Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske20 schreef:ik geloof dat daantjuh bedoelt dat je realistisch moet zijn met wat je van een pony kan&mag verwachten
zo heb ik ook 2 afgekeurde paarden staan, die voor mij goud waard zijn, maar in werkelijkheid slachtprijd waard zijn, en ook al blijf ik van mening dat mn ene paard nog vrij goed is ben ik bewust gestopt met wedstrijden(Z1 dressuur) en heb hem laten afkeuren omdat t niet fair was om nog langer met hem zo zwaar te blijven trainen

daantjuhhh schreef:ja dat bedoelde ik ook niet...
ik bedoel eerlijk tegenover jezelf....
zolang je zelf maar weet dat ie geen 20.000 waard is
daantjuhhh schreef:[/quote]neej.. dit word echt off topic..
jij wilt gewoon je gelijk krijgen...
maar omdat je r weer op ingaat: tuurlijk als een gek er 20.000 voor geeft is hij dat op dat moment waard, zolang jij voorjezelf maar de echte waarde weet..
ik bedoel met alles wees eerlijk in je oordeel voor een ander, maar vooral ook eerlijk tegenoverjezelf..
en voor mij zijn mijn paarden ook met geld niet te betalen maar das een emotionele waarde. ik weet in t echt dat die van mij ook maar 4,500 waard is..
maar daar gaat ie niet voor weg vanwege mijn emotionele waarde. maar dat betekend niet dat mijn paard in geld uitgedrukt ook zoveel waard is...
en ik vind nog steeds dat als ik een paard krom vind ik dat moet kunnen zeggen... zelfs als mijn beste vriendinnetje een krom paard aanschaft zeg ik t...
maar ik verwacht van haar hetzelfde.. als ik een krom veulen krijg mag (en dat zal ze ook zeker doen) mij vertellen dat ie krom is
het enige wat ik zeggen wil en dat ik nu voor de 100ste x zeg (omdat jij te koppig bent om het te snappen) is EERLIJK TEGEN EEN ANDER>>
EERLIJK TEGEN JE ZELF
en nogmaals wie ben jij om te bepalen dat ik niet eerlijk mag zeggen of iets krom is ?????
...Propje is niet 'krom' (hoe kom je op dit woord
),hij is (over te koppig zijn gesproken want dit is al 100 keer tegen je gezegd) niet goed bespierd
!Dus je mag best eerlijk zijn,maar wel de waarheid spreken.En aangezien jij via een foto nooit de complete waarheid kan zien moet je opassen met wat je zegt.Iemands paard naar beneden halen is nooit tof
(niet beter dan een recreatie pony? lees ik dat?!) ..
muiszje schreef:waar gaat dit echt over? over hoeveel deze pony waard is?.. hmmz(niet beter dan een recreatie pony? lees ik dat?!) ..
![]()
weetje wat ik denk? ik denk dat als je hem een periode lang rust geeft en daarna weer *normaal* met hem aan de slag gaat(en met regelmaat wat met hem doet!) het best een leuke sportpony kan worden. hij heeft zo te zien pit genoeg.
met normaal bedoel ik:
-geen gekke dingen met hem doen (ik ken van die meiden die alleen maar(en dus elke dag) plezier maken tijdens het paardrijden: lees: tikkertje doen te paard, opeens slidingstops uitproberen, en maar lachen en hun paardjes tot het uiterste vragen)..
- dressuurmatig oppakken, veel afwisselen met longeren, en bijv ook losgooien en freestyle. (NHMS)
- aandacht geven: minstens twee keer per dag uit stal halen, poetsen, knuffelen, spelletjes(NHMS)..
- hem de vrijheid geven om zichzelf ff te uiten (paddock..)
alles echt HEEEEEL rustig opbouwen, hem zeker een maand op non-actief zetten, en dan beginnen met NHMS of freestyle.,en longeren.
zelf de rust zelfe blijven, en consequent zijn! hij is denk ik heel erg bang geworden.(zou ik ook zijn als er zo een kind op mn rug zat te sjorren en te wiebelen).. hem met respect en liefde behandelen, dat verdient hij!
maar toch vindt ik het erg goed nieuws
daantjuhhh schreef:kijk dit blijft t probleem,, ik ga me niet meer verdedigen..
ik blijf bij mijn mening en jullie bij die van jullie...
ik zie t blijkbaar anders als jullie..
en ik vind een paard met de verkeerde bespiering.. krom..
met krom bedoel ik dat hij niet klopt..
maar hier zullen jullie ook wel weer over vallen..
maar bespaar je de moeite mij overtuig je toch niet..
ik blijf bij mijn standpunt..