Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cuddle

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:29

stef schreef:
Met alle respect, maar we horen het verhaal maar van 1 kant. Je weet niet wat er met die chauffeur aan de hand was. Dus nu kunnen we hem wel met zijn alles gaan veroordelen, maar, was je erbij? Met een groto combine is niet altijd alles aan de zijkant goed te zien.

Iemand die ik ken is vrachtwagen chauffeur en heeft ooit 2 fietsers dood gereden. Hij stond voor het stoplicht, en hun waren ernaast gaan staan (buiten zijn gezichtsveld). Stoplicht gaat op groen, hij rijdt weg, hoort een klap, remt, en toen was het al te laat.
Hij kon hier he-le-maal niks aan doen, maar je had ze moeten horen! Hij had ladderzat achter het stuur gezeten en weet ik veel (wat dus niet waar is)

Eh sorry hoor.... maarre hoe kan iemand een paard over het hoofd zien? Zulke kleine wezentjes zijn het niet! Er zat ook nog eens een persoon op wat dus ook opvallend moet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een tractor ( op een smalle weg ) een mens MET paard niet kan zien!!!!! Sorry daar kan ik echt niet in komen! Als vrachtwagen chauffeur en fietsers kan ik me WEL voorstellen omdat ze in de genoemde situatie naast de wagen stonden en tja dan zie je ze niet.... maar wees nou eens reeel, smalle weg... paard met mens en tractor.... dat kan je toch niet missen? En als je ziet dat een paard met mens in de sloot valt... dan gebruik je ook ogen niet hoor! En ook je spiegels niet! Ik vind het echt een bizarre situatie en ik hoop dat dat meisje heel snel beter wordt en er geen nachtmerries aan overhoudt!

Het lijkt me vreselijk voor dat paard.... stel je eens voor.... zo'n zware wagen over je been... oh kippenvel!

Ik hoop dat ze de man die het veroorzaakte toch een straf opleggen, al is het maar voor onoplettendheid!

Regel als je auto rijdt is dan ook: JIJ BENT SNELLER,ZWAARDER EN DUS HEB JE BETER DAN WIE DAN OOK OP TE LETTEN!!!!!!!!

HIJ DUS OOK!!!!!!!

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:32

xtwisterx schreef:
Weetje wat ik zo jammer vind?
De bestuurder van de tracktor wordt hier gezien als een moordenaar, terwijl jullie helemaal niet weten hoe het precies gegaan is. Iedereen beleeft situaties op zijn eigen manier.

In het eerste bericht staat dat het een smalle weg was en het meisje van de weg werd gedrukt. Hier kun je van alles uit opmaken, wellicht heeft de bestuurder haar niet opgemerkt of is het paard geschrokken van de tractor? Dat staat er niet bij.

Het is echt heel rot voor het meisje, maar je moet iemand niet in zulk kwaad daglicht stellen als je geen weet hebt van de details. Daarbij, in zo'n grote tractor voelt het rijden over een been van een paard aan als het rijden over een takje met je fiets. Het kan dus heel goed zijn dat de bestuurder niks in de gaten heeft gehad.

Zoals ik al zei...... kom op als je een paard op een smalle weg niet ziet ben je blind!!!!!!!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:47

Heb jij ooit in zo'n ding gezeten dan,

Ik wil verder niet zeiken of banketstaaf doen, Maar wie zegt dat deze mensen niet uitkijken?

Ik denk dat het heel erg moeilijk oordelen is: en ach wat maakt het verder uit wie er hier schuldig is....Dit is gewoon een erg treurig ongeluk en niemand heeft er wat aan als we hier gaat zitten bekvechten met elkaar over wie schuldig is...

Laten we liever hopen dat het meisje helemaal weer beter wordt, en dit ongeluk kan verwerken!

groetjes ellen! Knipoog

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:52

Ellebelletje schreef:
Heb jij ooit in zo'n ding gezeten dan,

Ik wil verder niet zeiken of banketstaaf doen, Maar wie zegt dat deze mensen niet uitkijken?

Ik denk dat het heel erg moeilijk oordelen is: en ach wat maakt het verder uit wie er hier schuldig is....Dit is gewoon een erg treurig ongeluk en niemand heeft er wat aan als we hier gaat zitten bekvechten met elkaar over wie schuldig is...

Laten we liever hopen dat het meisje helemaal weer beter wordt, en dit ongeluk kan verwerken!

groetjes ellen! Knipoog

Nee ik heb er nooit in gereden, maar wel ingezeten! Maar dan nog je moet gewoon opletten!!!!! Dat ben je verplicht tegenover de andere weggebruikers!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:39

Nou heb ik nog even een vraagje. Is het verplicht dat je je vrachtwagen, tractor e.d. aan de kant moet zetten als er een ruiter
met paard langs komt? ik ken heel veel mensen die gewoon doorrijden, soms rustig maar soms in het tempo als dat ze mogen rijden. Ik geef hier niemand de schuld van het ongeluk maar ik vermoed toch dat die chauffeur niks heeft gemerkt van het ongeluk wat er naast/achter hem reed. Ik was eerst ook buiten rijden met een vriendin en het paard van mijn vriendin schrok van die vrachtwagen, en belande in de sloot. een tegemoet komende auto stopte en toen zag de chauffeur van de vrachtwagen pas dat er iets was gebeurt toen stopte hij pas. en kwam hij terug gelopen om te kijken wat er allemaal was gebeurt. Dat vond ik erg netjes maar zo zie je wel weer dat die chauffeur het pas zag toen er 1 auto stopte en toen daar de mensen uit stapte, dus het kan goed zijn dat de chaufeur van de tractor het dus helemaal niet gemerkt heeft!

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 14:11

Haha!
wie zijn schuld het ook is.......
vosje leeft niet meer....en heeft haar veulen ook achter moeten laten....
de meisjes zijn getraumatiseerd.....
ik denk dat het niet had hoeven gebeuren
Vriendjes zijn?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:25

Ellebelletje schreef:
Vreselijk wat er is gebeurt en wat dapper van het meisje om de pony nog proberen boven water te houden!!! Vriendjes zijn?

Toch wilde ik nog wel even reageren over die trekker, het is inderdaad zo dat we eigenlijk niet mogen oordelen over hoe het in details is gegaan....Ik zal jullie zeggen als je in zo'n combinatie zit zie je werkelijk echt geen klap van wat er onder je gebeurt...En je zult zeker ( sorry voor deze opmerking) niet merken als je over een been van een pony rijd...En dodehoek spiegels hebben in deze situatie echt geen zin hoor! deze spiegels zitten er voor wat er achter je gebeurt en tot zekere hoogte naast, maar als die pony op de grond heeft gelegen dan zul je het niet zien.

Ik vind het wel te betreuren dat diegene in de combinatie niet heeft gekeken achter zich hoe de pony reageerde, of juist even aan de kant ging staan om de ruiter te laten passeren...daar zou hij inderdaad zeer zwaar voor gestraft moeten worden...

Ik ken ook zat mensen die in dit soort wagens rijden die ruiters wel voor laten en netjes even de motor uitzetten! OK dan!

Hierbij wilde ik dan ook zeggen: heel veel sterkte meisje en ben trots op jezelf dat je zo dapper bent geweest, heel bokt leeft met je mee! Ach gut

groetjes ellen

Als die dingen dan zo zijn gebouwd dat je er geen klap van kunt zien wat onder je gebeurd, dan moeten die dingen niet meer op de openbare weg toegelaten worden totdat ze veilig zijn voor mede-weggebruikers!!!!
Anders zijn het moordwapens en die zijn nog steeds verboden in Nederland.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:29

Joppie74 schreef:
Haha!
wie zijn schuld het ook is.......
vosje leeft niet meer....en heeft haar veulen ook achter moeten laten....
de meisjes zijn getraumatiseerd.....
ik denk dat het niet had hoeven gebeuren
Vriendjes zijn?

Inderdaad!!!
Wens hen heel veel sterkte. Zou een hele hoop willen zeggen, maar woorden kunnen niet uitdrukken voor wat zij door moeten maken.
Hoop dat de meisjes hun verdriet goed kunnen uiten en er vooral veel over kunnen praten met mensen om hun heen. Vriendjes zijn?

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:12

hartelijk dank...ik geef t door!!!
groet van joppie Vriendjes zijn?

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:30

Nou manon! Ach gut
ook van mij veel sterkte
x joppie Vriendjes zijn?

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:03

wat erg...
wens ze veel sterkte... ze zullen het nodig hebben! Ach gut

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:39

erg bizar he???? Huilen
Heb Leerling ff niet gezien...
x joppie Vingers aflikken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:48

schuld of niet zal inderdaad niet aan ons zijn om erover te oordelen. maar het is een afschuwelijk verhaal, ik hoop dat het meisje in kwestie er psychisch niet teveel aan overhoudt, al vrees ik van wel... in ieder geval veel sterkte!

kntjs_shelby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:29

oh mijn god!!! Ziek Verdrietig Huilen wat vreselijk!!!!
ik moet er niet aan denken
sterkte er mee en ik leef ontzettent met jullie mee !!!

kusjes virginie

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:36

ik denk ook niet dat de chaffeur er iets aan kon doen maar de pony was van mijn opa en nu is fleurtje nog over helemaal alleen best wel zielig

manonetjuh

sterkte vonneke lijkt mu heel erg om er bij te zijn geweest Huilen

ginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:45

jeetje wat afschuwelijk!!!!!! |( sterkte voor het meisje.. en voor jou natuurlijk

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 20:46

Haha! Hey MANON!!! Haha!
Check je post eens!!! Pling
X LIED

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:03

Ik zie ze hier ook vaak voorbij scheuren met die grote gevaartes. Ongelooflijk dat ze geen vaart minderen als ze zien dat iemand tegemoet komt. Lips are sealed

Wat een trauma moet dat meisje nu hebben zeg.. Jeetje Scheve mond ... En die pony... Ik heb er gewoon geen woorden voor...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:54

Vreselijk ik haat die grote tractoren ! grr mijn paard is daar als de dood voor en ik kan het me best voorstellen ! Huilen
Veel sterkte ermee Ach gut

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:13

Je hebt in het verkeer aso chauffeurs en nette chauffeurs,
je moet maar afwachten welke je tegenkomt.
Wat een vreselijk ongeluk. Ik heb nog kippevel.
Heel veel sterkte voor jullie.
En voor degene die haar hoofd omhoog gehouden heeft; Geweldig!!
Ondanks zoiets vreselijks het hoofd koel gehouden en je paard helpen zoveel je kan.
Toppie!!
Vriendjes zijn? Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:20

Kafue schreef:
De chauffeur weet precies hoe breed zijn voertuig is en of dat past ten opzichte van de weg. Als hij er zelf net oppast is het het handigst dat hij stil gaat staan, zodat meisje en pony om kunnen draaien en even naar een inham bij een weiland ofzo kunnen rijden. Om dan maar met je combin stoer door te rijden vind ik heel erg.
Ik heb geen medelijden voor de combichauffeur die moet opgehangen worden aan de hoogste boom. Je moet als chaufeur je voertuig kennen.

Was je erbij?

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:41

Huilen gatver ,daar wordt je niet blij van!

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 02:57

ennnnnn ...het gaat maar doorrrrrr

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:09

Joppie74 schreef:
ennnnnn ...het gaat maar doorrrrrr

Dit vind ik nou een vreemde reactie Verward
Ik heb nergens in de media ook over dit ongeluk gehoord. Meestal staat zoiets toch wel in de krant of komt het op Hart van Nederland of zo.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:20

ponyzotje schreef:
schuld of niet zal inderdaad niet aan ons zijn om erover te oordelen. maar het is een afschuwelijk verhaal, ik hoop dat het meisje in kwestie er psychisch niet teveel aan overhoudt, al vrees ik van wel... in ieder geval veel sterkte!

Verdrietig ja idd, je haalt me de woorden uit de mond, heel veel sterkte allemaal aldaar....... Vriendjes zijn?