fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:08

jakkes.
Nou liever jij ik Nagelbijten / Gniffelen Brrrrr.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:08

OMG! Durft ie überhaupt nog wel op een paard te klimmen na dit euvel???

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:10

mmm.,...lekker Scheve mond
wel gedurft trouwens zo zonder cap Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:20

En ik maar denken dat Ustinov raar kon springen Knipoog
Dit dier ging bij mij echt naar de castreur, is Ustinov ook erg goed van opgeknapt

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:23

Niet zo slim zonder cap op een 4 jarige hengst.
Ik vind dit niks met lef te maken hebben maar meer met ondoordacht handelen.
Als je meestal een cap op heb kan je net zo goed nooit een cap op doen.
Pharlap.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:25

Kitten schreef:
Je hebt mij nergens horen zeggen dat dit paard meteen afgemaakt moet worden, maar als je het eerste bericht goed leest, dan zie je dat dit echt niet de eerste keer is, dat hij hier mee weg komt.

En dit is niet zomaar een moeilijk paard, maar een (bijna) volwassen hengst die er achter is gekomen dat hij:
A) hengst is.
B) dat hij veel sterker is en dat de geen die op zijn rug zit, geen bal te vertellen heeft.
C) dat als hij overeind komt en zich laat vallen, ook dat lastpak op zijn rug kwijt is en zo mooi onder het werk uitkomt.

Ik vind dat je erg veel conclusies trekt adhv deze foto's.
Ik ken de TS, haar vriend en dit paard. Dus ik weet wat ik zeg.

Dit paard wordt nu wederom een keer door de molen gehaald om te kijken of hij dit gedrag vertoond omdat hij misschien toch ergens pijn heeft. Dat is namelijk altijd ook nog mogelijk, het is niet altijd onwil van een paard.

Wie weet doet dit paard juist deze dingen omdat hij pijn heeft die te hevig is geworden terwijl hij toch veel voor zijn baasje overheeft...
Je weet het niet.

Waar ik jullie wel gelijk in moet geven is dat bescherming toch eigenlijk wel slim is geweest. Maar goed dat is iets wat ik zo vaak kan zeggen als ik wil. Dat moeten ze zelf beslissen. Daar zijn ze beide oud en wijs genoeg voor.
Ik zou het alleen heel vervelend vinden als ik een keer naar een ziekenhuis of erger moet terwijl het eigenlijk verkomen had kunnen worden.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:32

Mickey schreef:
Wie weet doet dit paard juist deze dingen omdat hij pijn heeft die te hevig is geworden terwijl hij toch veel voor zijn baasje overheeft...
Je weet het niet.

Een hele goede zet. En dan meteen castreren. Dit is echt niet gewoon steigeren uit verzet of pijn. Dit is moedwillig achterover/opzij laten vallen. Levensgevaarlijk. Dan kan je jezelf 100 keer professioneel noemen, ik blijf dit super amateuristisch vinden.

Veel succes verder met dit 'schatje'.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:33

Wooowwwww, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar de eerste woorden die uit mijn mond rolde toen ik je foto's zag was: wat een rotzak!:o
Die gaat echt link omhoog........ik durf een hoop, maar daar ging ik ook niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:34

Misschien moeten ze eens verder informeren naar de KWPN hengst Vasco Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:39

Hmmmm, hij plaatst zijn achterbenen wel heel goed onder de massa.
Wat een flikker zeg. Nadat je vriend hem tegen de grond had getrokken deed ie het weer? Heel hardleers gevalletje dus. Succes ermee en zorg dat je jezelf heel houdt. Er is geen hand maar een land vol paarden.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:46

zo da's niet misselijk!!
Er worden idd snel conclusies getrokken terwijl je de TS niet kent (ken haar ook niet hoor.) Vind het knap dat je toch met het paard door gaat en top dat je hem medisch laat onderzoeken OK dan!
succes en hopelijk dat het snel beter gaat!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:51

Wat een rotbok zeg!!!! Mits hij iets mankeert, maar anders.... Scheve mond

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:55

En, heeft hij nog iets bijzonders gevonden aan het plafond? Tong uitsteken

Jeetje zeg, wat een monster... Ik schrok echt van de foto's, hij staat echt kaarsrecht! Bloos!

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 01:51

levensgevaarlijke rotzak als je het mij vraagt...

ik ben best wat gewend en echt geen schijterd, maar als ik van tevoren wist dat hij dit doet (daar gaan we immers vanuit)
was ik er toch echt niet zo snel weer op geklommen, ik had hem geloof ik eerst medisch door laten lichten voordat ik de gok weer zou nemen...

want als het iets medisch is en niet gewoon een kronkel in z'n kop... dan bezorgd dit het dier alleen maar meer pijn...

maar wat ik me dus afvraag... hoe gedraagt hij zich aan de hand?
is hij dan ook zo dominant of eigenlijk alleen onder het zadel?

veel succes in elk geval en laten we hopen dat hij dit gedrag afleert en er voor die tijd geen ongelukken van komen...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 02:11

Dat ziet er niet echt fijn uit !

Mijn vorige paard steigerde best vaak en dat net zo als deze. Sommige paarden weten precies tot hoe ver ze kunnen gaan.

Als een paard zo ver steigerd schieten de beugels uit het zadel en zit je dus zonder beugels(is volgens mij ook te zien op de foto), zo kan je je evenwicht kwijt raken en achterover vallen.

Als ik jullie was zou ik maar een beetje uitkijken, voor je het weet breek je je nek.

Ik weet trouwens niet waarom je paard dit doet maar gezond is het niet, heeft hij nergens last van ?

Mijn merrie is op een gegeven moment weg gegaan, het werd te gevaarlijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:08

Dat dit een keer voorkomt kan gebeuren. Maar als het paar d er een gewoonte van maakt, had ik hem allang verkocht.
Paarden mag dan je broodwinning zijn, je leven op het spel zetten voor een plakje kaas op brood is mij de moeite niet waard. Ik zou z'n ballen eraf laten halen en kijken of er nog wat van te maken is.
Maarik snap niet dat je dit tolereert

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:54

Bloos! Jéétje... wat gaat hij hoog!!! Dat je daar nog op durft te gaan zitten zeg! Ik was allang afgehaakt... en dit doet hij vaker? Verward Ik had allang hakkietakkiewegzakkie gedaan... of ik had hem verkocht...

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:22

Jeetje, dat was echt niets voor mij.
Daar zou ik dus echt niet meer opstappen hoor.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:45

Tja er zijn al een hoop dingen gezegd waar ik het wel mee eens ben.
Zal d'r niet opnieuw over beginnen, maar waarom als je een "bedrijf" bent doe je niet al van te voren je cap op je hoofd Verward

Dit komt op mij over als stoerdoenerij, dit kun je je toch niet veroorloven met een "bedrijf" mocht het fout gaan.
Hoe zit je trouwens met je verzekering als "bedrijf" zijnde mocht het mis gegaan zijn ?
En je had geen hoofddeksel op gehad Verward

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:53

Ik vind het niet zo grappig eigelijk , dit mannetje is beter af denk ik zonder zijn balletjes!

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:05

Damn... Ik word echt helemaal misselijk als ik naar die foto's kijk. Ik ben niet gauw bang, maar knap iemand die mij op zo'n paard krijgt...

Levensgevaarlijk *probeert kippevel van haar lijf te krijgen*

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:06

Mickey schreef:
Ik vind dat je erg veel conclusies trekt adhv deze foto's.
Ik ken de TS, haar vriend en dit paard. Dus ik weet wat ik zeg.

Dit paard wordt nu wederom een keer door de molen gehaald om te kijken of hij dit gedrag vertoond omdat hij misschien toch ergens pijn heeft. Dat is namelijk altijd ook nog mogelijk, het is niet altijd onwil van een paard.

Je weet het niet.

Waar ik jullie wel gelijk in moet geven is dat bescherming toch eigenlijk wel slim is geweest. Maar goed dat is iets wat ik zo vaak kan zeggen als ik wil. Dat moeten ze zelf beslissen. Daar zijn ze beide oud en wijs genoeg voor.
Ik zou het alleen heel vervelend vinden als ik een keer naar een ziekenhuis of erger moet terwijl het eigenlijk verkomen had kunnen worden.

Sorry Mickey ( en alle andere die denken dat ik te snel conclusie's trek), na bijna 40 jaar professioneel met paarden (ook hengsten) te hebben gewerkt, denk ik ook (een beetje) dat ik weet waar ik het over heb.

Helaas, heb ik dit soort soort ongein vaker langs zien komen en er zelfs 2x mensen onder mijn ogen mee zien verongelukken.

Een paard wat ondragelijke pijn zou hebben, zou lang voor de tijd dat hij dit soort fratsen uithaalt, al andere signalen hebben afgegeven, signalen waarna niemand bij zijn volle verstand er nog op gestapt zou zijn.

Dat de foto's van een video afkomen, doet verder niets af aan hetgeen hier gebeurt (is).
Dit is geen paard met een pijn of schrik reactie, maar een 4 jarige hengst die weet waar hij mee weg kan komen en nu alles uit de kast trekt om zijn dominantie te bevestigen.

Ts schrijft zelf, dat dit haar eigen paard is en dat dit zeker niet de eerste keer is dat dit gebeurt.
Zonder aan hun verdere capaciteiten iets af te willen doen; het feit dat je op hoog niveau een spring of dressuur wedstrijd kunt rijden, maakt je per definitie nog niet geschikt om een 4 jarige hengst op te voeden, af te richten of te corrigeren.

Als zij voorstaan proffesioneel met africhting cq correctie (zie profiel) aan de gang te zijn, dan hebben ze zichzelf met het plaatsen van deze foto's plus bijbehorende tekst op internet, een zeer slechte dienst bewezen.

Na het zien van deze foto's plus commentaar, zou ik me wel 10x bedenken voor ik daar een paard ter africhting of correctie heen zou sturen, want als hun eigen paard al dit soort fratsen uithaalt...............

En dan heb ik het nog niet eens gehad (anderen gelukkig wel) over het zonder enige vorm van bescherming op een paard stappen waarvan je al weet, hoe hij uit de hoek kan komen.
Dat is niet alleen zeer onproffesioneel, maar ronduit stom, want hoe moet het verder met hun bedrijf, als een van de 2 in de vernieling raakt en als ze zo verder gaan, kun je daar (helaas) op wachten.

OnTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:14

Alles is al zo'n beetje gezegd over deze foto's. Ik ben alleen benieuwd naar de reactie van Muiltje.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:14

Kitten schreef:
Dat is niet alleen zeer onproffesioneel, maar ronduit stom, want hoe moet het verder met hun bedrijf, als een van de 2 in de vernieling raakt en als ze zo verder gaan, kun je daar (helaas) op wachten.

Dat is nu precies hoe ik er ook over denk

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:20

Bravura schreef:
Hm, en ´t is niet eens een schimmel. Haha! Gelukkig is alles goed afgelopen.

Schimmel? Verward Leg es uit?