Wonderlijk zadel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Wonderlijk zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:31

Aqua8horse schreef:
Ik vraag me af waar jij je zadelmakercursus hebt gevolgd zeg.
Het is werkelijk flauwekul om die dingen te stellen die je stelt.

Als je mij niet begrijpt is niets mis mee hoor...
Maar om mijn mening als flauwekul af te doen.....
Waar heb jij je zadelmakerscursus gevolgd?

Aqua8horse schreef:
Heeft wel met een diepe zit te maken!!!! Krijg je dan geen kom? Zou je mij kunnen uitleggen hoe jij je een diepe zit voorstelt?

Precies door die komvorm kun je een grotere inch maat nodig hebben, en dat is niet alleen zadelmakerswijsheid, maar ook ervaring Haha!

Aqua8horse schreef:
Nee, Alane dit heeft niets met barmhartig te maken. Dit noemen ze informatief, ken je dat?
En ja ik heb met de paarden te doen, dat klopt.

Zeker ken ik wel informatief..... maar ik offer me er niet voor op, en zie er ook geen noodzaak in

Aqua8horse schreef:
Sorry, ik begrijp geloof ik niet dat ik nog reageer.

Kun je proffesionel hulp voor vragen, idat is niet terrein

Aqua8horse schreef:
Wij zitten duidelijk niet op 1 lijn. Een zadel kan je namelijk maar op 1 manier neerleggen!!!

Het zadel mag je alleen op de goede manier neerleggen... maar kun je wel verkeerd neerleggen. (is ook een uitspraak van van Triest, met als voorbeeld waar de singel langs loopt... Haha! )

Aqua8horse schreef:
Het is ver te zoeken, die reclame van jou....

Ik maak nergens geen reaclame voor... heb ook niets om reclame voor te maken Haha!

Aqua8horse schreef:
Moet je even lezen hoe het paard is veranderd onder het zadel. Heeft dat in jou ogen niets te maken met het doel dat jij en ik voor ogen hebben?

Pony van mijn dochter loopt ook meer ontspannen als er niemand op zit... weide paard van maken dan?

Aqua8horse schreef:
Makkelijk antwoord, Alane, ik stel hem anders voor je. Kan je de gronden voor het stellen van je vraag uitleggen of ik veroordeel of oordeel? Kom op, gezien jouw houding, lijkt me dit niet zomaar een vraag.

bokkers zijn rare mensen... Als ik lappen tekst type, dan ben ik lang van stof en zou ik laten blijken dat ik me meer vind dan anderen.... en zit ik op de praat stoel, + dan snappen ze me niet. (slaat niet op jou A8H, was in een ander topic Haha! )
Ben ik kort van tekst, dan staat ze mijn houding niet aan....

Aqua8horse schreef:
Ja, dat is het WEL!!!!!!!!!!! Ik wil alleen op deze manier mijn doel bereiken.

Dat is jouw mening en die deel ik niet....
er zijn meer methodes, en meer soorten harnachement... dus is een methode niet heilig....
en qua harnachement.... het maakt niet uit welk merk zadel of welk prijskaartje eraan hangt, als het zadel het paard maar past en blijft passen.....

Aqua8horse schreef:
Wat voor problemen heb je eigenlijk met mij en waarom?

Moet ik een probleem hebben met jou als ik je mening niet deel?
of het niet met jou eens ben?

Aqua8horse schreef:
Bij deze mag je mijn zadel eens komen proberen.

Dat aanbod sla ik vriendelijk af Haha!
ik rijd niet meer, om gezondheidsreden Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:47

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:42

Als jij Dhr. van Triest kent, zou je weten hoe hij denkt over wat jij schrijft en beweert. Ik heb geen zadelmakercurcus gedaan maar ik spreek mijn zadelmaker ook niet tegen. Dat wat jij beweert, klopt niet met de theorie die mijn zadelmaker mij heeft geleerd.

Ik offer me niet op, ik hoop alleen dat mensen hun paard anders gaan bekijken. Waardoor het voor de dieren alleen maar aangenamer kan worden!

Ik heb geen hulp nodig hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Toch bedankt.

Jij had het over reclame, ik niet!

Je vraagt mij om mijn definitie. Die geef ik je, het spreekt voor zich dat dat mijn mening is. Op mijn definitie wens ik dan geen toevoeging. Zou ik die toevoeging waardig vinden dan had ik hem immers zelf wel vermeld, denk je ook niet?
Iedereen heeft zijn eigen mening en dat moet je zo laten. Als jij vind dat er meerdere wegen naar Rome leiden is toch prima? Daar hoor je mij niet over. Ik denk alleen dat er maar 1 weg naar Rome is, maar daar valt iedereen over. Waarom, het is toch mijn mening?

Alane, je stelt dat wat ik schrijf niet met het zadel te maken heeft. Daarop zeg ik moet je eens kijken hoe dat paard veranderd is, onder DAT zadel. Ik noem het niet voor niets een wonderzadel, denk jij wel?

Dat het paard van je dochter meer ontspannen loopt als er niemand op zit, is maar gelukkig voor het paard, maar niet relevant voor dit topic.

Je aanvallende schrijfhouding vind ik persoonlijk niet erg objectief. Of zie ik dat verkeerd Alane? Verschil van mening is helemaal niet erg, maar de kunstis om toch iemand in zijn of haar waarde te kunnen laten.

Ik vind het te betreuren dat je niet meer kan rijden om gezondheidsredenen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:53

Heb even met intresse dit topic gevolgd want het is altijd maar weer intressant als er iets nieuws op de markt komt op zadel gebied.
Het maakt mij dus niets uit wie de TS is dus ik ben nu niet bevooroordeeld over het hoe en waarom.
Moet wel Alene gelijk geven over de diepte van een zadel en de inch die je nodig hebt om het onder je eigen zitvlak goed te hebben.
(in mijn geval heb ik een wintec 17,5 inch die goed zit en als ik op een zadel zit die dieper is en ook een 17,5 inch is dan zit dit laatste zadel bij mij te krap en heb ik dus een 18 inch nodig)
Verder vroeg ik mij af of van Triest al meer zadels in bestelling heeft?
Ook wilde ik nog weten of je (a8h) nu niet bang wordt dat je gevoel van een paard in balans met dit zadel anders is dan met een "gewoon" zadel want je zegt zelf dat je paard er stukken beter is mee gaan lopen...
Nog 1 ding over van Triest, goede man heb niets dan goeds over hem gehoord maar 1 van zijn mensen heeft een demo bij ons op de ver. gegeven en die hemelde hun zadels en manier op en alle andere trapte ze de grond in en dat vindt ik niet netjes.
Maarja das mijn mening.

Dat er meer wegen naar rome zijn kan ik alleen maar beamen..
Laten we dan ook ieders weg in elk topic respecteren.
En a8h iedereen weet hoe jij te werk gaat en wat jou opvattingen zijn op paarden gebied..
reageer dan niet op bepaalde topic's waar je maar weer constant in de verdediging moet gaan.. het is logisch dat mensen in een tijd zoals dit waar vele zeggen dat hun manier het beste is voor het paard/ruiter dat ze dan ook bewijzen willen zien.
Steek dan je tijd niet in deze topics maar ga trainen om te laten zien dat jouw methode juist KAN zijn.
Het is maar een tip en mijn menig en heus geen aanval.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:59

Aqua8horse schreef:
Als jij Dhr. van Triest kent, zou je weten hoe hij denkt over wat jij schrijft en beweert. Ik heb geen zadelmakercurcus gedaan maar ik spreek mijn zadelmaker ook niet tegen. Dat wat jij beweert, klopt niet met de theorie die mijn zadelmaker mij heeft geleerd.

Is nog de vraag of die theorie die van Triest verteld afwijkt van hetgeen ik hier schrijf... kan ook zijn dat jij zijn theoriee niet begrepen hebt.

Kan me ook niet voorstellen dat hij of zijn medewerkers je hebben verteld dat een zadel tot de 18e wervel behoort te liggen, zoals je stelt in een eerdere bericht in dit topic....

Aqua8horse schreef:
Ik offer me niet op, ik hoop alleen dat mensen hun paard anders gaan bekijken. Waardoor het voor de dieren alleen maar aangenamer kan worden!

Waarom ga jij ervan uit dat de manier waarop mensen naar hun paarden kijken niet goed is, of beter kan? Wie zegt dat jou benadering en kijk op paarden dé manier is?

Aqua8horse schreef:
Ik heb geen hulp nodig hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Toch bedankt.

Ik maak me geen zorgen... was een advies

Aqua8horse schreef:
Jij had het over reclame, ik niet!

dit schreef jij:
Citaat:
... Het is ver te zoeken, die reclame van jou....

was een woordspeling Haha!

Aqua8horse schreef:
Je vraagt mij om mijn definitie. Die geef ik je, het spreekt voor zich dat dat mijn mening is. Op mijn definitie wens ik dan geen toevoeging.

Dan moet je dat niet verkondigen op een openbaar forum.... en toont mi jou geslotenheid om iets aan te nemen van een ander, waardoor jou postings toch een soort van arrogantie uitstralen.

Aqua8horse schreef:
Zou ik die toevoeging waardig vinden dan had ik hem immers zelf wel vermeld, denk je ook niet?

Nee, ben je dus te gesloten en tunneldenkend voor bezig.... Je verwacht van anderen dat ze aannemen wat jij schrijft en verkondigd, dat ze open staan voor jouw denkwijzes, en handelwijze... waar door uitspraken als deze door velen minder waarde zal worden gehecht en je jezelf op een voetstuk plaatst, bedenk dan wel hoe hoger het voetstuk hoe harder je valt... Haha!

Aqua8horse schreef:
Iedereen heeft zijn eigen mening en dat moet je zo laten. Als jij vind dat er meerdere wegen naar Rome leiden is toch prima? Daar hoor je mij niet over. Ik denk alleen dat er maar 1 weg naar Rome is, maar daar valt iedereen over. Waarom, het is toch mijn mening?

en die mensen die weten, vinden en/of geloven dat er meerdere wegen zijn, hebben even zoveel recht op hun mening, en daar zie je ook het verschil tussen die mensen en A8H, zij staan open voor dingen en jij dus niet, anders zou je onderkennen en toegeven dat er meerdere wegen zijn naar Rome.. .. en daarvoor hoef je alleen maar in een atlas te kijken en je kunt je dn nog afvragen waar dat spreekwoord/gezwegde vandaan komt....

Aqua8horse schreef:
Alane, je stelt dat wat ik schrijf niet met het zadel te maken heeft. Daarop zeg ik moet je eens kijken hoe dat paard veranderd is, onder DAT zadel. Ik noem het niet voor niets een wonderzadel, denk jij wel?

Ik kan niet oordelen over jou manier van dingen benoemen.
Je kunt ook stellen dat het andere zadel dan niet of niet goed gepast heeft.... je andere paarden gereden hebt waardoor deze anders aanvoelt, etc etc...

Je zou je eens af moeten vragen waarom welke ruiters (dressuur, spring, cross, endurance etc) dat type zadel gebruiken wat ze gebruiken....

Aqua8horse schreef:
Dat het paard van je dochter meer ontspannen loopt als er niemand op zit, is maar gelukkig voor het paard, maar niet relevant voor dit topic.

Was als voorbeeld bedoelt en dus wel relevant... en dat is mijn mening, anders zou ik het niet geplaatst hebben Haha!

Aqua8horse schreef:
Je aanvallende schrijfhouding vind ik persoonlijk niet erg objectief. Of zie ik dat verkeerd Alane? Verschil van mening is helemaal niet erg, maar de kunstis om toch iemand in zijn of haar waarde te kunnen laten.

De manier van schrijven heeft niets met objectiviteit te maken, en dat jij je niet in je waarde gelaten voelt door hetgeen ik schrijf zou kunnen komen omdat er mischien een kern van waarheid inzit Haha!
en over relevantie gesproken: mijn manier van schrijven staat niet ter discussie en is ook niet relevant voor dit topic....

Aqua8horse schreef:
Ik vind het te betreuren dat je niet meer kan rijden om gezondheidsredenen.

Ik neem aan dat ik dat als medeleven moet zien?
Ik mis het niet....het rijden bedoel ik... ik kan nog steeds lopen en redelijk goed functioneren Haha!
en er is meer dan rijden....

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:53

Maris schreef:
WOUW !
Vorig jaar is meneer van Triest langs geweest, bleek dat de boom veel te smal was en de kussens verkeerd gevuld. Dus mijn hele zadel is verbouwd.

Dat vind ik nou net het probleem van de heer Van Triest. Bijna elk zadel dat hij onder handen krijgt vindt hij te smal en wil hij verbreden.
Aan de boom van een zadel moet je echter niet gaan knutselen om een goed stevig zadel te houden.
Een zadel van een kennisje van me heeft hij volledig verknald en die is dus niet meer te gebruiken (boom kapot).

Nee, dan heb ik nog liever dat een zadelmaker me een nieuw (indien nodig breder) zadel verkoopt, dan dat hij aan de boom gaat zitten verbouwen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:24

Woestein, van Triest maakt het dus ook totaal niet uit welk merk zadel te hebt. Veel belangrijker vindt hij het dat het zadel past ! Dat vind ik dus zelf een enorm pluspunt van van Triest, er wordt niet een speciaal zadel aan je verkocht.
Alhoewel, nu misschien wel, met zijn nieuwe zadel Knipoog .

Kitty, ik begreep idd dat van Triest heel veel zadels verbreed, omdat hij veel zadels te smal vindt voor het paard waarvoor het zadel bedoeld is.
Om die reden is ook mijn zadel verbreed. En ik zie mijn paard nu duidelijk in bespiering naast de schoft toenemen. Voor mij een teken dat mijn zadel idd te smal was.
Ik heb ook helemaal niet het idee dat mijn zadelboom nu niet meer stevig is. Maar ik kan natuurlijk niet in een zadel kijken.
Als een zadelboom stuk is doordat die boom verbreed is, zou ik ermee terug gaan naar van Triest ! Of is dat gebeurt ?

Natuurlijk had ik ook liever een nieuw zadel met bredere boom gekocht. Maar ik had dus net 2 jaar geleden een nieuw zadel gekocht ( bij een zeer goed bekend staande zadelmaker ) omdat de boom van mijn vorige zadel niet goed paste. Kennelijk heb ik toen toch verkeerd advies gekregen !!!

Groetjes,

Maris

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:53

Maris schreef:
Woestein, van Triest maakt het dus ook totaal niet uit welk merk zadel te hebt. Veel belangrijker vindt hij het dat het zadel past ! Dat vind ik dus zelf een enorm pluspunt van van Triest, er wordt niet een speciaal zadel aan je verkocht.
Alhoewel, nu misschien wel, met zijn nieuwe zadel Knipoog .

Ik zeg ook dat ik over van Triest niets dan goed heb gehoord enkeld een zekere persoon die namens hem en het bedrijf sprak kraakte allemaal zadels af en vondt dat ik maar een zadel van laat zeggen 1600,- bij hun moest kopen want die zou echt passen..
En als je tegen mij begint met andere af te kraken is mijn gevoel al gelijk van wegwezen..

even off topic..
Ik moest gelijk toen jouw naam zag denken aan mijn eerste verzorgpony..Haha!
Haar naam was: Arpa Oenda Maris Haha! (roepnaam arpa of appie hoor dus niet in het land een mond vol... maar schoot me ineens te binnen)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:08

Met enige scepsis heb ik dit topic doorgespit en wederom kom ik tot de conclusie dat ik het maar twijfelachtig vind.

Het zadel lijkt mij absoluut niet stabiel liggen en zonder wrongen voor de ruiter, lijkt het me ook niet comfortabel zitten. Ik snap trouwens niet waarom je überhaupt voor kiest om een zadel zonder wrongen te laten fabriceren, tenzij dat je met Pattex in je zadel plakt.

Van Triest ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik ben wel van mening dat mijn zadel van 1800 euro (County Competitor 2000) kwalitatief zeker niet onderdoet voor dit zadel, ik durf bijna wel te zeggen dat ik mijn zadel er kwalitatief beter uit vind zien.

Hoe staat het trouwens met je zwembad, A8H? Daar hebben we al een tijd niks meer over gehoord!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:26

Kitty schreef:
Maris schreef:
WOUW !
Vorig jaar is meneer van Triest langs geweest, bleek dat de boom veel te smal was en de kussens verkeerd gevuld. Dus mijn hele zadel is verbouwd.

Dat vind ik nou net het probleem van de heer Van Triest. Bijna elk zadel dat hij onder handen krijgt vindt hij te smal en wil hij verbreden.
Aan de boom van een zadel moet je echter niet gaan knutselen om een goed stevig zadel te houden.
Een zadel van een kennisje van me heeft hij volledig verknald en die is dus niet meer te gebruiken (boom kapot).

Nee, dan heb ik nog liever dat een zadelmaker me een nieuw (indien nodig breder) zadel verkoopt, dan dat hij aan de boom gaat zitten verbouwen.

Het is niet het probleem van van Triest maar van de zadelfabrikanten en de 'passers ' dat de grootste maat confectiezadel nog te smal blijkt te zijn voor de zich immer ontwikkelende paardenstapel!

Zelfs Passier zelf biedt je de service aan om hun zadels te laten verbreden zonder probleem!
Ik heb intensief e-mail contact gehad met hun sattelmeister.
En het is ook niet de boom die verbouwd wordt maar het zgn kopfeisen dat van staal is.

Het is beslist geen knutselwerk, en ik hoop voor je kennis dat er een passende oplossing gevonden is...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:09

imker schreef:
Met enige scepsis heb ik dit topic doorgespit en wederom kom ik tot de conclusie dat ik het maar twijfelachtig vind.

Het zadel lijkt mij absoluut niet stabiel liggen en zonder wrongen voor de ruiter, lijkt het me ook niet comfortabel zitten. Ik snap trouwens niet waarom je überhaupt voor kiest om een zadel zonder wrongen te laten fabriceren, tenzij dat je met Pattex in je zadel plakt.

Van Triest ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik ben wel van mening dat mijn zadel van 1800 euro (County Competitor 2000) kwalitatief zeker niet onderdoet voor dit zadel, ik durf bijna wel te zeggen dat ik mijn zadel er kwalitatief beter uit vind zien.

Hoe staat het trouwens met je zwembad, A8H? Daar hebben we al een tijd niks meer over gehoord!

Allereerst gefeliciteerd met je zoon!

Ik zit heerlijk op het zadel en heb bewust gekozen om deze te laten maken zonder knaiewrongen. Op mijn oude zadel zaten kleintjes die ik ook al niet gebruikte. Voor mij hebben ze dus geen functie, omdat ik met een heel getrekt been rijdt.

Pattex heb ik niet nodig, hoor! Maar op dit zadel moet je wel een onafhankelijke zit hebben. Het zit werkelijk geweldig en ik zou niet terug willen naar mijn Passier. Ik dacht toen dat een super fijn zadel was. Dat was het ook maar deze is nog beter. Je kan nog beter je zithulpen geven en duidelijker signalen van je paard oppikken. Er is dus niets vaags aan.

Met het zwembad zijn we bezig. Vanwege de drukte die we nu al hebben, gaan wij het niet bij ons huis bouwen. Over een mogelijke locatie mag ik nog niets zeggen. Verder is er nog weinig concreets bekend, behalve de oorkonde die het ons heeft opgeleverd.

Wat voor reden zou van Triest kunnen hebben Kitty, om te zeggen dat het zadel niet past of te smal als hij daarvoor genoeg bewijzen heeft gezien?

Het is een feit dat de problemen die eigenaren hebben oplossen zodra hij het zadel pas heeft gemaakt.

Wat heb jij voor redenen dat wanneer je aan een boom werkt het knutselwerk zou zijn, als de paarden zichtbaar beter onder gaan lopen?
Zou je dat kunnen uitleggen, Kitty?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:14

Alane. Mijn zadels passen altijd! Omdat eens in de 3 maanden mijn zadels worden bekeken. Ik heb 8 paarden en 8 zadels.
Verder laat ik je reacties voor wat ze zijn.
Jouw interpretaties kloppen niet op mijn persoon, maar het zijn jouw interpretaties. Dat is ook de reden dat ik me niet verantwoordelijk voel voor de dingen die je zegt of insinueert. Maar als je van Triest ziet moet je hem maar eens vragen naar dit wonderlijke zadel en dan vooral wat het verschil is met het "diepe zit"zadel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:53

Aqua8horse schreef:
Alane. Mijn zadels passen altijd! Omdat eens in de 3 maanden mijn zadels worden bekeken. Ik heb 8 paarden en 8 zadels.

Opmerkelijk dan dat je spontaan een andere zadelmaker hebt genomen of je zadelmaker van zijn geloof is gevallen....

Aqua8horse schreef:
Verder laat ik je reacties voor wat ze zijn.
Jouw interpretaties kloppen niet op mijn persoon, maar het zijn jouw interpretaties. Dat is ook de reden dat ik me niet verantwoordelijk voel voor de dingen die je zegt of insinueert.

Ontopic blijven Aqua... on-topic.
En niet als iemand duidelijk een andere weg weet, persoonlijk worden en de vermoorde onschuld spelen en een slachtofferrol aan nemen... staat je niet zo goed..

Aqua8horse schreef:
Maar als je van Triest ziet moet je hem maar eens vragen naar dit wonderlijke zadel en dan vooral wat het verschil is met het "diepe zit"zadel.

Moah, ik heb voldoende vertrouwen in mijn zadelmakers, zoveel dat ik niet naar een ander hoef te huppelen Haha!

en nogmaals Aqua:
welke ruiters gebruiken welke zadels, wanneer en waarom?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:41

Mijn zadelmaker is van Triest, hoe kom je erbij dat ik veranderd ben of hij van zijn geloof zou zijn gevallen?
Misschien moet je voor je een schuldige aan wil wijzen, voor de zekerheid ook even kritisch naar jezelf kijken? Voor zover ik weet zal Dhr. van Triest niet van zijn geloof stappen en ik heb geen enkele reden om van zadelmaker te veranderen. Die man is al 20 jaar mijn zadelmaker en ik heb nog nooit problemen gehad.

Hoe kom je erbij dat ik de onschuld speel?
En wat bedoel je met slachtoffer rol aannemen?

Dit vind ik merkwaardig. Ik hoef me nergens voor te verontschuldigen en een slachtoffer ben ik ook niet.

Jij hebt een mening en daar ben ik het niet mee eens. Voo het gemak ga je Dhr. van Triest zijn ideeen vertalen. En die vertaling klopt niet met de praktijk. Waarom zou Dhr. van Triest anders helemaal een nieuw zadel ontwikkelen?
Zou hij dat doen volgens jou als er al zoveel goede zadels zouden zijn? Of zou hij dat doen omdat hij de kwaiteit van de zadels niet meer zo geweldig vindt?

Is het voor jou een reden omdat je vertrouwen hebt in jouw zadelmaker om dan maar per definitie te gaan twijfelen aan een andere zadelmaker?

En je laatste vraag begrijp ik niet....?

Ik heb dit topic geopend om de bijzondere effecten van dit zadel te laten zien. Alleen omdat ik helemaal vol ben van het resultaat. Iedereen mag hier zijn emoties delen, noem mij eens een reden waarom ik dat niet zou mogen Alane?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:21

Aqua8horse schreef:
Mijn zadelmaker is van Triest, hoe kom je erbij dat ik veranderd ben of hij van zijn geloof zou zijn gevallen?

Hij komt iedere 3 maand... en nu spontaan is dat zadel beter dan alle andere merken vooral met een diepere zit.. tenminste zo laat jij dat over komen door uit naam van Van Triest te schrijven...

Aqua8horse schreef:
Misschien moet je voor je een schuldige aan wil wijzen, voor de zekerheid ook even kritisch naar jezelf kijken? Voor zover ik weet zal Dhr. van Triest niet van zijn geloof stappen en ik heb geen enkele reden om van zadelmaker te veranderen. Die man is al 20 jaar mijn zadelmaker en ik heb nog nooit problemen gehad.

Waar schrijf ik dan dat je problemen met hem zou hebben????? woorden verdraaien blijft nodig... of is het meer dat je niet wilt lezen wat er staat?

Aqua8horse schreef:
Hoe kom je erbij dat ik de onschuld speel?
En wat bedoel je met slachtoffer rol aannemen?

Zie je post hierboven.... jij hebt het over schuldigen... ikke niet...

Aqua8horse schreef:
Dit vind ik merkwaardig. Ik hoef me nergens voor te verontschuldigen en een slachtoffer ben ik ook niet.

pffffffffffff je doet niets anders dan schrijven dat je je niet hoeft en wilt te verontschuldigen en bladiebla... dat is in een slachtofferrol kruipen...

Aqua8horse schreef:
Jij hebt een mening en daar ben ik het niet mee eens.

Daar heb jij veelvuldig last en zeg je ook zelf... volgens jou is er maar 1 weg naar Rome en zal je het dus nooit eens kunnen of willen worden met mensen die er een andere mening op na houden....

Aqua8horse schreef:
Voor het gemak ga je Dhr. van Triest zijn ideeen vertalen. En die vertaling klopt niet met de praktijk. Waarom zou Dhr. van Triest anders helemaal een nieuw zadel ontwikkelen?

Weet ik veel waarom die man dat doet... hogere winstmarge mischien??? (roep maar wat)
Daarnaast vertaal ik niets, dat doe je zelf... jiij loopt te verkondigen dat van Triest zadels met een diepe zit afkeurd... en nog meer van dat gerei...

Aqua8horse schreef:
Zou hij dat doen volgens jou als er al zoveel goede zadels zouden zijn? Of zou hij dat doen omdat hij de kwaiteit van de zadels niet meer zo geweldig vindt?

Wat heeft kwaliteit te maken met pasvorm?
Dat zadels niet meer zo mooi zwart blijven heeft bijv. niets met de kwaliteit te maken maar met het milieu en daar kan van Triest ook niet omheen.

Aqua8horse schreef:
Is het voor jou een reden omdat je vertrouwen hebt in jouw zadelmaker om dan maar per definitie te gaan twijfelen aan een andere zadelmaker?

Ik twijfel niet aan de capaciteiten van van triest, maar aan jou vertaling van hetgeen hij volgens jou gezegd heeft... mede omdat dat haaks staat op hetgeen hij voor niet zo lange tijd in een intervieuw gezegd heeft....

Aqua8horse schreef:
En je laatste vraag begrijp ik niet....?

Welke ruiters rijden met welke type zadel en waarom?
Waarom hebben de dressuurruiters een diepere zit dan de springruiters?
Waarom hebben de springruiters een ander zadel dan enduranceruiters?
Waarom zit er zoveel verschil in het type boom van die zadels????
En dan hebben de meesten geen 1800 euro zadeltje...

Aqua8horse schreef:
Ik heb dit topic geopend om de bijzondere effecten van dit zadel te laten zien. Alleen omdat ik helemaal vol ben van het resultaat. Iedereen mag hier zijn emoties delen, noem mij eens een reden waarom ik dat niet zou mogen Alane?

Emoties op een forum???
viruele tranen zekers?????
een verhaaltje schrijven kan iedereen... en mag ook iedereen op een forum.... maar dan kun je dus ook verwachten dat niet iedereen even vrolijk meejankt met jou maar er vraagtekens bijzet Haha!

even een andere vraag?
Waarom kun je niet gewoon ontopic blijven en maak je er gelijk zo'n drama van als iemand het niet met je eens is????

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 09:21

Alane, ik schrijf voor mezelf!!!! Dhr. van Triest komt al ruim 20 jaar om de 3 maanden de zadels controleren! Waar heb je het eigenlijk over?

Het zadel is niet spontaan beter....wat bedoel je daar eigenlijk mee? Kan een zadel ook al spontaan zijn?
Het paard laat zien, dat het met dit zadel nog beter loopt. Beduidend beter, vandaar het wonderlijke aan dit zadel. En dat kan iedereen zien.

Jij stelt dat Dhr. van Triest mogelijk van zijn geloof gevallen is. Dat vind ik persoonlijk niet netjes.

Je suggereert zaken Alane! Dat heeft niets met woorden verdraaien te maken. Ik zie ook geen enkele reden waarom ik woorden zou moeten gaan verdraaien? Dan houd je toch alleen jezelf voor de gek, vind je niet dan?

Eens worden met een andere weg naar Rome niet, maar respecteren dat een ander een weg naar Rome kiest WEL!
Maar we hebben het hier over een deskundige. Om die tegen te spreken of maar te stellen dat deze van zijn geloof gevallen is, gaat mij persoonlijk wat te ver.

Ik voel me geen slachtoffer hoor, dus van een rol hierin kan onmogelijksprake zijn!

Wie verdraait hier nu eigenlijk woorden Alane? Jij stelt dingen over een diepe zit. Ik heb van mijn zadelmakers begrepen dat dat niet ideaal is. Spreek ik dan namens van Triest of spreek ik namens mezelf?

Alles!!! Dat jij niet begrijpt dat pasvorm en kwaliteit alles met elkaar te maken heeft is jammer.
Volgens mij is de reden dat hij zelf zadels maakt omdat hij niet geheel tevreden is over de hedendaagse zadels.

Dan moet je maar gewoon blijven twijfelen aan mijn vertaling daarvan, dat lijkt mij het beste. Ik heb het bewijs gezien op mijn paard en dat zegt mij voldoende. Dhr. van Triest heeft dat ook gezien en maakt zo'n zadel vast niet omdat hij denkt dat een paard er slechter van wordt, denk jij wel?

Ik denk dat het type afhankelijk is aan het doel van de ruiter en de rijtechniek van de ruiter. De grootte van het zadel met de grootte van de ruiter.

Ik denk dat jij een hele andere definitie van emotie hebt dan ik.

Jij hebt een schrijfstijl waarbij je voordurend insinueert. Persoonlijk houd ik daar niet van in een discussie omdat ik dat niet objectief vind. Je noemt mijn beleving van dit wonderbaarlijke zadel voor het gemak maar even een verhaaltje. Daarmee geef jij aan dat je het niet serieus neemt. Prima, daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zoek je voortdurend bevestiging van je eigen gevoel door de manier waarop jij je post plaatst.

Dat vind ik merkwaardig als je het zadel niet eens gezien hebt, gevoeld hebt, het voordeel van een close contact boom niet kent, het paard wat nu zo enorm veel ruimte heeft gekregen niet kent en gezien hebt.....en dan ook nog tegengestelde zaken beweert van wat ik ervaar?

Ik maak dus helemaal geen drama. Het zijn jouw reacties, zoals ik net beschreven heb, die ik merkwaardig vind omdat ze niet kloppen. Hierdoor zet ik dat recht. Dat jij iets vindt is prima, maar dat jij zegt dat dingen zo zijn terwijl uit de praktijk blijkt dat het anders is, is dus onjuist.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:56

Aqua8horse schreef:
Alane, ik schrijf voor mezelf!!!! Dhr. van Triest komt al ruim 20 jaar om de 3 maanden de zadels controleren! Waar heb je het eigenlijk over?

Dat doe je dus niet.... jij schrijft dat van Triest zadels met een diepe zit en wrong not done vind...

Aqua8horse schreef:
Het zadel is niet spontaan beter....wat bedoel je daar eigenlijk mee? Kan een zadel ook al spontaan zijn?

Je andere zadel was eerder wel goed en nu van Triest een zadel zelf ontwikkeld heeft, "deugd' (even groot woord) je andere zadel niet meer.... als van Triest dan iedere 3 maand komt om te controleren is dat dus vrij spontaan....

Aqua8horse schreef:
Het paard laat zien, dat het met dit zadel nog beter loopt. Beduidend beter, vandaar het wonderlijke aan dit zadel. En dat kan iedereen zien.

Dan heeft je andere zadel dus niet goed gepast, of voor het paard, of voor de ruiter of in combinatie, en dat had van Triest dus moeten zien...

Aqua8horse schreef:
Jij stelt dat Dhr. van Triest mogelijk van zijn geloof gevallen is. Dat vind ik persoonlijk niet netjes.

Tja, het is een gezegde.... is niets netjes of beledigends aan.

Aqua8horse schreef:
Je suggereert zaken Alane!

Ik suggereer iets, vat enkel samen wat jij schrijft.

Aqua8horse schreef:
Dat heeft niets met woorden verdraaien te maken. Ik zie ook geen enkele reden waarom ik woorden zou moeten gaan verdraaien? Dan houd je toch alleen jezelf voor de gek, vind je niet dan?
]
Ik heb dat nooit gesnapt wat de meerwaarde is om woorden te verdraaien, erger is dat je hetzelf doet en het niet ziet....

Aqua8horse schreef:
Eens worden met een andere weg naar Rome niet, maar respecteren dat een ander een weg naar Rome kiest WEL!

En dat doe jij dus niet als je al schrijft datg er volgens jou maar 1 weg naar Rome gaat.....

Aqua8horse schreef:
Maar we hebben het hier over een deskundige. Om die tegen te spreken of maar te stellen dat deze van zijn geloof gevallen is, gaat mij persoonlijk wat te ver.

Dat is geen deskundige die spreekt dat doe jij... ik zie hier nergens een reactie van van Triest zelf, enkel hoe jij jou draai aan zijn woorden geeft...

Aqua8horse schreef:
Ik voel me geen slachtoffer hoor, dus van een rol hierin kan onmogelijksprake zijn!
Kijk eens naar je eigen reacties... en lees ze nog eens na.
Jij hebt gelijk, ik heb ongelijk... ik verdraai woorden, jij niet enzovoort enzovoort...

Aqua8horse schreef:
Wie verdraait hier nu eigenlijk woorden Alane? Jij stelt dingen over een diepe zit. Ik heb van mijn zadelmakers begrepen dat dat niet ideaal is. Spreek ik dan namens van Triest of spreek ik namens mezelf?

Namens jezelf, jij hebt dat zo begrepen en wie zegt dat jij het goed begrepen hebt?

Aqua8horse schreef:
Alles!!! Dat jij niet begrijpt dat pasvorm en kwaliteit alles met elkaar te maken heeft is jammer.
Heeft absoluut niets met elkaar te maken, een goedkoop zadeltje van slechte kwaliteit kan toch een goede pasvorm hebben.....

Aqua8horse schreef:
Volgens mij is de reden dat hij zelf zadels maakt omdat hij niet geheel tevreden is over de hedendaagse zadels.
Dat veranderd het een en ander al aanzienlijk.... en klinkt al anders dan je eerder schreef.. En itt tot je eerdere reacties is het dus redenatie door jezelf verzonnen die nergens anders op gebaseerd is dan een vermoeden van JOU, die je aan van Triest toeschrijft. En dat vind ik niet netjes.

Aqua8horse schreef:
Dan moet je maar gewoon blijven twijfelen aan mijn vertaling daarvan, dat lijkt mij het beste.

Je laat het in je stukje hierboven zelf al zien dat jij al niet zeker bent waarom van Triest dit zadel heeft ontworpen... en dat wil jij voor waarheid verkopen als woorden van van Triest.

Aqua8horse schreef:
Ik heb het bewijs gezien op mijn paard en dat zegt mij voldoende. Dhr. van Triest heeft dat ook gezien en maakt zo'n zadel vast niet omdat hij denkt dat een paard er slechter van wordt, denk jij wel?

Omdat je andere zadel dus niet goed paste.... zou dat wel goed passen had er geen verschil in gangwerk in gezeten, denk je wel??????
Neem nu bijv. Barnsby 9bepaalde types), die heeft wat diepere zit met kortere kussens voor paarden met een kortere rug.... dan gaat het paard ook beter lopen met zo'n korter zadel als met een langer zadel....

Aqua8horse schreef:
Ik denk dat het type afhankelijk is aan het doel van de ruiter en de rijtechniek van de ruiter. De grootte van het zadel met de grootte van de ruiter.

Rijtechniek minder, doel meer... een springzadel met een diepe zit rijdt minder fijn in een parcours dan medium of close contact.
en maat zadel met maat ruiter....

Aqua8horse schreef:
Ik denk dat jij een hele andere definitie van emotie hebt dan ik.

rest alleen nog de vraag welke definitie de juiste is?

Aqua8horse schreef:
Jij hebt een schrijfstijl waarbij je voordurend insinueert. Persoonlijk houd ik daar niet van in een discussie omdat ik dat niet objectief vind.

Jij vind dat ik insinueer???? door mijn schrijfstijl??? en ben daarom niet objectief??? hmmmm opmerkelijk en jij schrijft dat er volgens jou maar 1 weg naar Rome gaat en dat noem jij objectief?
Mij beschuldigen van woorden verdraaien is ook niet objectief.....

Aqua8horse schreef:
Je noemt mijn beleving van dit wonderbaarlijke zadel voor het gemak maar even een verhaaltje. Daarmee geef jij aan dat je het niet serieus neemt.

Jij kijkt alleen naar hetgeen jij kun opvatten als belediging.... lees eens wat er staat en sta daar eens open voor. reageer eens inhoudelijk ipv woordelijk....
Dat jij je niet serieus genomen voelt is je eigen schuld, dat praat je jezelf aan dat doe ik niet.
ik vermoed zo dat je verhaaltje met sprookje verwisselt.
laat ik het anders schrijven, lees ipv verhaaltje: hetgeen jij schreef over dat zadel.

Aqua8horse schreef:
Prima, daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zoek je voortdurend bevestiging van je eigen gevoel door de manier waarop jij je post plaatst.

Als je niet met inhoudelijke argumenten komt dan ga je persoonlijk worden. En kom je met je amateur psychologische praatjes die kant nog wal raken en in 1 reacties met verschillende uitleg van mijn manier van schrijven...... en dan heb jij het ook nog over netjes zijn in uitlatingen?

Aqua8horse schreef:
Dat vind ik merkwaardig als je het zadel niet eens gezien hebt, gevoeld hebt, het voordeel van een close contact boom niet kent, het paard wat nu zo enorm veel ruimte heeft gekregen niet kent en gezien hebt.....en dan ook nog tegengestelde zaken beweert van wat ik ervaar?

Hoe kun jij nu weten of ik een close-contact boom wel of niet ken???
of gevoeld heb???

Aqua8horse schreef:
Ik maak dus helemaal geen drama. Het zijn jouw reacties, zoals ik net beschreven heb, die ik merkwaardig vind omdat ze niet kloppen. Hierdoor zet ik dat recht. Dat jij iets vindt is prima, maar dat jij zegt dat dingen zo zijn terwijl uit de praktijk blijkt dat het anders is, is dus onjuist.

Jij zet helemaal niets recht, en je wordt alleen maar persoonlijk.
Inhoudelijk reageren doe je niet, en je schuift al je 'zadelwijsheid' toe aan van Triest en vervolgens kom je met reacties als "volgens mij is de reden..."
om dan vervolgens de kennis van een ander af te doen als onkunde en niet weten waar een ander overspreekt.

Jij zit zo vastgeroest in je eigen denken dat je niet eens open wilt staan voor hetgeen een ander zegt of weet.
ik krijg het idee dat jij volgens 2 regels te werk gaat:
regel 1: A8H heeft altijd gelijk
regel 2: mocht blijken dat A8H geen gelijk heeft dan treedt automatisch regel 1 in werking. en daarvoor mag en zal alles gebruikt worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:00

Als iemand interesse heeft in hoe een goed zadel gemaakt wordt zou die zich eens moeten verdiepen c.q. een clinic bijwonen van andy foster
http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/at ... uriche.pdf

Niet alleen worden hier uitgebreid de verschillen tussen dressuur, springen en alles wat daar tussenin zit uitgebreid besproken, maar ook wat een type zadel voor effect heeft op de rijstijl, de zit etc.

Ik heb het iig als zeer positief ervaren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:22

Sugarmiss schreef:
Als iemand interesse heeft in hoe een goed zadel gemaakt wordt zou die zich eens moeten verdiepen c.q. een clinic bijwonen van andy foster

Ik vind dat nogal een uitspraak .... Tong uitsteken
een goed zadel valt en staat met de pasvorm..... en niet met of door een merk, naam van een fabrikant....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 13:07

Alane, je bent verantwoordelijk voor wat jij schrijft..
Ik voel geen enkele behoefte om hier nog verder op in te gaan.

Ik heb een wonderlijk zadel en daar zijn mijn paard en ik erg blij mee. Het Passier zadel paste ook perfect en reed ook geweldig. Maar een Bentley rijdt nou eenmaal ook beter dan een Golf.

Het is en blijft een wonderlijk zadel, de zadelmaker kan met recht trots zijn op zo'n produkt!!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:11

Aqua8horse: ik ben er niet van gedient dat je pb's naar mij stuurt, al helemaal niet van die zielige pb's ..... dat is geheel beneden alle nivo, en ik had je wat hoger ingeschat dan dat kinderachtige en vooral zielige gedoe.

Daarnaast blijf je off-topic gaan en je jezelf als de vermoorde onschuld neer zetten in deze grote boze bokt wereld....

Dat je geen behoeft hebt om te reageren heb je al vaker geschreven in dit topic.

Jou vergelijk met een Bentley en een golf gaat niet op... wat jij prettig vind rijden hoef ik nog niet als prettig te ervaren... of zelfs beter.

dat je dus niet leest wat een ander schrijft getuigd je reactie want ik heb nergens iets over het zadel geschreven... ik had het enkel over je uitspraken als diepe zit versus close-contact en de uitspraken die jij in de naam van Van Triest doet zonder ook maar zeker te weten of hij er ook zo overdenkt....

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:51

Aqua8horse schreef:
Het is en blijft een wonderlijk zadel, de zadelmaker kan met recht trots zijn op zo'n produkt!!!!

Ik ben dan ook reuze benieuwd wat andere er van vinden..
Als ik het goed begrepen heb komt hij binnenkort bij vrienden en dan zal ik hem eens even vragen naar dit zadel.

En ik zou graag het volgende willen weten:

"Ook wilde ik nog weten of je (a8h) nu niet bang wordt dat je gevoel van een paard in balans met dit zadel anders is dan met een "gewoon" zadel want je zegt zelf dat je paard er stukken beter is mee gaan lopen..."

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:17

Nee, Woestein de balans blijft gelijk. Je kan alleen meer voelen en het paard heeft meer bewegingsvrijheid.

Ja, vraag van Triest maar naar dit zadel. Moet je hem ook eens vragen wat het voordeel is tov een zadel met een diepe zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:38

Sugarmiss schreef:

Alane schreef:
Ik vind dat nogal een uitspraak .... Tong uitsteken
een goed zadel valt en staat met de pasvorm..... en niet met of door een merk, naam van een fabrikant....

Lag het maar zo simpel. Er komt veel meer bij kijken dan een zadel wat op een paard goed ligt.
Het is een 3-eenheid: paard-zadel-ruiter. Al ligt een zadel nog zo goed op een paard, als het de ruiter niet past zul je altijd een probleem houden.
Andy Foster past dus niet alleen zadels op paarden, maar ook de ruiter die op dat paard en op dat zadel moet rijden.
Een klein voorbeeldje: standaard kniewrongen kent hij niet, die worden allemaal naar de persoon aangemeten en op maat gemaakt.

Het is bekend dat de meeste zadelmakers nog nooit paard gereden hebben, laat staan rijtechnisch inzicht hebben c.q. voldoende kennis hebben van de anatomie van een paard.

Het feit dat hij klanten heeft over de hele werelden dus persoonlijk die klanten afreist om een zadel te passen, een wachtlijst heeft van dik 6 maanden en hij levenslange garantie geeft op elk zadel wat onder zijn toezicht gemaakt wordt zegt toch wel iets.

Natuurlijk preekt hij voor eigen parochie tijdens een clinic, maar de dingen die hij aangeeft zijn dusdanig zinnig en spreken van zo'n kennis en ervaring dat het voor mij een eye-opener was.
En dan rijd ik nog wel western Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:54

Dat schreef ik toch Sugar Miss: de pasvorm en niet het merk...
Ik ben het geheel met je eens dat een zadel zowel paard als ruiter moet passen.. en daar zie ik dan ook de knel met het rijtechnisch inzicht/zelf rijden van de zadelmaker.... dat heeft MI weinig meerwaarde, want wat hij als prettig ervaart hoef ik niet als pettig te ervaren...

Ikzelf kan bijv. niet rijden met een zadel met een medium tot diepe zit van wege een permanente blessure, omdat ik dan teveel gedwongen wordt in een voormij onnatuurlijke houding...

Levenslange garantie en klanten over de hele wereld zeggen mij ook niet zoveel... als de winstmarge groot genoeg is kun je heel veel............

die service en garantie en voorrijkosten betaal je hoe dan ook mee....

het grootste gebrek bij mensen die een zadel aanschaffen vind ik het geduld... niet de tijd nemen om te passen, te proberen en te laten controleren en daarnaast de investering, het mag niets kosten.....