Ik heb wel gehoord dat er soms gekke dingen gebeuren..maar zo..

Een vrouw die vroeger op de manege les gaf is ook eens aangevallen in de bak, Met de oren in zn nek op haar af en natrappen. Gelukkig is er niks gebeurd.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

tamary schreef:
Ik krijg nog steeds de indruk dat de westerse fokkerijen op dit punt te zacht zijn en meer excuses hebben om door te fokken met een paard waarvan het karakter niet je dat is. Misschien komt dat ook omdat veel fokkers hier niet (meer) rijden? Daar worden nog veel meer werkpaarden gefokt en heeft men ook geen tijd voor dieren met gebruiksaanwijzing.
Ineke2 schreef:Citaat:Het paard had wel vaker van dat soort streken, en zijn moeder had dat ook.. Ze denken dus, dat dat soort streken bij hem erfelijk waren *ze hadden het paard al als veulen, eigen fok, dus de merrie heeft ook nog een tijd daar gestaan..*
Dat je met een merrie gaat fokken die karakterproblemen heeft snap ik echt niet
De kans dat het veulen ook een rotkarakter heeft is erg groot. (dan heb ik het niet over angstig gedrag of gewoon wat ontdeugender dan normaal)
Urielle schreef:Het KWPN selecteert nog steeds wel degelijk op karakter.
De normen zijn wel veranderd omdat er gevraagd wordt om lichtere en heviger paarden voor de sport. Je kunt de schuld bij het stamboek leggen maar het is gewoon waar dat er meer mensen komen kijken naar bijvoorbeeld een Jazz, een Gribaldi etc. dan bij een paard met een flinke dosis Gelders bloed erin.
Natasha schreef:
Als zoiets werkelijk waar is stop ik met de paarden!![]()
Stennisje schreef:Ik denk dat het KWPN wel meer heethoofden voortbrengt, maar dat dit niet per definitie krengen zijn. Ik denk dat deze paarden gevoeliger zijn en daarom makkelijk te verpesten.
Maar ik denk dat elk paard en elke pony, ongeacht het ras, in verkeerde handen een monster kan worden.
Dapper schreef:Totdat het wel leek of er en knop in dat beest zijn hoofd omging, hij rende op een hele hoge hindernis af en sprong eroverheen maakte een draai en mijn dochter lag op de grond, geen probleem, al bokkend liep het beestje door de buitenbak...draaide zich om en kwam in volle vaart op mijn dochter af die op de grond lag en schopte haar heel hard in haar zij.
Beest had bloeddoorlopen ogen!!
Desiree schreef:Dapper schreef:Totdat het wel leek of er en knop in dat beest zijn hoofd omging, hij rende op een hele hoge hindernis af en sprong eroverheen maakte een draai en mijn dochter lag op de grond, geen probleem, al bokkend liep het beestje door de buitenbak...draaide zich om en kwam in volle vaart op mijn dochter af die op de grond lag en schopte haar heel hard in haar zij.
Beest had bloeddoorlopen ogen!!
- of dat beest is ronduit vals
- of hij had pijn
- of de mens had hem niet anders geleerd dan zijn vijand te zijn.
3 reële mogelijkheden.
Desiree schreef:Natasha schreef:
Als zoiets werkelijk waar is stop ik met de paarden!![]()
WAarom? dat is toch onzin!
Tegen mij zeggen ze altijd, omdat die ene mens slecht is, zijn nog niet alle mensen slecht. Dus je mag ook alle paarden er niet op aan kijken als er een keer een rotte appel tussen zit.
Dapper schreef:Het bleek dus al die tijd dat hij bij de oude eigenaar was, dat die hem totaal geen druppel water had gegeven en ja daar worden ze wel rustig van toch.
Desiree schreef:Dapper schreef:Het bleek dus al die tijd dat hij bij de oude eigenaar was, dat die hem totaal geen druppel water had gegeven en ja daar worden ze wel rustig van toch.
Ja, dat had ik al gelezen. Maar wat was de aanleiding om geen water te geven?
Was het laksheid of was het om de agressie van de pony in te tomen?