Paard/pony 24 uur in een box

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Paard/pony 24 uur in een box

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:30

het is toch van de gekken dat mensen zeggen: tsja, dat komt voor... Dat het gebeurt maakt het toch nog niet gerechtvaardigd?!? Als je niet fatsoenlijk je paard paard kan laten zijn, hoor je er geen te hebben. Als ik mijn paard geen weidegang kan bieden of in ieder geval vele uren per dag beweging, zou ik er geen aanschaffen. Vind het egoistisch om dat beest dan maar in een hokje te duwen zodat ik er een uurtje per dag mee kan hobbelen en hem er dan weer in kan schuiven. Het is een levend wezen, niet alleen een recreatie/sportmiddel.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:09

Soms lijkt het paardenhouden net een beetje op de bio-industrie. Paarden in kleine hokjes houden en als ze dan op zijn gewoon een nieuwe kopen.
Weet inderdaad op veel manege's dat de paarden niet op het land komen maar als ze hun lessen gewoon lopen dan is dat beter dan heel de dag op stal staan zoals sommige pensionpaarden.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:55

zo gemeen! Boos! kan daar echt niet tegen! ,waarom stijgert en bokt dat paard dan zoveel Verward misschien heeft ie het wel enorm in de rug ,daar ga je dan toch naar kijken en het proberen op te lossen ,ipv dat arme beest op stal te zette 24uur per dag Boos! Boos!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:08

Belachelijk natuurlijk.
Maarja je kan er niks tegen doen. Ik hoop dat het beestje in ieder geval een beter thuis krijgt dan nu.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:21

kunnen ze niet regelen dat ij in gevorderde lessen rijd?
wij hebben ook zow een sooort ppony maar die rijd alleen in gevorderde lessen mee dus dat is zowieso 1 uur per dag verde rkomt die nog los,,
kunnen ze ook niet een brd maken waar z eop kunnen schrijven hoe laat manege pony's los worden gegooid?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:57

kjoetie schreef:
het is toch van de gekken dat mensen zeggen: tsja, dat komt voor... Dat het gebeurt maakt het toch nog niet gerechtvaardigd?!? Als je niet fatsoenlijk je paard paard kan laten zijn, hoor je er geen te hebben. Als ik mijn paard geen weidegang kan bieden of in ieder geval vele uren per dag beweging, zou ik er geen aanschaffen. Vind het egoistisch om dat beest dan maar in een hokje te duwen zodat ik er een uurtje per dag mee kan hobbelen en hem er dan weer in kan schuiven. Het is een levend wezen, niet alleen een recreatie/sportmiddel.

Inderdaad...

Ik vindt het zoiezo vreemd dat een mensen paarden in hokjes van 3 bij 3 houden.... Als ik mijn hond de hele dag in een bench liet zitten en hem een uurtje perdag aan de lijn liet wandelen zou ik ook iedereen over me heen krijgen, maar met een paard is dat ineens wel gerechtvaardigd?

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:36

Ik weet hier wel over wat het gaat, en die pony stond niet 24/24/7 dagen in de stal, die kwam wel uit, ze lieten die uit in de piste terwijl iedereen naar school was, maar dat wist hier niemand.... En overlaatst zeiden ze daar iets van dat die pony al zolang niet meer is uitgeweest en toen zeiden dat die wel uit hare stal kwam, maar dat gebeurde wanneer er niemand was...

Ik snap deze reactie wel, maar ze hebben er nu iets aangedaan en die pony loopt al terug mee in de lessen en gaat niet verkocht worden...

Deze worden nu ook vaker bereden door meer ervaren ruiters (en ja hoor zelfs zij vielen er soms van Lachen ) Die pony is gewoon heel dun en minste dat die iets doet ligt m'n eraf.. Maar het gaat nu al veel beter...

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:39

crazy_roxy schreef:
zo gemeen! Boos! kan daar echt niet tegen! ,waarom stijgert en bokt dat paard dan zoveel Verward misschien heeft ie het wel enorm in de rug ,daar ga je dan toch naar kijken en het proberen op te lossen ,ipv dat arme beest op stal te zette 24uur per dag Boos! Boos!

Die heeft toaal niks aan haar rug ofzo.. Want de veearts is geweest en ze hebben foto's gemaakt omdat ze zo doet...
Is een pony met veel pit en moet vaak bereden worden..

En die pony loopt nu terug vaak... En is braaf...

Dus hier zal het topic ook wel bij gedaan zijn...