Politiepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:53

ook ik moet hier even een berichtje achter laten.

Wat ik me nou namelijk af vraag is waarom begin je zo vroeg?

Mijn paard is op 3.5 jarige leeftijd ingereden en ben pas een maand daarvoor begonnen met longeren, hoofdstelletje, bitje enz. Voor ik hem kocht heeft hij in de opfok gegestaan en is hij op 2 jarige leeftijd bij mensen gekomen met nog meer paarden en daar heeft hij ook alleen maar in de wei gestaan (en snachts op stal)
Na een paar keer oefenen met het bitje pakte hij zelf het bitje, na een paar keer oefenen met het hoofdstel om kon ik zo zijn hoofdstel om doen enz enz daar heb je echt geen anderhalf jaar voor nodig, maand is lang zat.

het enige wat er met hem gebeurde was naar de hoefsmid gaan en hij werd zo nu en dan gepoetst.

Het heeft gewoon helemaal geen nut om om al zo vroeg te beginnen maar dat had je al wel uit de andere berichtjes begrepen denk ik.

Doe jezelf en je veulen een lol en laat hem lekker jong zijn met vriendjes van zijn leeftijd. Hij moet de rest van zn leven nog werken dus geef hem aub de kans om lekker jong te zijn!! En dan daarbij is het zooo slecht om nu al die pezen en spieren te belasten. Ik hoop dat je wat met de berichten doet die hier staan want iedereen heeft het beste voor je veulen over

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:59

Ik bemoei me hier maar niet meer mee...
Kan me er namelijk best kwaad om maken Boos!
En ik denk niet dat ik de enigste ben

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:09

barreltjuh schreef:
onze paarden staan tot hun derde de hele dag dag in dag uit op het weiland met ze vieren ( behalve als het nood weer is) net als wat hier al eerder gezegt is hoe kun je zo'n paardje nu al longeren? en dan nog wel met zadel?Dat is tog zielig?Koop dan een ouder paard

mijn p0ny's en bo dur paard woensdag die staan van 7 uur tot 5 uur buite
en het zadel is nog geen eens 5 kilo zeg da ding is van stog dus wat boeid het en het is een beetje stappe ze is bijna 2 en de meeste paarden worden met 2 gelongeerd!!!!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:12

lovelygirl schreef:
en het zadel is nog geen eens 5 kilo zeg da ding is van stog dus wat boeid het en het is een beetje stappe ze is bijna 2 en de meeste paarden worden met 2 gelongeerd!!!!

Sorry...... en nu in het Nederlands.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:15

En dit lijkt mij wel genoeg van jouw kant. Je typt MSNtaal typt en zoekt ruzie met andere gebruikers. Discussie is alleen mogelijk als je naar de ander zijn mening luistert en niet reageert met stomme zinnen als van dat gebeurdt zo vaak.
Ik verzoek je dan ook vriendelijk om normaal te discussieren.

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:52

even tussendoor:

Dravers lopen ook al met 2 jaar koersen

en dressuurpaarden worden ook al met 2.5 ingereden

En Woensdag wordt over 2 maanden al 2 jaar he, ze is dus ouder dan 2,5

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:03

je bedoelt 1,5 Tong uitsteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:07

Het is jouw paardje, als jij alle goedbedoelde adviezen naast je neer wilt leggen, prima toch Lachen Ik begrijp alleen niet goed waarom je het geduld niet hebt om nog een jaartje te wachten. Is je paard je zo weinig waard?

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:14

Nee dat is het niet, het valt me gewoon op dat jullie meningen zo recht tegenover de meningen staan van de mensen uit mijn omgeving die hun paarden op deze manier hebben beleerd, en die paarden lopen nu gewooon goed rond o.a in de dressuur.
Ook toen ik mijn paard moest laten keuren toen moest ik haar even longeren voor de dierenarts, en als ik dat voor die tijd nooit gedaan had dan had ze dat op dat moment toch nooit gekund?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:26

Hoe doen andere mensen dat dan die hun paard pas met 2.5, 3 of zelfs 4 jaar beleren? Ik houd er verder over op, wij denken gewoon heel erg verschillend en ik ben bang dat we niet op 1 lijn zullen komen, veel plezier met je paardje.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:31

lovelygirl schreef:

Mijn pony's en Bo haar paard, Woensdag, dtaan van 7 to 5 uur buiten.
Het zadel is nog geen 5 kilo. Het ding van stof, dus wat maakt het uit. Het is alleen een beetje stappen, ze is bijna 2, en de meste paarden worden met 2 jaar gelongeerd.

Dat is mijn interpretatie. De meeste paarden worden gelongeerd als ze bijna 3 zijn, zelf doe ik dat liever nog minstens een half jaar later.
Vaak zie je dat mensen uit dezelfde omgeving ook de zelfde maatstaven hanteren. Dat hoeft dus niet persé correct te zijn. Je doet er goed aan om te kijken hoe paarden het op de langere termijn doen die zo vroeg zijn ingereden. Dit zijn meestal de paarden die te kampen krijgen met hoefkatrolontsteking, artritis en artrose. Toch prettig om mee te nemen in je overwegingen.

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:48

ja ik moet natuurlijk wel een berichtje achterlaten omdat dit zich allemaal bij ons op stal afspeelt...

jullie allemaal doen net alsof een paard van suiker is jezus ik zit echt af te wachten tot iemand roept" met regen moeten alle paarden naar binnen, want zometeen vatte ze kou"....
de meeste paarde worden rond hun 2de 2,5 gelongeerd dus waar maken jullie je druk om en wat woensdag met woensje doet is niet een secht longeren die paar rondjes van aandacht dat alleen maar goede werking op een paard kan hebben... hij werkt niet ofzo....ik wens echt iedereen die hun paard met 3 het land eindelijk is uithaalt veel succes maar woensje staat haar rest van dr leven buiten in een kudde en dat terwijl meer dan de helft van alle paarden en durf te wedden meer dan de helft van iedereen op bokt hun paarden staan binnen 22 uur per dag en soms ookgewoon 24 uur per dag dus ergens anders zeiken over dieren mishandeling..... laat bo lekker doen wat ze wilt doen want als het schadelijk zou zijn had de rest van onse stal het allang tegen gehouden en om nog even terug te komen over het kunstof zadel: dat ding weegt niks en allang geen 5 kilo ik denk net 2 kilo op zijn zwaarst..

om nog even lekker een schok bij jullie achter te laten aangezien dat nog al snel lukt::: bij ons op stal krijgen alle veulens meteen als ze droog zijn hun halster voor het eerst om (de reden is omdat ze dan nog geen weerstand leveren als je het de dag daarna doet of weken erna gaan de veulens vechten er tegen en ja mijn mening is echt dat ik liever een veulen rustig het halster omdoe dan dat het veulen er tegen gaat vechten..) en als ze aan het halster mee kunnen lopen (wat ze bij ons snel kunnen omdat we de eerste maand veel dingen leren zoals voetje geven en ze met kleine zachte borstels borstelen en met ons mee lopen en vast staan en het halster makkelijk om en af doen) krijgen ze hun eerste mini zadeltje op die maken we niet vast maar dan wennen ze ook al aan dingen op hun rug en dan laten we die ernaast vallen zo dat ze minder snel schrikken enzo

BO succes verder!! zie je morgen wel weer kus kus

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:58

en als ze droog zijn gaat de trekken bij veulen stal aan en dan wennen ze aan het geluid !!! en ze gaan na 1 dag of 2 al naar de weg toe enzo!
maarja pongo wat wij doen is dierenmishandeling!!!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:06

lovelygirl schreef:
en als ze droog zijn gaat de trekken bij veulen stal aan en dan wennen ze aan het geluid !!! en ze gaan na 1 dag of 2 al naar de weg toe enzo!
maarja pongo wat wij doen is dierenmishandeling!!!

Wie zegt dat dit dierenmishandeling is? Niemand hoor. Als je ff een keer normaal kan reageren doen we normaal terug. Aangezien jij je aangesproken voelt terwijl we het niet tegen jou zeggen, hou je dan rustig.

Een paar rondjes laten lopen oke. Maar echt longeren nee, niet op die leefrijd. En vooral niet met zadel al is dat ding van kunstof! Tegen de tijd dat ze 2½ / 3 jaar is het nog tijd zat om haar zadelmak te maken en verder te gaan met inrijden. Laat het beestje toch gewoon rondhuppelen in de wei met soortgenootjes. Het is niet persee NU nodig dat ze al aan het zadel gewend is Verward

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:07

Achja, wij zijn gewoon de dierenmishandeling stal en daar zijn we trots op.
Toch grappig dat onze dierenarts nooit hoeft te komen en dat als hij komt hij dan zegt hoe goed onze stal wel niet is

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:14

Aangezien discussieren niet jullie sterkste kant is en jullie blijkbaar graag provoceren plaats ik een slotje op dit topic.