Lorena schreef:Vind je het echt zo'n slecht idee om gewoon zelf een paard te kopen en dan iemand vinden die deelt in de kosten en er dan op mag rijden? Dan beslis jij alles, en betaal je niet alles.
Ja alleen bijrijders stoppen wel is plotseling, en dan zit je alsnog met alle kosten. Dan wordt je paard er alsnog de dupe van. En een bijrijder vinden is lastig, zeker als je eentje zoekt die meedeelt in de kosten.
Ik wil ook een 2de pony samen met iemand anders delen, maar om iets anders dan de kosten. Ik wil namelijk graag een c pony voor voor de kar voor mijn moeder en mijn zusje, maar wij hebben de tijd eigenlijk niet om deze elke dag te doen. Daarom wou ik die pony zegmaar ook te lease uitbrengen, de aanschaf kosten zijn dan voor mij maar van de verzorging betalen we de helft (dat is dus de helft van alle kosten die we aan die pony hebben) en in ruil daarvoor is ie voor de helft van hun. Leek mij geschikt voor mensen met kinderen die geen pony willen kopen omdat ze er toch uit groeien, nu hoeven ze alleen een andere leaser te zoeken, en dat kost toch een stuk minder. Het zou dan wel gaan om een goed getrainde pony.
Maar ik kan ook niemand vinden en wij hebben dus ook geen 2de pony.