Voorplaat Paard & Sport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Re: Voorplaat Paard & Sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:07

nelis schreef:
dus dan zou je elk paard met zo'n wondje maar niet meer moeten rijden??? tot dat het genezen is longeren??.. lijkt me ook goed voor je training Clown

kom op zeg tijd is geld in de paarden sport en hoe minder die paarden op concours komen hoe minder interresant het word voor ruiter ,sponser,eigenaar etc etc

OOHHH dus daaar gaat het om .. Pling

geld!

jah in dat geval moet je ze gewoon kapot prikken inderdaad Verward

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:48

Tuurlijk gaat het om geld... het gaat altyd om geld en wat is daar verkeerd aan????? By ons gaat het ook om geld doet het paard niet aan de eisen die we stellen dan gaat hetr weer weg is het paard kreupel ( voor altyd) dan gaat het geluyk weg.. Er is een verschil tussen op een paard hobbelen voor ded lol en tussen paardensport...

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:51

Vooroordelen, altijd vooroordelen. Rolleyes

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:54

Soraya92 schreef:
KNHS bellen Verward
misschien een beetje overdreven ? en denk je dat ze hem op het matje zouden roepen ? dus niet! en ik zie toch echt geen DRUIPENDE BLOEDSPOREN ..en het is banketstaaf maar waar , maar dit soort dingen gebeuren op elke wedstrijd en elk concour!

WAAROM krijg een (misschien wat onnozel) basisruitertje een boete van E500,- en een half jaar voorwaardelijk (wedstrijd) van de KNHS omdat ze op een paard met spoorplekken rondreed op wedstrijd, en mag deze meneer met VEEL grotere spoorplekken de winnaarsdeken in ontvangst nemen?

Lekker hypocriet van die kl*te-KNHS. Boos!

En tenzij je naast me op de eerste rij zat, en dus ook net als ik GEZIEN hebt hoe het bloed langs zijn buik liep aan 2 kanten, moet je je mond houden.

En omdat je op deze foto geen druipende bloedsporen ziet, betekent dat niet dat ze er niet waren. Er liep trouwens ook nog een bruin springpaardje rond met ook zulke plekken, maar dat viel gewoon minder op.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:56

Dagie schreef:
Tuurlijk gaat het om geld... het gaat altyd om geld en wat is daar verkeerd aan????? By ons gaat het ook om geld doet het paard niet aan de eisen die we stellen dan gaat hetr weer weg is het paard kreupel ( voor altyd) dan gaat het geluyk weg.. Er is een verschil tussen op een paard hobbelen voor ded lol en tussen paardensport...

Als je dat niet meer in kunt zien, ben je al tever heen.

Breng een kapotgereden paard naar de slager zou ik zeggen, en gebruik die E460 voor een typcursus... Slim

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:21

Missouri schreef:
Soraya92 schreef:
KNHS bellen Verward
misschien een beetje overdreven ? en denk je dat ze hem op het matje zouden roepen ? dus niet! en ik zie toch echt geen DRUIPENDE BLOEDSPOREN ..en het is banketstaaf maar waar , maar dit soort dingen gebeuren op elke wedstrijd en elk concour!

WAAROM krijg een (misschien wat onnozel) basisruitertje een boete van E500,- en een half jaar voorwaardelijk (wedstrijd) van de KNHS omdat ze op een paard met spoorplekken rondreed op wedstrijd, en mag deze meneer met VEEL grotere spoorplekken de winnaarsdeken in ontvangst nemen?

En tenzij je naast me op de eerste rij zat, en dus ook net als ik GEZIEN hebt hoe het bloed langs zijn buik liep aan 2 kanten, moet je je mond houden.

En omdat je op deze foto geen druipende bloedsporen ziet, betekent dat niet dat ze er niet waren. Er liep trouwens ook nog een bruin springpaardje rond met ook zulke plekken, maar dat viel gewoon minder op.

dus ik moet mijn mond gaan houden ? ..terwijl ik het paard later nog de wagen op zag gaan ? hem zag los rijden ? ik was nl mee met mijn staleigenaar , die ging naar zijn broer dave toe (ook springruiter) en die bemoeit nogal met wjvds ! Dus ik denk dat ik het beter heb gezien dan naast jouw te zitten op je eerste rij! Vork

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:26

srry hoor .. maar dan kan je ook gaan zeiken op paarden met striemen op hun kont die een harde klap hebben gekregen .. of een dressuurprikker die zich niet aan de 45 graden houd Knipoog

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:27

Dagie schreef:

en het verschil is denk ik voornamelijk dat de hobbelaar het welzijn van hun paard belangrijk vinden en de échte paardensporters alleen om geld en prestaties denken ......

Het is maar net waar je trots op wil zijn natuurlijk Vork

In de handel worden paarden ook geregeld als auto's behandeld, en als het te veel moeite kost ze fatsoenlijk te berijden dan doen we het gewoon onfatsoenlijk.. immers het gaat om geld..

geld.. geld.. een paard is natuurlijk nooit belangrijker dan geld!!!!

over geld gesproken .. zou die hengstenhouder wel blij zijn met zo'n negative reclame.. 't is blijkbaar geen lieverdje die Sir Corland dat ze hem zo kapot moeten prikken...

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:44

Soraya92 schreef:
Missouri schreef:

dus ik moet mijn mond gaan houden ? ..terwijl ik het paard later nog de wagen op zag gaan ? hem zag los rijden ? ik was nl mee met mijn staleigenaar , die ging naar zijn broer dave toe (ook springruiter) en die bemoeit nogal met wjvds ! Dus ik denk dat ik het beter heb gezien dan naast jouw te zitten op je eerste rij! Vork

Amen Sor !
We hebben zelf nog gezien dat hij zonder druipende bloedsporen de wagen opging, dus laat ze maar lekker kletsen.
En om hierover de KNHS te gaan bellen, die doen er echt niets aan hoor. Beetje overdreven ook.. Nagelbijten / Gniffelen

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:54

idd sjell ...en monique zijn hulpje hoefte ook niks af te vegen ofzo ..haha nadat hij de ring uitging!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:12

Riant schreef:
nelis schreef:
dus dan zou je elk paard met zo'n wondje maar niet meer moeten rijden??? tot dat het genezen is longeren??.. lijkt me ook goed voor je training Clown

kom op zeg tijd is geld in de paarden sport en hoe minder die paarden op concours komen hoe minder interresant het word voor ruiter ,sponser,eigenaar etc etc

OOHHH dus daaar gaat het om .. Pling

geld!

jah in dat geval moet je ze gewoon kapot prikken inderdaad Verward

volgens mij zeg ik dat niet of je moet het verkeerd lezen maar we hebben het hier niet over de gemiddelde recreatie ruiter die bij wijze van spreken s'zomers nog de vliegen in de wei bij zijn paardje weg jaagd.
je hebt hier over de PAARDENSPORT..

dat wil niet zeggen dat ik graag dit beeld zie maar het nou eenmaal zo
zeker naarmate het nivo hoger wordt

kijk jij maar is op de gemiddelde foto reportage hier op bokt bij haw...zie ik tog heel wat minder prettige beelden met slof praktijken en laten we de dressuur ruiters met stang en trans nou ook niet vergeten..

daar zijn de meeste ook vergeten wat die 45 graden regel nou ook weer van toepassing was
zie ik liever wjs die misschien zijn paard open heeft gereden maar hem van voor niet rukt of plukt dan een dressuur ruiter die zijn paard de krul in sleurt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:41

jezus typisch bokt!!
laten we nu allemaal weer volwassen gaan doen, zo'n ophef over een sporenplekje!
Grow up!!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:43

Nelis voorals nog zijn er meer manieren om je paard verkeerd te rijden dan om een paard fatsoenlijk te rijden, dresuur en springen.
En ik zie ook zeker niet graag dat de paarden op de benen worden geslagen om Piaffe en Passage beter te krijgen en dat gebeurt ook.
Achter de schermen gebeurt in de sport een hele boel waar ik het niet zo mee eens ben.

Ik ben ook niet achterlijk ik weet wel waar we het hier over hebben. Ik heb een tijd bij een springhandelaar gewerkt en daar lag er ook wel eens een open (en daar gebeurde nog veel ergere dignen dan dat ze een wondje van het spoor hadden....) Maar meestal was dat paard voordat ie open lag ook niet zo braaf geweest Bloos
Tijd om dat fatsoentlijk te corrigeren is er niet, dusss jammer voor het paard het is buigen of barsten voor hem.

En ook daar heb ik het niet voorelkaar gekregen om er een kapot te tijden op de flank trouwens.

Maar dacht jij dat wij een paard zo verkochten met de zijkanten zo kapot

Als er klanten kwamen in de zomer dan ging daar wel even een zweetdekentje overheen.

Het is gewoon niet netjes punt.
Het is ook niet iets waar je mee op de voorpagina van de Paard en Sport gaat staat lijkt me. En of je nou WJ vd S heet of de Koningin bent ik ga er geen excuses voor maken als "ja maar we hebben het hier over de SPORT" ach het gebeurt zo vaak bla bla.

Persoonlijk blijf ik het erg storend vinden sport of geen sport.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:49

Missouri schreef:
Soraya92 schreef:
KNHS bellen Verward

Dat 'basisruitertje'van jou had er pleisters in de kleur van het paard overheen geplakt om het te verbergen!! Dat vind ik erger

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:25

nelis schreef:
[je hebt hier over de PAARDENSPORT..

(...)

zie ik liever wjs die misschien zijn paard open heeft gereden maar hem van voor niet rukt of plukt dan een dressuur ruiter die zijn paard de krul in sleurt
[/quote]

Waar is het SPORTIEVE aspect dan?
Een paard met spoorplekken, een ander met een open gereden bek, weer een ander in de krul gebonden op stal... en ga zo maar door.

En als jij je neerlegt bij het feit dat als het niveau hoger wordt, paarden liever zichzelf kapot lopen dan nog meer pijn van de ruiter verduren, heb je een ongelofelijke berg boter op je kop.
Maar dat hebben de meesten Boos!

Je zegt niet "het is nou eenmaal zo" tegen dierenmishandeling.
Ik ben echt geen watje, en ook niet heilig. Maar ik heb gemerkt dat eerlijk op alle manieren het langst duurt. Mijn paard loopt niet op de "Hans-Peter manier", maar doet wel alles als je het maar vriendelijk vraagt.

Een paard met verwondingen door degene die erop zit, getuigt van een slechte ruiter. Waar kennis ophoudt, begint grofheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:44

Ik ben het wel met sjuim eens
Zo snel heb je geen sporen plekje.
Zeker bij zo'n nivo zou je wat anders verwachten.

Ik zou me ook kapot schamen.
1x in mijn leven heb ik een paard door gereden (minder dan dit)
Op concours, nadat iemand anders hem de weken ervoor 3x uit had laten bellen.

Ik heb nog nooit zo'n lomp parcours gereden, maar hij was rond.En gemeen, maar dat was toen ff het enige wat telde.
Het was een jong dier en die moest niet onthouden dat stoppen ook een mogelijkheid was.
Hij heeft het daarna ook nooit meer gedaan en liep weer normaal op het been en heeft ook nooit geen plekjes meer gehad.

En hoge kastelen hier op de vorplaat?
Dit was de klasse M Lachen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:28

Missouri schreef:
nelis schreef:
[je hebt hier over de PAARDENSPORT..

(...)

[/quote]

Waar is het SPORTIEVE aspect dan?
Een paard met spoorplekken, een ander met een open gereden bek, weer een ander in de krul gebonden op stal... en ga zo maar door.

En als jij je neerlegt bij het feit dat als het niveau hoger wordt, paarden liever zichzelf kapot lopen dan nog meer pijn van de ruiter verduren, heb je een ongelofelijke berg boter op je kop.
Maar dat hebben de meesten Boos!

Je zegt niet "het is nou eenmaal zo" tegen dierenmishandeling.
Ik ben echt geen watje, en ook niet heilig. Maar ik heb gemerkt dat eerlijk op alle manieren het langst duurt. Mijn paard loopt niet op de "Hans-Peter manier", maar doet wel alles als je het maar vriendelijk vraagt.

Een paard met verwondingen door degene die erop zit, getuigt van een slechte ruiter. Waar kennis ophoudt, begint grofheid...

ten eerste als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik het niet goed keur maar daar integen waar maak je je zo druk om aangezien het nou eenmaal zo is in de sport zeker bij het feit als er geld aan verdient wordt

en missouri ik heb echt geen boter op mijn hoofd
ik loop al heel wat jaartjes mee in dit gebeuren en mensen kan je niet veranderen maar wou jij in je eentje al het onrecht in de sport gaan bestrijden Slapen

wens je veel succes want dat zal niet lukken

ik weet voor mezelf dat het bij mijn paarden niet voorkomt maar dat het bij een ander voor komt daar kan ik weinig aan doen toch?

maar om dan zo'n ophef te gaan maken over het feit dat er een paard met plek op zijn buik op een voorplaat staat?!?

bel wout jan op en zeg wat je er van vind i.p.v hier op bokt je mening luidkeels te gaan verkondigen

als je zijn nummer wilt ik heb het wel voor je Knipoog

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:37

Nelis als jij in je eentje denkt te voorkomen dat mensen hier op bokt luidkeels elke willekeurige mening gaan lopen verkondigen wens ik jou ook veel succes Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:43

Riant schreef:
Nelis als jij in je eentje denkt te voorkomen dat mensen hier op bokt luidkeels elke willekeurige mening gaan lopen verkondigen wens ik jou ook veel succes Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

ik ben geen idealist dus daar heb ik geen behoefte aan Clown

hou er alleen niet van als iemand een andere mening is toebedeelt dat die gene dan volgens mensen boter op hun hoofd heeft Ach gut

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:44

Riant schreef:

zij zegt NIET dat ze dat gaat voorkomen riant Knipoog dus geef je nu een foute beredenering. Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:50

nelis schreef:
Riant schreef:

ik ben geen idealist dus daar heb ik geen behoefte aan Clown

hou er alleen niet van als iemand een andere mening is toebedeelt dat die gene dan volgens mensen boter op hun hoofd heeft Ach gut

nelis schud me de hand! ik had boter op mn hoofd Tong uitsteken

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:52

* schud hand van soraya*

was het ook al zo plakkerig op jouw hoofd? Clown

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:54

nelis schreef:

maar om dan zo'n ophef te gaan maken over het feit dat er een paard met plek op zijn buik op een voorplaat staat?!?

bel wout jan op en zeg wat je er van vind i.p.v hier op bokt je mening luidkeels te gaan verkondigen

als je zijn nummer wilt ik heb het wel voor je Knipoog

Ik doelde uiteraard op deze zin

Daaruit maak ik enige afkeurig op Haha!

Ik denk dat niemand hier van plan is het lekprikken van paard....

sommigen keuren het alleen meer af dan anderen.. Knipoog

wasookmaareengeintje !

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:01

afkeuring is waarschijnlijk ook wel het juiste woord

ik hou er namelijk niet van als iemand zich niet kan verdedigen dat ie afgebrand word op een open baar forum

maar riant zand erover of boter Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:05

nelis schreef:
afkeuring is waarschijnlijk ook wel het juiste woord

ik hou er namelijk niet van als iemand zich niet kan verdedigen dat ie afgebrand word op een open baar forum

maar riant zand erover of boter Knipoog

of gesmolten boter Knipoog