ruitje schreef:Leuke argumenten waar iedereen altijd zo overheen leest zonder erbij na te denken....niemand weet of een koe gelukkiger word van het grazen op een weiland(zoals chestnut hier al zei,sommigen zijn gewoon liever binnen).En volgens mij is een dier altijd een dier,het heeft geen idee van het feit dat het een 'product' is.Als dat zo zou zijn zou het aantal zelfmoordgevallen onder koeien wel groter zijn
!
Wij hebben ook koeien en schapen gehad en ik word een beetje ziek van het feit dat boeren zo de grond in getrapt worden.Wij hadden wel een band met onze koeien(in tegenstelling tot wat Danielle zegt.)
Ze hadden allemaal een naam...en je wist precies welke speen gevoelig was&welke niet.Ook heb ik wel eens op een koe gereden ja
!Het zijn schatten van dieren& ik weet dat elke boer er zo over denkt.Je gaat toch ook geen schoenen verkopen als je schoenen haat
!
Ik wil hierbij even laten weten dat je misschien maar eens de overheid de schuld moet gaan geven van het feit dat de koeien binnenstaan!Een boer wil niets liever dan zijn koeien het land opgooien.Wel eens erover nagedacht dat een fles cola in de winkel duurder is dan een pak melk?
cola=water met een kleurtje&wat bubbels wat in een fabriek gemaakt word.
Melk=koe voor nodig die gevoerd moet worden,kalfje(de tijd die je in de koe en het kalf moet steken)de melktijd.De regels waar je je aan moet houden als boer.Vervolgens de melkwagen die de melk moet ophalen en het dan nog moet verwerken in de fabriek.
Van de prijs van melk moeten een hoop meer mensen leven dan van cola...dus aan alle vegetariers,wil je helpen : DRINK MELk
![]()
!
Edit:sorry voor het offtopic gaan.Ik vind paarden slachten niet zielig,mijn pony is in augustus na jaren trouwe dienst ook geslacht.
somige koeien worden vrijgelaten als ze 13 jaar in de bioidustrie hebben gestaan door protesteerders, het erge is dat 95% van de koeien zoo blij is dat ze naar buiten mogen dat ze zo hard rennen en bokken, dat ze er een hardaanval van krijgen

ik geef óók de overheid de schuld maar ook de boeren díé het doen! Die helpen er toch lekker aan mee
....niemand weet of een koe gelukkiger word van het grazen op een weiland(zoals chestnut hier al zei,sommigen zijn gewoon liever binnen).En volgens mij is een dier altijd een dier,het heeft geen idee van het feit dat het een 'product' is.Als dat zo zou zijn zou het aantal zelfmoordgevallen onder koeien wel groter zijn
!
...en je wist precies welke speen gevoelig was&welke niet.Ook heb ik wel eens op een koe gereden ja
!
!Een boer wil niets liever dan zijn koeien het land opgooien.Wel eens erover nagedacht dat een fles cola in de winkel duurder is dan een pak melk?
.Ik vind paarden slachten niet zielig,mijn pony is in augustus na jaren trouwe dienst ook geslacht.
? 
)