Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:24

Jolynn schreef:
@ Lenn, mijn accupucturist is ook een DA, een hele goede zelfs!!
Die gedachte die jij had had ik ook, je voelt je dan echt stinkmodder!
@ Jongleurtje. Een praam!!! Verward Nou dat heeft hij niet bij Jolynn gedaan hoor, Jo was ook angstig maar hij heeft echt alle tijd voor haar genomen!
@ SP. Het "pijnlijke gedeelte" zoals jij het noemt was het betasten van de rug.
Iedere DA en/of fysio doet dat ook!! Dat het pijn deed was omdat ze last van haar rug had.

ja dat vodn ik ook zo vreemd; jongleur moest atijd een praam op terwijl hij je noooit zal slaan bijten schoppen wat dan ook. ik denk dat die praam voor zijn veiligheid was. jongleur kreeg trouwens ook telkens zo`n apart bit ik. hengstenbit ofzo..... in ieder geval vond jongleur het niiet fijn

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:29

SuperPepeijn schreef:
jolynn zolang je niet kan aantonen dat accupunctuur werkt, kan je nooit zeggen dat accupunctuur de reden is dat een paard opknapt. geloof me, ik gun jouw paard echt alle gezondheid toe, maar ik denk dat je niet blindelings op de accupunctuur moet (en kan) vertrouwen. maar dat is jouw keuze natuurlijk. als het zo makkelijk was alles op te lossen door een paar naaldjes te prikken zou de geneeskunde er natuurlijk heel anders uitzien.

Grappig... mijn DA volgt nu een cursus acupunctuur.... Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:30

Tyrza schreef:
Grappig... mijn DA volgt nu een cursus acupunctuur.... Tong uitsteken

Hmm idd,..... de AC van Tulandro is ook al dierenarts, de AC die mijn paard behandeld ook...........wat een domme dierenartsen toch Knipoog

en ik altijd maar denken dat Da's zo nuchter waren Schijnheilig

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:25

De AC die mijn paard heeft behandeld is ook dierenarts en voordat hij is begonnen met de accupuntuur heeft hij eerst een kreupelheidsonderzoek uitgevoerd en daarnade achterbenen op de foto gezet: kogel, sprong en knie. Daar kwam niets uit, alles was op de foto goed, allemaal 1-tjes.
De bevinding van mijneigen dierenarts, die mij doorverwees naar Arthur, was verkrampte bilspieren en dit bleek dus ook het geval te zijn.
Ook zat er een gewricht een beetje scheef en dit is tevens rechtgezet.
In zijn hals was er ook erg veel spanning op zijn atlas en dit is meteen meebehandeld en hier heb ik erg veel voordeel van gehad met rijden, terwijl dit eigenlijk niet de klacht was.

Mijn paard was 9 weken kreupel en zette zijn rechterachterbeen anders neer, de dag na de behandeling moest ik meteen weer (rustig aan) rijden en hij liep weer normaal en zelfs nog veel nageeflijker.

Als reaktie hierop heeft een stalgenootje direkt ook een afspraak gemaakt, maar zij had geen vervoer naar de kliniek waar de AC werkt en toen is hij dus op stal geweest en heeft hem enkele malen behandeld maar dit werkte niet. Later is zij toch naar de kliniek geweest en zijn er foto's gemaakt en nu blijkt hij artrose aan zijn rug te hebben, echt erg voor zo'n jong paard.
Daar hielp accupuntuur dus niet voor.....helaas.

Zoals een dierenarts niet overal een antwoord op weet en niet alles goed kan behandelen, geldt dit ook voor een accupunturist e.d.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 16:25

Ik wil even een verslagje uitbrengen.

Jolynn loop nog steeds heerlijk
Ze is veel losser en geeft gemakkelijker na. Ze zit ook echt lekker in haar vel en is vrolijk!!
Ben benieuwd hoe ze is als de DA over twee weken weer heeft behandeld!! Bloos

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:32

Ik zeg altijd maar; ' als je t niet gelooft, moet je het zelf maar eens meemaken..'. Natuurlijk zijn er kwakzalvers tussen, maar vooral AC's die ook dierenartsen zijn, hebben wel een ruim vakgebied, en des te betrouwbaarder.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:38

cissie schreef:
en ik altijd maar denken dat Da's zo nuchter waren Schijnheilig
tja zolang het verkoopt... Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:42

SuperPepeijn schreef:
het is idd een kwestie van geloven aangezien het een alternatieve geneeswijze is. dat accupunctuur pijnlijk kan zijn is wel iets dat zeker is.

Pijnlijk? Ik ben zelf behandeld dmv accupunctuur, met het idee 'baad het niet dan schaad het niet', de naaldjes werden vlak onder m'n neus gestoken, dat is toch een zeer gevoelig plaatsje, ik zal niet zeggen dat ik het niet voelde maar pijnlijk, nee niet echt. Of het helpt? Ik werd behandeld tegen droge ogen, de arts wist niet meer wat ie er aan moest doen, ik gebruikte 1 flesje oogdruppels per WEEK en werd en lichtelijk gestoord van het droge gevoel, m'n fysio (die mij behandelde voor m'n enkel) is accupunturist (is dat het juiste woord?) en ik vroeg of hij mij wilde behandelen voor m'n ogen, ik heb 4 behandelingen gehad, de eerste keer merkte ik niks, de tweede keer liepen de tranen over m'n wangen, het is nu ruim 'n jaar gelden dat ik ben behandeld, ik moet nu na 1 MAAND m'n flesje oogdruppels weg doen omdat het anders over de houdbaarheids datum is, maar vaak zit en nog de helft in, dus ja ik "geloof" in accupunctuur.
Laatst bijgewerkt door Letizia op 31-10-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:45

Letizia schreef:
dus ja ik "geloof" in accupunctuur.
en geloven is ook het enige wat je kan doen, omdat het niet aantoonbaar is.

er zijn trouwens heel veel meldingen van acupunctuur-sessies die bijzonder pijnlijk waren tijdens of na de behandeling, zijn zelfs gevallen dat de patient bezweken is. uit mijn hoofd is het om die reden tijdenlang verboden geweest in het oosten. zoek het maar even na op internet, het verbaast mij al eigenlijk dat mensen zich laten behandelen zonder zich er genoeg in te verdiepen dat ze het woord juist kunnen schrijven.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-10-04 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:47

en hoe noem je het dan als het wel aantoonbaar is, dan geloof je er toch ook in, het is niet voor niks tussen aanhalingstekens geschreven, voor mij is het bewijs geleverd Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:48

SP gelooft alleen in zichzelf, dat is een geloof op zich.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:49

ik zie niet in waarom we een discussie over acupunctuur op een persoonlijk vlak moeten brengen sarabande. dat is een drogredenatie en verwerpt de argumenten niet.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-10-04 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:50

heb het zelf ook gehad, accupunctuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:50

SuperPepeijn schreef:

er zijn trouwens heel veel meldingen van acupunctuur-sessies die bijzonder pijnlijk waren tijdens of na de behandeling, zijn zelfs gevallen dat de patient bezweken is. uit mijn hoofd is het om die reden tijdenlang verboden geweest in het oosten. zoek het maar even na op internet, het verbaast mij al eigenlijk dat mensen zich laten behandelen zonder zich er genoeg in te verdiepen dat ze het woord juist kunnen schrijven.

Toch zijn er ontzettend veel paarden die er heel erg van opknappen. Ik houd helemaal niet van Fysio/Krakers en al die commerciele onzin. Maar acupunctuur ben ik wel voor. Heb er teveel dieren van zien opknappen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:51

Pipo schreef:
Toch zijn er ontzettend veel paarden die er heel erg van opknappen. Ik houd helemaal niet van Fysio/Krakers en al die commerciele onzin. Maar acupunctuur ben ik wel voor. Heb er teveel dieren van zien opknappen.
omdat het niet aantoonbaar is zal je nooit acupunctuur kunnen aanwijzen als de oorzaak van het opknappen. je kan wel zeggen: ik geloof dat het geholpen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:58

SuperPepeijn schreef:
omdat het niet aantoonbaar is zal je nooit acupunctuur kunnen aanwijzen als de oorzaak van het opknappen. je kan wel zeggen: ik geloof dat het geholpen heeft.

Maan, een paard wat stokkreupel is en na behandeling van acupunctuur weer tip top loopt in een tijdsduur van enkele uren?

Dan vind ik het aantoonbaar dat acupunctuur werkt. Soms zijn dingen niet te verklaren en dat moet je dan ook niet willen!

Ik denk echter dat acupunctuur verkeerd toegepast heel gevaarlijk kan zijn. Maar net als de Chinese geneeskunde die met allerlei dingen werkt die wij westerlingen niet kennen, het werkt..........dus je kan niet zeggen: Ik kan het niet wetenschappelijk verklaren dus het is niet goed.............

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:08

SuperPepeijn schreef:
ik zie niet in waarom we een discussie over acupunctuur op een persoonlijk vlak moeten brengen sarabande. dat is een drogredenatie en verwerpt de argumenten niet.

Dat doe ik niet, jij veegt mijn eigen ervaringen en die van anderen van tafel als zijnde geloof.
Dus of je maakt ons uit voor leugenaars, of je gelooft alleen in jouw eigen geloof/ongeloof

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:09

betty, ik kan daar niets over zeggen, want ik was er niet bij. maar als ik mijn toverstaf zwaai over een kreupel paard en die loopt na een paar uren weer goed, geloof je dan ook dat dat geholpen heeft?

ik zeg helemaal niet dat alles te verklaren moet zijn? maar ik vind wel dat als je je met alternatieve geneeswijze gaat bezighouden, je daarin een beetje moet verdiepen, wat bv. het oplichtersgehalte is en de mogelijke gevaren ervan. verder, als je met reguliere geneeskunde niet verder komt, kan ik zo'n stap heel goed begrijpen. maar het zal voor mij nooit vóór reguliere geneeskunde komen, die is nl. gebaseerd op onderzoek en feiten, alternatieve alleen op geloven.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:11

sarabande schreef:
Dat doe ik niet, jij veegt mijn eigen ervaringen en die van anderen van tafel als zijnde geloof.
Dus of je maakt ons uit voor leugenaars, of je gelooft alleen in jouw eigen geloof/ongeloof
volgens mij heb ik het hier over acupunctuur, niet over mensen of hun ervaringen en of ik die geloof of niet of dat ik ze leugenaars noem.

ik zou het waarderen als je niet zulke conclusies zou trekken.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:21

SuperPepeijn schreef:

Maar hoe had je het aangetoond willen zien dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:23

SuperPepeijn schreef:
betty, ik kan daar niets over zeggen, want ik was er niet bij. maar als ik mijn toverstaf zwaai over een kreupel paard en die loopt na een paar uren weer goed, geloof je dan ook dat dat geholpen heeft?

ik zeg helemaal niet dat alles te verklaren moet zijn? maar ik vind wel dat als je je met alternatieve geneeswijze gaat bezighouden, je daarin een beetje moet verdiepen, wat bv. het oplichtersgehalte is en de mogelijke gevaren ervan. verder, als je met reguliere geneeskunde niet verder komt, kan ik zo'n stap heel goed begrijpen. maar het zal voor mij nooit vóór reguliere geneeskunde komen, die is nl. gebaseerd op onderzoek en feiten, alternatieve alleen op geloven.

Daar ben ik het volledig mee eens. Het oplichtersgehalte is mega! De persoon die ik ken die is zelf trainer en ruiter. Hij liet zien wat de pijnlijke plek van het paard was, en dat was ook duidelijk merkbaar aan het paard. De naalden gingen totaal in het lijf, en je zag het aan het paard.

Hij zegt ook dat acupunctuur een hulpmiddel is om het paard bewust te maken van zijn pijnprobleem, en alleen het paard kan door spieren te spannen/ ontspannen het probleem verhelpen. Dat kan je graag zelf willen maar dat is onmogelijk. Net als dat het onmogelijk is om een rug te "kraken" Een wervelkolom van een paard is niet te kraken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:24

SuperPepeijn schreef:
die is nl. gebaseerd op onderzoek en feiten, alternatieve alleen op geloven.

Dit bedoel ik terwijl hier een aantal eigen ervaringen worden beschreven die feiten zijn. Dat geloof jij niet, hetgeen niet betekent dat het niet waar is.

Ik weet het wel zeker want ik kon verschrikkelijk veel na behandeling (waar ik mij met groot sceptisme aan onderwierp) waar ik daarvoor niet toe in staat was en waar de reguliere geneeskunde na zeer langdurig en intensief onderzoek geen raad mee wist dan alleen: u zult er mee moeten leren leven.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:29

@lenn: het is niet voor niets alternatieve geneeskunde; oftewel niet wetenschappelijk ondersteund.

@sarabande, als ik dat over acupunctuur zeg, begrijp ik even niet dat jij daarvan kan maken dat ik niet geloof dat jouw pijn nu voorbij is?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 19:36

Weet je, ik beeld het me vast maar in dat Jolynn zoveel beter gaat Schijnheilig

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:39

jolynn je doet nu een beetje alsof ik je tegenstander ben, terwijl ik je alleen mijn informatie geef waar je notabene in je posting zélf om vroeg. als je de volgende keer gewoon schrijft dat je alleen reacties wilt horen die je wilt horen, zal ik die niet meer geven.

fijn iig dat het zo goed gaat met je peerd.