Propje steeds wilder..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:51

ik geloof dat daantjuh bedoelt dat je realistisch moet zijn met wat je van een pony kan&mag verwachten

zo heb ik ook 2 afgekeurde paarden staan, die voor mij goud waard zijn, maar in werkelijkheid slachtprijd waard zijn, en ook al blijf ik van mening dat mn ene paard nog vrij goed is ben ik bewust gestopt met wedstrijden(Z1 dressuur) en heb hem laten afkeuren omdat t niet fair was om nog langer met hem zo zwaar te blijven trainen

maargoed daar ging het niet over, ik blijf erbij dat propje een leuke pony is, alleen verkeerd bespierd en zit niet lekekr in dr vel.

geef t beestje rust om te wennen, je hebt haar nog niet lang, en ga rustig aan de gang met longeren en wandelen&poetsen etc, dan wordt het vanzelf allemaal een stuk beter!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:55

Idd rust geven en hulp zoeken met het rijden van je beestje..
Uit je verhalen blijkt namelijk aan alle kanten dat Propje jou nog neit echt als baasje ziet.. Ga op zoek naar een instructrice /instructeur die je helpt met rijden en longeren en die je kan helpen met opbouwen van een band met je paardje..

Je hebt een leuk dier,maar op de foto's in je profiel kijkt hij/zij (?) heel zielig.. Ik denk dat als je genoeg tijd in steekt er een leuke pony uit kan komen,maar het is duidelijk dat jou methode zo NIET langer kan..
Succes ermee...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:56

Renske20 schreef:
ik geloof dat daantjuh bedoelt dat je realistisch moet zijn met wat je van een pony kan&mag verwachten

zo heb ik ook 2 afgekeurde paarden staan, die voor mij goud waard zijn, maar in werkelijkheid slachtprijd waard zijn, en ook al blijf ik van mening dat mn ene paard nog vrij goed is ben ik bewust gestopt met wedstrijden(Z1 dressuur) en heb hem laten afkeuren omdat t niet fair was om nog langer met hem zo zwaar te blijven trainen

idd.. eindelijk jij snapt t

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:39

daantjuhhh schreef:
idd.. eindelijk jij snapt t

Ik snapte het ook wel,maar nu mis ik nog even wat dat dan weer met Propje te maken heeft Haha! ?

Ik geloof niet dat de TS namelijk Z ambities had of zo Lachen ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:56

daantjuhhh schreef:
ja dat bedoelde ik ook niet...
ik bedoel eerlijk tegenover jezelf....
zolang je zelf maar weet dat ie geen 20.000 waard is

Nogmaals, wie bepaald dat mijn paard dat niet waard is? Voor mij zijn mijn paarden met geld niet te betalen...
Overigens is het paard is waard wat de gek er voor geeft. Dus als iemand bij wijze van spreken een fantasiebedrag geeft, en ik op dat moment met de prijs akkoord ga, is mijn paard op dat moment dat bedrag waard.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 13:41

neej.. dit word echt off topic..
jij wilt gewoon je gelijk krijgen...

maar omdat je r weer op ingaat: tuurlijk als een gek er 20.000 voor geeft is hij dat op dat moment waard, zolang jij voorjezelf maar de echte waarde weet..

ik bedoel met alles wees eerlijk in je oordeel voor een ander, maar vooral ook eerlijk tegenoverjezelf..

en voor mij zijn mijn paarden ook met geld niet te betalen maar das een emotionele waarde. ik weet in t echt dat die van mij ook maar 4,500 waard is..
maar daar gaat ie niet voor weg vanwege mijn emotionele waarde. maar dat betekend niet dat mijn paard in geld uitgedrukt ook zoveel waard is...

en ik vind nog steeds dat als ik een paard krom vind ik dat moet kunnen zeggen... zelfs als mijn beste vriendinnetje een krom paard aanschaft zeg ik t...
maar ik verwacht van haar hetzelfde.. als ik een krom veulen krijg mag (en dat zal ze ook zeker doen) mij vertellen dat ie krom is

het enige wat ik zeggen wil en dat ik nu voor de 100ste x zeg (omdat jij te koppig bent om het te snappen) is EERLIJK TEGEN EEN ANDER>>
EERLIJK TEGEN JE ZELF

en nogmaals wie ben jij om te bepalen dat ik niet eerlijk mag zeggen of iets krom is ????? [/quote]

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 15:49

daantjuhhh schreef:
neej.. dit word echt off topic..
jij wilt gewoon je gelijk krijgen...

maar omdat je r weer op ingaat: tuurlijk als een gek er 20.000 voor geeft is hij dat op dat moment waard, zolang jij voorjezelf maar de echte waarde weet..

ik bedoel met alles wees eerlijk in je oordeel voor een ander, maar vooral ook eerlijk tegenoverjezelf..

en voor mij zijn mijn paarden ook met geld niet te betalen maar das een emotionele waarde. ik weet in t echt dat die van mij ook maar 4,500 waard is..
maar daar gaat ie niet voor weg vanwege mijn emotionele waarde. maar dat betekend niet dat mijn paard in geld uitgedrukt ook zoveel waard is...

en ik vind nog steeds dat als ik een paard krom vind ik dat moet kunnen zeggen... zelfs als mijn beste vriendinnetje een krom paard aanschaft zeg ik t...
maar ik verwacht van haar hetzelfde.. als ik een krom veulen krijg mag (en dat zal ze ook zeker doen) mij vertellen dat ie krom is

het enige wat ik zeggen wil en dat ik nu voor de 100ste x zeg (omdat jij te koppig bent om het te snappen) is EERLIJK TEGEN EEN ANDER>>
EERLIJK TEGEN JE ZELF

en nogmaals wie ben jij om te bepalen dat ik niet eerlijk mag zeggen of iets krom is ?????
[/quote]

Omdat het niet waar is Nagelbijten / Gniffelen

Je mag mijn paard ook best krom noemen hoor,Be My Guest.Maar niet als ze recht is Knipoog ...Propje is niet 'krom' (hoe kom je op dit woord Verward ),hij is (over te koppig zijn gesproken want dit is al 100 keer tegen je gezegd) niet goed bespierd Clown !Dus je mag best eerlijk zijn,maar wel de waarheid spreken.En aangezien jij via een foto nooit de complete waarheid kan zien moet je opassen met wat je zegt.Iemands paard naar beneden halen is nooit tof Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:28

kijk dit blijft t probleem,, ik ga me niet meer verdedigen..
ik blijf bij mijn mening en jullie bij die van jullie...
ik zie t blijkbaar anders als jullie..
en ik vind een paard met de verkeerde bespiering.. krom..
met krom bedoel ik dat hij niet klopt..

maar hier zullen jullie ook wel weer over vallen..
maar bespaar je de moeite mij overtuig je toch niet..
ik blijf bij mijn standpunt..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:49

En nu weer on-topic Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:04

daantjuhhh schreef:
en ik vind een paard met de verkeerde bespiering.. krom. Met krom bedoel ik dat hij niet klopt.

Hoe noem jij dan een paard met een duidelijke exterieurfout? Megakrom? Of is die dan recht? Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:14

zoals ik al zei ik ga er niet meer op in............

te off topic
als jij hierover verder wil discusseren pb je mij maar

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:56

waar gaat dit echt over? over hoeveel deze pony waard is?.. hmmz Scheve mond (niet beter dan een recreatie pony? lees ik dat?!) .. Scheve mond
weetje wat ik denk? ik denk dat als je hem een periode lang rust geeft en daarna weer *normaal* met hem aan de slag gaat(en met regelmaat wat met hem doet!) het best een leuke sportpony kan worden. hij heeft zo te zien pit genoeg.
met normaal bedoel ik:
-geen gekke dingen met hem doen (ik ken van die meiden die alleen maar(en dus elke dag) plezier maken tijdens het paardrijden: lees: tikkertje doen te paard, opeens slidingstops uitproberen, en maar lachen en hun paardjes tot het uiterste vragen)..
- dressuurmatig oppakken, veel afwisselen met longeren, en bijv ook losgooien en freestyle. (NHMS)
- aandacht geven: minstens twee keer per dag uit stal halen, poetsen, knuffelen, spelletjes(NHMS)..
- hem de vrijheid geven om zichzelf ff te uiten (paddock..)

alles echt HEEEEEL rustig opbouwen, hem zeker een maand op non-actief zetten, en dan beginnen met NHMS of freestyle.,en longeren.
zelf de rust zelfe blijven, en consequent zijn! hij is denk ik heel erg bang geworden.(zou ik ook zijn als er zo een kind op mn rug zat te sjorren en te wiebelen).. hem met respect en liefde behandelen, dat verdient hij!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:17

muiszje schreef:
waar gaat dit echt over? over hoeveel deze pony waard is?.. hmmz Scheve mond (niet beter dan een recreatie pony? lees ik dat?!) .. Scheve mond
weetje wat ik denk? ik denk dat als je hem een periode lang rust geeft en daarna weer *normaal* met hem aan de slag gaat(en met regelmaat wat met hem doet!) het best een leuke sportpony kan worden. hij heeft zo te zien pit genoeg.
met normaal bedoel ik:
-geen gekke dingen met hem doen (ik ken van die meiden die alleen maar(en dus elke dag) plezier maken tijdens het paardrijden: lees: tikkertje doen te paard, opeens slidingstops uitproberen, en maar lachen en hun paardjes tot het uiterste vragen)..
- dressuurmatig oppakken, veel afwisselen met longeren, en bijv ook losgooien en freestyle. (NHMS)
- aandacht geven: minstens twee keer per dag uit stal halen, poetsen, knuffelen, spelletjes(NHMS)..
- hem de vrijheid geven om zichzelf ff te uiten (paddock..)

alles echt HEEEEEL rustig opbouwen, hem zeker een maand op non-actief zetten, en dan beginnen met NHMS of freestyle.,en longeren.
zelf de rust zelfe blijven, en consequent zijn! hij is denk ik heel erg bang geworden.(zou ik ook zijn als er zo een kind op mn rug zat te sjorren en te wiebelen).. hem met respect en liefde behandelen, dat verdient hij!

voor de laatste x t ging r niet om wat deze pony waard is..

het ging r om dat als ik een voor mij eerlijk en hard oordeel ergens over geef, dat alleen mag als je tegen jezelf net zow eerlijk bent....

dat met prijzen was alleen om uitteleggen wat ik met eerlijk tegenover jezelf en ander bedoelde..

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 19:50

Ik heb toch de DA nog laten komen.
Alles goed..alleen beetje stressed en een beetje doorzakte rug,maar dat was geen probleem.Hoewel het een beetje vreemd is voor zijn leeftijd.
En even het goede nieuws:
Hij kan wel iets in de sport bereiken,maar momenteel niet omdat hij zo stressed is maar toch vindt ik het erg goed nieuws

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:17

Fijn dat je nu zeker weet dat het in elk geval niet iets lichamelijks is Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:46

Chanelletje schreef:
en een beetje doorzakte rug,maar dat was geen probleem.Hoewel het een beetje vreemd is voor zijn leeftijd.

dit was alles wat ik met een extrieurfout bedoelde!!!

maar ik ben blij dat je hoop hebt voor de toekomst en ik hoop dat t goed uitpakt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:03

daantjuhhh schreef:
kijk dit blijft t probleem,, ik ga me niet meer verdedigen..
ik blijf bij mijn mening en jullie bij die van jullie...
ik zie t blijkbaar anders als jullie..
en ik vind een paard met de verkeerde bespiering.. krom..
met krom bedoel ik dat hij niet klopt..

maar hier zullen jullie ook wel weer over vallen..
maar bespaar je de moeite mij overtuig je toch niet..
ik blijf bij mijn standpunt..

Hier zeg je nog dat je iets heel anders bedoeld Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:18

oh,, hij heeft geen verkeerde bespiering wou je zeggen???
hoe noem je dan een ondernek..
en verkeerde bespiering is ook een extrieurfoutje

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:26

Oei..Bloos!
Wat ik nu allemaal lees. Scheve mond

Je had Propje toch als kameraadje voor je andere viervoeter?

Als ik jou was, luister goed, ik zeg als..
Dan zou ik die pony lekker een paar daagjes rust geven, een hulpteugel aanschaffen, de rug op de g-o-e-d-e manier gebruiken, eventueel vaker met een vriendje op wei..

Succes, laat me even weten hoe het gaat!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:51

daantjuhhh schreef:
oh,, hij heeft geen verkeerde bespiering wou je zeggen???
hoe noem je dan een ondernek..
en verkeerde bespiering is ook een extrieurfoutje

Dan moet je niet zeggen dat die doorgezakte rug ALLES is wat je bedoelde Haha!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:58

goed dat je de dierenarts hebt laten komen! Hopelijk komt het allemaal goed met allet tips. Had de dierenarts eigenlijk ook nog bewegings-tips ofzo gegeven?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:05

ruitje schreef:
Dan moet je niet zeggen dat die doorgezakte rug ALLES is wat je bedoelde Haha!

ooh, sorry.. mag ik ook een taalfoutje maken??

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:59

Waah gaat die discussie nu nog steeds?!