Tuschinski bij anky op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

Re: Tuschinski ibj anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:19

Kafue schreef:
Achter de loodlijn is niet goed dat is een ding wat zeker is en het is helaas ook bewezen.

Dat vind jij, ik deel die mening niet, en hoe is het dan bewezen? Kom maar is met concrete bewijzen niet met een site van een overactieve docente die nergens bekend is in de paardrijsport.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 08:22

lachmar schreef:
Jeetje ik open ook een keer een topic om iets leuks(voor mij dan) mee te delen en er komt meteen een discussie van hier tot tokio.
Dit soort discussies zijn er echt al honderden geweest en je komt hier toch nooit uit.
Dus een advies aan iedereen blijf lekker op je eigen manier rijden en bemoei je niet met anderen, maar kijk eerst naar je zelf.
(en hoeveel "gewone" ruiters hebben wel geen paarden "kapot" gereden)

Trouwens er staat nu ook een stukje over tuschinski op de site van anky en mijn veulentje staat er ook op Haha!

ja idd

Mensen ga eerst als je het zo goed weet die beginners aanpakken die die manege paarden naar de kloote helpen!

xxx

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:00

Verspilde moeite Wouter!!!

Die zeikerd weet van geen ophouden en ziet enkel de klassieke manier onder de zon!!! Zodra het woord Anky ergens valt is ze er als de kippen bij om de duitsers te verdedigen en doet dit zonder gegronde argumenten!!

En dat terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter rijdt!!
Ja thuis rijdt ze met haar reitmeester Z1, maar op de wedstrijden blijft het niveau steken op L1!!!!!!

Nogmaals de beste stuurlui staan aan wal en roepen het hardst!!

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:37

Kaja schreef:
Verspilde moeite Wouter!!!

Die zeikerd weet van geen ophouden en ziet enkel de klassieke manier onder de zon!!! Zodra het woord Anky ergens valt is ze er als de kippen bij om de duitsers te verdedigen en doet dit zonder gegronde argumenten!!

En dat terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter rijdt!!
Ja thuis rijdt ze met haar reitmeester Z1, maar op de wedstrijden blijft het niveau steken op L1!!!!!!

Nogmaals de beste stuurlui staan aan wal en roepen het hardst!!

Nou nou iets minder mag ook wel hoor..

Maar ff ontopic. Echt leuk dat je hem nu zo dicht bij je hebt! enne je veulentje is zeker een lekkerding!!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:37

Wat is het hier weer gezellig waarin sommige mensen vooral veel uitroeptekens gebruiken in plaats van gegronde tegenargumenten.

On topic: Tof lachmar dat je veulen nu echt beroemd is!

Off topic: Ik heb een kennis met iemand die volgens het anky-systeem rijdt. Diegene heeft ook gewerkt bij Anky en sindsdien is zijn paard een jaar (of langer) met peesblessure verder. Ook wordt dit paard met zijn neus op zijn borst gereden (en dan uitstrekken), om te 'gymnastiseren'. Ook komt dit paard zeer regelmatig in verzet (steigeren) --> om onder de druk vandaan te komen?? Aangezien diegene dit zo geleerd heeft (bij Anky) kan ik me ook niet zo vinden in deze manier van rijden (en die kennis is echt geen achterlijk penny-persoon). Mij lijkt het namelijk niet echt eerlijk om zo gereden te worden, ga zelfs maar eens lopen met je hoofd tussen je knieën, en dan gaan rennen (moeilijk hè).
Ik heb zelf heel veel respect voor Anky met wat ze allemaal heeft bereikt, ik zal zelf nooit zo ver komen. Maar als ik mijn paard zo moet rijden als die kennis doet, dan wil ik dat ook niet eens.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:31

greetjebee schreef:
Renate12 schreef:
ik denk dat er zoveel kritiek is op de manier van anky, omdat veel mensen het op een verkeerde manier na gingen doen en daardoor veel blessures kwamen. Naar mijn idee kan enkel een amazone als Anky op deze manier rijden

Mee eens.

Renate12 schreef:
het rond en diep rijden, wordt niet alleen maar tijdens de training gedaan, dat zijn hele korte stukjes en het is alleen maar bedoeld om het paard over de rug te krijgen.

Niet mee eens. In het Duitse systeem is dit wel het geval, Anky laat haar paarden rustig 1,5 uur achter elkaar met de kin tussen de voorbenen lopen. Vlak voordat ze de ring in moet mag het paard omhoog.

dat is niet waar.. anky heeft namelijk eigenlijk 3 posities waarin ze haar paarden traint.. diep en rond.. lang en laag en de 'wedstrijdpositie' ..ik heb haar op een evenement zien losrijden, en ze heeft de diep en rond positie helemaal niet lang achter elkaar gereden..
anky heeft er een hekel aan als paarden in 1 houding gereden worden.. (dat heeft ze meerdere malen gezegd..) dus waarom zou ze 1,5 uur in 1 positie rijden?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:38

dat is niet waar.. anky heeft namelijk eigenlijk 3 posities waarin ze haar paarden traint.. diep en rond.. lang en laag en de 'wedstrijdpositie' ..ik heb haar op een evenement zien losrijden, en ze heeft de diep en rond positie helemaal niet lang achter elkaar gereden..
anky heeft er een hekel aan als paarden in 1 houding gereden worden.. (dat heeft ze meerdere malen gezegd..) dus waarom zou ze 1,5 uur in 1 positie rijden?
[/quote]

ja idd ben het met de laatst eens![/quote]

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:56

Wouter24 schreef:
Subliem is ie nooit geweest, idem met Junior misschien schuilt daar juist wel het "probleem" Pling

Wouter ik hen Icentos 2 jaar lang zien lopen voor hij bij Anky kwam en toen was hij subliem.
Anky heeft ook heeeeeel veel geld voor hem betaald omdat ze hem perse wilde hebben.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:42

Het interesseert me werkelijk geen r*k met welke hoofd/hals houding een paard loopt, zolang het de ruiter maar is die het hoofd daar plaatst waar hij/zij het wil hebben!!!!

Té vaak zie je wanna-be's rijden die diep en rond rijden en het graag volgens de Anky methode doen, terwijl ze eigenlijk het neusje er niet eens uit kunnen rijden!!

Anky past haar manier van trainen/rijden aan op het paard en kan het hoofd daar plaatsen waar zij wilt.... en dat zijn er weinig die dat kunnen of zich mee bezig houden!

Overigens gaat het over Tuschinski en niet over een systeem of andere paarden Knipoog !!!!!!!!!!!!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 16:44

Kaja schreef:
Het interesseert me werkelijk geen r*k met welke hoofd/hals houding een paard loopt, zolang het de ruiter maar is die het hoofd daar plaatst waar hij/zij het wil hebben!!!!

Té vaak zie je wanna-be's rijden die diep en rond rijden en het graag volgens de Anky methode doen, terwijl ze eigenlijk het neusje er niet eens uit kunnen rijden!!

Anky past haar manier van trainen/rijden aan op het paard en kan het hoofd daar plaatsen waar zij wilt.... en dat zijn er weinig die dat kunnen of zich mee bezig houden!

Overigens gaat het over Tuschinski en niet over een systeem of andere paarden Knipoog !!!!!!!!!!!!

DANK JE!!!!!! Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:48

Sjappie schreef:
Off topic: Ik heb een kennis met iemand die volgens het anky-systeem rijdt. Diegene heeft ook gewerkt bij Anky en sindsdien is zijn paard een jaar (of langer) met peesblessure verder. Ook wordt dit paard met zijn neus op zijn borst gereden (en dan uitstrekken), om te 'gymnastiseren'. Ook komt dit paard zeer regelmatig in verzet (steigeren) --> om onder de druk vandaan te komen?? .

Ja dit heb ik met eigen ogen ook eens mogen aanschouwen daar. Stang en trens en dan super rond maken en dan flink bijporren en Sjef erachter met de longeerzweep. En dat dier steigeren! Niet normaal. Toen werd hij meegenomen naar de binnenmanege waar niemand was en keek en toen hoorde ik buiten een gevloek en getier en wil niet weten wat daar binnen uiteindelijk gebeurd is maar ja. Ik heb daar echt diertjes met de kin op de borst en opengespoorde plekken gezien en lekker doortrekken en schoppen.

Maar dat wil niet zeggen dat Anky niet goed kan rijden natuurlijk. Haha! Anky kan dit goed toepassen en heeft de paarden ervoor om het goed toe te kunnen passen. Of Tuschinski dit uiteindelijk trekt zullen we wel merken.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 16:53

Zo erg als jij het beschrijft heb ik het daar nog nooit gezien suzanne.
Denk dat het dan ook vooral sjef is die af en toe nogal lomp kan doen, maar moet zeggen dat hij de afgelopen paar jaar ook flink veranderd is (kan ook komen omdat ie nou bijna nooit meer op het paard zit).
En het is echt niet zo dat anky de paarden flink in de mond zit te trekken ofzo.
Ze rijdt gewoon met een begrenzende hand daar waar het nodig is, maar vult dit wel altijd aan met been.

Wat tuschinski betreft.
Heb hem nou een paar keer zien lopen en hij wordt echt heel relaxt gereden hoor.
In het begin lekker laag en rond en sta er iedere keer weer van te kijken wat een bewegingswonder het is.
Werkelijk om kippevel van te krijgen!!!! Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:56

Ik zeg ook niet dat Anky dit doet he? Dat heb ik zelf nooit met eigen ogen gezien. Maar dit eerdere voorval dus wel maar ja op iedere stal gebeuren wel dingen die niet door de beugel kunnen, niet alleen in het Anky systeem.

En ja Tuschinski is geweldig! Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:00

Nee weet dat jij niet zei dat anky dit zo doet, dat bedoelde ik er ook niet mee Haha!
En inderdaad op iedere stal gebeurt wel is iets wat niet door de beugel kan.
Volgens mij kunnen springruiters nog veel erger zijn.

Wat tuschinski betreft die is echt om van te kwijlen!! Haha!
Moest vandaag eigenlijk snel naar huis om half 1, maar toen ging yvonne net tus rijden en kon het niet laten en heb ff een half uurtje staan kijken Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:03

Tyrza schreef:
Citaat:
Over Nicole, er was maar een reden waarom de normaal duits rijdende Nicole Uphoff Rembrand laag en diep reed. Remrand was namelijk zo slim, kijkerig en vliegensvlug als ze hem niet zo laag reed viel er helemaal niet normaal te rijden dan zat ze er zo wieso iedere keer naast. BIjkomend voordeel van extreem laag en diep is namelijk het blikveld dat verkleind wordt en dat wat je neit ziet daar hoef je niet van te schrikken.

Dat laatste kan je niet in de proef toepassen.

Het zal dus ook een stukje lossigheid zijn die Nicole nodig had ter voorkoming van de spanning door het "schrikken".

Heb ik zelf ALLE ervaring mee kan ik je zeggen Tong uitsteken Haha!

Rembrandt was en is een super goed paard. Een genie en meestal gaat genialiteit samen met een beetje gestoordheid. Het laag en diep is niet toepasbaar in een proef helaas voor sommige ruiters.
Nicole was handig genoeg tijdens de proef maar voor training is het niet echt handig dat een paard al wegspringt voor een muis die aan het andere einde van de rijbaan niest! Clown .
Rembrand was dus niet trainbaar in het normale gebruikelijk opgerichtheid en houding. Uit betrouwbare bron hoor ik ken haar zelf niet maar bij ons op stal des te beter.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:06

Wouter24 schreef:
Kafue schreef:
Achter de loodlijn is niet goed dat is een ding wat zeker is en het is helaas ook bewezen.

Dat vind jij, ik deel die mening niet, en hoe is het dan bewezen? Kom maar is met concrete bewijzen niet met een site van een overactieve docente die nergens bekend is in de paardrijsport.

http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBr ... ebit3.html

niks overactiefs aan gewoon wetenschappelijk bewezen. Als een paard gemaakt was voor het achter de loodlijn lopen dan liep hij daar in de natuur ook wel.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:14

Link doet het helaas niet..(bij mij..)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:14

Kafue schreef:
niks overactiefs aan gewoon wetenschappelijk bewezen. Als een paard gemaakt was voor het achter de loodlijn lopen dan liep hij daar in de natuur ook wel.

Mee eens maar een paard is eignelijk ook niet gemaakt om een Grand Prix proef te lopen he?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:19

Suzanne F. schreef:

Mee eens maar een paard is eignelijk ook niet gemaakt om een Grand Prix proef te lopen he?

Inderdaad en als het werkelijk zo slecht is had anky ook nooit twee olympische medailles gewonnen lijkt mij.
En bonfire doet het nog steeds op z'n oude leeftijd.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:54

Suzanne F. schreef:
Kafue schreef:

Klopt al is geen enkele beweging natuurongetrouw in de grand prix, alles kunnen ze in de weide ook. Alleen natuurlijk in een andere houding meer natuurgetrouw zeg maar.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:17

http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/why_not.php

Deze link is ook anti diep rijden. Oh oh oh foei weer een gevonden.
Ik hoop dat deze link het bij iedereen doet, lees het alleen maar even en verbaas U.

Het is niet zo dat ik persoonlijk anti ben hoor, alleen mijn hele omgeving is anti en in deze ben ik een meeloper omdat ik graag wat wil leren en mijn kennis alleen kan verbreden door de trainingsmethode van de traininsstal en mijn trainier te volgen. Ik ben dus opgevoed en hoe kan het ook anders in Duitsland met de duitse manier van rijden. Dus deze acht ik goed, mede gezien doordat eral zoveel paarden naar de top gekomen zijn op die manier, en het mij ook geen windeieren heeft gelegd.

Verder weet ik erg weinig van het laag diep en rond en achter de LL. Ik kan mijn paarden hun hoofden ook plaatsen waar ik wil en hoe ik wi;. Maar wil je een giga uitbrander krijgen hiero dan moet je vooral achter de ll gaan en laag diep en rond of met je handen op je bovenbeen rijden en het onderbeen afgestoken dat heeft namelijk niets met rijden te maken.

Daarin wil ik niet zegen dat zij niet kan rijden of dat haar methode niet deugd ofzo. Ik kan alleen afgaan op de wetenschappelijke stukken en de kennis van de mensen hier, mensen die al hun hele lange leven in de paarden zitten.

Dat niet iedere grote vriendelijk naar de top gaat is bekend. Er zitten zoveel belangen aan vast dan je gewoonweg de tijd niet hebt. Natuurlijk ontbreekt het de paarden aan niets, eten, stal, medische begeleiding allemaal dik in orde/

Maar het gelukkigst is het paard dat met zijn paardenvrienden om het hardst rent in de weide of zich heerlijk rolt in de dikste en smerigste modder.

En dan de voorbeelden uit de grote sport, dressuur en springen, sedatie tijdens rijden of weidegang, scherpe bitten, sporen met stroom, twee zwepen kapot slaan, bareren, slofteugel er strak aan en dergelijke, effe de wil breken. Ach ik wil het allemaal niet meer horen het gebeurd overal ook hier in het heilige duitsland.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:05

Suzanne F. schreef:
Ja dit heb ik met eigen ogen ook eens mogen aanschouwen daar. Stang en trens en dan super rond maken en dan flink bijporren en Sjef erachter met de longeerzweep. En dat dier steigeren! Niet normaal. Toen werd hij meegenomen naar de binnenmanege waar niemand was en keek en toen hoorde ik buiten een gevloek en getier en wil niet weten wat daar binnen uiteindelijk gebeurd is maar ja. Ik heb daar echt diertjes met de kin op de borst en opengespoorde plekken gezien en
lekker doortrekken en schoppen
..

Daarvoor hoef je niet in het ankysysteem te trainen nietwaar Suzanne Knipoog

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:05

lachmar schreef:
En bonfire doet het nog steeds op z'n oude leeftijd.

Er is hier sprake van één van de meest kenbare eigenschappen van de cognitieve dissonantietheorie (voor die mensen die niet weten wat dit is google even)!

Zo ken ik er nog wel een paar: "Stoppen met roken? Waarom? Omdat het slecht is? Nou, mijn opa is 95 geworden en die rookte een pakje per dag!"

Idem dito voor Bonfire, het gaat niet om de paarden die de top wel halen maar juist die het niet halen.

En dat verhaal van mij is misschien nog zacht uitgedrukt idd. Ik zeg ook niet dat Anky dit doet maar diegene die daar reed en les kreeg, reed na een half jaar wel zo! Blijkbaar toch iets wat daar wordt verkondigd en wordt toegejuicht.

BTW: op de Orun-cursus verfoeien ze het diep en rond rijden ook, reden voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:13

greetjebee schreef:
De Duitsers hebben weliswaar een strak systeem, het is echter absoluut paardvriendelijk! Dit systeem is geschikt voor alle paarden en zal, indien juist toegepast, bij
alle
paarden verbetering tot gevolg hebben, zowel fysiek als mentaal!

Dan ben jij in een ander Duitsland geweest dan ik

Greetjebee, waarom vind je het nu nodig om DVB als lichtend voorbeeld tegenover v Grunsven te plaatsen? Onder Coby is er ook wel eens eentje stuk gegaan... Coby heeft een heel groepje pupillen achter zich aanhangen door wie ze paarden laat uitbrengen. Bij Anky vertrekt alles wat niet goed genoeg is. Je kunt niet zeggen dat het ene beter is dan het andere.

Ik ga zo nog even in een nieuwe post op Kafue reageren.

Enne Sjappie: sinds wanneer leer je echt rijden bij de ORUN Verward

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:15

Sjappie schreef:

BTW: op de Orun-cursus verfoeien ze het diep en rond rijden ook, reden voor?

Ja kortzichtigheid Ja