Zadeldiefstallen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justmejannie

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:45

op onze manege zijn een aantal maanden geleden zo'n 20 zadels gestolen ! die mensen waren via een raampje in een stal naar binnen gekomen en hebben toen alle kastjes opengebroken ! Ons zadel hadden ze ook meegenomen maar gelukkig waren wij verzekerd ! heel veel andere mensen hadden minder geluk !

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:56

Maxielover schreef:
manege de Barnhoeve, te Noordwijk aan de schoolstraat. Ik weet niet wat de hoeveelheid is en wat voor merken, het zijn in elk geval zadels. als je iets denkt te weten pb me dan maar.

Wanneer was dat?

jimny

Berichten: 137
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: schiedam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:50

justmejannie schreef:
op onze manege zijn een aantal maanden geleden zo'n 20 zadels gestolen

Nu ik dit lees denk ik alleen: WAAR? welke provincie/plaats want dat is best een grote inbraak Boos!

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:46

afgelopen zondagnacht zijn bij de stal waar ik sta met mijn paard bijna alle zadels gestolen Boos! het waren allemaal dure zadels en de meeste dressuur, ze hebben alleen de zadels meegenomen en een paar singels en een bontje maar de rest hebben ze allemaal laten liggen ook al de hoofdstellen hangen er nog.

het is gebeurd op een stal in Bergschenhoek (vlakbij rotterdam) Het is vaker gebeurd in de omgeving rotterdam. dus als je in een stal in Zuid-Holland staat zou ik maar erg oppassen en zeker in de buurt van rotterdam, en evt je zadel mee naar huis nemen.
dit was een stal die bij een woonhuis was en die mensen hebben helemaal niks gehoord, en toen ze sóchtends gingen voeren hebben ze niks gezien, zo netjes hebben ze het achtergelaten.

Firesolo
Berichten: 186
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: gouda

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:18

Een maand geleden hebben ze op een pensionstal zo'n 200 meter van onze stal vandaan, alle zadels gestolen. Ze zijn eerst wezen kijken, ook bij ons op stal waarschijnlijk, maar zijn bij die andere stal in wezen breken. Ook met kruiwagens inderdaad, en er werd een paar dagen later nog een singel gevonden langs de kant van de weg. Dit was een stal tussen Nieuwerkerk aan de IJssel en Moordrecht in.

tzif

Berichten: 106
Geregistreerd: 05-12-04

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:56

Firesolo schreef:
Een maand geleden hebben ze op een pensionstal zo'n 200 meter van onze stal vandaan, alle zadels gestolen. Ze zijn eerst wezen kijken, ook bij ons op stal waarschijnlijk, maar zijn bij die andere stal in wezen breken. Ook met kruiwagens inderdaad, en er werd een paar dagen later nog een singel gevonden langs de kant van de weg. Dit was een stal tussen Nieuwerkerk aan de IJssel en Moordrecht in.



dan zou ik bij jullie op stal ook maar oppassen want het is vast niet de eerste keer dat ze hebbn toegeslagen bij een stal... en ook zeker niet de laatste!!

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:13

Hierbij een melding van gestolen zadels op Hippisch Centrum Simonshaven. Ik weet nog niet hoeveel zadels er zijn gestolen, maar ik kreeg net telefonisch door dat er allerlei dure merkzadels zijn gestolen, o.a. dus mijn dressuurzadel. Een Stübben Scandica, boommaat 32, 18", kleur zwart. Typenummer weet ik (natuurlijk) niet uit mijn hoofd, die papieren liggen thuis. Ik ga vanmiddag snel naar stal om te checken hoe en wat. Ik vrees dat ook m'n Kieffer singel en Stübben beugelriemen eveneens zijn gejat. Dat wordt dus aangifte doen en m'n verzekering inschakelen, ben blij dat ik die heb. M'n zadel is nu geloof ik 4,5 jaar oud dus ik krijg nog wat terug. Als iemand wat weet: ik hoor heel graag!

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:32

Bij deze wil ik me ook bij deze groep aanmelden...

vanacht zijn men 2 zadels gestolen
- stuebben scandica VSD 17,5" boommaat 32

- Barnsby whitaker springzadel 17,5
"
beide zwart

ook hoorde ik al dat er 13 pensionkllanten zijn bestolen, alle kastjes zijn opengebroken en alleen de duurdere merkzadels zijn gestolen

Merkloos en euroriding hebben ze laten liggen.

Alleen zadels, zadelhoezen en Singels zijn gestolen, geen hoofdstellen en dergelijke

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:16

Hmmm... mijn zadelhoes hebben ze laten liggen en het is nog wel een echte Stübben! Zeker niet schoon genoeg... Maar idd, singel, beugelriemen en beugels zijn gewoon meegenomen. Ik had er geen dekje bij liggen maar dat schijnt dan ook achtergelaten te zijn. Heb net aangifte bij de politie gedaan en (al verwacht ik niks) ik hoop dat ze die ... nu eens een keer te pakken krijgen!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:03

Ook weer geen camera's?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:30

Idd geen camera's..

Ook mijn zadel is weg, Prestige Top Dressage, 1,5 jaar oud, 17 inch, boommaat 32.. Serienummer ligt ook ergens, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat de zadels teruggevonden worden.. Toch maar aangifte gedaan, je weet het nooit.

Anoniem

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:32

Goudvarken schreef:
Bij deze wil ik me ook bij deze groep aanmelden...

vanacht zijn men 2 zadels gestolen
- stuebben scandica VSD 17,5" boommaat 32

- Barnsby whitaker springzadel 17,5
"
beide zwart

ook hoorde ik al dat er 13 pensionkllanten zijn bestolen, alle kastjes zijn opengebroken en alleen de duurdere merkzadels zijn gestolen

Merkloos en euroriding hebben ze laten liggen.

Alleen zadels, zadelhoezen en Singels zijn gestolen, geen hoofdstellen en dergelijke

En is dat in spijkenisse of in deurne waar ze dat gedaan hebben?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:38

Is in Simonshaven, in de buurt van Spijkenisse..

Babs

Berichten: 718
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Achterhoek of all places!

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:16

Ook in Gelderland zijn ze weer flink bezig! In Varsseveld, Harreveld en Groenlo zijn in de afgelopen weken zadels gestolen!!!!!!!!!!!!!

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 01:34

Ik had al bij verslag van de dag al een berichtje gezet maar zal hem ook nog ff hier plaatsen.
In de nacht van 14/15 juli hebben ze op de capelse manege te Capelle a/d ijssel ook zadels gejat. Ook met behulp van De manege kruiwagens.
Heb zelf in het aangrenzende bos nog een gelpad zien liggen. Sporen waren er maar niets te vinden.
Alle sloten waren doorgeknipt en allleen de zadels zijn uit de kasten gehaald. Ze zijn weer erg actief!!! Pas nog in Nieuwerkerk a/d ijssel.
Ze weten heel duidelijk wat er te halen valt!!!

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:25

erg he bij ons is het een paar maanden geleden ook gebeurd, ook met de kruiwagens van stal en alleen de dressuur zadels hadden ze mee genomen en de dekjes enzo hebben ze gewoon eraf gehaald en netjes in de kast terug gelegt.
ze hebben bij ons ook de kasten weer netjes dichtgedaan er was verder niks te zien.

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:49

Klopt, ze sluiten de kastjes weer netjes met de losgeknipte slotjes er weer op alsof er niks gebeurd is... En altijd maar alleen de zadels mee (met eventueel singel erbij) en de dekjes e.d. achterlaten en de boel meenemen m.b.v. kruiwagens... Duidelijk is ook dat er eerst vooronderzoek wordt gedaan en dat er daarna wordt toegeslagen.

Je wordt er toch gek van dat dit niet opgelost kan worden!

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:50

ja ze hebben bij ons ook zeker eerst gekeken, er is wel een paar maanden voor de diefstal een auto voorbij zien rijden die aan het filmen was.

en er hingen ook dure s&t hoofdstellen en die hebben ze laten hangen.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:15

Voorheen deden ze het alleen op zondagnacht, maar ben er achter dat tegenwoordig de donderdagnacht ook favoriet is, dus op deze dagen EXTRA ALERT ZIJN !!!

love_greet
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 17:19

bij mij op de manege is ook een zadel gestolen!echt zo erg! dat mensen dat doen snap ik niet

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:29

love_greet, als het maar 1 zadel is zijn het niet dezelfde mensen maar wel erg en ik snap ook niet waarom die mensen niet gewoon eerlijk 2ehands zadels gaan verkopen.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:19

Bij ons alle gerenomeerde merkzadels zijn gestolen ik schat een stuk of 20 of meer. Je wordt er wel moe van hoor!!!! En wat helemaal erg is de politie doet er geen zak aan!!! Tis niet belangrijk.
Er is voor heel wat euro's gejat!!! Sommigen moeten weer diep in hun spaarpotjes tasten om een zadel te kunnen kopen.

Eliene

Berichten: 1075
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:06

Mork schreef:
Bij ons alle gerenomeerde merkzadels zijn gestolen ik schat een stuk of 20 of meer. Je wordt er wel moe van hoor!!!! En wat helemaal erg is de politie doet er geen zak aan!!! Tis niet belangrijk.
Er is voor heel wat euro's gejat!!! Sommigen moeten weer diep in hun spaarpotjes tasten om een zadel te kunnen kopen.


Klopt, er zullen zat mensen zijn die hun vakantie of andere dure geplande uitgaven moeten laten schieten omdat een zadel dan nu eenmaal voor gaat.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:57

Ik kreeg zojuist te horen dat ook mijn zadel is gestolen ( so I can join the club .......)

Wanneer de inbraak precies heeft plaats gevonden is helaas onbekend. Ik ben vanochtend terug gekomen van vakantie, en mijn andere drie stalgenoten gaan niet dagelijks naar stal ( aangezien de paarden op de wei staan). Het is iedergeval afgelopen vrijdag ontdekt, en het zal niet eerder dan vorige week maandag geweest zijn.

Wat betreft mijn zadel :

Een bruin goertz zadel, een ijslanderzadel met stegen. Foto's plaats ik vanavond, inclusief het nr wat op mijn garantie bewijs staat.

De stal is gevestigd net onder Rotterdam, in Poortugaal...Niet zo gek ver van simonshaven, die al eerder genoemd wordt.....Het wordt dus oppassen in deze omgeving.......

Vanavond meer !

sanniejjj
Berichten: 12
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:06

hoi!! er is ook een stal in de Purmer en daar zij ook Zadels gestolen.
Ik weet hoe het voelt en ik heb erge meedelijden.!!
groetjes !!