Nou liever jij ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitten schreef:Je hebt mij nergens horen zeggen dat dit paard meteen afgemaakt moet worden, maar als je het eerste bericht goed leest, dan zie je dat dit echt niet de eerste keer is, dat hij hier mee weg komt.
En dit is niet zomaar een moeilijk paard, maar een (bijna) volwassen hengst die er achter is gekomen dat hij:
A) hengst is.
B) dat hij veel sterker is en dat de geen die op zijn rug zit, geen bal te vertellen heeft.
C) dat als hij overeind komt en zich laat vallen, ook dat lastpak op zijn rug kwijt is en zo mooi onder het werk uitkomt.
Mickey schreef:Wie weet doet dit paard juist deze dingen omdat hij pijn heeft die te hevig is geworden terwijl hij toch veel voor zijn baasje overheeft...
Je weet het niet.
Mickey schreef:Ik vind dat je erg veel conclusies trekt adhv deze foto's.
Ik ken de TS, haar vriend en dit paard. Dus ik weet wat ik zeg.
Dit paard wordt nu wederom een keer door de molen gehaald om te kijken of hij dit gedrag vertoond omdat hij misschien toch ergens pijn heeft. Dat is namelijk altijd ook nog mogelijk, het is niet altijd onwil van een paard.
Wie weet doet dit paard juist deze dingen omdat hij pijn heeft die te hevig is geworden terwijl hij toch veel voor zijn baasje overheeft...
Je weet het niet.
Waar ik jullie wel gelijk in moet geven is dat bescherming toch eigenlijk wel slim is geweest. Maar goed dat is iets wat ik zo vaak kan zeggen als ik wil. Dat moeten ze zelf beslissen. Daar zijn ze beide oud en wijs genoeg voor.
Ik zou het alleen heel vervelend vinden als ik een keer naar een ziekenhuis of erger moet terwijl het eigenlijk verkomen had kunnen worden.