Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Re: Nico voor cursus trailerladen bij DreamStables!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:57

rosecroft6 schreef:
Nou bij ons oefenen ze ook nog en ik weet hoe die mensen rijden en die rijden echt niet verkeerd.
Van die andere weer ik het niet.
Maar ik zou me paard daar dus niet heen sturen je vroeg om een mening van iedereen en bij deze heb ik mijn mening gegeven.

Nee degene die om een mening vroeg ben ik!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:49

OK, mijn mening: ze werken wat mij betreft prima met paarden, ik heb er hele goede ervaringen mee. Conrad is een prima paardentrainer.

Het andere deel, de verhuizing, verbaast ons hier ook niet. We zijn op de opening geweest in Hilvarenbeek en hebben de vorige twee verhuizingen ook meegemaakt. Dit wordt dus niet de derde, maar de vierde in twee jaar tijd. En het verbaast ons niets, ook de vorige keren zat het hem in het nakomen van de verplichtingen.

Erg jammer, ze hebben een goed concept, kunnen veel mensen met probleempaarden helpen, maar de zakelijke kant blijkt hen steeds weer op te breken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:57

Waar zitten ze dan nu?? Een jaar geleden zaten ze nog ver van brabant . Maar ja 4x verhuizen in twee jaar kan veel veranderen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:01

Nieuwland en daarnaast ook in Leerdam, Heukelum, Rhenoy, toen alles naar Hilvarenbeek en dan per 1 september in ...?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:03

Dan zal ik het nog wel weten van Leerdam, dat is wel een eindje karren voor mij.

Ik ben benieuwd hoe het met Nico afloopt .

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:50

Ze zitten nog steeds in Hilvarenbeek, alleen een paar straten verder. Morgen wordt Nico verhuisd! Vandaag weer lekker gereden. Toen ik aankwam zag ik dat Conrad Nico had gekozen om zijn clinic mee te doen voor kijkers! Echt leuk! Eerst ff kijken, daarna lekker gereden. Hij liep erg lekker! Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat ik hem daar rijd want zondag komt hij eindelijk naar huis!!! Oja, mijn eerstvolgende wedstrijd alweer ingeschreven: 24/25 september in Eersel start ik L1... Kan ik eindelijk met hem aan de slag!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:42

Nou, DS is verhuisd naar Esbeek, en Nico dus ook...
Ben er vandaag voor het eerst geweest. Was leuk. Gillian is mee geweest en die heeft hem lekker getoiletteerd. Maantjes gesneden, sokjes, oren en baard geknipt. Hij ziet er weer lekker uit!
Zondag komt ie naar huis. Hij blijf langer (op kosten van DS) omdat ze met de verhuizing niet zo veel tijd hebben gehad voor Nico. Moet hem dus nog een weekje langer missen. Dinsdag ga ik maar weer eens rijden, voor de eerste keer in Esbeek, das een goed voor de ervaring van Nico...
Ben benieuwd!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:26

Yep, hij is weer knap
Wat een lading haar kwam er af zeg, niet normaal gewoon
Zal dinsdag eens even kijken wat ie ervan bakt in Esbeek

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:03

esbeek das hier de straat uit goed gas geven en 2x de bocht om
ik heb zo'n vermoeden dat wis er idd heengaat als ik die 475,- een keer over heb...

wel netjes dat nico op hun kosten langer kan blijven staan ivm de verhuizing
welke stal zitten ze nu? in de groenstraat of bij de manege of nog ergens anders?

leuk ook dat nico met de clinic mee heeft gedaan

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:11

dempsyflaing schreef:
Wil even reageren over waarom Dream Stables moet verhuizen, want ik ken de eigenaar goed en het gaat er absoluut niet om dat hij niet op 1 lijn zit want het is echt een goede paardeman met hart voor paarden.
Vind het jammer dat hij zo in een verkeerd daglicht wordt gesteld, terwijl hij zichzelf niet kan verdedigen. Ik heb mijn paard bij hem in training gehad en heb door hem weer vertrouwen gekregen toen ik een moeilijke periode had met een moeilijk jong paard.

DS komt zijn verplichtingen niet na. Het is blijkbaar niet voor het eerst want ze verhuizen dan toch niet voor niets 3x binnen 2 jaar..............

wat het probleem onderling ook mag zijn, dat is niet aan ons om daar iets over te zeggen denk ik.
3x in twee jaar verhuizen lijkt wel apart, maar nogmaals je weet niet wat er allemaal voorgevallen is. Zoiets loopt op..
Ik denk dat je met zon cursus zeker wel iets opschiet, maar die mensen zullen er wel hele dagen mee bezig zijn en of het dan na verloop van tijd nog werkt dat weet ik ook niet. Ik denk dat je hun tips gewoon mee moet nemen en eigen maken. Het si eigenlijk gewoon een psygisch spelletje wat je met je paard moet spelen.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:05

Renske20 schreef:
esbeek das hier de straat uit goed gas geven en 2x de bocht om
ik heb zo'n vermoeden dat wis er idd heengaat als ik die 475,- een keer over heb...

wel netjes dat nico op hun kosten langer kan blijven staan ivm de verhuizing
welke stal zitten ze nu? in de groenstraat of bij de manege of nog ergens anders?

leuk ook dat nico met de clinic mee heeft gedaan

Manege Broeksie, daar issie te vinden!

Corine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:41

Hoeveel paarden hebben ze moeten verhuizen dan? Het lijkt allemaal zo snel gegaan! Ook ik heb vernomen in het "roddelcircuit" dat het om nakomen van verplichtingen ging, maar ja, ik denk dat het ook allemaal niet zo makkelijk is in de paardenbusiness. Je hoort veel van handelsstallen die klagen over de slechte verkopen en zo, dus het zal allemaal wel wat op zijn gat liggen.

Nou, ja, we blijven ze vast wel tegen komen!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 15:48

Corine12 schreef:
Hoeveel paarden hebben ze moeten verhuizen dan? Het lijkt allemaal zo snel gegaan! Ook ik heb vernomen in het "roddelcircuit" dat het om nakomen van verplichtingen ging, maar ja, ik denk dat het ook allemaal niet zo makkelijk is in de paardenbusiness. Je hoort veel van handelsstallen die klagen over de slechte verkopen en zo, dus het zal allemaal wel wat op zijn gat liggen.

Ik weet niet precies hoeveel paarden ze hebben overgehuisd, maar ze zijn er toch wel een paar dagen mee bezig geweest. Het is natuurlijk ook niet alleen maar paarden verhuizen, maar alle andere spullen ook nog eens.
Ach ja, als je met twee bedrijven op 1 locatie zit blijf je die dingen ook houden. Je zit nooit helemaal met elkaar op 1 lijn en dat kan wel eens botsen denk ik dan...

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 15:48

Maar ja daar ging dit topic niet om. Dit topic ging er om dat Nico straks weer te laden is... En dat is het allerbelangrijkste!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:07

Citaat:
maar alle andere spullen ook nog eens

Plus twee woningen ... ze woonden er ook nog eens, met personeel, toch?

Zakelijk klopt er geen hout van (en dat heb ik niet alleen van roddels), maar voor de klant is het belangrijkst dat het probleem met het paard wordt opgelost. En dáár heb ik geen klagen over gehad.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:58

Corine12 schreef:

Als je goede zaken doet dan heeft de economie er niets mee te maken hoor. Dat word gesuggereerd, maar wij hebben zelf een stal en alles staan gewoon bomvol. Ik denk dat het eerder een probleem in de paarden is dat er zo veel mensen alles zwart willen doen en dat het daar de fout in gaat. Als hun 475voor twee weken vragen dan zullen ze het echt niet slecht doen als ze alles vol hebben staan. Maar goed daar ging het topic inderdaad niet over. Ik wens de ts veel succes met haar paard.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 15:54

Vandaag heb ik les gehad in trailerladen met nico. Hij staat écht binnen 30 seconden op de trailer!!! Fan-tas-tisch. En ik heb het helemaal zelf gedaan.
Er af gaat ook heel goed. Morgen heb ik nog 1 lesje en dan mag hij mee naar huis! Morgen kan ik dus weer lekker thuis rijden!! Joepie! En nu op naar mijn eerstvolgende wedstrijd!!!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:02

fijn dat het gelukt is! Ik ben van mening dat als je op dezelfde manier blijft oefenen en hem altijd zo blijft laden en vervoeren, dat hij goed op de trailer blijft gaan. Dus zelf veel oefenen, en succes op je wedstrijd. Ik probeer wel mee te gaan, als je dat leuk vindt.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:35

Homerun schreef:
fijn dat het gelukt is! Ik ben van mening dat als je op dezelfde manier blijft oefenen en hem altijd zo blijft laden en vervoeren, dat hij goed op de trailer blijft gaan. Dus zelf veel oefenen, en succes op je wedstrijd. Ik probeer wel mee te gaan, als je dat leuk vindt.

Ofcourse! Dat vind ik erg leuk!!!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:33

Gelukkig maar! Veel succes nog met je paard!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:35

mag je verklappen hoe dat gedaan wordt, welke methode e.d?
Ben erg nieuwsgierig geworden.......

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:06

Kliko schreef:
Twee jaar geleden heb ik met mijn paard een ongeluk gehad op de trailer. Omdat hij onervaren was, is hij zijn evenwicht verloren en heeft de trailer opengeschopt op de weg. Sindsdien is hij als de dood voor de trailer. Aangezien ik geen trailer had, kon ik ook maar weinig oefenen. Nu heb ik sinds een paar weken zelf een trailer en ik heb een paar weken geleden besloten Nico voor een twee weken durende training naar DreamStables te brengen. Twee weken geleden ben ik gaan kijken, en ik had me meteen ingeschreven!

Vandaag kwam Conrad van DS hem ophalen. Hij zette zijn auto en trailer in de buitenbak en mijn paard kreeg een halstertje om met een lang touw er aan vast. Daar heeft hij wat oefeningen gedaan met Nico buiten de trailer en oefeningen op de klep. Ging allemaal erg goed. Je staat echt versteld wat die man kan bereiken met panische paarden! Nico zag het spelletje er wel van in en deed erg zijn best. Hij heeft geen een keer écht bang geoogd. Ongeloofelijk! Conrad was 1,5 uur bezig met hem, en is toen met hem weggereden naar hun africhtingsstal, half uur van mij vandaan. Ik vond het eng want toen de trailer dicht was begon Nico al te kappen. Toen startte Conrad de motor en reed de buitenbak uit, maar hij moest over een klein drempeltje. Nico vloog bijna een meter de lucht in, en ik vond het echt heeeel erg eng. Maar toen reed hij gewoon op het terrein en hij stond wonder boven wonder erg rustig! Conrad beloofde mij te bellen wanneer hij gearriveerd was wat hij was vergeten te doen. Dus een uur later belde er iemand van stal naar me op dat hij goed was aangekomen, maar in de bochten wel tegen het zijschot gaat hangen. Dat was dus ook het welbekende probleem. Moet nog veel aan gewerkt worden en veel vertrouwen teruggewonnen worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Morgen ga ik bij hem kijken!

Ik houd jullie op de hoogte, maandag begint zijn echte training, hij heeft nu nog twee dagen om een beetje te wennen.

Iemand ooit van DreamStables gehoord? Of iemand ervaringen met deze stal?
Ben erg benieuwd!

Hier op Bokt zoekt iemand informatie over dream stables miss kan JIJ haar wat vertellen

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:26

Eindelijk mag ie lekker naar huis!!!
Succes morgen Rian!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 07:41

bonnielove schreef:
Kliko schreef:
Twee jaar geleden heb ik met mijn paard een ongeluk gehad op de trailer. Omdat hij onervaren was, is hij zijn evenwicht verloren en heeft de trailer opengeschopt op de weg. Sindsdien is hij als de dood voor de trailer. Aangezien ik geen trailer had, kon ik ook maar weinig oefenen. Nu heb ik sinds een paar weken zelf een trailer en ik heb een paar weken geleden besloten Nico voor een twee weken durende training naar DreamStables te brengen. Twee weken geleden ben ik gaan kijken, en ik had me meteen ingeschreven!

Vandaag kwam Conrad van DS hem ophalen. Hij zette zijn auto en trailer in de buitenbak en mijn paard kreeg een halstertje om met een lang touw er aan vast. Daar heeft hij wat oefeningen gedaan met Nico buiten de trailer en oefeningen op de klep. Ging allemaal erg goed. Je staat echt versteld wat die man kan bereiken met panische paarden! Nico zag het spelletje er wel van in en deed erg zijn best. Hij heeft geen een keer écht bang geoogd. Ongeloofelijk! Conrad was 1,5 uur bezig met hem, en is toen met hem weggereden naar hun africhtingsstal, half uur van mij vandaan. Ik vond het eng want toen de trailer dicht was begon Nico al te kappen. Toen startte Conrad de motor en reed de buitenbak uit, maar hij moest over een klein drempeltje. Nico vloog bijna een meter de lucht in, en ik vond het echt heeeel erg eng. Maar toen reed hij gewoon op het terrein en hij stond wonder boven wonder erg rustig! Conrad beloofde mij te bellen wanneer hij gearriveerd was wat hij was vergeten te doen. Dus een uur later belde er iemand van stal naar me op dat hij goed was aangekomen, maar in de bochten wel tegen het zijschot gaat hangen. Dat was dus ook het welbekende probleem. Moet nog veel aan gewerkt worden en veel vertrouwen teruggewonnen worden maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Morgen ga ik bij hem kijken!

Ik houd jullie op de hoogte, maandag begint zijn echte training, hij heeft nu nog twee dagen om een beetje te wennen.

Iemand ooit van DreamStables gehoord? Of iemand ervaringen met deze stal?
Ben erg benieuwd!

Hier op Bokt zoekt iemand informatie over dream stables miss kan JIJ haar wat vertellen

Als jij mij verteld wie het is?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 08:25

Joepie!!Ik ga hem zo halen, om 11 uur!!!