net als vanavond werd ik in de galop eerst uit het zadel gelanceerd... gaat ze zeggen dat ik op mn kont moet zitten... jah dat snap ik, ik was alleen even overdonderd door de ietwat aparte galop...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VValar schreef:Schreeuwende instructeurs, afschuwelijk! Ik zou nooit les nemen van een instructeur die naar mij liep te schreeuwen, daar kan ik echt niet tegen. Het verstoord de concentratie van ruiter en paard!
Aimee schreef:Ach, hoe dieper de dalen hoe hoger de bergen. Ik heb een instructeur gehad die me werkelijk verrot schold, echt intimideerde tot op het bot. Hij pakte je expres op je zwakke punt en drukte je nog even lekker extra de grond in. Wat heb ik me kl*te gevoeld, het dal was echt uitzichtsloos diep. Later kwam ik de bergen tegen....
essie79 schreef:* Aimee: les gehad van Sjef? Het is namelijk net of ik een quote van Anky lees*
VValar schreef:Je hoeft niet te schreeuwen om iets te verduidelijken. Ar-ti-cu-le-ren wilt ook nog wel eens helpenBegrijpt de ruiter het dan nog steeds niet? Dan moet je als instructeur zijnde de ruiter even bij je roepen om het desbetreffende probleem of aanmerking door te nemen. Dát is instructie.
robinbeekink schreef:Ik heb les van Petra van esch,
maar thuis heb ik elke dag gewoon les van mij moeder.
En mensen die dit ooit gezien of gehoord hebben snappen wat ik bedoel, het gaat er hard aan toe.
Mijn moeder schreeuwd wel degelijk en pakt mij inderdaad aan op mijn zwakke punten. Sommige mensen verklaren ons voor gek maar ik vindt dat als je alles uit jezelf en je paard wil halen heb je iemand nodig die het bloed onder je nagels vandaan kan halen. Ookal geef ik het niet graag toe, als mijn moeder mij les geeft dan ben ik wel op mijn scherpst.
Ik zeg niet dat ik stil ben... ik praat zeker wel terug en we hebben ook vaak ruzie hierom, maar het moet.
Je moet er inderdaad wel tegen kunnen... en niet bijvoorbeeld omdat je zelf kwaat bent je paard gaan straffen want dan gaat het fout.
Het is zeker niet altijd even leuk, en het hoeft niet elke dag... maar het heeft (volgens mij) wel het beste resultaat.
Desiree schreef:
Vroeger op de manege was er een akelig mens dat de opleiding in Deurne deed. In het weekend gaf ze les op de manege, en reageerde ze zich af op mij. Me totaal afbreken, zodanig dat ik werkelijk overwogen heb om te stoppen met rijden. Marieke de Sosois of zoiets heette ze. MEn, wat een k.twijf! ik moet haar niet tegen komen nu, want ik ben een stuk mondiger inmiddels dan dat ik toen was. Om zo de boel voor mij te verpesten! hoe haalde ze het in haar smerige rotkop!