10 juli: onze laatste dans...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: 10 juli: onze laatste dans...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:59

Mooi paard hoor

Ultiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:02

Veel succes morgen..Kan me voorstellen dat het emotioneel wordt, maar het is dan ook niet niks wat jullie samen gepresteerd hebben! Ik vind de laatste foto echt super mooi!

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 07:02

sterkte vandaag Tyrza geef tolstoi maar dikke knuffel van mij

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:01

Tyrza sterkte vandaag, maak er een mooie afsluiting van, en geniet er van!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:55

Ik lees het nu pas. Geniet ervan en je bent idd in de uitzonderlijke positie dat je op deze manier afscheid kunt nemen.
Ik hoop dat het goed verloopt allemaal.

Ik had ook nog 1 x kur willen rijden met Fitz maar helaas gaat dat niet meer lukken.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:15

Tyrza, die emoties die er na je proef uit kwamen, gaven mij een brok in mijn keel. (en bij nog een paar mensen

Nu mag Tol lekker van zijn wel verdiende pensioen gaan genieten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:49

Hey tyrza,
Knap dat je deze keuze hebt gemaakt
Je paardje zal er zeker van gaan genieten!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:37

Ik vind het knap van je dat je deze beslissing hebt gemaakt. Ik hoop dat jullie een mooie laatste dans hebben gehad vandaag

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 18:44

Hallo allemaal!

Ik wil bij deze alle bokkers en buitenlui bedanken voor hun aanwezigheid en ondersteuning in de vorm van applaus!!!!

Ik ben zo blij!

Hier een verslagje van deze dag:

Met invlechten had ik helemaal geen wedstrijdgevoel, maar toen we eenmaal op het terrein aankwamen en ik al de auto's zag, ging het weer kriebelen.

Toen wij naar het losrijterrein gingen kwam een kennis naar me toe om me geluk te wensen, ook namens een aantal anderen en toen kreeg ik het erg moeilijk....

Met losrijden was hij erg braaf en voor ik er erg in had, reed ik rond de ring. De proef zelf heb ik eigenlijk niet echt superfijn gereden. Was er niet genoeg met mijn gedachten bij. Ik heb er weinig van meegemaakt, maar Tol deed echt zijn best!

Nadat ik had afgegroet, werden de emoties me te viel en ik sloeg mijn lijf, voor zover dat kon, helemaal om Tol zijn hals.

Toen ik van hem af stapte, voelde ik wat ik nog nooit had gevoelt. Ik werd helemaal licht in mijn hoofd, moest even zitten. Mijn hart ging als een gek tekeer en ik zat tegen hyperventileren aan, merkte ik.

Bij de trailer kon ik weer wat bijkomen.

Er was overigens gezegd dat wij terug moesten komen, dus dat zou vast met Tol te maken hebben...

En inderdaad, we mochten samen de ring in komen. Tol werd helemaal in de bloemetjes gezet en er werd in een notedop verteld wat hij allemaal wel niet voor me heeft gedaan. Met tranen hoorde ik het aan, er werden foto's gemaakt en ik kreeg een bos bloemen.

We mochten een ereronde maken dus daar gingen we dan in galop! Ik zwaaide naar iedereen die zo mooi voor ons klapten en wees naar Tol: alle eer kwam aan hem toe!

Daarna mochten we NOG een ereronde maken in draf en de muziek zwelde aan. Tol ging helemaal op de maat dansen!!

Tot slot hebben we samen voor het publiek gegroet... ik was zo trots op hem!

Nadat ik was afgestapt kwam er nog een meisje naar ons voor een handtekening. Haar moeder zei dat ze eigenlijk ook een handtekening van Tol wilde. Tol gaf er na zijn goedkeuring er een uitbundige kus op, haha!

Verder werd hij helemaal geknuffeld door een aantal meisjes. Dat vond ie geweldig! Tussendoor hoorde ik hoeveel wij eigenlijk hadden gescoord en dat was een aangename verassing, namelijk 65%, en zelfs van 1 jury bijna 67%!!! Zoveel hadden we nog nooit gescoord in de GP!

Hoe dan ook, het was een prachtige dag en het kon eigenlijk niet beter!
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 10-07-05 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:47

wat superfijn zeg dat je zo'n mooie afsluiting hebt gehad!!!
en ook echt geweldig dat jullie terug werden geroepen en nog in de ring bij het publiek afscheid hebben kunnen nemen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 18:51

Oh ja, ik vind net een heel lief postje op ITP:

viewtopic.php?f=53&t=436997

En uiteraard mag ik Don_Marcello niet vergeten te bedanken voor die prachtige foto die ik van hem heb gehad!!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:05

Tjee Tyrza, wat een beslissing zeg! Zit ook met tranen in mijn ogen!

Een zeer waardig afscheid!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie score!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 19:22

Hier het bewijs dat Tol een oudje wordt, hij krijgt grijze haartjes op zijn hoofd

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:32

Aaah wat een leuk verslag, als ik dat zo lees heb ik ook al een brok in m'n keel

Vreselijk zonde dat het in Breda was, als het dichterbij was geweest dan had ik ook aan de kant gestaan!

Klinkt echt mooi... echt als een perfect afscheid
En nu is alle druk eraf he

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:33

Wat balen, maar zoals je zelf al zegt beter zo de laatste wedstrijd te rijden dan dat je min of meer gedwongen wordt die beslissing te nemen.

En ja die ervaring ken ik. Nee het is niet op dat niveau maar voor mij doet het niet minder pijn. Ik heb met Splash (draver) voor elke winstpunt moeten vechten en we waren net L1 gestart. Maar we kwamen gewoon tot de ontdekking dat het (voorlopig?) te zwaar voor der is. Ik heb ook op deze manier dat besluit genomen. Dat doe ik liever dan dat ik het straks moet doen omdat ze kreupel is of iets anders. Ik voel dus heel goed wat je voelt, het is moeilijk maar hou maar in je achterhoofd dat het goed is!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:45

Ik vind het heel knap dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Foto's zijn leuk!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:46

ik heb je zien rijden tyrza, jij bent de enigste dressuurcombi die ik gezien heb.. je hebt een heel mooi paard die goed kan lopen en echt jammer dat dit de laatste keer was!!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:01

echt een mooi verslag.. jammer dat ik er niet bij kon zijn..
maar echt geweldig dat jullie terug geroepen werden!!
het klinkt inderdaad als een geweldig afscheid..
gefeliciteerd trouwens met je punten

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:18

samen met mickey zat ik op de tribune en die brok... ja, ik heb hem ook gevoeld... het idee dat je voor het laatst met zo'n dier dat je zoveel gegeven heeft de ring in gaat, is natuurlijk niet niks!
Tyrza, heb genoten van deze bijzondere kür en ik wens je alvast heel veel succes met de aanstormende talenten!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:19

Mooi verslag Tyrza, we hadden jullie afscheid ook kunnen zijn als onze auto niet had besloten op weg naar breda het niet meer te willen doen... Maar heerlijk dat je zo'n afscheid met hem hebt gehad!!!

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:27

Ik was er ook vandaag en zag dat er kur op muziek was dus was gaan kijken en keek bij iemand op het programma en zag dat je moest rijden dus was blijven kijken.Het was een mooie ereronde

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:41

Dat klinkt als een prachtig afscheid
Heel fijn dat je nu nog een paar schitterende foto's van hem erbij hebt en daar naar kunt kijken terwijl hij staat te genieten in de wei!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:09

Heb hier echt traantjes in mijn ogen staan, vond Tolstoi echt een prachtpaard, heb vaak naar de filmpjes op je site zitten kijken. Kreeg echt altijd kippevel van het paardje.

Mooi dat je zelf nog de keuze hebt kunnen maken om te stoppen, en dat het niet door dwang is gebeurt, door een vervelende blessure ofz. Laat Tolstoi nu maar lekker in de wei genieten van zijn pensioentje, en lekker thuis nog met hem rijden. Jullie hebben het verdiend ,allebei.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:09

Gezien je score is het dus een spetterende laatste dans geweest. Een beter afscheid had je niet kunnen wensen voor Tolstoi.

Ik had kippenvel op mijn armen toen ik je verslag las. Geniet nog maar lekker van hem en hij van zijn pensioen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:34