Twee jaar geleden heb ik met mijn paard een ongeluk gehad op de trailer. Omdat hij onervaren was, is hij zijn evenwicht verloren en heeft de trailer opengeschopt op de weg. Sindsdien is hij als de dood voor de trailer.

Aangezien ik geen trailer had, kon ik ook maar weinig oefenen. Nu heb ik sinds een paar weken zelf een trailer en ik heb een paar weken geleden besloten Nico voor een twee weken durende training naar DreamStables te brengen. Twee weken geleden ben ik gaan kijken, en ik had me meteen ingeschreven!
Vandaag kwam Conrad van DS hem ophalen. Hij zette zijn auto en trailer in de buitenbak en mijn paard kreeg een halstertje om met een lang touw er aan vast. Daar heeft hij wat oefeningen gedaan met Nico buiten de trailer en oefeningen op de klep. Ging allemaal erg goed. Je staat echt versteld wat die man kan bereiken met panische paarden! Nico zag het spelletje er wel van in

en deed erg zijn best. Hij heeft geen een keer écht bang geoogd. Ongeloofelijk!

Conrad was 1,5 uur bezig met hem, en is toen met hem weggereden naar hun africhtingsstal, half uur van mij vandaan. Ik vond het eng want toen de trailer dicht was begon Nico al te kappen. Toen startte Conrad de motor en reed de buitenbak uit, maar hij moest over een klein drempeltje. Nico vloog bijna een meter de lucht in, en ik vond het echt heeeel erg eng. Maar toen reed hij gewoon op het terrein en hij stond wonder boven wonder erg rustig!

Conrad beloofde mij te bellen wanneer hij gearriveerd was wat hij was vergeten te doen. Dus een uur later belde er iemand van stal naar me op dat hij goed was aangekomen, maar in de bochten wel tegen het zijschot gaat hangen. Dat was dus ook het welbekende probleem. Moet nog veel aan gewerkt worden en veel vertrouwen teruggewonnen worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Morgen ga ik bij hem kijken!
Ik houd jullie op de hoogte, maandag begint zijn echte training, hij heeft nu nog twee dagen om een beetje te wennen.
Iemand ooit van DreamStables gehoord? Of iemand ervaringen met deze stal?
Ben erg benieuwd!