Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 13:38

pharagirlke schreef:
ik rook niet. ben ook anti sigaretten.
Wat ik wel doe is bv op buitenrit. als we over straat moeten komt me moeder mij en me vriendin halen omdat ik met Phar zit op straat af en toe mag ik alleen over straat maar meestal komt mam me halen dan bel ik al éér ik nog maar op t padje zit voor t bos uit te gaan. Phar reageert hier ook helemaal niet meer op. en tzou mij sterk verbazen als Phar zich verschiet in het bos. hij heeft nl meer gezien dan mij tijdens een buiten rit Haha!

wat wil je hier mee zeggen..?
snap het niet helemaal...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:45

Ik ben een niet-roker maar ik heb er geen problemen mee als iemand te paard rookt, vriend van me doet het ook. Hij rijdt elke avond minstens 2 paarden en tijdens het uitstappen van het eerste paard rookt hij lekker een sigaret. No problem! Ik heb nog nooit gezien dat hij een sigaret liet vallen op een paard, ook niet als die schrikt ofzo. Het is geen gezicht misschien, daar dat is roken imo nooit echt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:45

Scum schreef:
Ik vind het er ordinair uitzien. Paardrijden is een sport en tijdens het sporten hoef je niet te roken.

juistem dat bedoel ik ook! iemand die bij ons op stal helpt rijd bij iemand ander een walking horse en wij hadden in het bos afgesproken om te gaan rijden toen we klaar waren en we stopten stak ze express een sigaret op. oh vond het zo gemeen ze wist dat ik er niet van hield. maar heb er wat van gezegt dat ik het gemeen vond en dat ik wist dat ze het express deed. je gaat toch ook niet als je gaat hardlopen een sigaret opsteken!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:55

Riant schreef:
Ik geloof niet dat dit topic gaat over de schadelijkheid van peuken voor het milleu Verward Dat is een hele andere discussie die je nu begint.

Het gaat over roken te paard!!

Daar ging mijn reactie dan ook over... de schadelijkheid e.d. is namelijk de reden waarom ik het not done vind. Oftewel, ik begon geen andere discussie maar heb slechts een toelichting bij mijn mening gegeven. Knipoog
Laatst bijgewerkt door vikki op 06-10-04 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:56

Ik rook ook, maar op een paard zal ik dat nooit doen! Wat ik dus ook aso vind, is al die peuken op de grond, in de stal! Teneerste vind ik het al dom om te roken in stal, slecht voor de paarden, en nog gevaarlijk ook!

Als ik rook op de manege, ga ik altijd op het erf staan, en als ik hem uitmaak doe ik mijn peuk ook in de afvalbak. Vandaag dus weer: ga ik de stal vegen, kom ik zo'n 6 á 8 peuken tegen.... Dit vat ik echt niet hoor, de afvalbak stond 2 meter ernaast!

Maar op het paard? Dat zou ik helemaal niet doen, heb niet eens zin in een sigaret dan (denk er ook niet aan)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:00

In stal roken veroordeel ik ten zeerste en ik zal hier (zeker als roker) ook zeker wat van zeggen en diegene meteen naar buiten sturen. Kan me niet schelen wie het is, al is het de Koningin herself.

Soms laat ik ook mijn op het erf gerookte sigaretten liggen, maar dat doe ik alleen in een droge tijd in de zomer. Meestal doof ik nl. mijn sigaret in een plasje, dan weet ik zeker dat het niet nasmeult, vervolgens in de grijze bak. 's zomers durf ik dit niet altijd aan en doof ik dus liever mijn peuk in een bergje zand en tja... die komen later altijd weer boven. Is idd jammer als een niet-roker die tijdens het vegen tegenkomt....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:02

Onbegrijpelijk dat er op sommige stalterreinen blijkbaar gerookt mag worden.... Roken doe je in je eigen auto, of anders gewoon helemaal niet wat mij betreft.

Wat iemand buiten het stalterrein doet op z'n eigen paard moet iemand lekker zelf weten, daar val je een ander niet mee lastig.

Marliesje

Op stal vind ik ook niet kunnen, maar lekker in de buitenbak. Geen probleem, al rook ik zelf niet!

MoniqueT

Wie rookt moet dat zelf weten, ik heb het jaren gedaan. Maar niet te paard en ook niet op de bok. Ik vind het gewoon geen gezicht.

Hier komen ze dagelijks langs. Jonge meiden te paard, mobieltje in de hand, peuk in de mondhoek. Tjonge, dat paard moet eens schrikken!

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 14:05

moet er niet aan denken..dat er een stal in de brand zou gaan omdat er een sigaret niet goed uit gemaakt word ofzo...
als er iemand bij mij in de stal rookt..die zet ik persoonlijk buiten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:08

Ook in de buitenbak vind ik het niet kunnen, ik ruik het namelijk wel en ik vind het smerig. Hoe moet dat voor een paard wel niet zijn?! En er zijn bij ons nou eenmaal regels op stal en die gelden op het complete erf.
Als ik in de rook wil zitten, dan ga ik wel naar de kroeg, bij m'n paard heb ik graag frisse lucht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:25

kijk iedereen moet zlf weten wat die doet , maar zomers zie je ze wel eens rokend te paard in de duinen/bos dat vind ik persoonlijk nogal gevaarlijk (bosbrand)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:27

mobick schreef:
Dat was ik niet he? Volgens mij had ik mijn hakken aan.

hihi lijkt me sterk , rij trouwens zelf met de schoenen die ik toevallig aan heb , maar ik rij op een western zadel ....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:28

Ik ben zelf ook een behoorlijke kettingroker maar ik rook nooit op mijn paard of in stal, ik ben veelste bang voor brandgevaar Scheve mond Als ik dus even een sigaretje wil roken ga ik altijd netjes buiten, ver weg van de paarden of strobalen Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:32

Gatver. Ik vind het trouwens al zowiezo sloeberig staan als een jonge meid of jonge gozer staat te roken. Ik heb enorme hekel aan rokende mensen! Bah….. ze stinken een uur in de wind, en als je een avondje iets gaat drinken met een roker stinken mijn kleren daarna naar die vieze rook.
Het is ook wel duidelijk wat ik van roken op een paard vind. Ronduit BELACHELIJK! Ik zeg er ook altijd iets van als ik iemand tegenkom op straat die op zijn paard een sigaret zit te roken. Is toch geen gezicht….. Een meid of gozer op een paard met een sigaret in hun smurf. Het is nog levensgevaarlijk ook! Stel je voor dat er hete as op je paard z’n nek valt, of hij schrikt en je laat de sigaret vallen…. Beetje dom dus.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:01

zolang ik lekker op de fiets een peukje kan roken, doe ik dat ook lekker op mijn pony Tong uitsteken

maar ik zrog wel dat hij goed uit gaat als ik em opgerookt heb.
Pling

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:06

Jeetje wat krijg ik van dit topic zin in een sigaretje!! Haha!
*steek er eentje op en gaat verder typen*

ik rook ook niet te paard. Het intresseert me totaal niet al anderen dat wel doen (idem met het dragen van een cap of niet).
Waarom ik niet rook te paard? Ik kan niet lekker genieten van me sigaretje en bovendien denk ik er helemaal niet aan als ik aan het rijden ben, ben veels te druk bezig met opletten.. Verkeer, honden, kinderen etc.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:18

Ik rook niet gelukkig, en daar ben ik trots op, ik heb 1 jaar gerookt, en toen dacht ik: ik ben nu nog jong en kan nu nog stoppen, dus dan doe ik 't nu ook. En als ik mijn klasgenoten dan zie roken ben ik zo blij dat ik dat niet doe.

En roken op een paard vind ik aso staan. Als ik zou roken zou ik dat niet in het bijzijn doen van mn kind, en dieren.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:22

In oostenrijk heb ik gereden en daar reed de begeleidster zonder cap en met sigaret. Ik had wel een cap en geen sigaret.
Ze was wel heel netjes ermee (in hoeverre dat kan) als hij op de grond viel raapte ze hem op en ze pleurde hem ook niet op de grond als ze uitgerookt was.
Ik kon er trouwens ook niet veel van zeggen mijn duits was toen nog niet goed genoeg en ze sprak gebrekkig engels.
Ze reed wel heel goed paard.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:50

Ik rook tijdens het instappen en tijdens het uitstappen een peuk.
Zo weet ik precies of ik lang genoeg heb in/uitgestapt Tong uitsteken

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:13

Lies dat vind ik nog de beste smoes tot nu toe Knipoog hahahahaha..
(Maar dan rook je wel langzaam)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:15

Niemand hier op ooit op een westernstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel westernrijden.Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een sigaret.
De bak zag eruit als een grote asbak vol peuken en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en schroeiplekken onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:15

als ik op mijn! paard zit steek ik gerust een peuk op
gevaarlijk Verward
lijkt me niet
de peuk heb ik mijn hand die niet de teugel vasthoud
peuk is dus naast het paard
als het paard schrikt en wegspringt dan heb ik die peuk nog steeds in mijn hand
of in mijn mond
mocht hij op het paard vallen
valt ie daar met dezelfde gang vanaf 0omdat het paard nogal rond is en geen platte tafel waar de peuk op kan blijven liggen

rook in het gezicht van paard
zolang je in beweging bent zal de rook 9 van de 10 keer naar achteren gaan , weg van het hoofd van je paard

uitmaken doe je op je laars/schoen zool
en de peuk verdwijnt in jas of broekzak waar ik ze thuis weer tegenkom en ze in de kliko mik
zo ook als ik in een weiland rook of op een terrein van een stal oid
de peuk word uitgemaakt en verdwijnt in jas/broekzak

ik kom sigarettenpeuken trouwens vaak pas weer tegen als de broek in de was is geweest
dan gooi ik ghele schone peuken weg Tong uitsteken

Aso ?
nee dat dacht ik niet

babbet_gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:30

ik vind roken in de buurt van paarden best wel slecht eigenlijk! Scheve mond voor jezelf en anderen is het eigenlijk al slecht. ik denk dat paarden er ook niet zow blijmee zullen zijn... maar als iemand dat wel doet moet ie dat zelf weten, wel zielig voor zijn/haar paard.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:03

roken OP het paard? oh dat was nog niet bij me opgekomen. Als mensen willen roken op het paard moeten ze dat zelf weten, ik heb er geen problemen mee. Ik geloof ook niet dat je je paard zomaar kan branden oid en een peuk is zo weggegooid bij nood. Enne als ik met mn paardje een eindje ga wandelen dan steek ik er gewoon eentje op. En ik merk nooit dat hij daar last van heeft als de rook toevallig richting zn neus gaat...