Gemeen rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: Gemeen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:29

Even praktisch... Hoe houd je én een slof, én een trensteugel, én een stangteugel vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:37

ff hele topic lezen Haha!
uitleg staat erin Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:49

hmm, als ik het zo hoor klinkt het allemaal inderdaad wel een beeetje overdreven. Elke dag S&T, slof en zwepen en sporen is wel vrij veel van het goede.
Als het nou eenmalig was geweest dan kan ik er wel inkomen nog.

Aan de andere kant, hier wordt meteen geroepen over onkunde en niet kunnen rijden.
Maar zo heb ik vorig jaar op Jumping Amsterdam met verbazing staan kijken hoe een ex-wereldkampioene haar paard werkte. De slof was niet aanwezig, maar de verdere omschrijving van dit verhaal komt aardig overeen. Dat paard werd voor compleet op de rem getrokken en vervolgens zo hard geslagen dat hij achter weinig anders kon dan heel, maar dan ook heel erg diep eronder springen.

En de volgende dag rijdt zij vrolijk de ring in en iedereen staat te kwijlen en te roepen hoe fantastisch het wel niet is allemaal. Beetje krom, of niet?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:23

Dat is de realiteit. Er zijn maar weinig mensen die echt een paard vanuit de basis rijden.

We moeten een ding niet vergeten hoe vervelend ook. In de topsport draaid het om veel geld. En winnen is geld verdienen.
Mogen de paarden aan de ene kant enorm goed begeleid worden met dierenarts, fysio, goede stal, goede hoefsmid en verzorging en dergelijke. Aan de andere kant kampen ze met soms slechte rijerij, vaak een beperkt leven, niet op de weide, altijd op de vrachtwagen onderweg naar concours en dergelijke.

Het is realiteit en het is maar goed dat we vaak niet weten wat er op de topstallen gebeurd daar we anders heel anders tegen onze helden aan gaan kijken.

Het gebeurd in iedere brache niets aan te doen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:49

runningkawa schreef:
ff hele topic lezen Haha!
uitleg staat erin Lachen

Bloos Betrapt! Ik zou het toch niet kunnen hoor, heb al problemen met twee teugels Clown