Monty roberts was echt zooooo gaaaf!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

Re: Monty roberts was echt zooooo gaaaf!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:43

MelanieS schreef:
Desiree schreef:
Ik vraag me af of er misschien ooit een ongelukje is gebeurd met die merrie dat haar tong gehalveerd is. Want wat is nou het nut van die tong afsnijden?

Ik weet natuurlijk niet of het op Moira van toepassing is, maar ik heb ooit op de BBC gezien dat men bij gestolen paarden de tatoeage uit de tong snijdt, dus dat zou een reden kunnen zijn. Verdrietig

Volgens mij bedoelde Monty dat de trainers zo ruw zijn geweest met het bit, dat daardoor de tong is verwond...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:44

De tong was ook niet afgesneden, maar er zat veel littekenweefsel en een diep litteken op de plaats waar het bit normaal zou moeten liggen.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:51

Het klopt dat hij bedoelde dat het kwam door grof gebruik van het bit. Dus niet dat iemand met een mes haar tong heeft bewerkt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:51

Wat hebben die lui dan toch in godsnaam voor bit gebruikt dat het zulke littekens geeft. Prikkeldraad??!?!?!?!?!?

schanul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:56

Ik ben er zondag ook geweest en heb er ook erg van genoten, wat een geweldige man is het toch. Leuk om te zien dat ze het allemaal net even anders doen maar het principe natuurlijk op hetzelfde neer komt.

Heb wel een aantal boeken gekocht maar de dvd join up toch maar niet en nu spijt als alle haren op mijn hoofd natuurlijk.
Weet iemand nog hoe duur die nou was??

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:03

ik ben naar de show van zaterdag geweest, en heb veel geleerd in één avond. het is zo mooi om Monty te zien werken met al die verschillende dieren (allemaal "toeval") ik heb zelf al een tijdje problemen met het laden van mijn paardje, dus ik heb vooral goed opgelet bij de training van Amigo. De Join~up methode gebruik ik heel vaak, maar vandaag heb ik op Monty´s manier gewerkt met trailerladen.. en ik kan het nog steeds niet geloven, maar na 5 minuten liep jel in en uit de trialer zonder enig probleem, alsof hij nooit anders had gedaan.. ik ben nog helemaal onder de indruk Party!!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:42

Stephany schreef:
Sam, het is absoluut indrukwekkend! Wanneer je de kans ziet, zou ik je zeker aanraden om naar een van zijn shows/clinique toe te gaan!

Het is natuurlijk geen training, maar een "handvat" wat hij aanreikt voor de eigenaren en voor het publiek, wanneer hij de paarden ECHT traint heeft dat veel meer tijd nodig, dat vertelde hij ons ook....het is niet zo van " ohh mijn paard is bij MR geweest en nu is hij zadelmak of geeft hij voetjes of is hij niet bang meer", zo werkt dat natuurlijk niet, je moet zelf als eigenaar zijnde aan de slag met je paard, constant herhalen en als je het op deze paardvreindelijke manier doet, krijg je zoveel gedaan van en bij je paard en daardoor ook zoveel positiviteit terug.... Lovers

Had het niet beter kunnen zeggen Haha!
Ik vond het ook grappig hoe sommige mensen toch twijfelde aan zijn manier. "Dat paard moet al eerder een zadel op gehad hebben" hoorde je regelmatig. Ook vond ik het goed dat hij erbij vertelde dat hij dit wel ff in een uurtje kon doen, maar als je er weken over wil doen is dat natuurlijk beter. Hoe meer rust en ontspanning na elke goede reactie hoe beter ze het onthouden en hoe leuker ze het gaan vinden.
Zelf ben ik op deze manier ook bezig met mijn paardje. Hij was helemaal groen toen ik hem kocht, dus kon hem helemaal zelf gaan beleren enz. Heb ook nog nooit problemen gehad om ergens naartoe te gaan omdat hij zoveel vertrouwen heeft in mij door het leiderschap op me te nemen. Tractoren vind hij nog eng, maar als ik ertussen sta is er nix aan de hand, dan loopt ie er zelfs achteraan met me. Laatst hadden we zelfs een zadel op z'n rug gelegd en de singel omgedaan zonder hem vast te zetten. Hij stond dus helemaal los en bleef keurig bij me staan. Zodra hij ook iets eng vind gaat ie meteen steun zoeken bij mij. Ik ben er ook helemaal van overtuigd dat dit dé manier van zadelmak maken gaat worden over de hele wereld. Het is paardvriendelijk en steeds meer mensen krijgen door hoeveel plezier je met je paard hebt als je "samenwerkt" i.p.v. afdwingt door middel van geweld.
chaai:
wat goed dat ie zo achter je aan liep! Wat ook erg belangrijk is is dat je zelf niet gaat twijfelen wanneer je de trailer in loopt, maar vooral gewoon stug door blijft lopen alsof er nix aan de hand is. 9 van de 10 keer lopen ze dan ook als een hondje achter je aan Haha!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:00

@casjuh: ik liet jel, net als mony deed met amigo, steeds weer achterwaarts lopen op het moment dat hij naar voren wou. op een gegeven moment wou hij er gewoon in! (Chaai, I want to go in that trailer. No Jel, you can't go into that trailer... Haha! )

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:03

chaai schreef:
@casjuh: ik liet jel, net als mony deed met amigo, steeds weer achterwaarts lopen op het moment dat hij naar voren wou. op een gegeven moment wou hij er gewoon in! (Chaai, I want to go in that trailer. No Jel, you can't go into that trailer... Haha! )

Ha ha..dat zeiden wij ook toen we s 'avonds laat met Valley weer terug gingen en weer moesten laden (wat lastig is omdat dit pas de 3e keer was)
Stephany, I want to go in that trailer....No Valley you can't go in that trailer.... Haha! Haha!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:24

schanul schreef:
Heb wel een aantal boeken gekocht maar de dvd join up toch maar niet en nu spijt als alle haren op mijn hoofd natuurlijk.
Weet iemand nog hoe duur die nou was??

27,50 geloof ik, m'n man heeft 'm gekocht. Het is wel heel handig omdat je nog een keer goed kan kijken hoe hij een joinup doet en als je iets niet goed kan zien kan je pauzeren, langzaam kijken etc. Het is niet zo dat je heel veel te zien krijgt dat we tijdens de demo's niet hebben gezien hoor. Een gave westerndemonstratie van Monty zonder sporen en met losse teugel (en een stukje zonder hoofdstel) en een uitleg van het Dually halster.

gipsy_fame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:44

ik ben er ook geweest het was zo mooi ikke was op zondag geweest ikke zou er ook graag nog een keer heen willen ebn jij ook op zondag geweest?? Pling

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:06

chaai schreef:

ja hahaha hij heeft een ongelooflijk groot gevoel voor humor!
"hehehehe this is soooooooooo much fun!"
"hey mister robert, it tickles"
"yes but does it hurt you?!"
"no, it just tickles"
"ooooh yes I know what this is, my uncle told me about it."
"He said: you must buck it of!"
Haha! was echt leuk
Heb veel gelachen om zijn commentaar Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:15

Ik ben ook nog steeds helemaal onder de indruk van wat ik zondag heb gezien. Raak er niet over uitgepraat (en gelezen).

Ik kan echt niet wachten tot ik hulp thuis krijg. Bij een ander paard het zien is al speciaal, maar straks bij mijn paard... Ben erg benieuwd.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:35

hoi, ik ben ook zaterdag geweest

was wel eens de moeite om te zien hoor, prachtige stem heeft die man!

ik vond het wel jammer dat op crusiale momenten soms het publiek echt niet stil was... en af en toe verstond iemand niet wat "geen flits gebruiken" betekend...

wat ik ook graag had gezien was hoe Amigo reageerde voor MR heb onder handen nam, dat hebben we helaas niet gezien, en dat is jammer want wij waren mee met mensen waarvan hun paard extreem moeilijk laadde...

eigenlijk is het pure logica, maar toch een gevoel moet er zijn. ik denk dat ik nooit mijn adrenaline laag kan houden bij zulke paarden...

wat ik me afvroeg iVm met de grijze merrie: als de eigenares zegt dat de DA en tandarts de littekens niet hadden gezien, konden zij dan wel in haar mond? of was ze verdoofd? dat vroegen we ons in de auto, terug nr het verre België af Knipoog

het was wel eens de moeite, vooral die laatste 2. Amigo leek trouwens verdomd goed op mijn pony qua uit zijn ogen kijken enzo Haha!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:53

[quote="casjuh]
ja hahaha hij heeft een ongelooflijk groot gevoel voor humor!
"hehehehe this is soooooooooo much fun!"
"hey mister robert, it tickles"
"yes but does it hurt you?!"
"no, it just tickles"
"ooooh yes I know what this is, my uncle told me about it."
"He said: you must buck it of!"[/quote]

en het leuke is, als je inderdaad op deze manier tegen je paard gaat praten, heb je zelf ook "sooooooo much fun"!! (hihihi)

"and I think Jelmer read his book as well"

kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:44

ik ben helemaal weg van monty roberts!!
heb ook alle 3 zijn boeken.
kon alleen niet aanwezig zijn afgelopen weekend bij zijn clinc's!!
dit tot mijn grote spijt!!
ik heb een vraagje :
zou deze clinc opgenomen zijn en te koop zijn??
wie weet dit??
ik zou heel graag deze dvd of film willen hebben!!!
groetjes linda

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:15

Ik had kaarten maar omdat mijn ogen dinsdags gelaserd waren kon ik niet Boos!
Teveel pijn Huilen
Ben er DOODZIEK van! Gelukkig zijn er wel 2 andere heel blij geworden van mijn kaartjes!

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:23

Suzan schreef:
Ik ben zondagavond geweest (met fransje23) en ik vond het een hele leuke en interessante avond.

Op zondag kwam er als eerste een zwarte merrie in de roundpen, die voor het eerst een zadel en ruiter op haar rug kreeg. De merrie was onervaren, maar accepteerde alles zonder problemen.

die merrie staat dus bij ons op stal, en het kwam niet echt door monty dat ie alles zo braaf deed. dat paard is echt een van de makste jonge diertjes die ik ken. we hebben bijna niks met dat beest gedaan en toen we haar een beetje op gingen knappen liet ze me zonder gezeur op een krukje naast haar staan om de manen te trekken. het ligt dus ook heel erg aan de aard van het beestje.
ik vind het wel heel knap hoe hij met probleem paarden omgaat, zoals die ene die de trailer niet in wilde. daar is hij echt heel goed in.

wel heel jammer dat je niet kon vanwege je ogen trouwens, lijkt me echt balen! heb je wel nog wat op tv gezien?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:29

@ mathilde, wat voor ras is jouw pony? (NRPS, Welsh?)Wa t een mooi beestje zeg! Echt heel veel succes!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:03

Acilon schreef:
wat ik me afvroeg iVm met de grijze merrie: als de eigenares zegt dat de DA en tandarts de littekens niet hadden gezien, konden zij dan wel in haar mond? of was ze verdoofd? dat vroegen we ons in de auto, terug nr het verre België af

Dat was dus ook wat wij ons hebben afgevraagt. De vee en tandarts zijn beide bij haar geweest i.v.m. een hangend rooster en hebben hier nooit melding van gemaakt. Vandaar dus ook mijn reactie. Ze is altijd een moeilijk dier geweest, vooral met haar mond.

Albertine_N schreef:
@ mathilde, wat voor ras is jouw pony? (NRPS, Welsh?)Wa t een mooi beestje zeg! Echt heel veel succes!

Ze is een NRPS, dat heb je dus goed gezien Haha!
Moeder is een welsh cob en vader is Paledo van Pion.
We zijn hard bezig met trainen en het gaat steeds beter. Ik heb het gevoel dat ze dit nodig heeft gehad om ergens even overheen te komen. Ik weet ook zeker dat als Moira in mei in training is geweest ze zich nog beter zal voelen.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:04

super mathilde dat het zo goed met haar gaat , ik ben echt blij voor je !

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:03

@ Mathilde komt MR in mei terug voor haar of wordt ze door anderen geholpen?

Ik weet dat t nu niet echt aan de orde is, maar mijn (NRPS) pony's hebben ook een hangend rooster. Ik rijd ze nu met een dubbelgebroken bit van sprenger en dat gaat heel goed.

Hoe train je nu met Moira?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:12

Even wat antwoorden voor degene die het willen weten....Was zowel zaterdag als zondag bij de show en dan ook nog als medewerker. Heb werkelijk genoten en vond het mega indrukwekkend. Het meest indrukweekend zaterdag vond ik net zoals vele anderen Moira. Prachtig dier en ik snap werkelijk niet hoe mensen zoiets aan kunnen doen. Wat een dapper paardje dat ze ondanks alles Monty binnen hele korte tijd toch zo vertrouwde. Mathilde heel veel succes!!
Het meest indrukwekkend zondag was alladin, de kleine zwarte hengst die sloeg zodra iemand bij hem in de buurt wilde komen. Laatste keer dat ze hem wilden vangen heeft het een half jaar geduurd. Prachtig hoe Monty met hem omging en zijn vertrouwen won!

Ik stond in de shop bijna helemaal links. Alleen Eric stond nog links van me......Dus voor de mensen die er waren bij deze;-)
Ben ook enorm blij met mijn Rode-Monty bodywarmer die ik uiteraard heb laten signeren.

Monty zal zelf in mei niet komen. Van Annemarie hoorde ik dat de cursus in Nederland gegeven zal worden door Ian.
Wel weet ik dat er geprobeerd zal gaan worden Monty nogmaals naar nederland te halen en hij wil zelf ook graag terug komen (heb ik hem zelf horen zeggen). Wellicht komt hij dit jaar nog wel in Belgie / Guitsland, misschien voor sommigen onder ons een idee...

De halsters waren inderdaad 37,50 en dan inclusief de dually DVD / Video, normale prijs 54 euro.
De enkele (bijvoorbeeld de join-up DVD) DVD's waren 27,50 en de 3 DVD-sets waren 67,50.

Er mocht tijdens de Show niet gefilmd worden en er zijn dus geen opnames voor een DVD gemaakt. Mocht dit veranderen dan horen jullie dat uiteraard, maar verwacht het niet....

Alle artikelen van Monty zijn binnen twee weken waarschijnlijk ook via de nederlandse website te verkrijgen. Op dit moment wordt er hard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen.

Monty is werkelijk een hele aardige man, zo spontaan en zijn werk is zo ontzettend goed! Wat ik zelf ook erg leuk vond is dat hij ons als medewerkers perse ook zelf wilde spreken en elke dag even naar de groep toekwam!

JO!!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:34

hoe kwam jij daar als medewerker Schijnheilig maaruh, jij hoort het vast als één van de eersten als hij weer een keertje langs komt... (ik zou maar vast een PB-lijst opstellen Tong uitsteken )

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:42

Ik hoorde het al van een vriendin, dat ze ermee bezig waren om Monty volgend jaar weer hier naartoe te halen. Zou echt super zijn als dat zou lukken en ik ben er op zeker weer bij dan!