aky beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: aky beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:20

Hoewel ik persoonlijk die uitnodiging wel had aangenomen kan ik me iets in de beweegredenen vinden.

Laat ik een voorbeeld geven:
Ik heb mijn hele leven in de katten gezeten. Gefokt en geshowd. Uiteindelijk was er een complete rel rond iemand ontstaan die zijn katten in donkere kamers hield om ze goed zwart te houden. En dan bedoel ik GEEN lichtval. Om dit tegen te gaan nodigde de persoon fokkers uit om te kijken en te bewijzen dat het niet waar was. Ik niet want mij had ie persoonlijk verteld dat ie het WEL deed. Ik fokte ook zwart en hij gaf het me meteen als tip mee.

Moraal van het verhaal: toen de mensen kwamen zaten de katten gezellig in de huiskamer. Toen ze weer wegwaren werden ze snel weer naar het kamertje verplaatst. Ook door die persoon aan mij verteld.

Dus je kan wel iemand uitnodigen maar dan moet je gewoon zeggen 'kom maar op een onverwacht moment'.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:22

knightloekie schreef:
Faas schreef:
@knightloekie: dat is waar maar ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen. Deze praktijken zouden in principe niets af hoeven doen aan goede spieropbouw. Het is de manier van trainen die ter discussie staat. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Zo heb je vriendelijke training die je succes brengt maar ook onvriendelijke training die je een groot succes kan brengen. Dat maakt niet uit.

nee op dat niveau werkt dat niet meer.. Het is net wat stennisje zegt. Ik weet zeker dat "zo'n paarden" heel duidelijk in een proef laten zien dat ze op een verkeerde manier bereden worden

Op dat niveau werkt dat wel degelijk. Ik ken hier uit de regio mensen die, zij het niet zo ernstig als hier genoemd, dingen doen om het maar goed te doen. En daar zie je niets aan in de proef!. Dat zegt dus niets.

Wil ik nog even stellig neerzetten dat ik niet zeg DAT Anky dit doet. Ik blijf nog steeds bij mijn punt, ze is geen heilige en ze zou het KUNNEN doen. Of ze het doet is niet bewezen. Net zomin als bewezen is dat ze het niet doet .

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:24

Het zal wel ten dele waar zijn....over dat vastbinden in bepaalde houding op stal heb ik namelijk al vaker gehoord dat dat daar gebeurd bij Anky op stal....Paar jaar terug was een kennis van me daar op stal geweest en die heeft het met eigen ogen gezien. Ik beweer niet dat het waar is, maar het zou me dus niets verbazen als dat af en toe wel gebeurd...

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:27

ben het met Faas eens. Het is niet bewezen dat ze het doet, maar ook niet dat ze het niet doet. Ik heb in ieder geval mijn mening gegeven, en daar blijf ik bij. wat een ander er mee doet of van vindt, moet ie zelf weten. jongens ik zou zeggen, kibbel ze nog even, en mocht het e.e.a. vroeg of laat wel of niet waar zijn, dan lezen we dat vast wel in de krant of in een ander paardenblad.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:28

Even niet over Anky want die ken ik niet, behalve van tv

Maar het valt me op dat er best veel mensen in dit topic reageren die echt geen weet hebben wat er allemaal in topsport gebeurt met paarden, die echt geloven dat ze eerlijk getraint worden, dat gebeurt ook ...GELUKKIG. Maar niet altijd zowel in de spring als de dressport worden er soms paarden op zeer ondiervriendelijke wijze getraint en gehouden vooral het eerste.
Het is dus geen regel, maar het gebeurt WEL.

Hoe weet ik dat?, want mensen denken dan vaak dat je een pennymeisje bent die alles zielig vind
Ik heb een ex dress paard die een jaar bij een alom geprezen dress amazone heeft gestaan en mede door haar is getraint al 9 jr bij me.
Ik weet wat het, met hem gedaan heeft en dat gun ik geen 1 paard dat is imo paardonwaardig en niet netjes.
Dit paard kon niet aan de hoge verwachtingen voldoen en wordt dan figuurlijk 'weggegooit'.
Als mensen wat vaker naar Discovery channel kijken zie je savonds laat ook nog wel eens wat intressante docu's voorbij komen, niet altijd goed voor je nachtrust helaas. Maar je weet wel iets beter wat er in de wereld gebeurt.
Laatst bijgewerkt door cissie op 02-08-05 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:31

Op de site van www.anky.nl zelf:

Van Grunsven wint kort geding tegen St Georg (29/07/2005)
Helaas werd de kampioensstrijd in Hagen enigszins overschaduwd door een andere strijd, die voor de rechtbank in Hamburg.

Anky van Grunsven spande een kort geding aan tegen het blad St Georg en hoofdredacteur Gabriela Mohrmann-Pochhammer over een artikel dat vorige week gepubliceerd werd. Het artikel gelardeerd met foto's van Anky, Edward, Laurens en Hans Peter Minderhoud suggereert dat Van Grunsven zich bedient van unfaire trainingsmethoden zoals electrische sporen, het trainen in schoenen en touwen, het geven van tranquilizers en het langdurig vastbinden van paarden in een gedwongen houding in de stal. De rechtbank gaf Anky vanmiddag gelijk.
Na afloop van de persconferentie met de medaillewinnaars vroeg Anky het woord bij een vervolg-persconferentie en las ze de uitspraak van het 'Landgericht Hamburg' voor. Ze vervolgde met dat ze zich nu vooral op de sport wilde concentreren want dat die veel te mooi is om die te laten bederven door zoiets. Gabriela Mohrmann kreeg daarna nog het woord en zei dat ze zich ook op de sport wilde concentreren en zich pas maandag met haar uitgeverij weer over deze zaak zou buigen.

Met dank aan Claartje van Andel (KWPN en DressageDirect)

Oftewel: dikke onzin, dit hele topic...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:34

Dat stond al aan het begin van deze pagina .

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:42

Dat weet ik, maar waarom dan nog 4 pagina's doorpraten? Dat bedoel ik ermee. Er is al een uitspraak geweest en het verhaal is dus volledig broodje aap.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:47

Anoukie schreef:
Dat weet ik, maar waarom dan nog 4 pagina's doorpraten? Dat bedoel ik ermee. Er is al een uitspraak geweest en het verhaal is dus volledig broodje aap.

Tja als je alles klakkeloos aanneemt wat de rechter als uitspraak heeft misschien wel ja.
Helaas lopen er na een rechtzaak nog veelste vaak schuldige daders de rechtbank uit, ik zie ze vaak lopen, ze lachen de rechter gewoon, haha ze zijn er weer ingetrapt.

Niet om te sugeren dat Anky wel eens WEL schuldg zou kunnen zijn, want daar weet ik niks van, maar in zn algemeenheid ligt het vaak iets gecompliceerder en een rechter is ook maar mens.
Maar gelukkig voor Anky is ze nergens schuldig aan bevonden dat is alleen maar fijn en kan ze genieten van dr kinderen en succes van de laatste EK.

Het is mischien niet goed dat er nu op Anky gezeken wordt, maar er gebeuren dingen in de topsport die zeker geen broodje aap verhalen zijn en daar mag wat mij betreft best wat meer aandacht voor zijn.
Laatst bijgewerkt door cissie op 02-08-05 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:49

Anoukie schreef:

Er is helemaal nergens bewezen dat dat verhaal broodje aap is. Of is de rechter op een onverwacht moment bij haar thuis wezen kijken?

Verder heeft het topic een wending genomen naar onvriendelijk trainen in het algemeen. Zeg je nou dat interesseert me niet, laat ons dan gewoon doordiscussieren. Je bent niet verplicht natuurlijk hier te kijken. Meediscussieren zou veel leuker zijn .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:49

Cissie: mooi verwoord in beide reacties

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:55

Ik weet heus wel hoe sommige mensen hun paarden trainen, heb het zelf vaak genoeg gezien, gelukkig nog niet in die mate. En ik heb zelf een paard waar niet diervriendlijk mee is omgegaan, helaas. Omdat ik net zoals jullie een duidelijke mening over de manier van trainen van Anky heb, welliswaar de tegenovergestelde, maakt nog niet dat ik en andere met dezelfde mening pennymeisjes zijn die niet weten hoe sommige met hun dieren omgaan

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:56

Maar dat zegt ook niemand Knightloekie

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:57

Franca schreef:
Het zal wel ten dele waar zijn....over dat vastbinden in bepaalde houding op stal heb ik namelijk al vaker gehoord dat dat daar gebeurd bij Anky op stal....Paar jaar terug was een kennis van me daar op stal geweest en die heeft het met eigen ogen gezien. Ik beweer niet dat het waar is, maar het zou me dus niets verbazen als dat af en toe wel gebeurd...

Ja, dat verhaal over dat vastbinden op stal heb ik ook eerder gehoord idd. Tsja waar rook is is vuur zou ik zo zeggen maar de waarheid zullen we wel nooit weten. Dierenmishandeling vind ik sowieso ook wel weer een groot woord.. als ik soms om me heen kijk hoe gewone 'hobby'ruiters met hun paarden omgaan dat is ook om te huilen hoor

Ik weet niet wat ik moet geloven maar blijf er toch maar op vertrouwen dat Anky dat niet zou doen en niet op zo'n manier met haar toppaarden om zou gaan. En hoge bomen vangen idd veel wind, genoeg mensen die Anky graag zwart willen maken na al de successen die ze heeft behaalt.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:59

Toch nog even een reactie..
Die Anky toch.. Ze is in ieder geval wel weer in de publiciteit, en of dat nou negatief of positief is, er wordt weer over gel.ld.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:04

Faas schreef:

dat weet ik ook wel... maar deze discussie begint een beetje een draai naar alleen het negatieve te krijgen
Ik vind het gewoon jammer.. Ik ben echt geen pennymeisjes wat paardenposters boven het bed heeft hangen, maar op de een of andere manier heb ik gewoon heel veel bewondering voor de manier hoe Anky (volgens mij) met haar paarden omgaat... Ik weet ook als je in de topsport meedraait dat er veel negatieve opmerkingen over je geschreven zullen worden.. Dat zal er wel bijhoren, maar ik vind het zo sneu om dergelijke uitspraken te doen zonder dat er harde bewijzen zijn.. En het is wel erg toevallig dat juist Duitsers (die nog steeds niet van Anky hebben kunnen winnen) die uitspraken doen
En als ze echt iets te verbergen heeft waarom laat ze dan iedereen op haar stal komen..Iedereen die graag wil leren mag eens een dagje bij haar mee draaien..

En wat hier eerder gezegt werd over een paard in een bepaalde positie vast binden.. Hmm zou het toevallig een longeersingel kunnen zijn met bijzetteugels.. Ik bedoel maar het hoeft niet altijd zo te zijn.. Niet iedereen beult een dier af om iets te bereiken..ook blijf ik erbij dat als je respect van je paard krijgt een paard echt alles voor je wil doen en ook werklustig zal zijn zonder enige vorm van verzet..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:05

..het is gewoon te belachelijk voor woorden, het is 1 persoon die dit steeds weer opschrijft zonder ooit nog bij haar op stal te zijn geweest, die dus onmogelijk een oordeel kan vellen..daarbij ben ik van mening dat topsport verschrikkelijk hard kan zijn, voor de ruiter en paard...tuurlijk ook voor paard, het moet een super atleet zijn!..maar dat dit op de desbetreffende stal gebeurd met stroomstokken en de rest van het enge verhaal..dat gaat er bij mij niet in..als dit gebeurd met je paard, krijg je een paard vol met angst, die vooral NIET met zn oortjes naar voren loopt!..dit gaat er bij mij niet in!!! ... en voor de NIET dressuur rijders, dan kan een pa/pi geen natuurlijke gang zijn voor en paard(alhoelwel als ze flink lopen te patseren in de wei, kan je nog wel eens je ogen uitkijken)...als je een dressuurpaard onder je kont heb, die vrolijk en blij is..dan knal ie hem uit zichzelf zo op een bospad eruit hoor!..daar zijn ze op gefokt!...en dat zijn ze nu eenmaal in hart en nieren...laten we nu aub niet gaan twijfelen aan een van de beste amazones die we hebben gehad..laten we er trots op zijn..want een Anky en dierenmishandeling gaat er bij mij niet in..kom maar op met bewijzen!..

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:11

Dierenmishandeling zal zeker een te groot woord zijn maar niet alles zal door de beugel kunnen wat er gebeurt in de toppaardensport.

Een bekende springruiter die stroomstokken gebruikt als het paard niet over een hindernis gaat en puur op angst rijdt kan wel een derby winnen. Paarden zijn gewoon erg dom. De slimmerikken die zullen ze niet op zo'n manier aan kunnen pakken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:13

knightloekie schreef:
Faas schreef:

dat weet ik ook wel... maar deze discussie begint een beetje een draai naar alleen het negatieve te krijgen
Ik vind het gewoon jammer.. Ik ben echt geen pennymeisjes wat paardenposters boven het bed heeft hangen, maar op de een of andere manier heb ik gewoon heel veel bewondering voor de manier hoe Anky (volgens mij) met haar paarden omgaat... Ik weet ook als je in de topsport meedraait dat er veel negatieve opmerkingen over je geschreven zullen worden.. Dat zal er wel bijhoren, maar ik vind het zo sneu om dergelijke uitspraken te doen zonder dat er harde bewijzen zijn.. En het is wel erg toevallig dat juist Duitsers (die nog steeds niet van Anky hebben kunnen winnen) die uitspraken doen
En als ze echt iets te verbergen heeft waarom laat ze dan iedereen op haar stal komen..Iedereen die graag wil leren mag eens een dagje bij haar mee draaien..

En wat hier eerder gezegt werd over een paard in een bepaalde positie vast binden.. Hmm zou het toevallig een longeersingel kunnen zijn met bijzetteugels.. Ik bedoel maar het hoeft niet altijd zo te zijn.. Niet iedereen beult een dier af om iets te bereiken..ook blijf ik erbij dat als je respect van je paard krijgt een paard echt alles voor je wil doen en ook werklustig zal zijn zonder enige vorm van verzet..

Het zijn weliswaar de duitsers. Maar vergeet niet wat ik al zei. Toen jaren geleden die duitse springruiter beschuldigd werd, stonden wij Nederlanders vooraan!

Maar ik wil beslist niet negatief overkomen. Anky heeft mooie successen en ze rijdt erg netjes. Hoe ze dat bereikt, dat zal wel nooit helemaal duidelijk zijn. Ik hoop dat ze zichzelf recht in de ogen kan kijken en dat hoop ik voor al die andere ruiters die dat eventueel zouden doen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:15

Ik twijfel niet Dimitri. Ik bekijk alles gewoon neutraal met mogelijkheid tot wel en mogelijkheid tot niet die praktijken. Ik ken Anky niet persoonlijk, ik ben nooit bij haar op stal geweest dus of het wel OF niet gebeurd kan ik niet zeggen. Enige wat ik zeg is dat het me niet tot verbazing zal wekken. Maar dat geldt voor iedere topruiter en niet alleen voor Anky!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:55

Anoukie schreef:

Wat het leuk maakt is dat de uitgever bij iedere overtreding Anky en Sjef (naar mijn weten) € 250.000 euro moet uitbetalen....

Het zal tijd worden dat ze het eens aan gingen pakken... al die laster....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:55

Ik vind dit gewoon sensatielust. Jullie zeggen dat het fijn voor Anky is dat ze vrijgesproken is, maar dat dat niet zegt dat ze het ook niet daadwerkelijk doet. Waar halen jullie het lef vandaan?

Paardentopsport zal heus niet alleen bereikt worden door lieve woorden etc. Maar Anky heeft inmiddels al zoveel over haar heen gehad qua kritiek/commentaar op haar rijden, trainingswijze en nu dan ook de normale omgang met haar paarden, ik vind dat het nu wel eens genoeg mag zijn. Ook (of juist vooral) hier op Bokt.

Ik zou zeggen: start dan een nieuw topic waarin je de trainingswijze van topruiters/amazones ter discussie stelt, maar doe dat niet onder het kopje dierenmishandeling zoals nu.

Bovendien vraag ik me serieus af hoeveel mensen van hier op Bokt nu daadwerkelijk inhoudelijk zinnig zullen kunnen discussieren over de paardentopsport.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:04

Uhm... maar weinig mensen..??

Aangezien zoveel mensen (bokkers) zeggen Anky te kennen...
Ja tuurlijk... gespot op een concours of uit je Hoefslag Junior..!!!

Maar weinig weten hoe het er bij Anky op stal aan toe gaat, ik zal je vertellen dat alle paarden mochten willen om als koningskinderen behandeld te worden hoor!!!

Er ontbreekt de paarden van Anky aan niets... helemaal niets!!!

Het is waanzin en pure laster hoe dat sommige mensen denken en zich uitlaten over Anky en haar paarden!! Maar ach.... zoiets noemen ze afgunst en de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:05

Ik vind dierenmishandeling te ver gaan maar er worden op proffesionele stallen rare dingen uitgehaald hoor, ook bij Anky!

Dat vastbinden op stal gebeurd wel degelijk, ook in de stapmolen. Verder slof met gogue bij een stang en trens, 2 zwepen en grote sporen gebeurd ook. Elektrische sporen ken ik niet en heb ik ook nooit gezien dus kan ik niet over oordelen.
Verder is met bijv. tuigpaardringen trainen geen mishandeling of met elastieken en dat gebeurd op heel veel stallen.

Laten we eerst naar onszelf kijken wat we met onze paarden doen en dan pas naar anderen die natuurlijk makkelijk te bekritiseren zijn. Maar overal gebeuren wel dingen die misschien niet door de beugel kunnen. Dierenmishandeling noem ik die paardenverkrachters en die mensen die ongeboren veulentjes eruit snijden of mensen die hun dieren zwaar verwaarlozen.
Ze krijgen bij Anky eten en drinken en een superaccomodatie en ze moeten werken ja...nou en?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:07

Suzanne F. schreef:

Dat vastbinden op stal gebeurd wel degelijk, ook in de stapmolen. Verder slof met gogue bij een stang en trens, 2 zwepen en grote sporen gebeurd ook. Elektrische sporen ken ik niet en heb ik ook nooit gezien dus kan ik niet over oordelen.

Heb jij dit met je eigen ogen kunnen aanschouwen bij Anky op stal???