shetlander @ buitenritje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie mogli leuk?

jaa
Geen stemmen
nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

DeSa

Re: shetlander @ buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:41

Ok, jullie doen Mogli een mexicaanse neusriem om, waarom?
Omdat ie anders met z'n hoofd in de lucht loopt.

Waarom loopt ie met z'n hoofd in de lucht? dat zou je je het beste eens af moeten vragen!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:45

Sjonge jonge jonge, wat hebben we er met ze alle weer een verstand van. Afkraken kunnen we allemaal, maar tips geven ho maar.

Die pony ziet er ook wel uit dat ie elk moment dood neer kan vallen of niet jongens, volgens mij zakt ie altijd bijna door ze benen.

Kijk alsblieft eerst even hoe die pony er uit ziet, hij kan galloperen, draven stappen etc. blijft overeind dus ze zijn niet te zwaar. Dan die mexicaanse neusriem. Ik ben ook geen voorstander, maar als zij denken dat dat helpt en misschien helpt het ook wel, waarom dan dit gezeur.

Die pony heeft het hardstikke leuk met deze meisjes.

Denken jullie eerst even na een geef een mening met een argument aub, hier hebben ze toch niks aan.

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:52

kan me vergissen maar d8 dat ik net wat tips gegeven had??????
schijnt alleen dat niemand dr wat mee doet.......

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:56

Ik snap ook niet waarom iedereen zich zo druk maakt hoor..
Ten eerste zit de neusriem niet strak, dus veel last kan hij er nooit van hebben.
En ik ben het er mee eens dat de neusriem niet echt nodig is, maar de pony heeft het prima naar z'n zin orr..
Even een vraag aan de TS: Wanneer gooit hij z'n hoofd in de lucht? Is dat onbepaald, of als je de teugels op maat pakt, of bij overgangen of alleen in draf bijv?? Heeft hij het altijd al gedaan, of is dit zomaar van de laatste paar weken?
Misschien is er wel een andere manier, waarmee je het helemaal kan verhelpen...

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:48

Cloverdale schreef:
lovejaike schreef:
Mensen wat een gezeik hier. Dat beestje heeft de tijd van zijn leven. Ik ken dat beestje. Hij heeft nog nooit wat gehad. Ze mishandelen hem niet.

En ja ze rijden hem met een mexicaan omdat dat helpt. het gaat zelfs beter.

En ja ze zitten er niet altijd even goed op. Maar oz vast zit je ook niet op shetlanders.

EN ja ze hebben wel eens met slof gereden. Niets aan de hand. Hij loopt er niet verkeerder door eerder tien keer beter.

En ja ze hebben zelfs weleens met een stand gereden. Ze mond lag niet open hij is er zelfs niet harder van in de mond geworden.

WAAR IS DAN HET PROBLEEM?

En commentaar is welkom maar afgekraak niet en ze uitmaken voor mishandelaren al helemaal niet. En wat jullie commentaar noemen is iemand de grond in boren.

als jij niet snapt waar het probleem zit
dan denk ik dat jij samen met hun een spoedcursus kan doen..
bedoel dat ze er allemaal mee rijden zou geen probleem zijn als ze het tuig goed gebruiken

(ookal moeten ze het eigenlijk in hun eigen fouten zoeken en die verbeteren)

maar ze gebruiken het tuig gewoon verkeerd!!!
EN DAAROM! word er een probleem van gemaakt

Die neusriem zit nu al weer goed. Maar het grootste probleem hier ben jij met al je gezellige goedbedoelde en goed opgebouwde commentaar . En ze kijken ook naar hun eigen problemen want ze zijn al heel ver met mogli gekomen. En blijkbaar hebben ze dit op de goede manier gedaan want er is niets aan de hand met hem.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:23

@lovejaike : DUS DAT!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:03

Iris, jij hebt toch zo'n leuke vos? waarom ga je daar dan niet mee rijden en foto's maken? Neem die shet dan gewoon aan de hand mee, en ga er niet boven op zitten bonken!

Loveromana heeft een ban dus dan op haar naam, en dan nog wat, als die charlotte een ban heeft zal ze die niet voor niks hebben, nu heeft ze die aan dan plaatsen jullie alsnog foto's... het lijkt wel of jullie het grappig vinden om dit te doen en te horen... zelfs tijdens een ban moet er nog geklooit worden...onbegrijpelijk!!

Ik weet niet hoe oud de shet nu is? maar je mag in je handen knijpen als ie er over een paar jaar nog is...

Ik snap niet dat jullie nog steeds met foto's komen, weet je hoeveel pijn dit bij andere mensen doet om dit te zien...die hebben ook een moeilijk paard en proberen van alles en jullie? jullie hangen er voor de grap en mooiigheid een stang in of een mexicaan...jullie denken alleen maar aan jezelf en misbruiken werkelijk ALLES!!!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:56

crazy_roxy schreef:
@lovejaike : DUS DAT!

Wat bedoel je met dus dat? Dat volg ik ff niet.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:25

Hee =)

Ik vind Mowgli echt een leuke pony Echt ene hele leuke kleur!.. en owjah mensen, ipv commentaar op die mex. neusriem kunnen jullie misschien beter uitleggen wáárom het niet goed zou zijn en wat je beter kan doen (ik heb het echter niet over alle mensen hoor)

en na 1 keer weet ze het echt wel! Owjah =P zou ik de werking van een Mexicaanse neuriem mogen weten, en wrrm dat dan zo slecht is .. pm me maar

Garfield heeft dit ook een tijdje gedaan (hoofd in de lucht gooien) .. De eigenaresse heeft eerst gekeken of hij niet iets had .. Hij had niets, Vervolgens gingen we dus gewoon rijden omdat soms mijn zusje erop mag enzo. Maar hij gooide altijd z'n hoofd omhoog. We hebben gereden met onze handen aan beide kanten van de schoft. Dus laag. maar wel op gewone teugellengte. Als hij dus zijn hoofd omhoog wou doen. Werd hij tegen gehouden door het bit. Het klinkt voor sommigen misschien grof in de oren maar het heeft wel geholpen. Misschien is dit een tip?

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:29

Haaii meiden,
ik ben erg blij dat er nog geen slotje op dit topic zit zodat ik ook eens kan reageren.
ik reageer voor jullie beiden omdat ik graag ook wat tegen charlotte zou willen zeggen:

je bent niet te groot en dat weet je zelf ook wel,ik vind het goed van je dat iris nu ook vaak op mogli rijd maar je zou hem(hij is toch ruin?) zelf ook gewoon dagelijks kunnen rijden want dat maakt niet eens zo uit.

Over die neusriem ga ik ook niks zeggen want ik heb voor mijn shetje ook vele neusriemen geprobeert en ik gebruik nu een lage neusriem(engelse)en ik rijd ook vaak zonder neusriem.
Dit is omdat ze zich dan meer gaat ontspannen en ze kan dan knabbelen op het bit.

Het is ook goed dat jullie dat tuigbit hebben weggedaan.

en het zou ook beter zijn als jullie mogli niet meer zonder zadel lieten springen want dat geschuif is niet goed voor zijn ruggetje.

Heb ik laats ook nog gehad ,springen zonder zadel op een shet,nou ze is mooi wel met me onderuitgegaan!
gelukkig hebben we er beide niks aan overgehouden!!

Ik reageer ff in het algemeen over al jullie topics omdat ik nu de kans nog heb

Jullie maken wel vooruitgang en mogli is zoón knapperd!!

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:41

heey daar is mogli weer Ik heb andere topics gezien van jullie rijden en het is zeker vooruit gegaan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:24

tja...kweet niet echt wat k hiervan moet denken...ik vind t gebruik van een mexicaanse neusriem een beetje overbodig...maar das mijn mening... maar wat me wel opviel was dat er werd verteld dat Mogli nu dus met een mex. neusriem word gereden, en hij ook al eens is bereden met slof en ook nog een keertje met een stang sorry hoor maar dat vind ik gewoon te ver gaan... (nogmaals, dit is mijn mening)

Misschien is het inderdaad handig (zoals al eerder is gezegd) om les te gaan nemen met Mogli... t is een erg leuk beestje (zo ziet ie er iig uit ) en t zou jammer zijn als hij door dit alles "verpest" zou worden....

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:42

Wat een schatje!! wauw!! liefe pony hoor!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:49

Volgens mij zetten de meeste bokkers hier een reactie neer zonder de rest te hebben gelezen...
Er zijn al meerdere duidelijke tips gegeven en hetzelfde commentaar komt ook 10x voorbij..

Ik hoop dat jullie iets met deze tips doen, voor mogli ..

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:01

heeej
ik wil niet banketstaaf klinken maar een martigaal kan wel eens helpen
bij santos werkt het ook of moet je met wat lossere teugel en of de dierenarts zijn rug laten checken
maar over die neusriem ik vind dat iemand zelf mag weten wat voor neusriem of wat anders mag gebruiken
en ik vind dat als iemand problemen er meee heeftmoet die gene maar verder kijken naar andere topics
niet banketstaaf bedoeltvoor andere mensen mijn mening hoor!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:18

Margon schreef:
Jezus christes! Wat een gezeik over een mexicaanse neusriem. Als die pony die neusriem vervelend of veel te scherp vind gaat ie heus wel lopen stinkmodder en dan zie je toch niet op deze foto's.
Kan er nou niet 1 topic voorbij gaan van Mogli zonder dat er gezeik komt
Die meisjes hebben een mexicaanse neusriem voor die pony. Hij schijnt er geen last van te hebben dus waarom barst er dan in een keer weer een bom.
*zucht* sommige mensen.

Het gaat mij ook verdomme niet om die neusriem die ze er op gooien, maar dat er ELKE keer wat word gekloot met dat beestje, dan moet die 50 x over een balk vliegen, dan zus dan zo, het houdt niet op!!
Tis een shetje, en je moet weten, dat zijn gewoon pittige beestjes, klaar!! daar hoeven toch geen dingen zoals zo'n mexicaanse neusriem erop?
Goed, je hebt gelijk, hij loopt, maar volgensmij meer uit gedwongenheid dan uit eigenwil!

En er barst elke keer een bom, omdat sommige bokkers (waaronder ik) het gewoon zat zijn, telkens iets met die pony..

Martingaal boeid me ook geen zak, dat doen ze maar, het gaat mij ook meer om, dat die pony straks meer leder en spul is, dan PONY !
Laat zo'n shetje zichzelf zijn, inplaats er allerlei dingen op te gooien, zodat dit nog ietsje beter gaat, en dat nog wat beter gaat..

Ik kap ermee, wat het ook is, commentaar of tips, er wordt toch niet geluisterd..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:15

jeetje wat een gedoe en wat een nare woorden allemaal..
Laten we gewoon eens normaal doen. (als we nog weten hoe dat moet)
Echt waar dat paardenvolk heeft altijd commentaar op elkaar.
Als iedereen op bokt zo werd dan bestond bokt niet lang meer want dan durfde niemand meer foto's te plaatsen.. (ik hou het in ieder geval wel even voor gezien)

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:19

Als je van Beren leren kan van Slimme beren leren kan ! Dan weet je heus wel hoe je rijden moet.
En hoe je profiteren kan van een mexicaanse neusrien dan.

DUS GEBRUIK GEWOON GEEN MEXICAANSE NEUSRIEM JE WEET NIET EENS HOE JE ER MEE OM MOET GAAN !!!!!!!!!!!! EN DOE ER WAT TEGEN TEGEN DAT SCHUREN EN MEST JE WEITJE IS UIT !!!!!!!!!!!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:43

Caroowtje schreef:
Als je van Beren leren kan van Slimme beren leren kan ! Dan weet je heus wel hoe je rijden moet.

DUS GEBRUIK GEWOON GEEN MEXICAANSE NEUSRIEM JE WEET NIET EENS HOE JE ER MEE OM MOET GAAN !!!!!!!!!!!! EN DOE ER WAT TEGEN TEGEN DAT SCHUREN EN MEST JE WEITJE IS UIT !!!!!!!!!!!

Dat schuren is hetzelfde als rollen wat hij krijgt er geen kale plekken van zijn staart is nog helemaal heel en wat je ziet is zijn poephoekje. En het is geen wei, het is zijn bakje waar hij loopt....

En dat jij dat profiteren noemt, nou ja. het helpt dus en we hebben al veel andere manieren geprobeerd.

Blijkbaar ben jij dus geen slimme beer....

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:55

Mietje schreef:
silverxxhein schreef:
Kmoet zeggen, als ik een topic van jullie open, krijg ik al gelijk rillingen .. van, ''wat zullen ze nu weer doen''

Idemdito..

Waarom neem je niet eens een les met Mogli
Zou jou/Charlotte en Mogli vast wel goed doen,.

Wel graag bij een goede zachtaardige instructrice...

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:56

xxsummyxx schreef:
xxjamiexx schreef:
Aggh wat ziet mogli er lieff uit
En een lief appart kleurtje..
Indd het gezeur word ik hier ook een beetje
zat wat wil je er nou mee bereiken als ze met die
mexiaanse neusriem wilt rijden kan je haar toch niet
tegen houden door zulke berichtjes..Pff sommige mensen
gaan daarvoor weg op bokt omdat het haast toch nooit goed genoeg is..Vind je het stom nou hou het dan voor je zelf of stuur een pb maar ga dan niet dit topic een beetje verzieken(wel groot woord maar is wel zo)

Tja .. Bokkers mogen hun commentaar geven maar op een normale manier kan het ook ja!

Als het niet doordringt dan op deze manier wat alsnog netjes gezegd wordt!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:57

pff oud topic mensen!!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:01

lovejaike schreef:
Caroowtje schreef:

Dat schuren is hetzelfde als rollen wat hij krijgt er geen kale plekken van zijn staart is nog helemaal heel en wat je ziet is zijn poephoekje. En het is geen wei, het is zijn bakje waar hij loopt....

En dat jij dat profiteren noemt, nou ja. het helpt dus en we hebben al veel andere manieren geprobeerd.

Blijkbaar ben jij dus geen slimme beer....

Je kan TS wel goed 'verdedigen' maar ipv dat ze zelf ook is reageert..

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:02

KindnessM schreef:
pff oud topic mensen!!

Dan heeft iemand anders hem omhoog gehaald waarop ik weer reageer, hy stond by de topics met nieuwste reacties

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:08

silverxxhein schreef:
Margon schreef:
Jezus christes! Wat een gezeik over een mexicaanse neusriem. Als die pony die neusriem vervelend of veel te scherp vind gaat ie heus wel lopen stinkmodder en dan zie je toch niet op deze foto's.
Kan er nou niet 1 topic voorbij gaan van Mogli zonder dat er gezeik komt
Die meisjes hebben een mexicaanse neusriem voor die pony. Hij schijnt er geen last van te hebben dus waarom barst er dan in een keer weer een bom.
*zucht* sommige mensen.

Het gaat mij ook verdomme niet om die neusriem die ze er op gooien, maar dat er ELKE keer wat word gekloot met dat beestje, dan moet die 50 x over een balk vliegen, dan zus dan zo, het houdt niet op!!
Tis een shetje, en je moet weten, dat zijn gewoon pittige beestjes, klaar!! daar hoeven toch geen dingen zoals zo'n mexicaanse neusriem erop?
Goed, je hebt gelijk, hij loopt, maar volgensmij meer uit gedwongenheid dan uit eigenwil!

Laat die meisjes toch gewoon lekker. 50 Keer is ook wel een beetje heel erg overdreven... als die pony moe zou zijn en niet meer over een balk/ hindernisje heen kan gaan zou ie het ook niet meer doen. En een ponytje heeft echt wel energie hoor... hij kan daarna weer lekker 22/ 23 uur uitrusten tot de volgende dag! Waar maak je je in godsnaam toch druk om en waarom word er steeds zo'n probleem van ieder topic van Mogli gemaakt!
Je kent die pony niet dus hoe zou jij nou weten of dat dier een mexicaanse neusriem nodig heeft of niet. Vanaf foto's kan je dat echt niet zien... en nogmaals... laat die meisjes lekker hun gang gaan... als die pony geen zin meer heeft of wat dan ook stopt ie er wel mee of bokt ie ze er wel af of wat dan ook.
Jemig