"Voor dressuur moet je mager zijn"

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

"Voor dressuur moet je mager zijn"

Mee eens
15 (32%)
Mee oneens
31 (67%)

Totaal aantal stemmen: 46

Asciugamano

Re: "Voor dressuur moet je mager zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:50

Nathalie02 schreef:
Dat denk ik ook wel Russel. Het is en blijft topsport het is niet meer dan normaal dat je er extra naast nog aan je conditie werkt. Ik meen dat ik ergens heb gelezen dat Anky naast het rijden ook nog andere oefeningen doet om haar conditie op peil te houden.

Klopt! Ik zag haar laatst op Tv, terwijl ze fanatiek aan het turnen was!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:36

Het totaalplaatje ziet er misschien wel wat mooier uit maar ik vind dat je geen onderscheid mag gaan maken. En tenslotte hoeft het niet uit te maken hoe je eruit ziet, tenslotte gaat het er toch om hoe je je paard aan het lopen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:30

sflj schreef:
Nathalie02 schreef:
Dat denk ik ook wel Russel. Het is en blijft topsport het is niet meer dan normaal dat je er extra naast nog aan je conditie werkt. Ik meen dat ik ergens heb gelezen dat Anky naast het rijden ook nog andere oefeningen doet om haar conditie op peil te houden.

Klopt! Ik zag haar laatst op Tv, terwijl ze fanatiek aan het turnen was!

Haaaa, die is gaaf! Ja!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:42

Ik heb het ook over ZZGP ruiters en niet over basisruiters ( B t/m Z2).
Dit bedoel IK met slank:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zitten jullie op dezelfde lijn met het idee van slank?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:43

Ik vind zulke puntige knieen anders helemaal niet mooi

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:48

Dat vind ik juist wel mooi. Misschien zit ik dan onder het gemiddelde van wat mensen mooi vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:58

SisLeone schreef:
CCCCorine schreef:
(...)Extreem zware/dikke mensen horen IMO niet op de rug van een paard thuis.

Wat is in jouw ogen extreem zware/dikke mensen?

120 kilo vind ik bijvoorbeeld heel extreem. Of mensen die zo dik zijn dat ze zich niet meer makkelijk kunnen bewegen, waarbij het vet echt heel erg in de weg zit. Die mensen horen gewoon niet op een paard te gaan zitten.

Maar goed, tussen een gezond gewicht en extreem dik/zwaar heb je natuurlijk een groot, grijs gebied. Ik vind het dan belangrijk dat er voor een passend paard wordt gekozen.
Sommige paarden hebben een sterke rug en kunnen goed een zwaarder persoon dragen, maar ik heb ook combinaties gezien waarvan ik me afvroeg waar de ruiter/amzazone het lef vandaan haalde om er bovenop te gaan zitten.

Ik gun iedereen zijn of haar plezier. Maar als iemand van 120 kilo het leuk vind om dagelijks met een paardje rond te gaan rijden, dan vind ik het puur saddistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:00

Afbeelding

Dit ben ik zelf. Nu kan ik er wel een paar kilotjes bij gebruiken, maar mager ben ik dus niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:31

Je lijkt tante sidonia wel . Sorry, dat was mijn eerste reactie. Misschien dat de foto wat vertekend, maar ik vind je wel aan de erg dunne kant zitten, het misstaat echter niet op het paard. Leuk paard trouwens.

Maar het gaat erom dat je van paardrijden plezier hebt en niemand die dan mag eisen van jou dat je dat en dat gewicht MOET hebben. De een heeft een maatje meer, de ander minder en de meesten weet dat van zichzelf heus wel.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:41

CCCCorine schreef:
Ik vind het wel een veel mooier beeld geven als de ruiter/amazone slank (genoeg) is. Verder heb je natuurlijk verschillende gradaties van dik en zwaar. Zolang een zware/dikke ruiter/amazone op een 'passend' paard zit, heb ik er geen moeite mee. Extreem zware/dikke mensen horen IMO niet op de rug van een paard thuis.

Hier ben ik het helemaal mee eens

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:15

Sorry Cocochanel, maar dat vind ik dus echt mager en persoonlijk niet supermooi op een paard staan. Dan zie ik honderd keer liever iemand met een paar extra kilo'tjes er aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:34

Volgens coco mag dus maar 1% van de bevolking paardrijden, dat is pech hebben als je niet van paarden houdt. Sorry Coco, dit vind ik dus echt té mager (maar niet lelijk) voor op een paard en als we toch bezig zijn, die rode laarzen zijn ook niet op aan te zien.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:42

Nee, dat begrijpen jullie verkeerd. Ik heb het niet over niet mogen paardrijden. Ik praat ook niet over mensen zoals hier op bokt. Ik praat over mensen die in de topsport meerijden op grand prix niveau. Het is ook daar zeker geen vereiste, maar ik vind het wel mooi. Ik denk ook niet dat iemand snel te zwaar is voor een paard.
Het is alleen het beeld wat anders is, het gewicht zal niet veel uitmaken voor het paard. Ik ben zelf ook niet dun hoor, maar ik vind het wel mooier.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:42

Ach...

Ik vind dit altijd lastige topics en tóch wil ik even reageren. Bij mij heeft mijn gewicht een andere oorzaak dan eten. Toen ik 'dun' was, heb ik leren paardrijden. Gelukkig kan ik het vrij redelijk (na 20 jaar ) waardoor ik een rustige en goede zit heb.

Dat het 'mooier' is vind ik niet. Ik vind het juist wel iets moois hebben wanneer mensen, ondanks hun gewicht (of lengte) tóch paardrijden.

De reacties van de buitenwereld zijn vaak zoals hier in het topic en dat vind ik zonde. Op GP niveau, oké. Daar heet het topsport en moet je conditie top zijn. Wanneer je zwaarder bent is dit niet altijd het geval.
Laatst bijgewerkt door iefke op 19-09-05 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:47

iefke schreef:
Ach... als je niet dik bent heb je wel andere problemen... Wát een kletskoek zeg

zo is het!!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:52

peetje82 schreef:
iefke schreef:
Ach... als je niet dik bent heb je wel andere problemen... Wát een kletskoek zeg

zo is het!!

Ik heb mijn 1e, impulsieve reactie even aangepast

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:59

Ja ik ben het eens met iefke!
Het klopt wat je zegt, maar zoals veel bokkers niet hebben begrepen in dit topic bedoel ik ruiters en amazones die op hoog niveau rijden ( vele hier vinden Z al hoog vandaar). Ik bedoel ZZGP ruiters ( o.a. prix st.georges en grand prix).
Natuurlijk kan iedereen paardrijden. Of je nu dik of dun bent. Het ging me hier alleen om topsport.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:03

voor een mooie combi misschien wel

zo vind ik overdreven groot iem. en dan een klein paard niet zo mooi.
dan vind ik een zwaar, of zelfs een goed gezet iem. ook geen zicht op een iel arabiertje.

ik heb trouwen op bokt geen enkele veel rijdende combi tegengekomen die echt niet paste.

zo ga je als je 95 kg weegt en erg lang of iets dikker bent wel het verstand hebben om een groter of gezetter paard te kopen, zodat je het beest niet in zijn bewegingen stoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:23

Zep schreef:
Ach, Isabell Werth is ook geen klein poppetje

Phoe zeg.......ik liep vorig weekend achter haar, maar die heeft echt een flinke achterkant!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:24

findi schreef:
voor een mooie combi misschien wel

dan vind ik een zwaar, of zelfs een goed gezet iem. ook geen zicht op een iel arabiertje.
zo ga je als je 95 kg weegt en erg lang of iets dikker bent wel het verstand hebben om een groter of gezetter paard te kopen,
zodat je het beest niet in zijn bewegingen stoort----->

Het gaat er toch om HOE goed je kunt rijden om een paard in zijn bewegingen te moeten storen of niet??

En nu nóg een keer....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door iefke op 19-09-05 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:25

esziiY schreef:
A;s je veel paardrijd val je vanzelf wel af Alleen het schijnt wel dat je dikke bovenbenen en een dikke kont drvan krijgt

das dan een mooi excuus

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:34

iefke schreef:
En nu nóg een keer....

<knip> leuk plaatje</knip>

Ik vind dit dus NIET storend en ik kan me ook niet voorstellen dat je dat paard zou storen. Ik vind dit dus ook niet storend op GP nivo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:36

Oei Coco, dat vind ik wel heel mager! Dat zijn echte planky's waar jij het over hebt. Persoonlijk vind ik overigens slank veel mooier te paard en ik kan je vertellen dat het zeker enorm scheelt. Met dikkere bovenbenen en billen is het een stuk moeilijker zitten. De rolletjes zitten je gewoon in de weg. En ik kan het weten........

Vorig jaar:
Afbeelding

En driekwart jaar later, en 17 kg lichter..........en ik moet er nog 7 voor ik werkelijk gelukkig ben. Want ook bij de onderstaande foto zie ik nog teveel vet naar mijn zin:

Afbeelding
Afbeelding

Het zit gewoon beter, het rijd een stuk makkelijker enz enz........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:48

Pipo knap gedaan

Maar ik vind het allebei echt niet storend! Misschien je bovenbenen op de eerste foto, maar ik vind het niet -niet passend-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:49

Ik vind beide nog steeds storend