Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:30

Ik geef allergitum druppels, ik zal zometeen even te bijsluitertekst opzoeken, dan heb je wat meer informatie. Het is homeopathisch.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:41

Werking van allergitum:
Apis mellifica D6: een homeopathische bereiding uit de honingbij, is vooral het aangewezen middel bij acuut optredende zwellingen door een ontsteking, waarbij afkoeling verbetering geeft en warmte slecht wordt verdragen. Apis mellifica wordt beschouwd als een rechtszijdig geneesmiddel.
Calendula officinalis D2: een homeopathische bereiding uit de goudsbloem, werkt ontstekingsremmend en wondhelend.
Mezereum D6: een homeopathische bereiding uit het peperboompje, is tegen eczeem en erytheem (roodheid) en het vermindert de jeukprikkel.

Ik heb geen idee of het goed werkt (ben begonnen voordat ze jeuk kreeg), maar homeopathie spreekt mij erg aan. Niet alleen van buiten beschermen met een deken, maar ook helen van binnenuit. Sikiley heeft nog geen tekenen van jeuk gehad.
Ik ben dit jaar ook al vroeg begonnen met het nemen van voorzorgsmaatregelen: de druppels geef ik nu sinds half maart, de deken heeft ze nu ongeveer een week op en 2 weken geleden ben ik begonnen met knoflook. Ook denk ik erom dat ik eiwitarm voer.

Vorig jaar voelde ze zich zo ellendig door de eczeem, dat ga ik dit jaar proberen te voorkomen!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:08

Hoi,

Ik geef mijn fjordje ook allergitum en culico, het maakt zeker wel verschil, het eczeem gaat niet helemaal over, en ik begin dit jaar ook met een deken, aangezien mijn paard bijna met de voeten in de zee staat en die mugjes hier niet zouden moeten zijn, en ze dus blijkbaar ook sterk reageert op UV straling.

Isabelle

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:10

Nog een vraag, welke maat BOETT hebben jullie voor je paardje, Ik heb een stevige fjord van 1.44, zou ik toe kunnen met een maat 4, of heb ik maat 5 nodig?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:09

@ toverpaardje
met die maat kan ik je niet helpen! MAar mail eens naar kerckhaert (www.kerckhaert.be) en zeg dus wat voor grootte je fjord heeft en dan zeggen ze welke je nodig hebt. Zo heb ik het gedaan voor mijn shet. Of ik maat 1 of maatje 0 moest want ik had geen idee!

Maarre ik heb de deken nu altijd om Tong uitsteken Alleen als ik ga rijden gaat ie af! Maar helpt goed! Ik heb geen hoofdkap das jammer, want hij schuurt beetje aan zijn hoofd! Ze zeiden dat de deken verkoelend was in de zomer, en ik wou dat wel eens weten. Heb deken afgedaan en ja hoor, zijn vacht was niet warm maar wat koeler!

*Ik word er gek van!* alle mensen die komen van oh zielig, en Jennifer die deken laat je toch niet de hele zomer op? Dat is toch kweet nie hoe warm! Boos!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:11

Bij mij had allergitum en culivetsem vorig jaar geen effect.
Novia is een stevige tinker van 1,50 en heeft een Boett maat 7.
Alleen de buikflap is te ruim, maar niet zo dat er toch wat tussen kan, en verder hangt de deken achter wat over. Maar ze heeft deze maat wel nodig, want anders zit hij te krap bij de boeg.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:20

toverpaardje schreef:
Nog een vraag, welke maat BOETT hebben jullie voor je paardje, Ik heb een stevige fjord van 1.44, zou ik toe kunnen met een maat 4, of heb ik maat 5 nodig?

Mijn Merens van 142 heeft echt een maat 5 nodig, en dan is ze nog smal gebouwd ook!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:21

Van die manen: Bij mijn pony gaan de manen juist heel plat zitten. Niet in de war maar netjes naar een kant en plat, zonder uitstekende plukjes!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:30

@ Merens
Heb jij geluk! Bij mij wil je niet zien! De manen komen er vreselijk lelijk gegolfd uit Boos! Wil ik ze mooi recht krijgen moet ik er helemaal door met een kammetje!
Enige positieve Tong uitsteken Op de manenkam (zo heet dat toch?) stonden zo een paar haartjes rechtop, en die zijn nu helemaal naar de goede kant gebogen en kunnen hopelijk meegroeien!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:43

Volgens mij is mijn pony de enige die al verschrikkelijk aan het schuren is... Ik vind het zo zielig. Ondanks zijn deken.

Hij krijgt ook haast geen voer, zo eiwit arm mogelijk. (Vorig jaar is hij ook bevangen geweest). Ik heb ook appel azijn/knoflook besteld, dat komt maandag als het goed is binnen dan begin ik daar ook gelijk mee.

Misschien dat ik toch ook even ga kijken naar die druppels.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:16

Bedankt voor jullie reactie wat betreft die maat van de BOETT deken, er werd er eentje 2dehands aangeboden hier op bokt, maar dan een maat 4, volgens divoza 185.
Ik heb er nu eentje besteld bij reitsport zillke, op een duitse site.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:20

Soms vraag ik me af of die van mij niet veeeel te groot is...
Maar anders schuurt hij bij haar schouders.
Achter hangt hij best wel over, maar daar haar staart het meest belangrijke deel is, vind ik dat niet erg.
De buikflap is alleen MEGA groot.
Dat ziet er niet uit.
Hier even een foto van mijn cavia (met herstelde deken, dat zijn de strepen die je misschien ziet):
Afbeelding
Erg jammer dat de buikflap niet in een ander formaat komt....
Ziet er toch niet uit? Ach gut
Afbeelding

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:09

Ik vind dat wel schattig staan alles zo groot Tong uitsteken Bij mij paste alles perfect eigenlijk! Ook ik heb een foto getrokken van de mijne met Boett, mja dat duurt lang eer ik die zie wegens geen digi!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:52

Die van mij is ook te groot, vind het bij jou nog wel meevallen hoor. Kun je de buikflap niet een stukje innemen? Dat werd mij geadviseerd als de deken of de buikflap te groot zou zijn.

Ik heb met de buikflap geen problemen, eerder met de bovenlengte. Achter hangt ie zeker 10 cm over. Ik heb nu oude sporenbandjes bevestigt aan de schouderriempjes, en die weer aan het eerste "lusje" bovenop. Werkt prima, zo kan het niet naar achter schuiven.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:58

Hoe bedoel je dat, dat hij 10 cm over hangt?
Heb je ook foto's van je constructie met sporenbandjes?
De buikflap innemen is een idee, ik heb deze helemaal uit elkaar gehad om er een patroon van te maken, en heb nu een niuewe gemaakt (nep-boett van vrijwel dezelfde stof) met wel een kleinere buikflap.
Ik ben deze vergeten te verkleinen of er was geen puf meer.
Okee, ik ben even eerlijk, mijn moeder heeft het werk verzet....

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:41

Ik weet niet of je het zo goed kunt zien, maar als je goed kijkt...Bij de schoft heb ik een stukje ingenomen, gewoon dubbel een stukje vastgezet met een paar steekjes. Ze heeft er geen last van. Daarna de sporenbandjes aan de schouderbandjes en aan de eerste "buikflaplus" op de schoft bevestigt voor extra stevigheid. Hij blijft daardoor veel stabieler liggen. Alleen met rollen schuift ie een heel klein beetje.

Afbeelding

Hier een foto van de zij/achterkant, waar je duidelijk kunt zien dat ik achter veel te veel over heb. Misschien moet ik nog een stukje innemen, maar als het gewoon goed gaat zo, laat ik het zo. Omdat Jewel nog groeit en maat 1 veel te klein was, heb ik deze moeten kopen.

Afbeelding

edit: bij kerckhaert vertelden ze me dat je deken beter te groot kan zijn, dan te klein.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:05

Aha, nu snap ik wat je bedoelt!
Die buikflap vind ik overigens netter dan die van mij, ik heb er nog wel een plaatje van:
Afbeelding
Beetje extreem zoals hij daar hing....
Maar gelukkig ben ikniet de enige met een ietwat ruim exemplaar. Lijkt me ook beter dan een te strakke!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:15

Zeker waar, ik vind het bij jou ook wel meevallen hoor. Alleen idd de buikflap hangt er wat raar bij.
Je kunt natuurlijk ook het elastiek wat innemen, of heeft dat geen zin? Zo zit ie dan toch wat strakker.

Bevalt ie jou goed trouwens? Ik heb 'm dit jaar voor het eerst, en kan eerlijk gezegd niet wachten tot het echt eczeem-tijd wordt, ben zo benieuwd of het nou echt helpt!
Ze heeft iig tot nu toe nog geen enkel teken vertoond van jeuk of wat dan ook. Vorig jaar om deze tijd stond ze al te krabben met 'r vriendje, dus ik heb hoop.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:48

Ik ben er zeer tevreden mee, hoewel hij vorig jaar behoorlijk aan flarden is gescheurd (nu weer hersteld!).
Elastiek strakker is lastig, dan wordt het niet meer comfortabel voor haar.
Ik denk dat ik 'gewoon' wat stof moet weghalen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:18

Bij Domi zit maat 5 zo:
Afbeelding

heel netjes vind ik. Die buikflap is ook niet te groot ofzo

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:33

Zo, dat zit keurig zeg!
Zat het bij Nobie ook maar zo.... Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:38

Misschien een stomme vraag; maar moet ie nu ook echt opblijven? Het is zo'n rotweer en dat blijft het ook nog tot zaterdag/zondag. De hagel klettert hier naar beneden en het is best koud.

Kan ik 'm afdoen voor een paar dagen of ben ik dan stom bezig? Jewel loopt gewoon buiten.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:03

Ik vroeg me gister precies hetzelfde af!
Maar ik ben er heel strikt in geworden sinds Sikiley vorig jaar zoveel last van haar eczeem had. Ze had toen, door allerlei gedoe met kapotte dekens en fabrikanten die niet mee wilden werken, een tijdje zonder deken gelopen.
Dit jaar gaat hij tussendoor niet meer af, ze heeft geen last van de deken en als ik haar rijd kan ze wel lekker uitwaaien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:26

't is een beetje gokken of de deken af kan of niet. Ik heb vandaag haar deken afgedaan omdat het koud was en heel hard waaide. Bovendien heeft ze nog geen jeuk gehad Haha!
Zodra het weer warmer wordt gaat ie direct weer op. Het blijft proberen en ervaring opdoen (helaas).
Nog even over die manen die in de war raken.....bij het aantrekken van de deken gaat het halsgedeelte vaak scheef zitten en moet je hem dus weer "draaien". Als je dit doet moet je ervoor zorgen dat je "draait" naar de manen toe. Beetje lastig uit te leggen....ik bedoel dat je b.v. aan de kant staat waar geen manen hangen, dan draai je de deken zodat ie omhoog gaat richting de manenkam en daarna meeloopt naar beneden (met de manen mee). Dus niet tegen de manen indraaien. Zo komen ze er netjes onder te liggen.
pffff.....hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd Haha!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:28

En met een dubbele manenkam? Tong uitsteken