met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:26

Rachke schreef:
Nee hoor dat zeg ik niet, Ik zeg dat zij dan vergeleken wordt met paarden van 1.70 en groter, dat is niet te doen(volgens mij) en dan wordt je in de meeste gevallen hartstikke benadeeld en dan is de lol er ook snel af

Of de lol er dan van af is ligt aan jezelf. De meeste mensen rijden voor zichzelf, maar helaas niet iedereen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:29

Nou, zo benadeeld zal ze niet worden. Ze is gewoon netjes M geworden met haar Shet. Ik zou er maar trots op zijn. Als de juryleden het allemaal niks hadden gevonden dan was je nooit zover gekomen. Geweldig hoor!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:30

Moet een paard 1.70 zijn trouwens, dan doe ik ook niet mee met mijn paardje van 1.68. Haha!

Het zal misschien voor haar wel een nadeel geven om te starten met een shetlander tussen de paarden, (jury ziet waarschijnlijk liever een KWPN-er met gigantisch bewegingen) maar blijkbaar compenseert ze dit toch op de een of andere manier, anders mocht ze nu geen M1 gaan starten. Petje af dus.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:32

Marliesje schreef:
Moet een paard 1.70 zijn trouwens, dan doe ik ook niet mee met mijn paardje van 1.68. Haha!

Het zal misschien voor haar wel een nadeel geven om te starten met een shetlander tussen de paarden, (jury ziet waarschijnlijk liever een KWPN-er met gigantisch bewegingen) maar blijkbaar compenseert ze dit toch op de een of andere manier, anders mocht ze nu geen M1 gaan starten. Petje af dus.

Dan heeft het paard misschien wel goede bewegingen, maar de ruiter telt ook mee, toch? Lachen

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:35

Ik vind het echt super dat je al zo ver gekomen bent met je Shet OK dan! Als ik nog op mijn Shet paste had ik het ook gedaan, wat anderen er ook van zouden zeggen!

Ik zou als jury op een wedstrijd trouwens tien keer liever een Shet zien die keurig een proefje loopt (ook al zijn ze qua uitstrekken wat minder dan een groter paard) dan een 'dressuur'paard die voor geen meter loopt.
Ik vind dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, of je nu op een groot of een klein paard rijdt en je komt heus niet zomaar in de M!

Niks aantrekken van mensen hier die vinden dat je voor schut(??) rijdt, ze zouden wat meer respect moeten hebben! Een dressuurgefokt paard heeft van nature meer aanleg voor de dressuur en kan spectaculairder(niet perse beter) verruimen. Dit is dus al een grote voorsprong op iemand met een Shet! Maar jij krijgt het OOK voor elkaar!! OK dan!

Het is trouwens toch een feit dat Shetlanders ondergewaardeerd worden door veel mensen, iets wat ik belachelijk vind. Natuurlijk zijn niet alle Shetlanders geschikt voor de dressuur, maar er zitten er tussen met mooie ruime gangen die heel mooi kunnen uitstrekken en goed kunnen verzamelen.
De meeste mensen vinden een Shet alleen geschikt als grasmaaier of voor kleine kinderen om op te zitten. Deze generalisatie is onterecht; het NSPS (Nederlands Shetland Pony Stamboek voor de niet-kenners) organiseerd niet voor niks een Rijpony Talenten Competitie??? Zo willen ze de Shetlander als rijpony wat meer promoten en laten zien wat ze kunnen!

OK dan! Succes met je wedstrijd OK dan! enneh maak wat foto's *LOL*

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:36

Rachke schreef:
Ik zeg dat zij dan vergeleken wordt met paarden van 1.70 en groter

Een jury mag nooit een combinatie vergelijken met een ander! Een proef/combinatie wordt individueel beoordeeld.

Rachke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:41

schaapjuh schreef:
Een jury mag nooit een combinatie vergelijken met een ander! Een proef/combinatie wordt individueel beoordeeld.

En jij bent dan nog nooit op een wedstijd geweest, want dit wordt heel zeker gedaan en al helemaal als je met een shet binnen komt. Ik weet ook dat het eigelijk niet zo zou moeten zijn, maarja Scheve mond

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:47

Rachke schreef:
En jij bent dan nog nooit op een wedstijd geweest, want dit wordt heel zeker gedaan en al helemaal als je met een shet binnen komt. Ik weet ook dat het eigelijk niet zo zou moeten zijn, maarja Scheve mond

Ik ben wel degelijk op wedstrijden geweest en zie genoeg dingen wat niet zou mogen. Helaas houdt de jury zich niet altijd aan het boekje/regelement en wordt er wel vergeleken met anderen , maar dit mag niet!!!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:50

Het mag niet, maar het gebeurd dus vaak genoeg. Bedenk maar eens hoeveel mensen hier al aan het vergelijken zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:18

Serendipity1 schreef:
Ze zal dan de nodige winstpunten gehaald hebben, anders zat ze nu niet in de M.
Wie weet hoe lang ze er wel niet in zit? Voor hetzelfde geldt is ze via het oude L systeem nog in de M terecht gekomen. Dat weet je niet!

vraag voor de TS, heb je wel een commentaar gehad op je protocol over het feit dat je met een grote maat shetlander start?

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:21

ik vind zelf eigenlijk dat ik helemaal niet voor schut sta hoor??!!?? Verward oke sommige mensen kijke echt zooo Nerd die is echt niet goed wijs!! En dan komen er heel veel om me heen staan en gaan ze allemaal vragen stellen!! Tong uitsteken bijv. wat doe je hier?? is dat je mascotte?? en dan zeg ik: nee, daarmee ga ik wedstrijd rijden Haha! dan moet je iedereen is zien kijken !! en dan als ik een proefje moet rijden, dan komt bijna alle wedstrijd ruiters kijken!! Bloos! en na de proef bieden sommige zelfs hun exuses aan dat ze zo negatief over mij en mijn shet deden!! Schijnheilig en dan bij de prijsuitreiking, en als ik dan hogere punten heb als bijv. zo'n gefokt dresuur paard, dan kijken ze echt zo van: f*ck he!! als je begrijpt wat ik bedoel!! Haha!

en dan nog een vraagje: sommigen die geloven niet dat ik 24 ben, waarom???? Verward
Laatst bijgewerkt door Aniekie op 18-11-04 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:25

Dat is juist grappig van Shet rijden, zulke dingen heeft ukkiepuk ook wel eens verteld. Leuk joh! En je staat inderdaad niet voor schut, ik ben erger op Kobus. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:25

Aniekie, je bent niet de enige op Bokt die wedstrijden rijdt met een shet.

Ook voor Rachke: zie dit topic: [WD] Wedstrijd met Zorro en Celvin = 4 wp's

Ik krijg van dit topic niet het idee dat een shet in het nadeel zou zijn (en Ukkiepuk heeft ook regelmatig rijfoto's geplaatst, het ziet er niet raar uit ofzo). Ukkiepuk is volgens mij trouwens ook ergens in de 20 Lachen.

Toch leuk, nu zijn er al zeker twee shetten op Bokt die niet onverdienstelijk tussen de paarden starten OK dan!.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:25

Sammie schreef:
Wie weet hoe lang ze er wel niet in zit? Voor hetzelfde geldt is ze via het oude L systeem nog in de M terecht gekomen. Dat weet je niet!

En dan nog: ze is er TOCH gekomen. Wat boeit het of ze daar een half jaar of vijf jaar over heeft gedaan? Verward

Live and let live. En als je het geen porum vindt, dan kijk je maar een andere kant op. De TS doet er iig niets of niemand mee kwaad.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:53

ik vind het ook super van je!
Als ik zelf op mijn shet zou passen had ik het ook geprobeerd om zo ver te komen!
Trek maar niks van die andere aan. Dat is verspilde energie.

Ik denk dat ze denken dat je jonger bent door het plaatsen van zoveel smilies.

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:25

woow knap

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:30

Ik heb een woord voor wat jij doet: "cool"! *LOL*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:42

Wat jammer dat sommige mensen hier zulke vooroordelen hebben, het is toch juist super dat iemand met een shet zo ver komt Lachen ?

Daar moet je alleen maar respect voor hebben, en de winstpunten zullen door de jury's echt niet gegeven zijn "omdat het zo'n leuke pony is".

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:55

I
Citaat:
k vind het juist heel erg knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om zo ver te komen met een shet!
idem dito!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:09

Karin schreef:
En dan nog: ze is er TOCH gekomen. Wat boeit het of ze daar een half jaar of vijf jaar over heeft gedaan? Verward
Het was meer een algemene opmerking Om de boel op gang te krijgen, want stel ze is via de oude L in de M gekomen en verder geen winstpunten meer gekregen, dan zit ze wel in de M1 maar hoe? Afijn Mij boeit het verder ook niet. Mijn mening staat op de eerste pagina en daar blijf ik bij.

Blijft mijn vraag aan de TS: Heb je ooit wel eens een opmerking op je protocol gehad over dat je met een grote maat shet rijdt?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:42

Sammie schreef:

Blijft mijn vraag aan de TS: Heb je ooit wel eens een opmerking op je protocol gehad over dat je met een grote maat shet rijdt?

Het is niet voor mij bedoeld, maar dan heb ik liever op een protocol staan dat ik te groot ben voor m'n pony dan dat ik hartstikke prut heb gereden.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:09

Ik vind het ook stom dat ze zo zeuren
Wat heeft iedereen nou tegen shetten?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:28

dit komt door al die 14 jarige penny meisjes die op bokt foto's plaatsen van hun shetlanders waar ze met de benen mee over de grond slepen. Ikzelf geef eerlijk toe, dat ik erg raar zou opkijken op zo'n concours waar een shetlander mee reed, maar goed, ze haalt de punten, heeft plezier, etc wie zijn wij om te zeggen van "nee je bent 24 jaar, je MOET op een paard van 1.70" bullshit natuurlijk!, al rij je als 80 jarige op een shetlander! shetlanders zijn GEEN kinderpony's!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:34

En als het heel normaal was om met je shetjes te starten werd je raar aangekeken als je hier een topic opent met "Ik rij wedstrijden met m'n kwpner".. toevallig omdat het "Normaal"is om met een kwpner of rijtypische paard wedstrijden te starten is het meteen stom als je dat met een andere pony doet?..
Als het normaal was geweest om met je shetlandertje te starten, reed je daar met je kpwner Schijnheilig *LOL*

Ik rij overigens ook een nrps hoor, maar ik vind die reactie zo overdreven.. omdat het zo moet, moet het zo en niet anders...

Super dat je dat durft.. OK dan!
Natuurlijk zijn we nieuwsgierig naar foto's

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:39

Laat je trouwens wel weten hoe het is gegaan!! en natuurlijk foto´s plaatsen he!