven enz, maar als ik geen tijd/ slecht weer is of blabla hoef ik me geen zorgen te maken
Ik heb een mooie all weather piste ter beschikking wat ik wss niet zou hebben als ik m'n pony over ons huis op de (nu speelwei) heb staan.
En ik mag er ook alles mee doen wat ik met m'n eigen paard zou doen, buitenrijden, dressuren, springen,... eigenaar vind dat allemaal geen enkel probleem. Als ik nu gedaan heb met studeren en weer wat meer tijd heb denk ik er wel over om daar mijn eigen veulentje te kopen

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:16

eigen +verzorg

GoldGina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:40

Eigen paard mag iej self weten wat je er mee doet.
en als je een eigemn paard neemt kan je als je niet kunt iemand vragen

r0ows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:02

!Eigen!
als dat allemaal zou kunnen, zou ik een eigen nemen!

Lisanne91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:07

ik verzorgpaard! nu ik verzorgpaarden heb, wil ik ze dus niet kwijtraken en heb ik ook geen behoefte aan een eigen paard.
als ik een eigen paard zou hebben zou het me trouwens heel lastig zijn om iemand te zoeken die je paard kan verzorgen als je wegbent..!
bijv. vakantie, of andere dingen!
we hebben er ook geen plek voor..!!dan moet ik een end fietsen als mn paard ergens anders staat..!
ik ben gewoon al harstikke blij met mn verzorgpaarden! als ik een keer niet kan,is het niet erg,dan doen zehet zelf wel voor een keer!

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:22

Eigen paard.