Roken te paard: goed of niet goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veertjuhhh

Re: Roken te paard: goed of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:55

sorry hoor
maar ik vind dit echt niet kunnen
zelf rook ik niet maar als ik dat wel zou doen
denk je toch ook na en als bijv het paard op hol slaat dan kunnen er allemaal gevaarlijke dingen komen:S ik zou die cowboy wel aanspreken als ik jou was

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:04

ik rook zelf te veel zelfs
Maar roken op het paard kan echt niet vind ik
Ik zou nooit roken op het paard niet alleen voorwat er met je eigen paard kan gebeuren als er vuur tussen het dekje en het paard komt maar denk maar eens aan de reactie van je paard als dat zou gebeuren, en dan kunnen mede ruiters in de problemen komen omdat jij zo nodig moet roken.
Op onze wedstrijden is het trouwens verboden om in de losrijbak te rijden met een sigaret je word gewoon de bak uitgezet als je hem niet onmiddelijk uitmaakt
Als ik een buitenrit ga maken van enkele uren zelfs dan rook ik niet stap ook niet van mijn paard af om even een peuk te doen
Pas als het paard verzorgd op stal staat ga ik een sigaret roken

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:23

Hier ook een stevige roker, maarem zeker weten niet te paard. Dat heb ik altijd geleerd en zou ik dus ook nooit doen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:04

Roken is nooit goed.
Te paard niet en ook ernaast niet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:19

NIET GOED!

rook zelf niet, en als er hier iemand is die buiten wil roken bij de bak of bij de stal(niet in de buurt vd hooi-opslag) naja dan moeten ze dat zelf weten, maar OP mn paard wordt niet gerookt

mn oude verzorgpony had ene brandgat in zn wintec zadel door de vorige verzorgster die altijd op en bij hem rookte en heb bij een oud stalgenoot de peuk onder het dekje terecht zieh komen, mooi dat zij keihard van dr knol af stuiterde!

die ongelukken zit ik niet op te wachten, als je zonodig moet roken in de buurt van mn paarden, dan lekker vanaf de grond

ook niet in de box tijdens t poetsen trouwens

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:22

nee ik vindt het ook iets wat je niet op paard doet

om 2 redenen voor een paard is rook= vuur
en je hebt kans hem (per ongeluk) te branden

En in de manege of bij de stal niet roken omdat daar brandgevaar is..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:39

Ik vind het niet goed. Vind het asociaal staan. En waarom zou je niet even kunnen wachten tot je met je paard klaar bent

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:58

Ik rook,ook te paard.
En hij heeft nog geen enkel brandgaatje

Op stal rook ik beslist niet,i.v.m. brandgevaar.

Al zijn mensen het hier niet mee eens,dat ik te paard rook,het is mijn paard en mijn longen......
Het kan me geen zier schelen wat anderen ervan vinden.
O ja,ik rij engels

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:20

Citaat:
Ik rook ook en ja, ook op het paard. Ik vind het voor mezelf en voor mijn paard ontspannend (even rustig stilstaan)

Om mijzelf en mijn paard te ontspannen heb ik geen peuk nodig.
Het is zelfdicipline om je paard en jezelf 5 minuten pauze te geven in een training.
Een praatje aan de bakrand of met een mederuiter die ook even pauze heeft is net zo ontspannend en nog gezonder ook

Citaat:
Nou kauwgom kauwen op een paard lijkt ook nergens naar. Het zijn dan net herkauwers.
Als ik kon kiezen tussen een roker om mee te rijden of een kauwgom kauwer dan koos ik wel voor de roker.

Ik kies voor geen van beide.
Ik heb geleerd dat kauwgom kauwen te paard gevaarlijk is(je valt en kauwgom schiet je luchtpijp in). En roken is gewoon ongezond.

Citaat:
wij hebben hier geen bos maar polder of strand.
op strand laat ik ze vallen in het zand.

Lekker fris als ik daar wil zonnen.
Dit vind ik echt asociaal...peuken dumpen op straat

als ik ooit een eigenstal zou hebben is het echt verboden te roken: in de stal, om de stal en op en naast je paard.
Roken gaat samen met vuur en vuur gaat nu eenmaal niet samen in de omgang met paarden.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:51

Neen ik rook niet en heb een ontzettende hekel aan die vieze peuk (niet aan de mensen die het doen hoor )

Op mijn pony word niet gerookt en in de buurt ook niet het is niet goed voor mensen dus waaron zou het wel goed voor een paard zijn? Mijn pony rookt dat wel niet maar toch ademd die het ook in.

Op stal dus ook niet als je wil roken ga dat dan even om het hoekje doen maar niet in de buurt van mijn pony's

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:25

Ik vind het niet horen

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:01

ik vind dat mensen niet o moeten zeuren! ieder zn eigen keus, nou genoeg geluld mag wel een slotje op denk! daan ben het helemaal met je eens!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:08

Draak schreef:
ik vind dat mensen niet o moeten zeuren! ieder zn eigen keus, nou genoeg geluld mag wel een slotje op denk! daan ben het helemaal met je eens!

Natuurlijk is het voor ieder zn eigen keus. In dit topic word gewoon gevraagd wat iedereen er van vind. dat moet toch kunnen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:30

Ylana schreef:
Ik vind roken normaal een héle slechte gewoonte, maar dan ook nog te paard...

Hier ga ik in mee.

Zie overigens totaal het nut er niet van in... Waarom in hemels naam te paard Is dat stoer ofzo Maar goed... Zo zijn er ook zat mensen die zonder cap rijden waar ik een heel andere gedachte bij heb enzo...

Overigens het gevaar van het paard... Ja, eigenlijk moet je stiekem 'hopen' dat het paard gaat flippen en de ruiter met z'n sigaret zelf 'gestrafd' wordt

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:09

roken is zoiezo niet goed.
en het is nog nooit in me hoofd opgekomen om te roken tijdens het paardrijden.

maar nu ik er over nadenk kan ik best begrijpen dat als je een buitenrit aan het maken ben van 3 uur dat je een peuk op steekt.

ik rook over het algemeen ook niet tijdens het auto rijden.
ik vind dat het afleidt.

ik rook zoiezo niet veel zo'n 1 a 2 shaggie op een normale dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:47

Ik vind dat ut echt niej kan hoor! K bedoel, je brengt er zoveel mensen en dieren meej in gevaar, halloow wie denkt ie dat ie is zeg :@:P

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:20

mandyy schreef:
Draak schreef:

Natuurlijk is het voor ieder zn eigen keus. In dit topic word gewoon gevraagd wat iedereen er van vind. dat moet toch kunnen

ja was ook sarcastisch bedoeld

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 23:37

Zoals eerder in dit topic gezegd wordt iedere roker voor zowat als imbeciel bestempeld. Iemand die rookt is ook maar een mens net zoals een "niet roker". De gevaren (alhoewel heel miniem) zijn echt wel bekend. Een "roker" mag van mij best een sigaret op zijn paard opsteken. Lig ik echt niet wakker van. Iemand die een sigaret opsteekt is zich echt wel bewust van eventuele gevaren.

Laat die mensen toch!!!!!! Ik ben ook een stevige roker, maar niet te paard. Er wordt hier net gedaan of mensen die een sigaretje op hun paard opsteken achterlijk zijn.

Laat iedereen in zijn waarde en bemoei je met jezelf

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:34

Ik vind roken sowieso gek en onaantrekkelijk... Ik rook dan ook niet, nooit gedaan ook en het zelfde geldt voor mijn bf. In mijn huis, in mijn stal en op mijn paard geldt wat mij vetreft een geheel rookverbod. Als iemand een peukie wil roken dan moet die persoon dat op zich natuurlijk helemaal zelf weten... maar in mijn huis, in mijn stal of op mijn paard gebeurt het iig niet.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:26

Mijn lesgenootjes zijn ook van die stevige rokers, die wegens nicotinegebrek tijdens het uitstappen meteen één opsteken .

Volgens volkomen subjectieve gronden zou ik het zelf nooit doen (als ik zou roken), omdat ik het gewoon niet vind passen . Voor mij is het zoiets als een rappende Balkenende in een tutu: het klopt voor mijn gevoel gewoon niet.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:48

Ik vind roken zowiezo al iets doms, maar je op je paard vind ik het helemaal niet horen. Maar in en om de stallen of in de buurt van paarden ook niet. Ten eerst kan er van alles in de brand vliegen ten tweede lijkt mij die rooklucht niet echt lekker voor die paarden.

En opmerkingen als ik dump mijn sigaret gewoon in het zand als ik op het strand rijd, vind ik het belachelijk. En wie ruimt dat dan weer op? Als je zo nodig een sigaret moet roken, stop hem dan in je zak. Als iedereen dat zou doen zou het een lekkere troep worden. En wij liggen daar straks weer allemaal in. Daarnaast duurt het ook jaren voor zoiets verteerd is

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:55

ik vind het persoonlijk zelf niet goed.

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:11

Roken te paard kan écht niet vind ik. Net als MP3 spelers trouwens. Ik kan me niet voorstellen dat je je dan voor 200 % op je paard kan concentreren.
En ik denk dat de mensen die het wél doen dat ook wel weten.

Goed, ik heb weer gezegd ;)
Laatst bijgewerkt door Mars op 20-09-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:05

Als je paard het inademt.. ook zo lekker :S

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:11

Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten, ik rook soms op mn paard, meestal niet. De bak is een paar honderd meter van de stallen verwijderd, en ons natte veenlandschap gaat niet zo snel in de fik. Wel ruim ik de filters op.

Meestal laat ik mn sigaretten in de zadelkamer, maar als ik ze toevallig bij me heb vind ik het met uitstappen heerlijk onstspannen!