Alane schreef:En dan maar afwachten of ze paard willen meenemen...
Ik heb enkel paard verzekerd. Een paard hoeft geen sportpaard te zijn voor de verzekering... scheelt ook weerén ondanks dat ik chip kan ik ook in het paspoort laten vermelden "niet gescikt voor menselijke consumptie" en betekent niet willen chippen niet automatisch dat het paard niet geslacht "mag" worden. daar zitten nl ook de nodige consequenties aan.
Ik vraag me trouwens af, stukje gelezen op www.nl-paardenpaspoort.nl
of paarden met DNA dadelijk wel alle medicijnen kunnen krijgen die vrij komen dankzij de I&R regeling. Zoals ik het las gaat het kstje niet open voor paarden met DNA registratie.
Even voor de goede orde.
Dit stond in mijn ontheffingsbrief:
Ik citeer:
Het paard c.q. de paarden waarvoor u ontheffing van de chipverplichting heeft mag niet geslacht worden, behalve als het alsnog gechipt wordt en er een wachttermijn van 6 maanden na de dag van het chippen in acht word genomen.
Overigens heb ik net het PVE aan de lijn gehad en ze halen je paard ook op als je DNA hebt gekozen. De beste man zei dat chippen en DNA gelijk zijn aan elkaar, het maakt dus geen verschil. Alleen als je het paard laat slachten moet er een chip in zitten.