ook veulen van de slacht gered

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: ook veulen van de slacht gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:10

Echt geweldig Madelon, ik kijk er al naar uit!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:42

Nadat ik de trotse nieuwe eigenaar er mee over het erf zag gaan wist ik ook zeker dat de kleine vent goed terecht is gekomen.

Nu moet hij nog een naam krijgen.
Ik zal als ik Ilonka zie eens na vragen hoe het zit met die papieren en afstamming. Er stond nl niks meer op het bord helaas.

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:46

wat een plaatje Dat mensen de paarden naar de slacht willen doen begrijp ik niet in iedergaval Veel plezier ermee!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:13

wat een prachtig ding!! Mooie kleur ook!

hier in nederland word niet zoveel paardenvlees gegeten. Je hebt in elk dorp of stad natuurlijk wel slagerijen die paardenvlees verkopen, maar dat is ook nooit veel.
En het afmaken gebeurt hier netjes.

Een vriendin van mij (concorde op bokt) is naar Zuid Korea geweest en heeft daar een maand gewerkt op een stal.
Alles had daar vreselijke achterstand, paarden die graat en graat mager waren, bijna alle paarden kapot op de poten en toch gewoon doorrijden.Terwijl het het 1 van de beste stallen van korea was.
Daar stond een pony met een gebroken been in de stal, en ze zag dat zijn been echt erntsig gebroken was en zei dat ze de pony gewoon beter af konden maken.
Ging 'concorde' later naar de wasplaats, stonden ze die pony gewoon te villen!!! Huid eraf te halen enzo, terwijl er ook kleine kinderen rondlopen...

Maargoed, in zulke landen denken ze er heel anders over als hier, als ik verhalen ga vertellen over de honden enzo die daar gegeten worden ben ik nog wel even bezig...

Conclusie: Dieren in nederland hebben het supergoed
Maar vind het echt super van je dat je zo'n jong leven hebt weten te redden!!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:22

Jee... hij is erg mooi! Flinke vent!
Uh..misschien had je 'm toch moeten houden?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:23

Wat een verhaal. En wat een prachtig dier! Goh, zit ik net dit topic te lezen terwijl er een tweespan haflingers voorbij draaft!! Toevallig!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:18

Nimmedor schreef:

Maargoed, in zulke landen denken ze er heel anders over als hier, als ik verhalen ga vertellen over de honden enzo die daar gegeten worden ben ik nog wel even bezig...

Breek me de bek er niet over open, want zoals zij met dieren om gaan, daar haat ik die lui om. En uitspraken als "traditie", "cultuur" en "lands wijs lands eer" praten dat niet goed. Je kunt namelijk niet alles goed praten.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:23

Desiree wat ben je toch een goed mens , en het veulen is prachtig de nieuwe eigenaar is vast blij .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:27

Jij noemt het goed, anderen zouden het misschien naïef noemen. En vorige week bij fokkerij impliceerde iemand nog van dat ik niet goed met dieren omga.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:41

Ach Dees laat je niks wijsmaken .......

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:17

Desiree schreef:
Nimmedor schreef:

Breek me de bek er niet over open, want zoals zij met dieren om gaan, daar haat ik die lui om. En uitspraken als "traditie", "cultuur" en "lands wijs lands eer" praten dat niet goed. Je kunt namelijk niet alles goed praten.

Ik vind het echt vreselijk, ik haast haast over me nek van die foto's.
Bij de stal zat een restaurant en ergens beneden dat restaurant zaten honden in een conditie dat het geeneens meer honden leken...En dan een stuk of 5 een een hok van 2 x2 met gaas als bodem enzo...Grote honden!!
Het is walgelijk, en dat katten volgens een chinees ritueel levend gekookt worden om hun kwade geest te verdrijven....bah, ga er niet langer over na denken

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:39

Nee hij heeft bij ons echt een goed huisje gekregen, dat weet Desiree ook, anders had ze em niet aan Jos aangeboden..

Diep triest dat mensen fokken voor een bepaald geslacht, en het dier dan willen 'vermoorden' op het moment dat ie niet in de 'smaak' valt.... Gelukkig zijn wij er echt blij mee en zal hij dadelijk lekker in de wei kunnen spelen met zijn nieuwe vriendin en lekker opgroeien.......... Gelukkig heeft Jos ook zo'n groot hart dat em dat stuk weiland niet veel uitmaakt.

Desiree wanneer kom je em nu zelf bezichtigen ??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:58

Ik had zondag of maandag in gedachten, hangt ervan af of er een partij winterdekens binnengekomen zijn om op te halen.

Jos en Dorine zijn hele goede mensen, en hun beesten hebben het ook goed, Tommie voorop. Jos is ook zuinig op zijn beesten. MAar volgend voorjaar zal hij wel de hakkietsjakkiewegzakkig procedure moeten ondergaan, want anders kan Pim een kruising haflinger verwachten, dat zeg ik je!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:32

Ik denk al eerder.............. Ik heb namelijk het vermoeden dan die kleine al heel erg goed in de gaten heeft wat ie er onder heeft hangen.... Hij is al heel erg happerig en stoer.... Wel handelbaar hoor, maar ik denk dat ie als het kan dit najaar of anders het voorjaar al gecastreerd zal moeten worden. (ik heb geen idee of dit nu al zou kunnen hoor)

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:43

Echt super goed van jullie gedaan hij is ook echt een plaatje!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:04

Valt wel mee hoor Ludora. Dat is allemaal je bent jong en je wilt wat gedrag. Dat deden die merries van ons ook toen ze nog van die guppen waren. Gewoon goed opvoeden en heel consequent zijn.

Heel veel mensen vergissen jong gedrag voor hengsten gedrag. Dit is echt gewoon " ik probeer het uit en daag je uit gedrag" Dat haal je er niet samen met die ballen vanaf. Dat moet je gewoon stevig aan pakken. Maar ik denk dat Jan en Jos dat samen wel voor elkaar zullen krijgen. Vergeet niet dat dit dier totaal geen opvoeding heeft genoten in de eerste 4 maanden van zijn leven. Hij moet dus nog veel te leren, of beter gezegt af leren.

Ik zou met castreren zeker tot hij 2 is wachten, liefst nog tot hij 3 is. Maar het moet wel kunnen natuurlijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 15:42

Dat gaat niet ADrienne, want zoals ik al zei, dan krijgt Pim veel te vroeg een veulen van zijn jonge merrie en dat wordt dan ook nog eens een kruising met een haflinger. Daarom wilde JOs eigenlijk liever een merrie. Hij komt namelijk bij het merrieveulen van Pim te staan dat ongeveer even oud is. Ik zou hem daarom volgend voorjaar zeker laten castreren, op voorwaarde dat alles uiteraard goed is ingedaald. En ik kan je vertellen dat een jaarlinghengst vruchtbaar kan zijn, want de jaarlingmerrie van een oom en mijn 2 jarige merrie zijn allebei drachtig van de jaarlinghengst. En voor mijn 2 jarige (2 jaar + 5 maanden) kan het niet zo'n kwaad maar een jaarling is echt te jong om drachtig te worden.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-09-05 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:51

No offence Adrienne, jullie hebben merries opgevoed, ik een hengst, en deze kerel is echt al wat hengst, brutaal en onopgevoed zijn is tot daar aan toe, maar zijn algemene gedragingen (naar benen bijten, veel happen en springen ed) is te betitelen als hengstengedrag, of dominatie echt waar. Ik herken het in die van mij terug.... Dat is niet erg als ie alleen met hengsten zou komen te staan, ingeschaard waar niemand iets met em hoeft te doen. Maar hij komt bij ons op stal in het land samen met een merrie. Die merrie zal regelmatig uit de wei gehaald worden, dus moet er met de hengst ook wat gedaan worden. En dat is simpel gezegd te onhandig, gelukkig nog niet gevaarlijk. Ook zullen de meesten niet zo consequent om kunnen gaan met een jonge hengst waardoor je echt een groot probleem gaat opzoeken.......

Ik ben ook zeker niet voor vroeg castreren, maar in deze situatie moet het helaas wel, en ik denk ook echt dat dat zal gebeuren als zijn ballen ingedaald zijn...... (helaas) Tychon was ook ruin 3 toen zijn ballen weggingen.........

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:49

Wat een mooi dier zeg.

Maar is ie echt 4 maanden oud? en een zuivere haflinger?(don't shoot me als ik iets over het hoofd heb gelezen)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:49

jeetje, lekker ding hoor!!!

Is er al wat meer bekend over zijn papieren?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:23

Gefeliciteerd!
Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar zijn papieren, als ik de foto zie lijkt het me zeker geen volle Haf. Zelfs als er papieren bij zitten zou ik me afvragen of mama niet vreemd zou zijn gegaan....

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:52

GOEDZO , je hebt een goed hart

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 13:00

Ik ben inmiddels nog niet in Eindhoven geweest omdat de dekens die ik zou ophalen NOG niet binnen zijn, en dit weekend kan ik toch niet i.v.m. een wedstrijd. Volgend weekend hoop ik echt te komen en het veulen te aanschouwen IRL.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:07

Zoo Dees, dat is echt een mooie haf! Fijn dat hij nu een goed huis heeft!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:00

WAT een mooi beest! zeker iets om trots op te zijn