Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knightloekie schreef:Faas schreef:@knightloekie: dat is waar maar ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen. Deze praktijken zouden in principe niets af hoeven doen aan goede spieropbouw. Het is de manier van trainen die ter discussie staat. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Zo heb je vriendelijke training die je succes brengt maar ook onvriendelijke training die je een groot succes kan brengen. Dat maakt niet uit.
nee op dat niveau werkt dat niet meer..Het is net wat stennisje zegt. Ik weet zeker dat "zo'n paarden" heel duidelijk in een proef laten zien dat ze op een verkeerde manier bereden worden
. 
. Anoukie schreef:Dat weet ik, maar waarom dan nog 4 pagina's doorpraten? Dat bedoel ik ermee. Er is al een uitspraak geweest en het verhaal is dus volledig broodje aap.
Anoukie schreef:Dat weet ik, maar waarom dan nog 4 pagina's doorpraten? Dat bedoel ik ermee. Er is al een uitspraak geweest en het verhaal is dus volledig broodje aap.
.
Franca schreef:Het zal wel ten dele waar zijn....over dat vastbinden in bepaalde houding op stal heb ik namelijk al vaker gehoord dat dat daar gebeurd bij Anky op stal....Paar jaar terug was een kennis van me daar op stal geweest en die heeft het met eigen ogen gezien. Ik beweer niet dat het waar is, maar het zou me dus niets verbazen als dat af en toe wel gebeurd...
Faas schreef:Maar dat zegt ook niemand Knightloekie
dat weet ik ook wel... maar deze discussie begint een beetje een draai naar alleen het negatieve te krijgen
knightloekie schreef:Faas schreef:Maar dat zegt ook niemand Knightloekie
dat weet ik ook wel... maar deze discussie begint een beetje een draai naar alleen het negatieve te krijgen
![]()
Ik vind het gewoon jammer.. Ik ben echt geen pennymeisjes wat paardenposters boven het bed heeft hangen, maar op de een of andere manier heb ik gewoon heel veel bewondering voor de manier hoe Anky (volgens mij) met haar paarden omgaat... Ik weet ook als je in de topsport meedraait dat er veel negatieve opmerkingen over je geschreven zullen worden.. Dat zal er wel bijhoren, maar ik vind het zo sneu om dergelijke uitspraken te doen zonder dat er harde bewijzen zijn.. En het is wel erg toevallig dat juist Duitsers (die nog steeds niet van Anky hebben kunnen winnen) die uitspraken doen![]()
En als ze echt iets te verbergen heeft waarom laat ze dan iedereen op haar stal komen..Iedereen die graag wil leren mag eens een dagje bij haar mee draaien..
En wat hier eerder gezegt werd over een paard in een bepaalde positie vast binden.. Hmm zou het toevallig een longeersingel kunnen zijn met bijzetteugels.. Ik bedoel maar het hoeft niet altijd zo te zijn.. Niet iedereen beult een dier af om iets te bereiken..ook blijf ik erbij dat als je respect van je paard krijgt een paard echt alles voor je wil doen en ook werklustig zal zijn zonder enige vorm van verzet..
Anoukie schreef:Dat weet ik, maar waarom dan nog 4 pagina's doorpraten? Dat bedoel ik ermee. Er is al een uitspraak geweest en het verhaal is dus volledig broodje aap.
Suzanne F. schreef:
Dat vastbinden op stal gebeurd wel degelijk, ook in de stapmolen. Verder slof met gogue bij een stang en trens, 2 zwepen en grote sporen gebeurd ook. Elektrische sporen ken ik niet en heb ik ook nooit gezien dus kan ik niet over oordelen.