Wat ik me nou namelijk af vraag is waarom begin je zo vroeg?
Mijn paard is op 3.5 jarige leeftijd ingereden en ben pas een maand daarvoor begonnen met longeren, hoofdstelletje, bitje enz. Voor ik hem kocht heeft hij in de opfok gegestaan en is hij op 2 jarige leeftijd bij mensen gekomen met nog meer paarden en daar heeft hij ook alleen maar in de wei gestaan (en snachts op stal)
Na een paar keer oefenen met het bitje pakte hij zelf het bitje, na een paar keer oefenen met het hoofdstel om kon ik zo zijn hoofdstel om doen enz enz daar heb je echt geen anderhalf jaar voor nodig, maand is lang zat.
het enige wat er met hem gebeurde was naar de hoefsmid gaan en hij werd zo nu en dan gepoetst.
Het heeft gewoon helemaal geen nut om om al zo vroeg te beginnen maar dat had je al wel uit de andere berichtjes begrepen denk ik.
Doe jezelf en je veulen een lol en laat hem lekker jong zijn met vriendjes van zijn leeftijd. Hij moet de rest van zn leven nog werken dus geef hem aub de kans om lekker jong te zijn!! En dan daarbij is het zooo slecht om nu al die pezen en spieren te belasten. Ik hoop dat je wat met de berichten doet die hier staan want iedereen heeft het beste voor je veulen over
Ik begrijp alleen niet goed waarom je het geduld niet hebt om nog een jaartje te wachten. Is je paard je zo weinig waard?