De Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:15

Prima schreef:

laten we het zo zeggen, je zou niet mijn vriendin zijn.
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA Ik ben heel gelukkig getrouwd en heb geen behoefte aan een ander, laat staan aan iemand die zich zo beneden alle peil opstelt..........
(is er een correlatie tussen de SP het zetten van lichaamsversieringen? Je gaat nu wel laag. Je kan zeker geen gestoeld argument vinden? Om met dit soort zielige reply's te komen! Bovendien snap ik de relatie SP en tattoo niet hoor. Ik ken mensen (zelfs in mijn vriendenkring! met tattoo's die toch net zo fatsoenlijk als jij ( Verward ) VVD stemmen..........) (als ze nou eens de mensen hun stem gedrag zetten naast dat wat ze bestemd hebben, zal VVD dan als laagste uit de bus komen?)

Ik ken ook een aantal mensen/vrienden met een tattoo, moeten ze helemaal zelf weten. IK vind het niet mooi, vaak zelfs lelijk. Doet verder niets af aan die mensen, dat weet ik ook wel. Veroordeel ze erook niet om dat ze die tattoo hebben. Zou niet durven. Ohnee, je zou niet durven? Mij veroordeel je er dus wel degelijk om! -zie hierboven- Dus ga niet jezelf tegen spreken, want dan kom je nog minder geloofwaardig over als je al kwam..... Haha! Verder ken ik niemand met een 'echte' piercing, zoals door je neus of kin of whatever.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 17:16

Billy schreef:
Het ging over de reactie:
"Waar heb je het toch over mens.Je hebt alles behalve hersenen. Koophuis zal ook niet je eigen verdienste zijn"

Dat vind ik dus een onfatsoenlijke reactie. Alleen omdat zij een piercing heeft? Of omdat ze het niet met je eens is?

Grow up, probeer de wereld eens met een ruimere blik te bekijken en niet iemand af te schrijven op uiterlijkheden.
Misschien dat het je wel erg meevalt, en dan hoop ik dat je je rot schaamt over al je vooroordelen.

Over dat ruimere blik heb ik al iets eerder over geschreven; als iets afstotelijk lijkt voor mij, dan mag ik dat toch vinden of niet? Verder ben ik goedheid zelfe voor iedereen. Met of zonder piercing. Als mijn ideeen over piercing negatief zijn, wil nog niet zeggen dat ik die persoon zelf negatief vind.
Fatsoenlijk was die reactie zeker niet. Vond het alleen niet leuk hoe jij me aanviel. Laat me lekker kortzichtig zijn, en de mens hun bestaan proberen te definieren door in hokjes te denken. Anders wordt alles zo gecompliceerd. Live and let live toch. Denk je dat als ik over straat loop en zo iemand zie, dat ik er bij mij een gedachte komt opborrelen? Nee dus.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:18

Prima schreef:
Ik ging voor het goede gevoel en zette mijn hersenen even aan de kant. Of ik slim ben, dat weet ik niet Cassidy. Zal vast wel niet. Maakt me ook niet uit. Ik weet wie ik ben en wat ik wil. En ben bijzonder gelukkig. Daar draait het uiteindelijk allemaal om toch?

Inderdaad, daar gaat het om. En als een ander gelukkig is met tatoeages, piercings, een slobbertrui en een spijkerbroek, dan is dat toch ook mooi? Daar hoeft niemand zich aan te storen, zolang diegene zich maar fatsoenlijk gedraagt, en dat is helemaal niet afhankelijk van het uiterlijk, de inkomsten en de plaats waar degene zijn paard stalt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 17:27

Buitenzorg"]
[quote="Prima schreef:

laten we het zo zeggen, je zou niet mijn vriendin zijn. HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA Ik ben heel gelukkig getrouwd en heb geen behoefte aan een ander, laat staan aan iemand die zich zo beneden alle peil opstelt.......... (is er een correlatie tussen de SP het zetten van lichaamsversieringen? Je gaat nu wel laag. Je kan zeker geen gestoeld argument vinden? Om met dit soort zielige reply's te komen! Bovendien snap ik de relatie SP en tattoo niet hoor. Ik ken mensen (zelfs in mijn vriendenkring! met tattoo's die toch net zo fatsoenlijk als jij ( Verward ) VVD stemmen..........) (als ze nou eens de mensen hun stem gedrag zetten naast dat wat ze bestemd hebben, zal VVD dan als laagste uit de bus komen?)

Ik ken ook een aantal mensen/vrienden met een tattoo, moeten ze helemaal zelf weten. IK vind het niet mooi, vaak zelfs lelijk. Doet verder niets af aan die mensen, dat weet ik ook wel. Veroordeel ze erook niet om dat ze die tattoo hebben. Zou niet durven. Ohnee, je zou niet durven? Mij veroordeel je er dus wel degelijk om! -zie hierboven- Dus ga niet jezelf tegen spreken, want dan kom je nog minder geloofwaardig over als je al kwam..... Haha! Verder ken ik niemand met een 'echte' piercing, zoals door je neus of kin of whatever.
[/quote]

Ik wist niet dat je boos werd? Als jij nou gelukkigben met je tattoo's daar gaat het toch om? Maakt mij niet verder uit. Ik houd alleen niet van tattoo's of piercings. Heb wel vrienden die dat hebben, dat maakt me verder ook niet uit.

In wat spreek ik me tegen? en waar heb je Ik je tot WAT veroordeeld? Al is iemands hele hoofd een tattoo, moet tie lekker zelf weten. Mag ik dan toch wel lelijk vinden.

Verder dat ik dat er misschien een correlatie zat tussen iemands stemgedrag en of die iemand ook een tattoo heeft of een piercing. Nou nou, wat negatief zeg.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 17:30

Miran"]
[quote="Prima schreef:
Ik ging voor het goede gevoel en zette mijn hersenen even aan de kant. Of ik slim ben, dat weet ik niet Cassidy. Zal vast wel niet. Maakt me ook niet uit. Ik weet wie ik ben en wat ik wil. En ben bijzonder gelukkig. Daar draait het uiteindelijk allemaal om toch?

Inderdaad, daar gaat het om. En als een ander gelukkig is met tatoeages, piercings, een slobbertrui en een spijkerbroek, dan is dat toch ook mooi? Daar hoeft niemand zich aan te storen, zolang diegene zich maar fatsoenlijk gedraagt, en dat is helemaal niet afhankelijk van het uiterlijk, de inkomsten en de plaats waar degene zijn paard stalt.
[/quote]

daar ben ik het ook wel mee eens. Of iemand het mooi vind of niet. Maar als er regels zijn die volgens iemand passen in een traditionele(paarden)sport, om wat voor een redenen dan ook, dan vind ik dat dat moet kunnen en ook dat je dat moet respecteren.
laten we het zo zeggen, ik ben conservatief wat dat soort dingen betreft, dus mij spreekt het wel aan.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:38

Prima schreef:
In wat spreek ik me tegen? en waar heb je Ik je tot WAT veroordeeld? Al is iemands hele hoofd een tattoo, moet tie lekker zelf weten. Mag ik dan toch wel lelijk vinden.

Ha ha, net doen alsof je neus bloedt, werkt niet hoor! Ik neem aan dat het een retorische vraag is, anders adviseer ik je om je eigen reacties nog eens door te lezen...............

Maar goed, je geeft zelf aan niet te weten of je slim bent, daarom speciaal voor jou deze uitleg:

Op mijn opmerking dat ik 3 tattouages heb regageer jij met de opmerking dat ik je vriendin niet zou zijn.............
Later zeg je dat je mensen er niet op veroordeeld, maar dat doe je dus wel degelijk......want behalve mijn tatouages weet je NIETS van mij......

En laten we de rest van je nonsens maar achterwege laten, wij komen nooit op een lijn, en ik hoop ook niet dat dat ooit gaat gebeuren! Aangezien jij toch heel andere normen en waarden hebt dan ik........

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:44

*zucht*

kan dit soort gez**k niet via PB uitgevochten worden, 'k word hier een beetje moe van en mijn spijkerbroek en tattoo trouwens ook......

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:50

Volgens mij begon dit topic over een stukje dat in de bit stond.
Ik heb het in vmr ook al gezet.

Ik zal het stukje even citeren voor degene die het niet heeft gelezen.

Swaab heeft ruiters en paarden wat te bieden. Maar hij vraagt ook iets van ze terug. " Ik vind dat iedereen correct gekleed moet zijn. Niet op het paard in spijkerbroek en gympen en geen hoofd vol met piercings. Wij hebben een sport met traditie. En het is tijd voor terug naar normaal. Als je rijdt, dan ben je als ruiter gekleed en heb je het haar vastgebonden"

Deze man zegt dus eigelijk niets verkeerds. In de andere discussie (dat is dus deze discussie)wordt alles wat hij zegt volledig uit zijn verband gerukt.
Verder heeft deze man het dus helemaal niet gehad over tattoos en dergelijke.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 17:58

Zo...heb alles eens even rustig gelezen, en heb mijn uiteindelijke mening gevormd wat Prima betreft... Misselijk Je zegt dan wel dat je niemand persoonlijk aanvalt, maar ik voel me toch behoorlijk aangevallen. Omdat ik een tattoo heb heb ik geen fatsoen, geen normen en waarden, ben ik asociaal en waarschijnlijk kom ik ook nog uit een achterbuurt! Jij mag best vinden wat je vindt, maar ik vind niet dat je men op uiterlijk mag veroordelen, en dat doe jij dus wel, dat heb je in reacties naar buitenzorg toe wel laten zien.
Jij weet dus niet of je slim bent of niet, ik weet dat dus wel. Niet dus. Mensen zo kortzichtig kan ik niet uitstaan. Jij kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is en neemt de tijd niet om mensen echt goed te leren kennen. Jij kijkt alleen naar het uiterlijk.
Ook vind ik het nogal frappant dat je men niet veroordeelt op hun uiterlijk, maar mensen met een tattoo en/of piercing zijn wel asociaal. Make up your mind. Wat wordt het nou?
Ik geef toe dat er asociale mensen zijn met tattoo's en/of piercing, maar dat betekent niet dat je ze meteen allemaal over één kam mag scheren. In mijn ogen ben je niet anders dan meneer Swaab, je reinste discriminatie is het.

Nu weer even ontopic. Naar mijn idee is dit topic al ver genoeg afgedwaald van hetgeen waar het werkelijk om ging, maar ik moest even mijn zegje doen Haha! . Ik vind het dus belachelijk dat mensen met een spijkerbroek niet op het erf worden toegelaten. Wat is iemand met een pantalon of rijbroek meer dan ik, in mijn spijkerbroek? Iedereen eet brood, en maakt er stront van, en we vegen allemaal ons hol af nadat we naar de wc zijn geweest, nietwaar? Paardrijden is nog voor velen een hobby, en ik vind het tot daar aan toe dat ik kledingvoorschriften op mijn werk heb, maar in mijn vrije tijd maak ik toch zeker wel zelf uit wat ik aan heb?
Het is waar, hij heeft het volste recht deze regels op te stellen, maar toch vind ik je het onzin. Die man is net zo kortzichtig en ouderwerst als Prima.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 18:00

Buitenzorg"]
[quote="Prima schreef:

Ha ha, net doen alsof je neus bloedt, werkt niet hoor! Ik neem aan dat het een retorische vraag is, anders adviseer ik je om je eigen reacties nog eens door te lezen...............

Maar goed, je geeft zelf aan niet te weten of je slim bent, daarom speciaal voor jou deze uitleg:

Op mijn opmerking dat ik 3 tattouages heb regageer jij met de opmerking dat ik je vriendin niet zou zijn.............
Later zeg je dat je mensen er niet op veroordeeld, maar dat doe je dus wel degelijk......want behalve mijn tatouages weet je NIETS van mij......

En laten we de rest van je nonsens maar achterwege laten, wij komen nooit op een lijn, en ik hoop ook niet dat dat ooit gaat gebeuren! Aangezien jij toch heel andere normen en waarden hebt dan ik........
[/quote]

Nee, ik hoef geen vriedin met tattoo's gut gut, wat een veroordeling he?!!! Lips are sealed

Aangezien jij toch heel andere normen en waarden hebt dan ik.............gelukkig wel ja! Daag.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 18:02

XoNo schreef:
Zo...heb alles eens even rustig gelezen, en heb mijn uiteindelijke mening gevormd wat Prima betreft... Misselijk Je zegt dan wel dat je niemand persoonlijk aanvalt, maar ik voel me toch behoorlijk aangevallen. Omdat ik een tattoo heb heb ik geen fatsoen, geen normen en waarden, ben ik asociaal en waarschijnlijk kom ik ook nog uit een achterbuurt! Jij mag best vinden wat je vindt, maar ik vind niet dat je men op uiterlijk mag veroordelen, en dat doe jij dus wel, dat heb je in reacties naar buitenzorg toe wel laten zien.
Jij weet dus niet of je slim bent of niet, ik weet dat dus wel. Niet dus. Mensen zo kortzichtig kan ik niet uitstaan. Jij kijkt gewoon niet verder dan je neus lang is en neemt de tijd niet om mensen echt goed te leren kennen. Jij kijkt alleen naar het uiterlijk.
Ook vind ik het nogal frappant dat je men niet veroordeelt op hun uiterlijk, maar mensen met een tattoo en/of piercing zijn wel asociaal. Make up your mind. Wat wordt het nou?
Ik geef toe dat er asociale mensen zijn met tattoo's en/of piercing, maar dat betekent niet dat je ze meteen allemaal over één kam mag scheren. In mijn ogen ben je niet anders dan meneer Swaab, je reinste discriminatie is het.

Nu weer even ontopic. Naar mijn idee is dit topic al ver genoeg afgedwaald van hetgeen waar het werkelijk om ging, maar ik moest even mijn zegje doen Haha! . Ik vind het dus belachelijk dat mensen met een spijkerbroek niet op het erf worden toegelaten. Wat is iemand met een pantalon of rijbroek meer dan ik, in mijn spijkerbroek? Iedereen eet brood, en maakt er stront van, en we vegen allemaal ons hol af nadat we naar de wc zijn geweest, nietwaar? Paardrijden is nog voor velen een hobby, en ik vind het tot daar aan toe dat ik kledingvoorschriften op mijn werk heb, maar in mijn vrije tijd maak ik toch zeker wel zelf uit wat ik aan heb?
Het is waar, hij heeft het volste recht deze regels op te stellen, maar toch vind ik je het onzin. Die man is net zo kortzichtig en ouderwerst als Prima.

Typisch voorbeeld van mensen die niet kunnen lezen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:03

Toevallig ken ik Prima persoonlijk (een beetje maar) en het valt allemaal reuze mee hoor! Til er gewoon niet zo zwaar aan.
Hij neemt geen blad voor z'n mond, tact is niet z'n sterkste punt (eerder een zwak *LOL* ) en hij mag graag tegen een heilig huisje schoppen. Maar irl is het gewoon een geschikte gozer hoor en zeker geen eng mannetje!

Niet bedoeld als verdediging, dat kan hij prima ( *LOL* ) zelf af, maar wel bedoeld als nuancering en misschien een kleine pleister voor de tenen waar hij op getrapt heeft.

Verder wil ik me graag buiten deze discussie houden. Ik hou de eer aan mezelf.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 18:10

Ik ben gewoon heel lief, en probeer van iederen te houden en ik probeer iedereen te begrijpen. maar het valt me wel op hoe vertekend mensen kunnen lezen (en denken in hun eigen straatje).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:14

Oh ja, ik ga zo naar stal (niet Swaab!) om in een spijkerbroek met stalschoenen en paardenjas m'n paard te longeren.
Morgen ga ik rijden, dan trek ik een schone rijbroek uit de kast met bijpassende bodywarmer, trek m'n leren laarzen aan (die ik eerst even snel een kleine beurt geef met een doekje), poets m'n sporen op, bijpassen sjabrakje onder het zadel om vervolgens heerlijk over de hei te crossen, onder de bagger terug te komen en alles weer schoon te maken. Zalig!

En ik mag volgens mij zo bij men. Swaab komen staan. Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:18

Ik doe toch stiekem nog even mee *LOL*

Vraagje: Waarom valt iedereen zo over het simpele kledingvoorschrift van Swaab, terwijl ik nog niemand gehoord heb over de veel strengere kledingvoorschriften op wedstrijden?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:22

Wellicht omdat zij zich aangesproken voelen? En hiertengevolge zich voelen gediscrimineerd? Lucky guess, ik akn er geheel naast zitten natuurlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:31

Prima schreef:
Ik ben gewoon heel lief, en probeer van iederen te houden en ik probeer iedereen te begrijpen. maar het valt me wel op hoe vertekend mensen kunnen lezen (en denken in hun eigen straatje).

Het valt mij op hoe mensen niet goed op papier kunnen verwoorden hoe ze er echt over denken, (àls ze er echt anders over denken) en daardoor de oorzaak geven voor - in jouw ogen - vertekend lezen. Want het staat er toch echt zwart op wit....

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:49

Margreet schreef:
Niet bedoeld als verdediging, dat kan hij prima ( *LOL* ) zelf af, maar wel bedoeld als nuancering en misschien een kleine pleister voor de tenen waar hij op getrapt heeft.

Is denk ik in zijn geheel niet nodig die pleister, opmerkingen van het soort mensen als Prima neem ik niet serieus.
Hij praat zich keer op keer tegen, dus ik beperk de waarde en de waarheid van deze berichten tot nihil......

Maar goed, ik sluit me verder aan bij Margreet en stop met deze off-topic gaande discussie en hou verder de eer aan mezelf.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:53

Prima schreef:
Ik ben gewoon heel lief, en probeer van iederen te houden

Oke, de laatste, deze kan ik niet laten, is een schot in open doel.....

Iedereen, behalve als men een andere mening heeft dan de jouwe.
Iedereen, behalve als men een of meerdere tattoo's heeft.
Iedereen, behalve als men een of meerdere piercings heeft.

Wat zal jouw wereld klein zijn zeg Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 18:56

Lips are sealed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:07

Margreet schreef:
Ik doe toch stiekem nog even mee *LOL*

Vraagje: Waarom valt iedereen zo over het simpele kledingvoorschrift van Swaab, terwijl ik nog niemand gehoord heb over de veel strengere kledingvoorschriften op wedstrijden?

Ik geloof dat het is dat, àls je beslist om wedstrijden te gaan rijden, je dat apepakkie voor dat dagje voor lief neemt. En dat doe je dan vrijwillig, omdat je zo nodig die wedstrijd wilt rijden. Aan jou de keus.

Zouden ze mensen gaan dwingen om die wedstrijdoutfit net als een uniform dagelijks te dragen ben ik er zeker van dat je meer protesten zou zien.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:09

Ha ha, en wat te denken van het verplichte MENschort met aangespannen dressuurwedstrijden.....

Is ook niet zo charmant....En idd al zou ik verplicht worden daar elke dag mee te trainen.....zou ik het ook zo net nog niet weten......

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:31

Ik las het artikel ook en nog even over zijn kledingvoorschriften; ikzelf rij ook altijd in rijbroek en dat bevalt mij best maar als je nou graag in sprijkerbroek rijdt? Daar heeft een paard toch geen last van? Wat mij betreft mag een ieder op zijn paard stappen zoals hij il als hij daarmeee het paard maar geen last bezorgd. En alleen met gepoetste laarzen rijden,och als je veel met paarden omgaat zijn die maar zo niet vlekkeloos meer. Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 19:53

Buitenzorg"]
[quote="Prima schreef:
Ik ben gewoon heel lief, en probeer van iederen te houden

Oke, de laatste, deze kan ik niet laten, is een schot in open doel.....

Iedereen, behalve als men een andere mening heeft dan de jouwe.
Iedereen, behalve als men een of meerdere tattoo's heeft.
Iedereen, behalve als men een of meerdere piercings heeft.

Wat zal jouw wereld klein zijn zeg Haha!
[/quote]

Wat ben jij een kei in lezen zeg!! Poeh poeh.

Ik zeg gewoon wat negentig procent van de gasten hier niet durft te zeggen, omdat het toch niet helpt. Mijn werekld is vast veel kleiner dan die van jou. Helaas dat jij zo je oordeel over mij klaar hebt. Maar het kan me weinig boeien Haha! . Gelukkig heb ik niet over jou geoordeeld. Je bent vast heel lief en waardevol. Ben eigelijk benieuwd hoe groot jou wereld is....

Ook leuk denk ik dat zoals jullie over mij denken, dat ik niet de enige ben dan. Neem eens al die gasten die op Pim stemmen. Dat zou ik niet doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 20:15

[quote="CassidyIk geloof dat het is dat, àls je beslist om wedstrijden te gaan rijden, je dat apepakkie voor dat dagje voor lief neemt. En dat doe je dan vrijwillig, omdat je zo nodig die wedstrijd wilt rijden. Aan jou de keus.

.[/quote]

Ik ga hier niet veel over zeggen, maar Cassidy hier dring je wel door tot de kern van de zaak.
Als jij dus beslist om daar te willen staan zul je je ook aan de kledingvoorschriften moeten houden en dat is dus precies hetzelfde als met wedstrijden rijden.
Als die man wil dat iedereen daar in ruitertenue op stal komt is dat zijn beslissing want het is ook zijn stal en dan heb je je daar maar naar te conformeren.
En ach, of je nou een spijkerbroek of een rijbroek draagt om te longeren, wat maakt dat nou uit. Verkleden moet je je waarschijnlijk toch.

Maar ik ga nu naar stal om in mijn oude spijkerbroek Knipoog mijn knolletje buiten te gooien.