Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: Stijgbeugel breekt doormidden.. + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:58

Nou, dat van dat bit kan ik onderschrijven. Toen ik laatst bij een ruiterzaak in de rij stond, was er voor me een man die een gebroken bit in kwam leveren. Dat was van een kopermengsel gemaakt en al twee weken na aankoop tijdens een rit (!) gebroken.

Ik zei nog tegen hem: "Ik heb altijd wel een halstertouw bij me voor als er een teugel breekt, maar je doet er weinig aan als je bit sneuvelt. Gelukkig voor u werd het geen ongeluk!"

Opmerking van de ruitersportzaak: dit mag absoluut niet gebeuren, maar je ziet het wel meer met koper en kopermengsels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:11

Dealer schreef:

Dan zijn ze net op tijd tot inkeer gekomen. Die weiger-houding had ze veel meer problemen kunnen opleveren dan de prijs van een paar nieuwe beugels.
Had je nu een andere verkoper of dezelfde als vorige keer?

Overigens is het koper waar beugels en bitten van gemaakt worden een legering en is nog best stevig hoor.

Dat denk ik ook.. of iemand heeft dit topic gezien
Maar als ze nog moeilijk bleven doen, dan was ik inderdaad stappen gaan ondernemen. Ze vertelde nog dat ze wel vaker gebroken beugels krijgt (koperen). Ik dacht bij mezelf, en pas als er een erg ongeluk mee gebeurd, worden ze uit de schappen gehaald? Maar goed, ik heb nu anderen, en ik hoop dat deze wel heel blijven, het is van Kieffer, dus ik hoop wel dat dat wat service verleend!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:06

Oke dat worden dus nooit stijgbeugels met koper er in.
Goed van je dat je poot stijf hebt gehouden.
Vind het idd ook ware consumentenbedrog en ook geen
klantvriendelijke houding. Pas na het aandringen en de vol-
harding van jouw kant kwam die zaak pas over de brug.
Ookal heb je nieuwe de manier waarop verdient dus geen
schoonheidsprijs.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:11

Erg bizar!
Gelukkig is er niets ernstig gebeurt.

Ik heb ook al meegemaakt dat mijn paard tijdens een buitenrit weer van iets verschoot, wegrende in galop en mijn teugel plots brak. Dat was een angstaanjagende rit. Gelukkig panikeerde ik niet (ik was wel doodsbang, maar deed alles om het te verbergen), het enige wat ik deed was mijn paard zodanige proberen te sturen met mijn benen naar het bos toe, en dan maar gewacht tot ze zelf stil viel. Dus goede teugels zijn ook een must!