nieuwe bit: ik ben ouderwets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:17

Nou dan stam ik uit het stenentijdperk. Paardendeken als sjabrak.... eenvoudig hoofdstel, simpel halster. Jute dekens, geen bandages, recht toe recht aan zadel. En voor mezelf; alle kleren die ik niet meer in het dagelijks leven draag maar nog niet rijp zijn voor de voddeboer Lachen oh wat zijn we charmant Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:47

Oh jee, betekent dit nu echt het einde voor mijn rubberen Aigle laarzen?
Mijn Kieffer effen zwarte hoofdstel is dus uit. Ik heb ou ouderwetse dekjes, rij zonder sporen en dus zonder spoorbeschermers, rij vaak in bodywarmer of in mij (al lang uitzijnde) Lammy jas. Ik heb op het moment geen les, laat staan van een Anky. Mijn paard had geen vliegendeken van de zomer en ik rijnog met een verboden cap.

Gelukkig heb ik nog wel ergens een zwart jasje liggen (hoewel zonder goud) en is mijn paard groter dan 1.70m tel ik nu toch nog een beetje mee?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:48

Sorry voor de vele typfouten ik typte wat snel geloof ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:27

Oeps las net dat het juist een klein paard moet zijn, ik geef de hoop op!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:18

Arabesk schreef:
Nou dan stam ik uit het stenentijdperk. Paardendeken als sjabrak.... eenvoudig hoofdstel, simpel halster. Jute dekens, geen bandages, recht toe recht aan zadel. En voor mezelf; alle kleren die ik niet meer in het dagelijks leven draag maar nog niet rijp zijn voor de voddeboer Lachen oh wat zijn we charmant Knipoog

Geen bandages? Dat kan toch echt niet. Tong uitsteken

Waarom zijn we eigenlijk die ondingen gaan gebruiken? (ik gebruik ze niet, veel te onhandig).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:52

[quote="xxappiexx"]Ik heb net ook eens gekeken, ik ben ook meer uit dan in Haha!
-Mijn paard is een leuke KWPN'er maar niet van Gribaldi of Olivi. Dus m'n paardje is "uit". Lips are sealed dus niet Tong uitsteken
[quote]

Oew dan is mijn paard in elk geval wel in ( een Olivi Schijnheilig )

Ik had een zwart rijjasje maar vind donkerblauwe altijd wel erg mooi (ga nu denk ik antraciet kopen Clown

Ik heb alles zilver en een zwart hoofdstel met wit onderlegd. (hou niet van hoofdstellen met goud)

petries moet ik nog aanschaffen zodra ik weer genoeg euri's gespaard heb en daarom heen zouden dan zilver kleurige sporen zitten Bloos

Trailer leen ik voorlopig ook nog even tot ik weer ga starten Vingers aflikken

Ik heb een IRH cap en die is exact het zelfde als de gpa alleen staat er irh international op ipv gpa pikeur die vind ik wel in de mode genoeg gezien de prijs van pikeur Bloos!

Hm mijn paard is dus in en ik ben aardig uit Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:24

Maar de persoon die dit geschreven heeft, komt voor mij in aanmerking voor de troffee van de zwatelaar! Maar ik verwacht dat dit met een knipoog geschreven is. En soms heb ik bij bepaalde bokkers wel het gevoel dat ze tot een bepaalde mate wel bij dat plaatje passen, alleen niet zo erg als wel is voorgesteld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 07:52

Desiree schreef:
Maar de persoon die dit geschreven heeft, komt voor mij in aanmerking voor de troffee van de zwatelaar! Maar ik verwacht dat dit met een knipoog geschreven is. En soms heb ik bij bepaalde bokkers wel het gevoel dat ze tot een bepaalde mate wel bij dat plaatje passen, alleen niet zo erg als wel is voorgesteld.

Uiteraard is dit met een knipoog geschreven Tong uitsteken
Maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 08:15

Ojee, ik rijd met een blauw jasje en vind het nog mooi ook.
Daarboven heb ik op mijn koppie een IRH helm, ook blauw (hopeloos ouderwets, blijkt nu weer...)
De paarden die ik rijd hebben een gewoon hoofdstel, hooguit met een wit onderlegde neusriem en frontriem, maar zéker niet zo'n kitschding, jakkie.
Staarten zijn niet opgeschoren, ik heb wel een bontje, maar dat is niet uit cosmetisch oogpunt, maar medisch.
Mijn sporen zijn van zilverkleurig spul en het ligt er maar net aan, welk paar de beschermers erom heeft, want ik ga ze niet iedere keer verwisselen.
Dekbeddekjes zijn oenig, zeker als je een bontje gebruikt, dus die heb ik niet en ik bezit zowel lage als hoge transportbeschermers en zowel een fleece als een wollen deken.

Ik begin echt aan mezelf te twijfelen.................

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 08:46

germie schreef:

Er staat: 'Je blauwe rijjasje is definitief naar het leger des Heils overgeheveld.'

heb ik nooit gehad *LOL*

Citaat:
Verder:
'Onder je sporen-die net als het bit niet van koperkleur mogen zijn- doe je laarsbeschermers'
Ik rij dus altijd met koperkleurig bit (heb wel koperkleurige sporen, maar momenteel gebruik ik zilverkleurige) en rij zonder laarsbeschermers.

een paard met koperkleurig bit, een met RVS
RVS sporen en geen laarsbeschermers (mogen niet op wedstrijden).'

Citaat:
'je draagt een hoedje of veiligheidshelm van Pikeur'.

Harry's horse en een Gatehouse crosshelm

Citaat:
'Dat paard doe je een hoofdstel an dat goudrandjes heeft. De frontriem is niet van strass, maar is een gouden kettinkje.

geen goudrandjes Misselijk wel een gouden (Raimaer) en zilveren (Pablo) kettinkje op de wedstrijden. Hoofdfstellen zijn zwart met rvs (dressuur) of bruin met messing (springen).

Citaat:
Het gelpad laat je in de kast, dat heb je vervangen door een schapenbont vachtje of een zadeldekje in dekbedmodel, eventueel met extra kussenstjes voor betere drukverdeling.'

bontje met springen, verder Anky dekjes omdat ik ze mooi en super handig vind.

- trailer (met zadelkamer)
- hoge transportbeschermers Bloos!
- fleecedekens (superfijn)
- wel twee leuke KWPN-ers (Flemmingh en Zuidhorn )
- bel altijd met mijn trainer na een wedstrijd

niet echt trendsetter dus Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:32

Ojee ik ben ordinair met mn fries met wit onderlegde neusriem Haha!
Ik ga morgen even een ander paard kopen anders hoor ik er niet meer bij *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 14:49

Mag ik even wat vragen over die laarsbechermers om te voorkomen dat je een gat in je laars maakt....gebruik je dan je sporen niet een beetje,eh, anders dan de bedoeling is? Van mijn leven nog nooit slijtage gezien van sporen!

en hoe ziet de huid van je paard er dan uit, is daar ook bescherming voor?